Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisum, "Current Occupation"

jotrank

Recommended Posts

Hej 

Jag ska i September åka tillbaka till Thailand för att återigen träffa min tjej samt försöka skaffa ett besöksvisum till Sverige för henne. Hon jobbar i en bar och många av hennes kompisar har sagt till henne att om man skriver att man jobbar i en bar på visumsansökan så blir det i stort sett automatiskt avslag. Stämmer detta? 

Dela på andra sajter

Det tror jag inte, men å andra sidan man vet ju aldrig, de är förmodligen ganska vana vid att bedömma vad de jobbar med.  Kan hon inte bara söka ett vanligt turistvisum?

Dela på andra sajter

thaikonsult

Skriv du vad hon jobbar med. Är inget konstigt i att hon jobbar på en bar.

Förr i tiden var det lite negativt hos ambassaden när de fick veta att tjejen jobbade på en bar. Idag är det inget konstigt. Ett jobb som alla andra.

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag skulle råda henne att ange "self employed - marketing and sales" som yrke.

Att jobba i en bar i Thailand är kanske inte så iögonfallande där,

men titeln Bargirl är detsamma som prostituerad i Sverige.

Och det är ju till Sverige hon ska åka på besök, och om det vill sig väl

så är det förmodligen dit hon kommer att vända sig för att söka Uppehållstillstånd.

Om det då finns gamla uppgifter i Migrationsverkets datasystem om att hon är prostituerad så lär inte denna info hjälpa henne med vare sig uppehållstillstånd eller i framtida kontakter med svensk personal på Migrationsverket.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...