Jump to content
IGNORERAD

Ägg


ragson

Recommended Posts

Har lovat mig själv att inte dricka öl, äta godis/socker/läsk, potatis, pasta, ris eller bröd mer detta år, så får vi se var det leder?

Fantastisk uppofring men varför, tappa några kilo?

 

Vill jag lida hugger jag mig själv i foten.

 

Är nyfiken på vad du ska leva på i sex månader när allt gott och njutbart är väck?

Barkbröd och gröt utan mjölk?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    6

  • Odin

    6

  • ragson

    4

  • GreenValley

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fantastisk uppofring men varför, tappa några kilo? Vill jag lida hugger jag mig själv i foten. Är nyfiken på vad du ska leva på i sex månader när allt gott och njutbart är väck? Barkbröd och gröt utan mjölk?
Uppoffringen var nog nödvändig då övervikten började påverka hälsan, blodtrycket, riskgrupp för socker etc. etc. Uppoffringen är inte så stor egentligen, okey lite bistert i början. Men man kan nog inte vara så strikt i längden, det viktiga är nog att ändra sina vanor radikalt. Funkar faktiskt bra att skippa potatis, ris pasta och ersätta det med sallad. Lite vin och whiskey ska det nog också finnas plats för vad det lider. Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Körde samma för två år sen och det var inga problem att tappa 2kg per vecka i början, men nu ger samma "diet" liten verkan.

Kroppen ställer om sig verkar det som.

Leif

Har också varit med om det.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet.

Men efter ett tag kommer tankarna ifatt visst jag loosar vikt, men vaffan.

Min farsa sa typ ett år innan han dog : ``måste man sluta leva för att slippa dö?´´

Å dom orden kommer alltid upp i skallen efter en tids viktnergång... Å då brukar tanken sluta i en flaska. låt oss säga världens mest kända blended... För att vara diplomatiska.

Måste bara fråga, tycker du bara att du lever när du dricker alkohol?

Själv har jag trevligt utan alkohol. .

Sen att ta hand om sin kropp är den bästa investering man kan göra. .

Värför släpa runt på massa xtra kilon, i onödan?

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

utan ägg, ja då kan man gräva ned sig direkt. Det är något man måste ha, i alla former man kan hitta.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara fråga, tycker du bara att du lever när du dricker alkohol?

Själv har jag trevligt utan alkohol. .

Sen att ta hand om sin kropp är den bästa investering man kan göra. .

Värför släpa runt på massa xtra kilon, i onödan?

Rock on!

 

Vad var det för ett jävla påhopp?

 

Allt har en gräns, och den där ``brain farten´´ hamnade nära min gräns.

 

Jag skiter fullständigt i din alkoholstatus, och försöker inte heller pådyvla någon annan min åsikt.

Men varför kan inte du och alla andra fundamentalister låta oss som inte delar era åsikter leva våra egna liv.

 

Du kommer aldrig att få mej eller troligtvis inte heller någon annan här att ändra vårt i dina ögon usla leverne. 

 

Så vänligen har du inget vettigt att komma med  så Håll käften...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

dessa förbannade bantningstrådar  :ahh:     vart så jävla hungrig efter nattpasset att jag tänkte jag skulle käka lite nyttiga ägg..

 

så det blev en omelett med grädde rödlök extrarökt skinka  ost o svartpeppar  stekt i olivolja med vitlök   känner mig jävligt hälsosam nu   ... :thumbsup:

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara fråga, tycker du bara att du lever när du dricker alkohol?

Själv har jag trevligt utan alkohol. .

Sen att ta hand om sin kropp är den bästa investering man kan göra. .

Värför släpa runt på massa xtra kilon, i onödan?

Rock on!

post-3210-0-91828100-1373098845.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

dessa förbannade bantningstrådar  :ahh:     vart så jävla hungrig efter nattpasset att jag tänkte jag skulle käka lite nyttiga ägg..

 

så det blev en omelett med grädde rödlök extrarökt skinka  ost o svartpeppar  stekt i olivolja med vitlök   känner mig jävligt hälsosam nu   ... :thumbsup:

 

 

...det var aldrig tänkt som en bantningstråd, jag bara undrade hur mycket ägg man kan äta liksom.

Men sen som vanligt på MPR så svänger det åt alla möjliga håll, hehe. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var det för ett jävla påhopp?   Allt har en gräns, och den där ``brain farten´´ hamnade nära min gräns.   Jag skiter fullständigt i din alkoholstatus, och försöker inte heller pådyvla någon annan min åsikt. Men varför kan inte du och alla andra fundamentalister låta oss som inte delar era åsikter leva våra egna liv.   Du kommer aldrig att få mej eller troligtvis inte heller någon annan här att ändra vårt i dina ögon usla leverne.    Så vänligen har du inget vettigt att komma med  så Håll käften...
Hahaha.. Jaså, trampa jag dig på tårna..:-) Det bjuder jag på. puss på dig gringubbe:-) Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha.. Jaså, trampa jag dig på tårna.. :-) Det bjuder jag på. puss på dig gringubbe:-) Rock on!

 

Nej det gjorde du inte, dom enda två människor som hade uppgiften att fostra mej är döda. Men det gav inte dej eller någon annan rätten att försöka...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

omelett med grädde rödlök extrarökt skinka ost o svartpeppar stekt i olivolja med vitlök

 

En mkt bra lchf-meny :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ägg har människan ätit i hundratusentals år så våra gener har nog hunnit anpassa matsmältningsapparaten/kroppen till den dieten. Det som är naturligt är sällan annat än nyttigt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det höjer ju sexlusten sägs det så då måste det ju vara bra att trycka i sig massa ägg :)

 

Gäller bara för dem som inte har någon. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
dessa förbannade bantningstrådar  :ahh:     vart så jävla hungrig efter nattpasset att jag tänkte jag skulle käka lite nyttiga ägg..

 

så det blev en omelett med grädde rödlök extrarökt skinka  ost o svartpeppar  stekt i olivolja med vitlök   känner mig jävligt hälsosam nu   ... :thumbsup:

 

Hade du jobbat på nätterna istället för att bara stå och prata och titta på när andra jobbar så hade du nog behövt det där kaloriintaget, nu kommer det bara sätta sig runt midjan på dig :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Ett litet husmorstips

Ägg har juh ett bäst före datum

jag pratade med en äggproducent

för en herrans många år sen.,Han

berättade att äggen blir dåliga först

när äggulan träffar skalet, det tar ca

drygt en månad normal tid +- nån

vecka. Han sa så här efter 3 veckor

vänd på äggkartongen och du har

en månad till med fräscha ägg :17: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppoffringen var nog nödvändig då övervikten började påverka hälsan, blodtrycket, riskgrupp för socker etc. etc. Uppoffringen är inte så stor egentligen, okey lite bistert i början. Men man kan nog inte vara så strikt i längden, det viktiga är nog att ändra sina vanor radikalt. Funkar faktiskt bra att skippa potatis, ris pasta och ersätta det med sallad. Lite vin och whiskey ska det nog också finnas plats för vad det lider.

Denna är till dig. :)

 

Dra ner på onyttigheter men glöm inte att unna dig något ibland.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett snabbt och enkelt sätt att testa ägg är att lägga dom i vatten. Fäska ägg ligger på botten, de som är några veckor står på högkant och gamla ägg som flyter är det bara att kasta.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Nästa gång jag handlar ägg ska jag testa färskhetstricket, numera handlar jag bara ägg på detta ställe som jag passerar på väg till och från föräldrarna.

Har man en gång smakat riktigt färska ägg så vill man inte gärna köpa dem i livsmedelsbutiken längre. 

 

http://www.ekhof.se/Kontakt.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett snabbt och enkelt sätt att testa ägg är att lägga dom i vatten. Fäska ägg ligger på botten, de som är några veckor står på högkant och gamla ägg som flyter är det bara att kasta.

//K

Helt riktigt, ägg som flyter ska man kasta. Flyter dom inte så är dom ok att äta oavsett det står på sista förbrukningsdag.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng
Hade du jobbat på nätterna istället för att bara stå och prata och titta på när andra jobbar så hade du nog behövt det där kaloriintaget, nu kommer det bara sätta sig runt midjan på dig :crazy:

 

nja...  vi som e lite "högre upp i hierarkin måste vänta på att gå ombord så då fördriver vi tiden med att titta på er usla daglönare ;)

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

För färska ägg är ju helt värdelösa att skala om man kokat dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
För färska ägg är ju helt värdelösa att skala om man kokat dem.

Halshugg äggen och ät med sked! :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...