Jump to content
IGNORERAD

Ägg


ragson

Recommended Posts

Ja ägg ja.jag har alltid gillat att äta  ägg. Sen jag var liten pilt och med en mamma som var toppkock i vårat hem...har jag nog käkat alla former av äggtillredingar..tror jag?!?!

jag äter nu säkert minst 4-5 ägg om dan fortfarande i min vuxna ålder. MKt gott, speciellt med kalles kaviar och mjölk...   :thumbsup:


Kommer ihåg att man varnade på 70-talet om äggens inverkan på kolestrol...blodet blir sämre, blodproppar..osv...

Men nu kommer nya rön att kolesterolet i ägg är "nyttigt"...ungefär samma som att Fett har två olika beteckningar (mättat och fleromättat, olika nyttigt)

 

Vad tror ni?

Är Ägg säkra? 10 st om dan, mai pen rai?

Eller är det ett blodets otyg??

 

post-7490-0-70178600-1373054013.jpg

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    6

  • Odin

    6

  • ragson

    4

  • GreenValley

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Det höjer ju sexlusten sägs det så då måste det ju vara bra att trycka i sig massa ägg :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Det höjer ju sexlusten sägs det så då måste det ju vara bra att trycka i sig massa ägg :)

Inte för inte som ägg även kallas "kåtkulor"! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Stoppar man i sig alla dessa ägg gör man bäst i att uppehålla sig i pattis för lite onaturligt mycket svärmeri

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under de senaste 10 veckorna gått ned ca 20 kg, äter minst 2 ägg om dagen, bra protein och lite kalorier och verkar mättande lång tid, så ägg är inte så tokigt!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh fan kolesterol, ibland går det åt 60 ägg i veckan här... Å med här menas Aya å Jag (vi som bor här).

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det höjer ju sexlusten sägs det så då måste det ju vara bra att trycka i sig massa ägg :)

 

Tror du missuppfattat det, dina "små soldater" ska trycka sig in i ägget när du har sexlust, typ... ;)

 

.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror ni?

Är Ägg säkra? 10 st om dan, mai pen rai?

Eller är det ett blodets otyg??

 

attachicon.gifegg.jpg

Ofarligt skulle jag säga. Nyttigt och suveränt som snabbmat :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Ett ägg skulle jag aldrig få i mig . Men däremot vidareutvecklingen av det när det har kläckts och börjar bli en dunboll , och slutligen växt sig stort så att det är någonting att lägga i lergrytan , då är jag med på noterna :nyam:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumt att chansa med att endast äta ägg, kombinera för säkerhetskull gärna med ett par skivor fläsk.

 

Dietissan Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Min företagsläkare påstod att över 5 ägg per dygn är farligt.

Annars är det ett förträffligt protein, och i balans ett bra livsmedel.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under de senaste 10 veckorna gått ned ca 20 kg, äter minst 2 ägg om dagen, bra protein och lite kalorier och verkar mättande lång tid, så ägg är inte så tokigt!

 

2kg i veckan! hur lyckas man med det. skulle nog behöva tappa ca 10 men det går fan inte. Lyfter jag skrot så går jag nästan upp i vikt istället...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

2kg i veckan! hur lyckas man med det. 

Skippat allt "vitt", potatis, ris, pasta och bröd, räknar kalorier, äter inte över 1000 per dag...samt att det fanns att ta av från början, det går trögare nu, typ -1kg veckan den sista tiden men det var väntat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

De é bra för potensen har jag hört men fan vet.. :crazy:  :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skippat allt "vitt", potatis, ris, pasta och bröd, räknar kalorier, äter inte över 1000 per dag...samt att det fanns att ta av från början, det går trögare nu, typ -1kg veckan den sista tiden men det var väntat.

Körde samma för två år sen och det var inga problem att tappa 2kg per vecka i början, men nu ger samma "diet"  liten verkan.

Kroppen ställer om sig verkar det som.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

De é bra för potensen har jag hört men fan vet.. :crazy:  :rotfl:

Kanske menade protesen :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Körde samma för två år sen och det var inga problem att tappa 2kg per vecka i början, men nu ger samma "diet"  liten verkan.

Kroppen ställer om sig verkar det som.

 

 

Leif

Tappar man 2 kilo i veckan under en längre tid så försvinner man ju efter ca 2 år! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
Kanske menade protesen :crazy:

Hmmm, tänkte inte på det... :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde samma för två år sen och det var inga problem att tappa 2kg per vecka i början, men nu ger samma "diet"  liten verkan.

Kroppen ställer om sig verkar det som.

 

 

Leif

 

Jo så är det nog, men hur som helst så känns kroppen piggare och bättre med denna kosthållning, och så länge man intar mindre kalorier än vad man förbrukar så måste man ju i alla fall minska något, även om viktminskningen går långsammare nu.

 

Har lovat mig själv att inte dricka öl, äta godis/socker/läsk, potatis, pasta, ris eller bröd mer detta år, så får vi se var det leder?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo så är det nog, men hur som helst så känns kroppen piggare och bättre med denna kosthållning, och så länge man intar mindre kalorier än vad man förbrukar så måste man ju i alla fall minska något, även om viktminskningen går långsammare nu.

 

Har lovat mig själv att inte dricka öl, äta godis/socker/läsk, potatis, pasta, ris eller bröd mer detta år, så får vi se var det leder?

 

Grymt!!! 

 

Då lär man inte känna igen dig om vi ses ;)

 

Respekt!!!!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo så är det nog, men hur som helst så känns kroppen piggare och bättre med denna kosthållning, och så länge man intar mindre kalorier än vad man förbrukar så måste man ju i alla fall minska något, även om viktminskningen går långsammare nu.

 

Har lovat mig själv att inte dricka öl, äta godis/socker/läsk, potatis, pasta, ris eller bröd mer detta år, så får vi se var det leder?

Jag vet.

 

Men efter ett tag kommer tankarna ifatt visst jag loosar vikt, men vaffan.

 

Min farsa sa typ ett år innan han dog : ``måste man sluta leva för att slippa dö?´´

Å dom orden kommer alltid upp i skallen efter en tids viktnergång... Å då brukar tanken sluta i en flaska. låt oss säga världens mest kända blended... För att vara diplomatiska.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo så är det nog, men hur som helst så känns kroppen piggare och bättre med denna kosthållning, och så länge man intar mindre kalorier än vad man förbrukar så måste man ju i alla fall minska något, även om viktminskningen går långsammare nu.

 

Har lovat mig själv att inte dricka öl, äta godis/socker/läsk, potatis, pasta, ris eller bröd mer detta år, så får vi se var det leder?

Ja det är starkt. Vill inte vara en olyckskorp bara det att det kan vara så att det är för hårt mot dig själv. Till slut orkar man inte och faller tillbaka i gamla tankebanor/vanor. Jag har gjort nåt liknande men efter att tidigare misslyckats att hålla i det nya så har jag denna gång försökt tänka som så att alltid äta sunt under vardagar och när jag kan. Annan tid som resor och fester kör jag all in. Under de vanliga veckorna är det en slarvdag som gäller då jag kan äta nåt skräp eller dricka alkohol om jag vill.

 

Säger inte alls att det är bättre än din strategi men jag tror att man måste vara snäll mot sig själv när det handlar om att förändra sitt liv. Jag vill gå ner i vikt och sen inte gå upp igen inom ett par år. Då är det att helt tänka om och för resten av livet. Men som sagt. Man får se vart det leder. Jag tar en dag i taget.

 

Btw jag har tappat 35 pannor sedan i höstas via att lägga om kosten + att jag börjat motionera lite smått. Motionen hatade jag i början men nu känns det skönt att veta att jag tränade i morse och kan faktiskt dricka den här vinaren utan att känna att allt är åt helv*te :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Körde samma för två år sen och det var inga problem att tappa 2kg per vecka i början, men nu ger samma "diet"  liten verkan. Kroppen ställer om sig verkar det som.     Leif
Kroppen anpassar sig efter ett tag så att "slarva" ett par gånger i månaden, oavsett vilket sätt man valt för sin viktnedgång, är nog ett måste för att lura kroppen och hålla igång fettförbränningen. Mitt tips till alla som önskar gå ner i vikt är ändå att träna bort fläsket istället.
Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde att berätta att när jag "droppade" som mest så undvek jag alkohol i alla dess former.

Efter att börja ta några öl, sju vinglas ibland så blir det "uppgång" även med diet.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...