Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?


halgun

Recommended Posts

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    14

  • Moritz

    14

  • Lasse M

    13

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Boeings aktier sjönk 6% efter branden på Heatrow. Stora nyheter på SkyNews, BBC och CNN om det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får vad man betalar för. Jag köpte biljeten, den fick jag. Är nöjd med resan. Vil man ha mera får man betala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Man är i dagsläget glad över att man valde turkarna för resan i augusti och inte norrmännen.

Det är ju annan flygplanstyp än så länge i augusti, en Airbus 340. Dreamliner skulle sättas i rutten i september. Ska till BKK med Norski den 30:e.
Link to comment
Dela på andra sajter

funderade ett tag på att boka med norwegian, men vade aeroflot istället...

då slipper man gjöra en massa extrabokningar, mat, baggage och platsbokning..

om jag förstått det rätt måste man boka med norwegian för att få köpa mat.

prövade att boka via ngn sait då som sa vill du boka mat gör det via norwegian.se

Du kan innan avresa gå in och lägga till väskor och mat på norwegian hemsida.

Spelar ingen roll var du köpte biljetten från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får känslan av att Norwegians Dreamliners kommer att stå på marken i ytterligare månader tillsammans med sina systrar runtom i världen-vilken jävla mardröm om det visar sig vara samma jävla batteri igen som orsakat branden i London!

Förra gången var batterierna i fronten.

Enligt mitt minne.

Kan vara fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Förra gången var batterierna i fronten.

Enligt mitt minne.

Kan vara fel.

Ja dom brinner nog lika bra var dom står he he
Link to comment
Dela på andra sajter

Förra gången var batterierna i fronten.

Enligt mitt minne.

Kan vara fel.

 

Sitter väl batterier lite här och var i ett flygplan? Piloterna slår väl av "Huvudströmmen" när de lämnar och planet bogseras iväg till en parkeringsaplats där det enligt uppgift ska ha stått utan att vara kopplat till extern ström.

 

För Boeings skulle får man hoppas att det är glöden från en städares ciggaretfimp som har orsakat branden och inte ännu ett batterifel...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter väl batterier lite här och var i ett flygplan? Piloterna slår väl av "Huvudströmmen" när de lämnar och planet bogseras iväg till en parkeringsaplats där det enligt uppgift ska ha stått utan att vara kopplat till extern ström.

 

För Boeings skulle får man hoppas att det är glöden från en städares ciggaretfimp som har orsakat branden och inte ännu ett batterifel...

 

Varför ska man hoppas för Boeing?

De vill ju bara tjäna pengar.

 

Jag hoppas att varje incident leder till större flygsäkerhet :-)

 

Man kan undra om eller när Boeings olyckor leder till att Airbus' börjar sälja bättre.

De må ha haft barnsjukdomar de med, fast inte lika spektakulära.

Ska jag heja på något bolag gör jag det hellre på ett europeiskt än ett amerikanskt.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Under där  brännskadan syns ligger besättningens vilorum

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde de inte fått nytt flygförbud om man ens misstänkte batterierna?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Under där  brännskadan syns ligger besättningens vilorum

Sängrökning :crazy:  :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Sängrökning :crazy:  :not_i:

Förmodligen, efter en sväng i sänghalmen :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man hoppas för Boeing? De vill ju bara tjäna pengar.

 

Klart att de vill tjäna pengar, det vill väl alla som tillverkar, säljer eller utför tjänster.

 

Det är ju vi passagerare som får betala ev. kostnader för att komma tillrätta med uppkomna fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Varför ska man hoppas för Boeing? De vill ju bara tjäna pengar.

 

Varför ha dig som anställd. Du vill ju bara tjäna pengar.precis som företaget du jobbar åt.

Nej, tycker att du kan få sparken och sedan lägger man ner företaget. På så sätt slipper vi både folk och firmor som vill tjäna pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man hoppas för Boeing?

De vill ju bara tjäna pengar.

787:an är ju det bränslesnålaste planet som finns vilket skapar lägre biljettpriser. Klart man ska hoppas att det går bra för dem!

När Airbus bygger ett ännu snålare plan kommer jag hoppas på dem också!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars

För 10 minuter sen boka jag en resa för min kompis en resa 26 aug- 15 sept

från Oslo för ett kanonpris på 4384kr =)

med 1 väska och mat.

Det må ju vara ett kanonpris.

Det var på destination.se och supertravel var researrangören (eller va fasen man säger)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ha dig som anställd. Du vill ju bara tjäna pengar.precis som företaget du jobbar åt.

Nej, tycker att du kan få sparken och sedan lägger man ner företaget. På så sätt slipper vi både folk och firmor som vill tjäna pengar.

 

Vilket lysande exempel. Det måste tagit dig lång tid att jobba fram.

Att klippa ut en del av mitt inlägg och få det till att jag endast vill tjäna pengar, och att företaget jag jobbar åt har det som mål.

Sedan bygger du vidare på dina gissningar och får det till att jag är företagsfientlig och vill därför lägga ner både folk och firmor..

 

Suck!

 

Men åtminstone gör du ett försök att vara seriös.

Det är bra.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att vara djävulens advokat men startar inte dom flesta företag med tron att dom kan tjäna pengar?? Och det är så man kan stanna i business Åter till ämnet, jag har hört (absolut inget bekräftat) att Etiopian inte har vilorum på deras 787. Kanske nån här kan bekräfta?

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Vilket lysande exempel. Det måste tagit dig lång tid att jobba fram.

Att klippa ut en del av mitt inlägg och få det till att jag endast vill tjäna pengar, och att företaget jag jobbar åt har det som mål.

Sedan bygger du vidare på dina gissningar och får det till att jag är företagsfientlig och vill därför lägga ner både folk och firmor..

 

Suck!

 

Men åtminstone gör du ett försök att vara seriös.

Det är bra.

 

Det hade inte hjälpt dig så mycket om jag hade citerat hela ditt inlägg.

 

Som en kollega från Bosnien sa till mig angående mentaliteten i hans forna hemland.

"Problemet är inte att mitt hus brinner. Problemet är att inte grannens hus brinner"

 

Och du verkar ha lite av samma mentalitet.

 

Det var ju bra att SAAB gick i konkurs. Dom idi*terna ville ju bara tjäna pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 10 minuter sen boka jag en resa för min kompis en resa 26 aug- 15 sept

från Oslo för ett kanonpris på 4384kr =)

med 1 väska och mat.

Det må ju vara ett kanonpris.

Det var på destination.se och supertravel var researrangören (eller va fasen man säger)

 

3,468:- på reseguiden.se  men då kanske man får åka utan väska å mat :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man hoppas för Boeing?

De vill ju bara tjäna pengar.

 

Jag hoppas att varje incident leder till större flygsäkerhet :-)

 

Man kan undra om eller när Boeings olyckor leder till att Airbus' börjar sälja bättre.

De må ha haft barnsjukdomar de med, fast inte lika spektakulära.

Ska jag heja på något bolag gör jag det hellre på ett europeiskt än ett amerikanskt.

I det här fallet ska du väl inte heja på någon eftersom det bara finns 2st bolag på planeten som tillverkar flygplan i den här klassen.

 

Skulle det gå illa framöver så finns det ju bara ett bolag kvar = monopol, vem skulle gynnas av den situationen - i alla fall inte du eller jag.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har hört (absolut inget bekräftat) att Etiopian inte har vilorum på deras 787. Kanske nån här kan bekräfta?

 

Tyvärr inte ännu och nu kanske det inte blir alls med deras mardrömmare

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Man kanske ska köpa aktier i Tupolev  :nyam:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr inte ännu och nu kanske det inte blir alls med deras mardrömmare
Dom har la eld i röva för att fixa d

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...