Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?


halgun

Recommended Posts

Hej!

 

Nu när dom "äntligen" kört igång - Hur är det?

Skulle vara kul och höra från er som åkt med dom!

 

Tak för svar!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    14

  • Moritz

    14

  • Lasse M

    13

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Åker ner 10/8 och hem 1/9 och jag ska få åka med båda kärrorna enligt biljetten. Dreamliner hem  :thumbsup: hoppas det blir så, kommer med ett utlåtande efter den resan och kanske några några bilder inifrån planet med. Ogillar dock att ta bilder där det är trångt för vissa kanske inte vill vara med på bild.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kollegan kom hem på tisdag med baggarna.

 

Han informerade mig att det var helt bedrövligt och det var sista gången.

Han beställde en öl några gånger, men den dök aldrig upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker nu på lördag med ersättningsplanet från BKK till Arlanda. Skall bli intressant att se hur de hanterar situationen. Låtsas som om det regnar eller ger lite goodwill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Goodwill vet dom nog inte vad det är när de inte äns kan bjuda på vatten till någon som är törstig. (Nekar en törstig person lite vatten) lyssna på den ett par gånger.  

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög den 29 juni med baggarna.

Ersättningsplan som drevs av portugiser tror jag.

Allt gick bra.

köper man 2 väskor med baggarna kan man släpa 2 x 20 kg plus handbagage 10 kg helt enligt deras regler.

Släpa på 50kg hos thai lagligt är inte billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får vad man betalar för. Köper man en resa där det inte ingår något så skall man inte förvänta sig att det ingår något heller.

 

Personalen tar ju hand om de som förbokat mat och dryck i första hand, därefter får övriga passagerar möjlighet att beställa.

 

Numera har det ju löst sig med vattnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög den 29 juni med baggarna.

Ersättningsplan som drevs av portugiser tror jag.

Allt gick bra.

köper man 2 väskor med baggarna kan man släpa 2 x 20 kg plus handbagage 10 kg helt enligt deras regler.

Släpa på 50kg hos thai lagligt är inte billigt.

Vae det någon godwill för uteblivna plan. Min fråga är därför då jag beställde var det mycket prat om att jag var en av de första att boka Dreamlinern...

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Postade en bildPostade en bild

åkte med dom perfekt cervis fick fota i cockpitt

resan inan fick jag inte fota något med qatar

men ett smygfoto tog ja i alla fall:blink::lol:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vae det någon godwill för uteblivna plan. Min fråga är därför då jag beställde var det mycket prat om att jag var en av de första att boka Dreamlinern...

Ingen goodwill.

planet var ju inte inställt så jag tänkte inte ens den tanken.

Däremot 1.5 timmar försenat.

Fick sitta i premium avdelningen förmodligen därför att ersättningsplanet hade en del sådana stolar extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen goodwill.

planet var ju inte inställt så jag tänkte inte ens den tanken.

Däremot 1.5 timmar försenat.

Fick sitta i premium avdelningen förmodligen därför att ersättningsplanet hade en del sådana stolar extra.

Jag bokade Dreamliner , men fick efter några månader erbjudande om att annullera eller boka nya sittplatser i ersättningsplan. Skall bli intressant omde ger lite goodwill.men tror kbappast detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle köpa biljetter, men det var 1000:- dyrare än Finnair..speciellt hemresan i mars var mycket dyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Man får vad man betalar för. Köper man en resa där det inte ingår något så skall man inte förvänta sig att det ingår något heller.

Personalen tar ju hand om de som förbokat mat och dryck i första hand, därefter får övriga passagerar möjlighet att beställa.

Numera har det ju löst sig med vattnet.

Kollegan hade bokat med mat och fick ingen öl.

Maten var dålig och ingen var intresserad av att sälja en öl till honom.

Nu är det vad han sade. Hur omständigheterna runtomkring var, det har jag ingen aning om.

Han kanske var stenpackad redan vid take off

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollegan kom hem på tisdag med baggarna.

 

Han informerade mig att det var helt bedrövligt och det var sista gången.

Han beställde en öl några gånger, men den dök aldrig upp.

 

Det viktigaste var väl om han kom hem. Normalt så använder man sig av flyget som ett transportmedel, inte som en bar var man beställer öl. Väntar bara på att någon kommenterar att maten var dålig. Till dem som inte kan äta "flygplansmat", rekommenderar jag att ta med eget käk eller att äta innan ni bordar flyget. 

 

BTW, jag undrar hur folk klarar sig under resan utan att kunna använda sin mobil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd! Flyger själv ner med dem den 17/8. Det verkar dock vara en annan kärra på nervägen.

Norrlänning som irrade Söderut och hamnade i Den Kungliga Hufvudstaden Stockholm!

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög den 29 juni med baggarna.

Ersättningsplan som drevs av portugiser tror jag.

Allt gick bra.

köper man 2 väskor med baggarna kan man släpa 2 x 20 kg plus handbagage 10 kg helt enligt deras regler.

Släpa på 50kg hos thai lagligt är inte billigt.

Hej Nicholas,

 

Vi måste ha varit på samma plan, eftersom vi också åkte med dem 29 juni.

Jag tycker också att allt gick bra. Inget tjafs om mat, trots att vi inte hade beställt något i förväg.

Det var inte jättebilligt, men inte heller jättedyrt med tanke på att vi bokade bara två veckor innan.

Vi betalade litet drygt 20000 SEK för tre personer (varav ett barn) och tre väskor (men vi hade bara en väska med oss på utresan).

 

/Mikael

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen goodwill.

planet var ju inte inställt så jag tänkte inte ens den tanken.

Däremot 1.5 timmar försenat.

Fick sitta i premium avdelningen förmodligen därför att ersättningsplanet hade en del sådana stolar extra.

Var premium avdelningen till belåtenhet?

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nicholas,

Vi måste ha varit på samma plan, eftersom vi också åkte med dem 29 juni.

Jag tycker också att allt gick bra. Inget tjafs om mat, trots att vi inte hade beställt något i förväg.

Det var inte jättebilligt, men inte heller jättedyrt med tanke på att vi bokade bara två veckor innan.

Vi betalade litet drygt 20000 SEK för tre personer (varav ett barn) och tre väskor (men vi hade bara en väska med oss på utresan).

/Mikael

Jag fick både mat och vin men jag kunde inte avgöra om det berodde på att jag satt i premium eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste var väl om han kom hem. Normalt så använder man sig av flyget som ett transportmedel, inte som en bar var man beställer öl. Väntar bara på att någon kommenterar att maten var dålig. Till dem som inte kan äta "flygplansmat", rekommenderar jag att ta med eget käk eller att äta innan ni bordar flyget.

BTW, jag undrar hur folk klarar sig under resan utan att kunna använda sin mobil?

Självklart är det ju ett transportmedel men om nu möjligheten finns att beställa öl och man då utnyttjar den så borde man åtminstone få sin öl! Ändrades av Kilo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kollegan kom hem på tisdag med baggarna.

 

Han informerade mig att det var helt bedrövligt och det var sista gången.

Han beställde en öl några gånger, men den dök aldrig upp.

Då har du hamnat alldeles fel. Egentligen skall du till Öl bar
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det viktigaste var väl om han kom hem. Normalt så använder man sig av flyget som ett transportmedel, inte som en bar var man beställer öl. Väntar bara på att någon kommenterar att maten var dålig. Till dem som inte kan äta "flygplansmat", rekommenderar jag att ta med eget käk eller att äta innan ni bordar flyget. 

 

BTW, jag undrar hur folk klarar sig under resan utan att kunna använda sin mobil?

 

Ja, det viktigaste var självklart att han kom hem. För så vitt så skiter jag i om han kom hem eller inte.

Själv är jag inte så känslig och gnällig över varken servering av öl eller om maten är bra.

 

Är jag så satans sugen på en öl så går jag till "köket" och köper en på plats. Jag skulle aldrig vänta på att någon ska servera ölen åt mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag så satans sugen på en öl så går jag till "köket" och köper en på plats. Jag skulle aldrig vänta på att någon ska servera ölen åt mig. 

 

Nä, men nu är det ju inte alla som har guldkort som du nogsamt har poängterat vid ett flertal tillfällen.   B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Man behöver inget guldkort för att hämta något läskande i "köket" :17:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste var väl om han kom hem. Normalt så använder man sig av flyget som ett transportmedel, inte som en bar var man beställer öl. Väntar bara på att någon kommenterar att maten var dålig. Till dem som inte kan äta "flygplansmat", rekommenderar jag att ta med eget käk eller att äta innan ni bordar flyget. 

 

BTW, jag undrar hur folk klarar sig under resan utan att kunna använda sin mobil?

Och då passar norrbaggarna bra, då man kan slippa betala för något man ändå inte vill ha, nej, ett sömnpiller och sova bort resan är min melodi och även så billigt som möjligt, finns roligare saker att spendera sina pluringar på.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...