Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?

halgun

Recommended Posts

Jag har ingen personlig erfarenhat av dy mellan arn-bkk-arn men kompisens fru kom för 2 veckor sedan och hon gillade inte att flyga med dom.Han fick sms dagen innan att det inte fanns någon film eller musik eller annat att roa sig med. Att sitta över 11 timmar varje väg utan vare sig film eller något annat är låååååångtråkigt kan jag lova. Hade det varit en nattflygning så kanske det hade varit ok om priset är hyffsat lågt. Men att betala ca 6200 kr tur/retur med dy utan detta är riktigt dåligt. Jag kollade lite nu i augusti och tänkte bara sticka iväg en snabb sväng på 11 dagar till familjen i Thailand men dy var dyrare än thai från arn. Jag skulle lätt välja thai med bättre flygplan,de nya 777 med underhållning samt det är nattflygning båda vägarna.Att sedan maten och servicen är 100 gånger bättre på thai gör inte det sämre.

Thai hade pris på 5998kr inklusive mat,bagage,dricka,sprit,film och musik.vilket hade du valt?

detta vara bara mina erfarenheter men varje person är olika som sakt och gör sina egena val i livet..ha det gött från götet.

Dela på andra sajter

• Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• leifen

14

• Moritz

14

• Lasse M

13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har skummat igenom alla 10 sidor.. 

Känns som om Thai's nyare plan med speldosor, och priser mellan 5900-7000 STO-BKK  februari 2013 ekonomiplats,.fortfarande är vädigt lockande.

Jag är ogillar inte Norwegian.. men det verkar som om dom behöver tid att få det att funka.. Det är stört omöjligt att ha 100% nöjda passagerare.

Polarn valde köpa en 3mån-biljett med Emirates för nästa vinter.  Thai tog ca12.000 förra vintern.. nu betalade han 7800sek.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Dela på andra sajter

Vill man släpa med sig mycket vikt är Norwegian att rekomendera.

Men då måste man boka vi en resebyrå tex. Siam Travel.

Bokar man via dom får man 2 x 20 kilo incheckat + 10 kg handbage / person.

Grabben med fru kommer i morgon från Bkk med Norwegian.

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Jag Har En Vit Bil

Åkte med dem på jubileumsfärden 1:a juni, försenade och ingen underhållning ombord, blev dock uppgraderad till deras finare klass så resan var väldigt bekväm så kan inte klaga allt för mycket.

Dela på andra sajter

Tja Stickan,

Det går att ta extra bagage när man bokar på hemsidan.

I.a.f. Gick det för ett par månader sedan.

Erkki

Ändrades av erkki
Dela på andra sajter

299kr för en extra väska om 20kg...helt ok.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

funderade ett tag på att boka med norwegian, men vade aeroflot istället...

då slipper man gjöra en massa extrabokningar, mat, baggage och platsbokning..

om  jag förstått det rätt måste man boka med norwegian för att få köpa mat.

prövade att boka via ngn sait då som sa vill du boka mat gör det via norwegian.se

Dela på andra sajter

Lufthansa vill ha 150€ för samma tjänst: En extra väska betald i förväg.

Dela på andra sajter

Semester och extra väskor. Hur mycket vill ni ta med er på en semesterresa egentligen och varför?

Dela på andra sajter

Oregistrerad
Semester och extra väskor. Hur mycket vill ni ta med er på en semesterresa egentligen och varför?

Ska man stanna 11 månader går det åt Kalle´s kaviar o Löfberg´s lila :thumbsup:

Dela på andra sajter

Till exempel begagnade barnkläder o dyl funkar att dra med sig till Thailand.

Från Thailand är det väl inga större problem för damerna i första hand att fylla väskorna med div varor.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Väskorna är laddade med kläder mm för att ge bort till de som har det lite sämre ställt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Går bra för dreamliner

Flyplan brinner på Heathrow

Ett etiopiskt flygplan brinner på Heathrow i London, skriver Skynews.

Hela flygplatsen står just nu stilla under släckningsarbetet.

Ingen var ombord på flygplanet när det började brinna halv sjutiden svensk tid. Det stod på en avlägsen plats på flygplatsen.

Däremot är hela flygplatsen just nu avstängd för både landning och avfärd under släckningsarbetet, enligt Skynews.

– Det ser ut som om Heathrow kommer att öppna snart igen, säger en talesperson på flygplatsen till Reuters.

– Just nu tror vi att ingen fanns ombord och inga skador har rapporterats. Vi vet inte varför det brinner, säger Metropolitan Police till BBC.

Flygplanet är av modellen Boeing 787 Dreamliner jet. Exakt den flygplansmodellen drogs tillfälligt tillbaka tidigare i år då det misstänktes att problem med batterierna kunde orsaka bränder, enligt Skynews.

Boeings aktier gick ner med fem procent när branden började, enligt Skynews.

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Ska man stanna 11 månader går det åt Kalle´s kaviar o Löfberg´s lila :thumbsup:

Karma för den :thumbsup: :thumbsup:

Jag kommer via Bkk i nyår om du behöver lite påfyllning..??

Dock inga mängder

Veteran

Dela på andra sajter

Blir lite av ett flyttlass, .hem bara kabinbagage.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Går bra för dreamliner

Flyplan brinner på Heathrow

Ett etiopiskt flygplan brinner på Heathrow i London, skriver Skynews.

Hela flygplatsen står just nu stilla under släckningsarbetet.

Ingen var ombord på flygplanet när det började brinna halv sjutiden svensk tid. Det stod på en avlägsen plats på flygplatsen.

Däremot är hela flygplatsen just nu avstängd för både landning och avfärd under släckningsarbetet, enligt Skynews.

– Det ser ut som om Heathrow kommer att öppna snart igen, säger en talesperson på flygplatsen till Reuters.

– Just nu tror vi att ingen fanns ombord och inga skador har rapporterats. Vi vet inte varför det brinner, säger Metropolitan Police till BBC.

Flygplanet är av modellen Boeing 787 Dreamliner jet. Exakt den flygplansmodellen drogs tillfälligt tillbaka tidigare i år då det misstänktes att problem med batterierna kunde orsaka bränder, enligt Skynews.

Boeings aktier gick ner med fem procent när branden började, enligt Skynews.

Får känslan av att Norwegians Dreamliners kommer att stå på marken i ytterligare månader tillsammans med sina systrar runtom i världen-vilken jävla mardröm om det visar sig vara samma jävla batteri igen som orsakat branden i London!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Frågan är ju vad som kan få ett plan att börja brinna när det står på backen? När hände det senast. Är nog större problem än vad de räknat med...

//P

Dela på andra sajter

Frågan är ju vad som kan få ett plan att börja brinna när det står på backen? När hände det senast. Är nog större problem än vad de räknat med...

Jag tror att litiumbatterier kan vara luriga och plötsligt få fyr.När vi skickar ett endaste litet knappbatteri av den typen från jobbet så är det pappersarbete och varningslappar mm.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

När planet ståpå backen så har man ju landanslutning kopplad, med lite tur (för boeings del) så kan det ju varit i den delen det börjat brinna/röka, är det batterier igen och litiumbatterier som orsakat detta så står de nog inför ett stort problem, och det vore ju synd!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Som andra har sagt så tror jag att problemet är större än man trott, sen ska man ju ta i beakting att dom aldrig hittade problemet som dom hade innan utan bara gjorde förbättringar på att en batteribrand inte skulle kunna sprida sig som tex batterilådan i mer värmeresistent material och ett "avgasrör" som leder ut eventuell rök till utsidan.

Ändrades av snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Har för mig att de har minskat max och min laddning på batterierna och kanske så är de nya laddvärdena inte kalibrerade på prylarna som står på backen eller de nya batterierna som de har bytt ut till.

//P

Dela på andra sajter

När planet ståpå backen så har man ju landanslutning kopplad, med lite tur (för boeings del) så kan det ju varit i den delen det börjat brinna/röka, är det batterier igen och litiumbatterier som orsakat detta så står de nog inför ett stort problem, och det vore ju synd!

Planet hade anlänt vid 0630 på morgonen och det började brinna sent på eftermiddagen vid 17 tiden, har man verkligen på laddning hela dagen på planen? Tycker man ofta ser plan helt utan några kablar kopplade på flygplatser. Det skulle avgå vid 2100 och då är det väl i tidigaste laget att koppla på strömmen redan vid 17 tiden?

Det här planet har verkligen blivit en "Mardrömsliner" för Boeing...

Känn spontant som Norwegians kunder får åka med HiFly´s gamla Airbus plan under överskådlig framtid.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Planet hade anlänt vid 0630 på morgonen och det började brinna sent på eftermiddagen vid 17 tiden, har man verkligen på laddning hela dagen på planen? Tycker man ofta ser plan helt utan några kablar kopplade på flygplatser. Det skulle avgå vid 2100 och då är det väl i tidigaste laget att koppla på strömmen redan vid 17 tiden?

Det här planet har verkligen blivit en "Mardrömsliner" för Boeing...

Känn spontant som Norwegians kunder får åka med HiFly´s gamla Airbus plan under överskådlig framtid.

Så länge planet står vid docka så kan man nog förutsätta att "landström" är kopplat, ström behövs ju ombord för div aktivitet, belysning om inte annat.

Står plan ute på plattan, utan att de ordinarie motorerna är igång så brukar det finnas en generator längs bak som står för elförsörjningen, hur det är med denna generator på B787 vet jag inte, men ser du på andra vanliga plan så kan du se sotet runt röva, det är avgaserna som går ut där från generatorn.

Tyvärr är det kanske som du säger, de får köra med gamla airbus en tid om de har otur, kan ju knappast bli samma ekonomiska förutsättningar där, hoppas bara inte detta gör så att denna satsning för Norwegian går i sta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Bild lånad från Sky News. Om det inte är tillåtet kan mod ta bort detta inlägg

cegrab-20130712-183537-183-1-522x293.jpg

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Dela på andra sajter

Bild lånad från Sky News. Om det inte är tillåtet kan mod ta bort detta inlägg

cegrab-20130712-183537-183-1-522x293.jpg

Ähh, lite silvertejp fixar det snabbt och smidigt!

Boeing har definitivt ett allvarligt problem på halsen och de kommer att få kompensera sina kunder rejält. Även om de til slut löser problemen så tror jag nog att marknadens förtroende för Dreamlinerna är kört i botten. Det blir en ny De Havilland Comet.

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...