Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?


halgun

Recommended Posts

swedenfarang
Jag tycker det klagas mycket på Hi Filyes gamla A 340. Men maken till rum i ekononmiklass har jag aldrig sett. Även om dom nu saknar speldosor: [img=http://www.maipenrai.se/forum/public/style_images/master/attachicon.gif] 996813_601848716503949_1518037067_n.jpg
Hur kan du tro att detta är ekonomiklass?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    14

  • Moritz

    14

  • Lasse M

    13

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ta gärna någon bild eller två för att visa oss som måste åka ekonomiklass :14:

PM till mig och du kan få exklusiva bilder från Finnair Business i email

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

PM till mig och du kan få exklusiva bilder från Finnair Business i email

 

Vad är det för fel att lägga upp dem här? Kanske inte just i denna tråden men gör en ny, AY Biz eller nåt.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt bra priser med AY biz, jag börjar bli sugen att testa..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle köpa biljetter, men det var 1000:- dyrare än Finnair..speciellt hemresan i mars var mycket dyr.

Samma här 5188 Finnair 149 för service pak Norv. över 6000 med baggage o mat 

Service pak är lite bluffigt Jag vill ha fönsterplats Men efter en vecka kom ett erbjudande från Finnair att boka Fpl och mat 450 Kr ung Konatktade då Trawellink Om de inte kunde fix det så vill jag ha mina 149 tillbaka Ikke sa Nicke Jag kan ju beställa special mat ändå Nu vill jag ha Sjötunga Walveska och och Oxfilé Får jag det månne 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för fel att lägga upp dem här? Kanske inte just i denna tråden men gör en ny, AY Biz eller nåt.

Dom är upplagda på MPR tidigare, en jämförelse mellan Thai Premium och Finnair business.

Troligen i en av Thaitrådarna.

Nu sitter jag med 2G uppkoppling så det blir inga bilder

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

För er som är intresserade av bilder och massor av bra tips gällande flyg/biljetter så rekommenderar jag www.businessclass.se

Har inget eget intresse (ekonomiskt) i den sajten men tycker att den bjuder på bra reportage och tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna Airbus A340-300 kom ifrån Bangkok (för Norwegian) :) Fick reda på att när den skulle flyga till Bangkok för ett tag sedan så var de tvungna att sätta på dekalen längst fram för de ville inte att en vit maskin skulle komma tydligen. Maskinen är för stor för hangaren så det var bara nos delen som kom in, därav att den sitter där den gör. Kan också lägga till att denna maskin är oftast sen, både vid start och landning på Gardermoen:)

post-4721-0-05068300-1373913333_thumb.jp

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3291993316354&set=gm.599587820064310&type=1&theater

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar vad Norwegian menar med "Dreamliner-upplevelse" som det fortfarande står när man vill boka biljett.

Det kanske är som att röka på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar vad Norwegian menar med "Dreamliner-upplevelse" som det fortfarande står när man vill boka biljett.

Det kanske är som att röka på?

Jo.

Batterirök i cockpit och eller kupé.

Neil Young sjöng en gång att Detroit inte kunde göra bilar längre.

Känns som om flygplan inte heller är nåt för dom att pyssla med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
De flesta företag vill väl tjäna pengar så att de kan betala löner till sina arbetare och ersättning till sina underleverantörer? Skulle Boeing misslyckas med att få Dreamlinern attfungera tillfredsställande så kommer tusetals arbetare att förlorasina jobb, både hos Boeing och hundratals underleverantörer runtom i världen.

 

SAAB tillverkar vissa komposit delar till Dreamlinern.

Link to comment
Dela på andra sajter

SAAB tillverkar vissa komposit delar till Dreamlinern.

 

Dom tillverkar Vingbalkar till Airbus A380 också bl.a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.

Batterirök i cockpit och eller kupé.

Neil Young sjöng en gång att Detroit inte kunde göra bilar längre.

Känns som om flygplan inte heller är nåt för dom att pyssla med.

 

Kanske inte riktigt den typen av "Dreamliner" upplevelse man önskar sig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyheter om norwegian

 

        BOEING: NÖDSÄNDARE TILLVERKAD AV HONEYWELL ORSAK TILL BRAND (Direkt)  2013-07-18 19:51  

STOCKHOLM (Direkt) Orsaken till branden det parkerade Boeing 787 Dreamliner-planet på den brittiska flygplatsen Heathrow i förra veckan tros av brittiska myndigheter ha varit en krånglande nödsändare, som tillverkas av Honeywell.

Det rapporterar Bloomberg News.

Därmed lättade viss oro som funnits bland Boeing-investerarna för att branden orsakats av de batteriproblem som tidigare i år tvingade fram ett flygförbud mot 787-modellen.

Vid klockan 19.40 hade Boeing-aktien stigit 1,9 procent, efter att ha noterats på 0,6 procent innan nyheten släpptes.

 

 


Osvald Wiklander +46 8 5191 7910
Nyhetsbyrån Direkt

Ändrades av kenke
Link to comment
Dela på andra sajter

Och vissa här på forumet får tydligen åka 787 lite tidigare än beräknat.

 

http://airlineroute.net/2013/07/18/dy-787-aug13-2/

 

Norwegian Moves Forward Boeing 787 Long-Haul Service to mid-August 2013
by JL

Update at 0420GMT 18JUL13

As per 18JUL13 GDS timetable/inventory display, Norwegian is moving forward planned Boeing 787 operation on long-haul route. The airline’s Boeing 787 aircraft is now scheduled to enter long-haul service from 16AUG13, instead of 31AUG13.

Revised long-haul Boeing 787 operation launch date as follow:
Stockholm – Bangkok eff 17AUG13 3 weekly (Instead of 31AUG13)
Stockholm – New York JFK eff 16AUG13 3 weekly (Instead of 02SEP13)

Planned Boeing 787 operation launch date on following routes remain unchanged at time this post goes to press:
Oslo – Bangkok eff 31AUG13 3 weekly
Oslo – New York JFK eff 01SEP13 3 weekly (4 weekly from 29NOV13)
Copenhagen – Ft. Lauderdale eff 29NOV13 2 weekly
Oslo – Ft. Lauderdale eff 30NOV13 2 weekly
Stockholm – Ft. Lauderdale eff 01DEC13 2 weekly

Please refer to latest report on 18JUL13 for Worldwide Boeing 787 operation. Planned Boeing 787 operation remains subject to change.

(Visited 1,161 times, 1,159 visits today)
Read more from 2013Norwegian[boeing 787]
 

Comments are closed.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyheter om norwegian

 

        BOEING: NÖDSÄNDARE TILLVERKAD AV HONEYWELL ORSAK TILL BRAND (Direkt)  2013-07-18 19:51  

STOCKHOLM (Direkt) Orsaken till branden det parkerade Boeing 787 Dreamliner-planet på den brittiska flygplatsen Heathrow i förra veckan tros av brittiska myndigheter ha varit en krånglande nödsändare, som tillverkas av Honeywell.

Det rapporterar Bloomberg News.

Därmed lättade viss oro som funnits bland Boeing-investerarna för att branden orsakats av de batteriproblem som tidigare i år tvingade fram ett flygförbud mot 787-modellen.

Vid klockan 19.40 hade Boeing-aktien stigit 1,9 procent, efter att ha noterats på 0,6 procent innan nyheten släpptes.

 

 

Osvald Wiklander +46 8 5191 7910

Nyhetsbyrån Direkt

 

De nämnde inte hur det gick för Honeywells aktie?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten update nu när man sitter och väntar vi ska lyfta. Inga problem att åka på enkelbiljett samt benutrymmet är helt ok här fram :wub:

post-3645-1374326028,15_thumb.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en liten berättelse från en brittisk flygnörd. I söndags morse for han med Ryanair till Norge bara för att få åka Norwegians 787 tillbaka.

 

http://www.airliners.net/aviation-forums/trip_reports/read.main/240673/

 

Han verkade ju i det stora och hela nöjd med sin resa med undantag av stolsbredd och "legroom"

och brasklappen att han inte skulle vilja åka med det planet till Bangkok eller New York.

 

Men det kanske är en annan konfiguration på Norwegians långdistansflyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.

Batterirök i cockpit och eller kupé.

Neil Young sjöng en gång att Detroit inte kunde göra bilar längre.

Känns som om flygplan inte heller är nåt för dom att pyssla med.

Dom görs i Seatle Dotra blev nobbad inträde för hon var "ytis" Gick på flygskola i Us Ingen bra reklam 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...