Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?


halgun

Recommended Posts

De ska fortsätta köra säger de,

 

Ethiopian Airlines says it is to continue operating its fleet of Boeing 787 Dreamliners after one caught fire at London's Heathrow airport on Friday.

Investigators are trying to find the cause of the blaze, which took place months after the aircraft was grounded worldwide over a battery problem.

"The incident at Heathrow happened while the plane was on the ground... and was not related to flight safety."

The Dreamliner has been moved to a special hangar away from the terminals to allow the investigation to take place.

The UK's Air Accidents Investigation Branch of the Department for Transport is expected to lead the inquiry, with Boeing, the US Federal Aviation Administration, the US-based National Transportation Safety Board and Ethiopian Airlines also taking part.

No time frame has been given for the probe.

Investigators will hope it is not a recurrence of the problems with its lithium-ion batteries that grounded the entire global fleet of 787s for three months earlier this year, said BBC News correspondent Richard Lister.

Several aviation experts have suggested that the fire appears to have broken out some distance from the two batteries.

 

http://www.bbc.co.uk/news/uk-23298349

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    14

  • Moritz

    14

  • Lasse M

    13

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är endast en förklaring till att det skiljer i pris mellan bolagen, inte att jag väljer bolag för att ta ansvar och betala mer.

En bild med Norwegians skatter och avgifter och under bilden Thai för samma resedatum.

Skatter och avgifter är inte samma, de betalar inte samma pris

{style_image_url}/attachicon.gif Norweg.JPG

{style_image_url}/attachicon.gif thai.JPG

post-5349-1373748304,59_thumb.jpg

Mitt kvitto har varken skatter eller avgifter.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade detta också:

 

Quoting Mark Mangooni, Ethiopian Airlines' senior manager in Britain, the Financial Times reported that airline staff had discovered a problem with the aircraft's air conditioning system during a routine inspection and had seen sparks but no flames.

The report did not make clear when this had happened. Reuters could not reach Mangooni for comment.

 

http://uk.reuters.com/article/2013/07/13/uk-boeing-dreamliner-idUKBRE96C0BU20130713?feedType=RSS&feedName=topNews

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man hoppas för Boeing? De vill ju bara tjäna pengar.   Jag hoppas att varje incident leder till större flygsäkerhet :-)   Man kan undra om eller när Boeings olyckor leder till att Airbus' börjar sälja bättre. De må ha haft barnsjukdomar de med, fast inte lika spektakulära. Ska jag heja på något bolag gör jag det hellre på ett europeiskt än ett amerikanskt.
De flesta företag vill väl tjäna pengar så att de kan betala löner till sina arbetare och ersättning till sina underleverantörer? Skulle Boeing misslyckas med att få Dreamlinern attfungera tillfredsställande så kommer tusetals arbetare att förlorasina jobb, både hos Boeing och hundratals underleverantörer runtom i världen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta företag vill väl tjäna pengar så att de kan betala löner till sina arbetare och ersättning till sina underleverantörer? Skulle Boeing misslyckas med att få Dreamlinern attfungera tillfredsställande så kommer tusetals arbetare att förlorasina jobb, både hos Boeing och hundratals underleverantörer runtom i världen.

Undrar vem som är viktigare, arbetarna, underleverantörerna eller aktieägarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

funderade ett tag på att boka med norwegian, men vade aeroflot istället...

 

då slipper man gjöra en massa extrabokningar, mat, baggage och platsbokning..

 

om  jag förstått det rätt måste man boka med norwegian för att få köpa mat.

 

prövade att boka via ngn sait då som sa vill du boka mat gör det via norwegian.se

 

Bokar du via en resebyrå tex. Siam Travel så får du personlig service och alla dina önskemål uppfyllda för några hundralappar extra.

 

 

Även om du bara åker på semester gör inte alla det.

 

 

Jag skulle vilja säga flygpassagerarna!

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vem som är viktigare, arbetarna, underleverantörerna eller aktieägarna?
Ingen överlever utan den andra Alla är lika viktiga

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det klagas mycket på Hi Filyes gamla A 340. Men maken till rum i ekononmiklass har jag aldrig sett. Även om dom nu saknar speldosor:

post-3502-0-83363200-1373751934_thumb.jp

 

 

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Jag tycker det klagas mycket på Hi Filyes gamla A 340. Men maken till rum i ekononmiklass har jag aldrig sett. Även om dom nu saknar speldosor:

attachicon.gif996813_601848716503949_1518037067_n.jpg

Ja det där kan ju absolut inte vara bra för bena :police:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja säga flygpassagerarna!

Önsketänkande!

Ibland skinner det igenom att kunderna nog bara är ett nödvändigt ont.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen överlever utan den andra Alla är lika viktiga

Kunderna hör man ofta är besvärliga, arbetarna vill man helst bli kvitt och ha så få som möjligt av, underleverantörerna vill man helst inte betala för det dom gör. Inte får jag den ekvationen att gå ihop, har fått för mig att det gäller att få mesta möjliga avkastning bara. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars
3,468:- på reseguiden.se  men då kanske man får åka utan väska å mat :crazy:

Japp så var priset utan mat och väska på destination.se också. 618kr tillkom för väska och 149kr för service/mat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade inte hjälpt dig så mycket om jag hade citerat hela ditt inlägg.

 

Som en kollega från Bosnien sa till mig angående mentaliteten i hans forna hemland.

"Problemet är inte att mitt hus brinner. Problemet är att inte grannens hus brinner"

 

Och du verkar ha lite av samma mentalitet.

 

Det var ju bra att SAAB gick i konkurs. Dom idi*terna ville ju bara tjäna pengar.

 

Så att heja på ett bolag är att vilja att andra går i konkurs?

Var får du allt ifrån?

Norsk logik?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Så att heja på ett bolag är att vilja att andra går i konkurs?

Var får du allt ifrån?

Norsk logik?

 

Var har jag påstått att du önskar att Boeing ska gå i konkurs?

Var får du allt ifrån?

Svensk logik?

 

 

Att döma av ditt ursprungliga inlägg så verkar du vara lagd åt det hållet, att andras motgångar är bättre än egen framgång.

 

SAAB tog jag bara upp som ett exempel som bör göra dig nöjd.

Du gillar säkert Northland Resources motgångar. Dom förtjänar inget annat än motgång eftersom dom bara vill tjäna pengar.

Synd bara att det även drabbar vanligt folk när företag går dåligt.

 

Utan framgångar för konkurrerande företag så finns det inga som helst incitament till att försöka förbättra sitt egna bolag eller utvecklas. Varför ska man det när alla andra misslyckas.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Var har jag påstått att du önskar att Boeing ska gå i konkurs?

Var får du allt ifrån?

Svensk logik?

Att döma av ditt ursprungliga inlägg så verkar du vara lagd åt det hållet, att andras motgångar är bättre än egen framgång.

SAAB tog jag bara upp som ett exempel som bör göra dig nöjd.

Du gillar säkert Northland Resources motgångar. Dom förtjänar inget annat än motgång eftersom dom bara vill tjäna pengar.

Synd bara att det även drabbar vanligt folk när företag går dåligt.

Utan framgångar för konkurrerande företag så finns det inga som helst incitament till att försöka förbättra sitt egna bolag eller utvecklas. Varför ska man det när alla andra misslyckas.

Du svamlar så mycket ibland.

Tips

Kolla northlands förra vd på icke tillåten sajt löneranking.

Han bor i Bromma Stockholm och inte i norrland.

Interpolera löneläget och fundera på vem som tjänade på northland och vem som blev blåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du svamlar så mycket ibland.

Tips

Kolla northlands förra vd på icke tillåten sajt löneranking.

Han bor i Bromma Stockholm och inte i norrland.

Interpolera löneläget och fundera på vem som tjänade på northland och vem som blev blåst.

 

Vad är svammel?

 

Och vem fan har påstått att den förra VD'n bor i norrland...eller ens Sverige överhuvudtaget?

Blåser en VD företaget på stålar så går företaget i KK till slut (allt eftersom hur mycket pengar bolaget töms på).

Bolag som går dåligt = dåligt för samhället och för arbetare och konsumenter.

 

Tror att din läsförståelse är på gränsen till olovligt dålig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det klagas mycket på Hi Filyes gamla A 340. Men maken till rum i ekononmiklass har jag aldrig sett. Även om dom nu saknar speldosor:

{style_image_url}/attachicon.gif 996813_601848716503949_1518037067_n.jpg

Ja, det var gott om plats och rätt bekväma säten.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokar du via en resebyrå tex. Siam Travel så får du personlig service och alla dina önskemål uppfyllda för några hundralappar extra.

Käckt med resebyrå ända tills man vill ha hjälp t.ex på en helg och resebyrån är stängd och flygbolaget hänvisar till resebyrån där man köpt biljetten.

Köper aldrig från resebyrå numera.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det klagas mycket på Hi Filyes gamla A 340. Men maken till rum i ekononmiklass har jag aldrig sett. Även om dom nu saknar speldosor:

attachicon.gif996813_601848716503949_1518037067_n.jpg

 

Det är väl knappast nån ekonomiklass.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Käckt med resebyrå ända tills man vill ha hjälp t.ex på en helg och resebyrån är stängd och flygbolaget hänvisar till resebyrån där man köpt biljetten.

Köper aldrig från resebyrå numera.

 

Finns en bra resebyrå i Skåne som jag kan rekommendera, de är tillgängliga 24/7, jag har varit med när en vän till mig har fixat biljett därifrån kl21.00 på en lördag kväll för ett par år sedan.

 

LÄNK

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flugit till och från Thailand många gånger i ekonomiklass med olika bolag sedan 1994.

Tyckte det lät bra med Norrbaggarnas nya konkurrens till en början men har nu tänkt helt annorlunda.

Skall för första gången lägga lite mer slantar och åker business med Finnair för drygt 13000 sek istället.

Sen får man väl se om det var värt priset efteråt. Kanske det är det med mat och dryck i lounge, gratis wifi,

snabbare check in, snabbare boarding och framförallt bra utrymme och eventuellt bra sömn på planet.

Återkommer i höst hur det var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flugit till och från Thailand många gånger i ekonomiklass med olika bolag sedan 1994.

Tyckte det lät bra med Norrbaggarnas nya konkurrens till en början men har nu tänkt helt annorlunda.

Skall för första gången lägga lite mer slantar och åker business med Finnair för drygt 13000 sek istället.

Sen får man väl se om det var värt priset efteråt. Kanske det är det med mat och dryck i lounge, gratis wifi,

snabbare check in, snabbare boarding och framförallt bra utrymme och eventuellt bra sömn på planet.

Återkommer i höst hur det var.

 

Ta gärna någon bild eller två för att visa oss som måste åka ekonomiklass :14:

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...