Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?


halgun

Recommended Posts

Han skrev att det bara var att ta med mat men inte vätska! Men då måste han veta om Jansson och dilkött räknas som vätska eller mat, så att han kan ge rätt råd till folk.

Ja nu vet jag inte om du brukar dricka din Jansson eller inte, inte heller hur du lagar den. Men består den av, tror jag, mer än 50 ml  vätska ligger den i farozonen. För att ge dig ett pålitligt råd, ta med dig några svenne-ostmackor om du nu måste ha med dig käk. Glöm inte heller att ta med någon med lite sunt förnuft som kan guida dig under resan.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    14

  • Moritz

    14

  • Lasse M

    13

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja nu vet jag inte om du brukar dricka din Jansson eller inte, inte heller hur du lagar den. Men består den av, tror jag, mer än 50 ml  vätska ligger den i farozonen. För att ge dig ett pålitligt råd, ta med dig några svenne-ostmackor om du nu måste ha med dig käk. Glöm inte heller att ta med någon med lite sunt förnuft som kan guida dig under resan.

 

/ SatanG

Och framförallt lyssna inte på de som tror sig veta allt, sunt förnuft är inte alltid det enda gångbara vid umgänge med thailändare och myndigheter.

Inte för att det är logiskt men så här säger transportstyrelsen.

 

Med vätska avses bland annat geléer, krämer, drycker, soppor, saft, maträtter med blandning av fasta och flytande ingredienser (t.ex. kött och potatis med sås, Janssons frestelse, inlagda gurkor). Detta gäller även om maten är fryst.

 

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luftfart/Flygresenar/Bagage/Vad-far-jag-ta-med-mig-ombord/Mat-och-dryck/

 

Potatismos är definitivt kört. Hur det är med ris vet i fasen, men det kan vara så att det måste vara med i okokt form och kokas på planet. Det kan ju vara intressant för thailändarna att ta reda på.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Han skrev soppa så varför janssons och dillkött ?

Hela tråden verkar bli en soppa :ironi:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du skall basunera ut ditt budskap med versaler i varje inlägg kan du väl åtminstone göra det på korrekt engelska istället för svengelska

Hej

 

Jag kanske inte har en helt korrekt kunskap i det engelska språket.

Men jag har klarat mig genom livet i 63 år, varav åtskilliga i utlandet.

Och i stort sätt alltid kunnat göra mig förstådd.

 

Men förstår du inte andemeningen i mitt budskap så hoppa över mina inlägg.

Men innan dess så kan du väl ge oss alla en lektion i det engelska spåket och korrigera min devis

 

Den lyder "WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN"

 

Jag lovar att korrigera den så snart du satt mig på rätt spår

 

Mvh

Lasse M

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju vätska som är förbjudet att ta med sig så den som vill kan ju fylla hela handbagaget med käk om man nu vill det.

Men vätskeförbudet har väl inte lång tid kvar att leva så då kan ju även passagerare med svaghet för soppa bli nöjda.

 

/ SatanG

Ja man vill ju inte råka ut för "soppatorsk" :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Oavsett service ombord eller annat, köpte jag en enkel ARN-BKK 30 juli för 2 826 SEK

inklusive mat, 2 st baggage och sittplats reservation. hi o hoi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett service ombord eller annat, köpte jag en enkel ARN-BKK 30 juli för 2 826 SEK

inklusive mat, 2 st baggage och sittplats reservation. hi o hoi.

Ja med de priserna får man ju lov att säga:

 

"WE ALWAYS FLY NORWEGIAN"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett service ombord eller annat, köpte jag en enkel ARN-BKK 30 juli för 2 826 SEK

inklusive mat, 2 st baggage och sittplats reservation. hi o hoi.

gjorde en sökning på ditt datum fick 4,700  turåretur  månads biljett på Norwegian...5,500 med sas ...men du kanske inte skall tebax :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
gjorde en sökning på ditt datum fick 4,700  turåretur  månads biljett på Norwegian...5,500 med sas ...men du kanske inte skall tebax :crazy:

Han skrev ju en enkel ARN-BKK

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Han skrev ju en enkel ARN-BKK

såg det, men ska han hem igen så blir det kanske inte superbilligt...har han för avsikt att stanna så är det bara att gratulera :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

retur resan får jag gråta över våren 2014 Undrar förresten när är en biljett dyr/billig? Vad ska man ha för under tre tusen om man flyger 850 mil.o 10.25 hrs

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

retur resan får jag gråta över våren 2014 Undrar förresten när är en biljett dyr/billig? Vad ska man ha för under tre tusen om man flyger 850 mil.o 10.25 hrs

hahaa härligt, ha en trevlig resa :14: ...jadu när är den det, jag slår till med under 6 billigt 6- 8 tusen normal över 8 dyrare hehee retur då såklart

Link to comment
Dela på andra sajter

retur resan får jag gråta över våren 2014 Undrar förresten när är en biljett dyr/billig? Vad ska man ha för under tre tusen om man flyger 850 mil.o 10.25 hrs

Thaiair brukar ha bäst priser cirka 3 månader innan. Om alla bolag kör så vet jag inte. Men som allting annat blir det lite av att chansa

 

Edit: missuppfattade nog din fråga lite :)

Ändrades av Trident
Link to comment
Dela på andra sajter

Han skrev soppa så varför janssons och dillkött ?

 

En jansson som inte är gjord med vispgrädde, kan nog räknas som soppa.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT men när jag skulle igenom säkerhetskontrollen på Landvetter för något år sen blev två gamla tanter, med hatt, käpp etc stoppade pga att de hade ett antal burkar inlagd sill i handbagaget, de hade tagit färdtjänst till flygplatsen och skulle en vecka till spanien, och vill ha med lite svensk mat. Goa damer! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Lite OT men när jag skulle igenom säkerhetskontrollen på Landvetter för något år sen blev två gamla tanter, med hatt, käpp etc stoppade pga att de hade ett antal burkar inlagd sill i handbagaget, de hade tagit färdtjänst till flygplatsen och skulle en vecka till spanien, och vill ha med lite svensk mat. Goa damer!

Kylvara lägger man i en kylbox i incheckat. Bagage
Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan olika bolag i pris är förmågan att betala skatter för sina anställda och flygskatter i de länder de opererar i.

Seriösa bolag som SAS, Thai och Lufthansa drabbas av skatter i segmentet 2500kr - 3500kr för en tor.,  till Bangkok emedan skattesmitare som Ryanair och Norwegian  kommer undan med ca 500kr för samma sträcka.

Det gör man vinst på, som alla bekvämlighetsflaggade fartyg gjorde tidigare.

Lastbilsbranschen är en ny  bransch som drabbas av "bekvämligs flaggade" chaufförer.

Lågprisbolagen överlever bara med trixande med dotterbolag i lågskatteländer, billigaste besättningarna och att inget ingår grundpriset samt opera från nedlagda militärflygplatser med kommunala subventioner... 

 

Vi kunder är inte tillräckligt solidariska.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3600 kr ToR, 30 nov-25 dec, direktflyg.

 

Jag får upp 6500 Kr på samma datum, vad gör jag för fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
Jag får upp 6500 Kr på samma datum, vad gör jag för fel?

 

Tippar på att de billigaste stolarna redan är slutsålda.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får upp 6500 Kr på samma datum, vad gör jag för fel?

Jag bokade redan i november, så det är nog som swedenfarang säger -slutsålt.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Skillnaden mellan olika bolag i pris är förmågan att betala skatter för sina anställda och flygskatter i de länder de opererar i. Seriösa bolag som SAS, Thai och Lufthansa drabbas av skatter i segmentet 2500kr - 3500kr för en tor., till Bangkok emedan skattesmitare som Ryanair och Norwegian kommer undan med ca 500kr för samma sträcka.
Skönt att klubb medlemmar har börjat ta ansvar o betala skatt med glädje. Få se när SAS kommer på fötter med hjälp av dessa sköna personer.

 

för övrigt tror jag att flygskatten o flygplatsavgiften är det samma oavsett var man har sitt hub. Landar man på ARN så betalar både SAS o Norski samma pris, ifall de nyttjar samma service o tider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att klubb medlemmar har börjat ta ansvar o betala skatt med glädje. Få se när SAS kommer på fötter med hjälp av dessa sköna personer.

 

för övrigt tror jag att flygskatten o flygplatsavgiften är det samma oavsett var man har sitt hub. Landar man på ARN så betalar både SAS o Norski samma pris, ifall de nyttjar samma service o tider.

Det är endast en förklaring till att det skiljer i pris mellan bolagen, inte att jag väljer bolag för att ta ansvar och betala mer.

 

En bild med Norwegians skatter och avgifter och under bilden Thai för samma resedatum.

Skatter och avgifter är inte samma, de betalar inte samma pris

 

post-7697-0-28171700-1373530535.jpg

 

post-7697-0-22551500-1373530594_thumb.jp

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
En bild med Norwegians skatter och avgifter och under bilden Thai för samma resedatum.

Skatter och avgifter är inte samma, de betalar inte samma pris

Men vi kan ju inte veta vilken service respetive bolag vill ha, Thai kanske vill köra till "röret", Norski lastar av på marken?

Nu behöver det inte vara så, utan tar det som ett exempel bara. Det är inte så enkelriktat som man skulle kunna tänka sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...