Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?


halgun

Recommended Posts

Ja det kan man ju fråga sig. Helt sjukt hur jävla beroende ungarna är av ipads, iphone etc.. Läs en bok för barnet, spela ett brädspel, lyssna på en saga i freestyle etc är fullt tillräckligt som sysselsättning. Det har funkat hur bra som helst tidigare i varje fall. Tragiskt med curlingföräldrar!

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Har du en aning om vilken jävla trave böcker man behöver för att det ska räcka till 22 timmars flygresa tur och retur till 2 barn

i så olika ålder och att barnen inte är intresserade av samma typ av böcker.

10-12 kg barnböcker är inte det man drar med sig på en resa till Thailand.

Det är just det barnen gör i en Ipad lyssnar  på sagor eller tittar på barnfilmer.

 

Det kan jag lova dig mina barnbarn har definitivt inga curlingföräldrar.

Där är det ordning och reda inget tjafs och barnen gör det dem blir tillsagda att göra.

 

Däremot så vill vi att barnen också ska ha en fin upplevelse av resan och då ingår det att ha något roligt att sysselsätta sig med under den långa flygresan.

 

Mvh

Lasse M

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    14

  • Moritz

    14

  • Lasse M

    13

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Lågprisbolag??

 

Blev billigare för oss 3 med Thai till Udon ToR än med Norwegian till Bangkok december - januari

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

..Du menar invecklingen...?

???

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

Invecklat för en del ( gäller även mig), men utvecklande för den yngre generationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man brukar ju säga att man får vad man betalat för, jag själv skulle aldrig välja norrbaggarna, betalar gärna 1000 kr eller mer och vet vad jag får. Ska jag resa 11 timmar eller mer så vill jag ha lite plats för benen och gärna med ett flygbolag som man kan få vatten av och just vatten verkar Norrbaggarna ha ont av då dom inte ger en det. Men som vanligt det är upp till en o var att välja, jag åker då aldig med dom likaså att jag aldrig åker med andra lågprisbolag som ska ha betalt av allt, väskor, mat, betala mer för platsbeställning osv. Men det är min åsikt och andra har sin och vill åka med dessa lågprisblag.

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

Du har alldeles rätt, hädanefter blir det med riktiga flygbolag vi åker.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Har du en aning om vilken jävla trave böcker man behöver för att det ska räcka till 22 timmars flygresa tur och retur till 2 barn

i så olika ålder och att barnen inte är intresserade av samma typ av böcker.

10-12 kg barnböcker är inte det man drar med sig på en resa till Thailand.

Det är just det barnen gör i en Ipad lyssnar  på sagor eller tittar på barnfilmer.

 

Det kan jag lova dig mina barnbarn har definitivt inga curlingföräldrar.

Där är det ordning och reda inget tjafs och barnen gör det dem blir tillsagda att göra.

 

Däremot så vill vi att barnen också ska ha en fin upplevelse av resan och då ingår det att ha något roligt att sysselsätta sig med under den långa flygresan.

 

Mvh

Lasse M

 

Jag har rest åtskilliga 10-15 timmar som liten med mina föräldrar på flyg som inte ens hade en tillstymmelse av underhållning. Ja, det räckte med 1-2 barnböcker och sagokassett. Barn kan faktiskt somna efter ett tag om det inte är en massa distraherande ipads och dylikt som skall fram. Sömn funkade då likväl som nu.

 

Men sedan håller jag helt med dig att jag skulle också bokat Norwegian för att få flyga med Dreamlinern och när så inte sker så blir man förbannad.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lågprisbolag??

 

Blev billigare för oss 3 med Thai till Udon ToR än med Norwegian till Bangkok december - januari

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Jag har just upptäckt detsamma, vi reser också till Udon i december och det blir med Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

Invecklat för en del ( gäller även mig), men utvecklande för den yngre generationen.

..Dont be to sure of that! Dagens så kallade "utveckling" vad gäller barn o deras utveckling, lämnar tyvärr mycket övrigt att önska.

Visst intelektet utvecklas for men på bekostnad av självkänsla o identitet. Varför tror du kurvan för medicinering till "oroliga barn" stiger med raketfart?

Men men- det är en alltför djup fråga för att jag,åtminstone, ska orka diskutera den här.Får barn träna sig i att "INTE" ständigt bli serverade underhållning,nu för tiden? Stå ut med att ha det lite tråkigt ibland?  För övrigt så tycker jag barnen ska ha rätt att ha en positiv upplevelse av en sådan resa- så det är inte där det ska tränas. :thank_you:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att man får ta med sig någon form av matsäck på flyget. Det skulle ju vara att gå emot sin egen affärsidé om man lät passagerarna ta med eget.

 

För några år sedan läste jag en artikel om just medhavd mat och dryck på flyget. Om jag minns rätt så var det inget av de tillfrågade bolagen som tillät det.

Vet att Ryan air tillåter medhavd mat.

Hittade även denna artikel: http://www.sydsvenskan.se/resor/fritt-fram-for-flygpicknick/

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har rest åtskilliga 10-15 timmar som liten med mina föräldrar på flyg som inte ens hade en tillstymmelse av underhållning. Ja, det räckte med 1-2 barnböcker och sagokassett. Barn kan faktiskt somna efter ett tag om det inte är en massa distraherande ipads och dylikt som skall fram. Sömn funkade då likväl som nu.

 

Men sedan håller jag helt med dig att jag skulle också bokat Norwegian för att få flyga med Dreamlinern och när så inte sker så blir man förbannad.

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Jag tror att du inte kommer ihåg hur jävla tråkigt du hade på alla dessa 10-15 timmars flygningar, men för ett barn i dagens uppväxande generation så är det

som tar mer än en halv timme och man inte är aktiv på något sätt tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Jag tror att du inte kommer ihåg hur jävla tråkigt du hade på alla dessa 10-15 timmars flygningar, men för ett barn i dagens uppväxande generation så är det

som tar mer än en halv timme och man inte är aktiv på något sätt tråkigt.

 

Ja, precis. Du sammanfattade problemet väl där.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

..Dont be to sure of that! Dagens så kallade "utveckling" vad gäller barn o deras utveckling, lämnar tyvärr mycket övrigt att önska.

Visst intelektet utvecklas for men på bekostnad av självkänsla o identitet. Varför tror du kurvan för medicinering till "oroliga barn" stiger med raketfart?

Men men- det är en alltför djup fråga för att jag,åtminstone, ska orka diskutera den här.Får barn träna sig i att "INTE" ständigt bli serverade underhållning,nu för tiden? Stå ut med att ha det lite tråkigt ibland?  För övrigt så tycker jag barnen ska ha rätt att ha en positiv upplevelse av en sådan resa- så det är inte där det ska tränas. :thank_you:

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Kloka ord, det ligger mycket i det du skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, precis. Du sammanfattade problemet väl där.

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Javisst gjorde jag!

Alltså måste man fyll den tiden med något. Läsa, spela spel, titta på film t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Det här var ju riktigt roligt, att få igång så många i detta ämne.

 

Tillbaka till ämnet "WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN".

 

Tacksam för all respons.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det varit känt länge att Boeing inte skulle hinna leverera plan i tid, så jag förstår inte hur det kan komma som en överraskning att man inte får flyga Dreamlinern före september månad.

Redan i maj visste jag att det skulle bli ett äldre inhyrt plan, så det var väl bara acceptera eller få pengarna tillbaka och hitta ett bolag med speldosor.

Norwegian har hållit mig uppdaterad med mail så gott som det går, på ett bra sätt.

Så långt är det nog Boeing som är syndabocken i mina ögon och nog väntar jag med mina omdömen till jag rest själv med dom.

Det blir i augusti och oktober.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Jag tror inte att man får ta med sig någon form av matsäck på flyget. Det skulle ju vara att gå emot sin egen affärsidé om man lät passagerarna ta med eget.

 

För några år sedan läste jag en artikel om just medhavd mat och dryck på flyget. Om jag minns rätt så var det inget av de tillfrågade bolagen som tillät det.

Det har jag haft med på Ryanair när jag flög från Nyköping/skavsta till Malaga, så värför skulle de inte tillåta hos Norski?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Det här var ju riktigt roligt, att få igång så många i detta ämne.

 

Tillbaka till ämnet "WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN".

 

Tacksam för all respons.

Vet inte vad ska jag säga om ursprungliga inlägg? Jag är förvånad, mycket förvånad.

Som om man ser i SL:s hemsida att de kör Volvo men det kommer en Scania istället och man vägrar kliva på.

Link to comment
Dela på andra sajter

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN   Det här var ju riktigt roligt, att få igång så många i detta ämne.   Tillbaka till ämnet "WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN".   Tacksam för all respons.
Om du skall basunera ut ditt budskap med versaler i varje inlägg kan du väl åtminstone göra det på korrekt engelska istället för svengelska
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag haft med på Ryanair när jag flög från Nyköping/skavsta till Malaga, så värför skulle de inte tillåta hos Norski?

 

Där ser man och just Ryanair var ett av bolagen i artikeln jag läste men de har väl ändrat sig sedan dess.

 

Så jag tar tillbaka allting och hävdar motsatsen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

 

Nu när dom "äntligen" kört igång - Hur är det?

Skulle vara kul och höra från er som åkt med dom!

 

Tak för svar!

Hej! åkte med Norrbaggarna för ett litet tag sedan åkte Thai på nedresan och norwegian på hemvägen, Thai va som vanligt sunkigt med halvseg service! Norwegian va helt ok hade betalat för käk o bagage och det funkade bra!

inget att anmärka på! dock så var det ju Hifly med personal, så det ska bli kul att se när Norrbaggarna kommer igång själva! Thai behöver göra något drastiskt för deras service är inte mycket att hänga i gran och planen är ju rena relikerna men det ska visst vara nya på gång så det är väl bara att hoppas att de tar tag i servicen i samma veva!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! åkte med Norrbaggarna för ett litet tag sedan åkte Thai på nedresan och norwegian på hemvägen, Thai va som vanligt sunkigt med halvseg service! Norwegian va helt ok hade betalat för käk o bagage och det funkade bra!

inget att anmärka på! dock så var det ju Hifly med personal, så det ska bli kul att se när Norrbaggarna kommer igång själva! Thai behöver göra något drastiskt för deras service är inte mycket att hänga i gran och planen är ju rena relikerna men det ska visst vara nya på gång så det är väl bara att hoppas att de tar tag i servicen i samma veva!

Japp, tycker turist tröttheten breder ut sig mer å mer i Thailand..behöver inte le längre pengarna har ju rullat in ett bra tag nu.men som du säger dax för en uppryckning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, finns det inte någon bestämmelse om att man måste inneha biljett ut ur landet innan det att visumet går ut och att flygbolaget som flugit ner passageraren ansvarar för att så är fallet?

Om du inte nämner vid incheckning att du ska stanna längre än du har visum till så är det ingen fara. Som svensk har du ju iaf 30 dagar om du flyger dit, skulle någon vid incheckning fråga så säger du bara att du ska resa ut innan dagarna gått ut.

Jag flyger konstant på enkelbiljetter och har aldrig hört något från immigration.

Jag uppger även alltid att jag bor i Thailand på immigrationlappen som man får fylla i och har inget visum.

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Affärsiden är väl en sak. Men får man knappt ta med tandkräm av säkerhetsskäl undrar jag hur mycket matsäck de tillåter vid säkerhetskontrollen. Det blir väl att lämna tandkrämen och deon i så fall för att få med några gram matsäck. Blev ett riktigt litet matknyte möjligen.

 

Varför inte satsa på beach 2013 ombord, istället? 

Nu är det ju vätska som är förbjudet att ta med sig så den som vill kan ju fylla hela handbagaget med käk om man nu vill det.

Men vätskeförbudet har väl inte lång tid kvar att leva så då kan ju även passagerare med svaghet för soppa bli nöjda.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju vätska som är förbjudet att ta med sig så den som vill kan ju fylla hela handbagaget med käk om man nu vill det.

Men vätskeförbudet har väl inte lång tid kvar att leva så då kan ju även passagerare med svaghet för soppa bli nöjda.

 

/ SatanG

Vätska som t.ex Janssons frestelse och dillkött menar du kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vätska som t.ex Janssons frestelse och dillkött menar du kanske?

 

Han skrev soppa så varför janssons och dillkött ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Han skrev soppa så varför janssons och dillkött ?

Han skrev att det bara var att ta med mat men inte vätska! Men då måste han veta om Jansson och dilkött räknas som vätska eller mat, så att han kan ge rätt råd till folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...