Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?


halgun

Recommended Posts

Hur kinkig är baggarna att man har en returbiljett? är frestande åka med en enkel när man har noll koll när man ska åka hem igen.

 

//K

 

 

 


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    14

  • Moritz

    14

  • Lasse M

    13

  • Nemo

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur kinkig är baggarna att man har en returbiljett?

 

Tveksamt till att flygbolag har synpunkter på vilka biljetter du innehar. Deras intresse

 

begränsar sej till att du(och så många som möjligt) köper resorna från dom

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Tveksamt till att flygbolag har synpunkter på vilka biljetter du innehar. Deras intresse   begränsar sej till att du(och så många som möjligt) köper resorna från dom
Nja, finns det inte någon bestämmelse om att man måste inneha biljett ut ur landet innan det att visumet går ut och att flygbolaget som flugit ner passageraren ansvarar för att så är fallet?
Link to comment
Dela på andra sajter

Tveksamt till att flygbolag har synpunkter på vilka biljetter du innehar. Deras intresse

 

begränsar sej till att du(och så många som möjligt) köper resorna från dom

 

Nja, skulle det vara så att emigration inte släpper in vederbörande i landet pga avsaknad av rätt visum, då returbiljett saknas så kan flygbolaget bli skyldiga att stå för hemresan, därav så sägs det att vissa flygbolag är kinkiga med det att man har visum för den tiden man har biljett.

 

Men jag har åkt ett flertal gånger med bla Thai från, på biljetter jag köpt i Thailand således ingen returresa, det har aldrig varit några problem för mig iaf, kanske jag bara har haft tur?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Lite bilder från medlemmen Beckis som just nu sitter i luften på väg till Maitans. Han hade bokat ekonomibiljett men fick erbjudande om att uppgradera till Premium vid incheckning. Vad det kostar vet jag inte. Kan återkomma med det senare.

 

post-3997-0-43122900-1373134810_thumb.jp

 

post-3997-0-30560200-1373134829_thumb.jp

 

post-3997-0-32750500-1373134831_thumb.jp

 

post-3997-0-64353000-1373134833_thumb.jp

 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, skulle det vara så att emigration inte släpper in vederbörande i landet pga avsaknad av rätt visum,

 

Ja, det stämmer men jag är så blåögd att jag går utifrån att frågeställare har alla papper klara :13:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nja, skulle det vara så att emigration inte släpper in vederbörande i landet pga avsaknad av rätt visum, då returbiljett saknas så kan flygbolaget bli skyldiga att stå för hemresan, därav så sägs det att vissa flygbolag är kinkiga med det

Inte bara att de är skyldiga att ombesörja hemresan utan de åker på höga böter också, tror det är 10 000$

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Vid köp av resa via Norwegian blev jag, som sagt, uttryckligen uppmärksammad på 
att det jag köpte var två enkelresor, så att säljarna inte har synpunkter är klart.

Däremot kan det komma att ställas frågor vid gaten men det sker inte alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN
 
Norwegian sänker standarden ytterligare!
 
Vid beställning av biljetter så lovades dreamlinern med allt vad det innebär, sedan ställs dreamlinern in och man ersätter med gamla skorvar utan de faciliteter som dreamlinern skulle ha.
 
Någon dag innan man ska åka får man ett sms om att den kärra som ska ersätta dreamlinern på destinationen Bangkok dessutom inte har några entertainment faciliteter.
Man får rådet att ta med en bok.
Erbjudandet att få pengarna tillbaka är ju rent ut sagt idi*tiskt, om man har planerat sin semester en halvt år innan.
Hur ska man få tag på flygbiljetter till ett rimligt pris 3 dagar innan man ska åka.
 
Norwegian suger, ett riktigt skit bolag.
 
Jag kommer att driva detta vidare när jag kommer hem, så här får man inte behandla sina resenärer.
 
En lurad och besviken resenär
 
WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN
Link to comment
Dela på andra sajter

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN
 
Norwegian sänker standarden ytterligare!
 
Vid beställning av biljetter så lovades dreamlinern med allt vad det innebär, sedan ställs dreamlinern in och man ersätter med gamla skorvar utan de faciliteter som dreamlinern skulle ha.
 
Någon dag innan man ska åka får man ett sms om att den kärra som ska ersätta dreamlinern på destinationen Bangkok dessutom inte har några entertainment faciliteter.
Man får rådet att ta med en bok.
Erbjudandet att få pengarna tillbaka är ju rent ut sagt idi*tiskt, om man har planerat sin semester en halvt år innan.
Hur ska man få tag på flygbiljetter till ett rimligt pris 3 dagar innan man ska åka.
 
Norwegian suger, ett riktigt skit bolag.
 
Jag kommer att driva detta vidare när jag kommer hem, så här får man inte behandla sina resenärer.
 
En lurad och besviken resenär
 
WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Hur gick resan, kom ni fram ordentligt?  Det viktigaste är väl trots allt att semestern i Thailand blir bra.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

Norwegian sänker standarden ytterligare!

Vid beställning av biljetter så lovades dreamlinern med allt vad det innebär, sedan ställs dreamlinern in och man ersätter med gamla skorvar utan de faciliteter som dreamlinern skulle ha.

Någon dag innan man ska åka får man ett sms om att den kärra som ska ersätta dreamlinern på destinationen Bangkok dessutom inte har några entertainment faciliteter.

Man får rådet att ta med en bok.

Erbjudandet att få pengarna tillbaka är ju rent ut sagt idi*tiskt, om man har planerat sin semester en halvt år innan.

Hur ska man få tag på flygbiljetter till ett rimligt pris 3 dagar innan man ska åka.

Norwegian suger, ett riktigt skit bolag.

Jag kommer att driva detta vidare när jag kommer hem, så här får man inte behandla sina resenärer.

En lurad och besviken resenär

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

Fick samma SMS.

Klev på planet och flög till Bangkok.

Funktionen bara fanns där.

Vad är problemet?

Att det inte var en dreamliner?

För hur många spelar det någon roll?

En ärlig icke ironisk fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ett erbjudande också, pengarna tillbaka, resa vid senare tillfälle eller åka som planerat med A-340.

Mitt erbjudande kom drygt 3 månader före avresan i Augusti. Helt ok tycker jag.

Lite klurigt för man måste bekräfta med en länk i mailet.

Det var även en tidtabellsändring på ca 1 timma från Arlanda.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille
Lite osäker, det var länge sedan jag flög från Sverige så jag kanske missminner mig, men finns det inte en knapp man kan trycka på om man vill ha ha service av personalen?

Du menar knappen som man trycker på och det kommer juice? har för mig att Lasse Åberg testade knappen :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Min fru åker imorgon och jag åker den 11 juli.

 

Att vi ville resa med Norwegian var just att vi ville flyga med Dreamlinern, som skulle vara en upplevelse i sig.

 

"Resan är inte bara målet det är även resan dit".

 

Att hyra in gamla kärror som inte ens har någon form av entertainment måste var en prestation i sig, jag trodde inte ens att såna fanns.

Att på en resa på 10-11 timmar inte ha någon form av förströelse måste bli jobbigt.

Vi har dessutom barn som är 6 och 4 år med i sällskapet, hur ska man sysselsätta dessa på en så lång resa.

Barnen har en I Pad men batterierna räcker ju inte så länge och laddningsmöjligheter finns inte.

 

Det liknar mer en boskapstransport än en semesterresa.

 

Att erbjuda pengarna tillbaka är ju inte ett alternativ, speciellt inte när man har bokat hotell och annat.

Vi har dessutom ett bröllop i familjen som ska gå av stapeln den 14 juli. 

 

Naturligtvis så vore det rimligt att man fick kompensation i form av ett reducerat pris.

 

Men som sagt

 

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Jag önskar er alla en trevlig sommar

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Norwegian blir kanoners när de väl kommer igång

Är väl som med allt annat lite "barnsjukdomar" och det får man väl acceptera

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om det är ok att köpa typ en macka och något att dricka efter säkerhetskontrollen på flygplatsen som man sedan tar ombord och äter på planet?

Har bokat med norrbaggarna i november och tänkte försöka köra en budget-variant om det går.

 

 

Jag tror inte att man får ta med sig någon form av matsäck på flyget. Det skulle ju vara att gå emot sin egen affärsidé om man lät passagerarna ta med eget.

 

För några år sedan läste jag en artikel om just medhavd mat och dryck på flyget. Om jag minns rätt så var det inget av de tillfrågade bolagen som tillät det.

Link to comment
Dela på andra sajter

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Min fru åker imorgon och jag åker den 11 juli.

 

Att vi ville resa med Norwegian var just att vi ville flyga med Dreamlinern, som skulle vara en upplevelse i sig.

 

"Resan är inte bara målet det är även resan dit".

 

Att hyra in gamla kärror som inte ens har någon form av entertainment måste var en prestation i sig, jag trodde inte ens att såna fanns.

Att på en resa på 10-11 timmar inte ha någon form av förströelse måste bli jobbigt.

Vi har dessutom barn som är 6 och 4 år med i sällskapet, hur ska man sysselsätta dessa på en så lång resa.

Barnen har en I Pad men batterierna räcker ju inte så länge och laddningsmöjligheter finns inte.

 

Det liknar mer en boskapstransport än en semesterresa.

 

Att erbjuda pengarna tillbaka är ju inte ett alternativ, speciellt inte när man har bokat hotell och annat.

Vi har dessutom ett bröllop i familjen som ska gå av stapeln den 14 juli. 

 

Naturligtvis så vore det rimligt att man fick kompensation i form av ett reducerat pris.

 

Men som sagt

 

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Jag önskar er alla en trevlig sommar

 

 

 

Norwegian har väl trots allt gjort så gott dom kan i detta läget och det är ju inte deras fel att dreamlinern inte levererades i tid...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Att på en resa på 10-11 timmar inte ha någon form av förströelse måste bli jobbigt.

Vi har dessutom barn som är 6 och 4 år med i sällskapet, hur ska man sysselsätta dessa på en så lång resa.

Barnen har en I Pad men batterierna räcker ju inte så länge och laddningsmöjligheter finns inte.

 

Jag kan rekommendera dig att inte åka tåg i Thailand. Angående barnen, släpp lös dem så de kan springa runt i planet och störa övriga passagerare så blir de snart trötta och somnar.

 

iPads till 4 åringar.... vart är världen på väg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian har väl trots allt gjort så gott dom kan i detta läget och det är ju inte deras fel att dreamlinern inte levererades i tid...

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Nej, det är just det dem inte gjort:

Rätt vore att kompensera ekonomiskt för det som vi resenärer inte får ut av resan.

 

Vi har betalt för att flyga med just Dreamlinern och den upplevelse det skulle bli, plus att dreamlinern har allt det där extra som gör resan så njutbar.

Däribland ett sofistikerat entertaiment system som gör resan så mycket mer behaglig än att bara bli transporterad som boskap.

 

Lasse M

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Min fru åker imorgon och jag åker den 11 juli.

 

Att vi ville resa med Norwegian var just att vi ville flyga med Dreamlinern, som skulle vara en upplevelse i sig.

 

"Resan är inte bara målet det är även resan dit".

 

Att hyra in gamla kärror som inte ens har någon form av entertainment måste var en prestation i sig, jag trodde inte ens att såna fanns.

Att på en resa på 10-11 timmar inte ha någon form av förströelse måste bli jobbigt.

Vi har dessutom barn som är 6 och 4 år med i sällskapet, hur ska man sysselsätta dessa på en så lång resa.

Barnen har en I Pad men batterierna räcker ju inte så länge och laddningsmöjligheter finns inte.

 

Det liknar mer en boskapstransport än en semesterresa.

 

Att erbjuda pengarna tillbaka är ju inte ett alternativ, speciellt inte när man har bokat hotell och annat.

Vi har dessutom ett bröllop i familjen som ska gå av stapeln den 14 juli. 

 

Naturligtvis så vore det rimligt att man fick kompensation i form av ett reducerat pris.

 

Men som sagt

 

WE NEVER FLY NORWEGIAN AGAIN

 

Jag önskar er alla en trevlig sommar

 

Man brukar ju säga att man får vad man betalat för, jag själv skulle aldrig välja norrbaggarna, betalar gärna 1000 kr eller mer och vet vad jag får. Ska jag resa 11 timmar eller mer så vill jag ha lite plats för benen och gärna med ett flygbolag som man kan få vatten av och just vatten verkar Norrbaggarna ha ont av då dom inte ger en det. Men som vanligt det är upp till en o var att välja, jag åker då aldig med dom likaså att jag aldrig åker med andra lågprisbolag som ska ha betalt av allt, väskor, mat, betala mer för platsbeställning osv. Men det är min åsikt och andra har sin och vill åka med dessa lågprisblag.

Ändrades av bangkokkille
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
iPads till 4 åringar.... vart är världen på väg?

 

Ja det kan man ju fråga sig. Helt sjukt hur jävla beroende ungarna är av ipads, iphone etc.. Läs en bok för barnet, spela ett brädspel, lyssna på en saga i freestyle etc är fullt tillräckligt som sysselsättning. Det har funkat hur bra som helst tidigare i varje fall. Tragiskt med curlingföräldrar!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan rekommendera dig att inte åka tåg i Thailand. Angående barnen, släpp lös dem så de kan springa runt i planet och störa övriga passagerare så blir de snart trötta och somnar.

 

iPads till 4 åringar.... vart är världen på väg?

Angående iPad till 4 åringar, nu är det så att det är föräldranas iPad. men det är en fantastiskt grej för barnen just på långresor.

Det gäller att hålla dem sysselsatta och för oss äldre så blir det lite lugnare.

Det gäller att hänga med i utvecklingen.

 

Lasse M

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående iPad till 4 åringar, nu är det så att det är föräldranas iPad. men det är en fantastiskt grej för barnen just på långresor.

Det gäller att hålla dem sysselsatta och för oss äldre så blir det lite lugnare.

Det gäller att hänga med i utvecklingen.

 

Lasse M

 

..Du menar invecklingen...?

???

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att man får ta med sig någon form av matsäck på flyget. Det skulle ju vara att gå emot sin egen affärsidé om man lät passagerarna ta med eget.

 

För några år sedan läste jag en artikel om just medhavd mat och dryck på flyget. Om jag minns rätt så var det inget av de tillfrågade bolagen som tillät det.

Affärsiden är väl en sak. Men får man knappt ta med tandkräm av säkerhetsskäl undrar jag hur mycket matsäck de tillåter vid säkerhetskontrollen. Det blir väl att lämna tandkrämen och deon i så fall för att få med några gram matsäck. Blev ett riktigt litet matknyte möjligen.

 

Varför inte satsa på beach 2013 ombord, istället? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tog jag min läsplatta med hos baggarna.

Cirka 1 månad batterie tid och 5 nya böcker nedladdade från Stockholms stadsbibliotek.

Så var den saken biff.

För barn ja det är en annan femma det.

Snart är ju dreamlinern här så är ju problemet löst.

Lamai Pigge när kommer dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...