Jump to content
IGNORERAD

Norwegian till Bangkok - Nån som rest?


halgun

Recommended Posts

Ang prisskillnader beroende på avreseort.

Vi åker nu på söndag från BKK+ Arlanda+ Landvetter med Norweigan. 2 pers.

Pris utresa  5060 SEK . hemresa 5746 SEK

I detta pris ingår endast fria toabesök  och handbagage.

Allt annat kostar extra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    14

  • Moritz

    14

  • Lasse M

    13

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Gjorde en ny bokning och visst ingår våttska! men hur mycket det framgår inte..

 

post-10330-0-36914300-1373027481.jpg

 

 

 

 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bokade tilläggspaketet, dvs utöver stol och toa och cabinväska

platsbokning

mat

incheckat bagage

fick viss rabatt för detta-

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Om man vill ha en öl har det med saken att göra om det finns några jävla betjänter som passar upp en.

 

 

Nej, det är flygvärdinnor.

Betjänter är en helt annan sak

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte ner i torsdags med norrmännen

 

Hade bokat premium och hade nog förväntat mig lite mer, den så kallade premium menyn var ett skämt! mat i plastlådor vin till maten och snik konjak till kaffet

 

Efter maten var det slut på bjudningen 45kr för en liten Heiniken och 80kr för en liten GT

 

Men det som uppvägde alltihopa var utrymmet och stolarna! sov i fem timmar det har aldrig hänt förut brukar på sin höjd slumra nån halvtimme annars

 

Har åkt premium med Thai några gånger men här satt du mycket bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Åkte ner i torsdags med norrmännen

Hade bokat premium och hade nog förväntat mig lite mer, den så kallade premium menyn var ett skämt! mat i plastlådor vin till maten och snik konjak till kaffet

Efter maten var det slut på bjudningen 45kr för en liten Heiniken och 80kr för en liten GT

Men det som uppvägde alltihopa var utrymmet och stolarna! sov i fem timmar det har aldrig hänt förut brukar på sin höjd slumra nån halvtimme annars

Har åkt premium med Thai några gånger men här satt du mycket bättre

På thai ligger man numera :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Om man inför sin semesterresa till andra sidan jordklotet och i sitt val av flygbolag oroas över
om det i biljettpriset ingår ett glas öl eller ett gratis vinglas till flygplanskäket,
är man då lika petig vad det gäller storleken på hotelltvålen eller om det i rumspriset ingår en liten schampoflaska i badrummet?
- Jag menar många bäckar små . . .

Kanske en medhavd plunta är att föredra på planet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har det med saken att göra om man vill ha en öl.

Tror du man får några jävla betjänter som passar upp en?

 

Ja, det är det normala, eller brukar du gå och hämta din egen öl, whisky eller annan typ av alkohol på flyget, du kanske även hämtar eventuell mat själva?  Något bolag som du kan rekommendera som har självbetjäning ombord?    :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja, det är det normala, eller brukar du gå och hämta din egen öl, whisky eller annan typ av alkohol på flyget, du kanske även hämtar eventuell mat själva?  Något bolag som du kan rekommendera som har självbetjäning ombord?    :rolleyes:

 

Thai har delvis självbetjäning, du kan ju prova med dom om du eventuellt ska till Thailand någon gång.

 

Sedan så är det skillnad på betjänt, flygvärdinna och uppassare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om det är ok att köpa typ en macka och något att dricka efter säkerhetskontrollen på flygplatsen som man sedan tar ombord och äter på planet?

Har bokat med norrbaggarna i november och tänkte försöka köra en budget-variant om det går.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Har bokat med norrbaggarna i november och tänkte försöka köra en budget-variant om det går.

Det är helt OK, Du kan t.o.m göra egna mackor/sallad eller kall mat hemma o ta med. Vätska är det enda Du behöver köpa utanför flygplanet, efter säkerhetskontrollen. Lycka till. En riktigt "sniidu" kan ju alltid fråga medpassageraren om en macka eller annat.  :thumbsup: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Någon som vet om det är ok att köpa typ en macka och något att dricka efter säkerhetskontrollen på flygplatsen som man sedan tar ombord och äter på planet?

Har bokat med norrbaggarna i november och tänkte försöka köra en budget-variant om det går.

Vad blev priset för flyget med din budgetvariant?

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blev priset för flyget med din budgetvariant?

3600 kr ToR, 30 nov-25 dec, direktflyg.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
3600 kr ToR, 30 nov-25 dec, direktflyg.

Det var billigt och bra.

Återkom gärna med lite info om flygningen senare.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai har delvis självbetjäning, du kan ju prova med dom om du eventuellt ska till Thailand någon gång.

 

Bortsett från toalettbesök, sätta på sig säkerhetsbältet eller att placera handbagaget i det avsedda utrymmet ovanför dig så är det inte så mycket självbetjäning som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Bortsett från toalettbesök, sätta på sig säkerhetsbältet eller att placera handbagaget i det avsedda utrymmet ovanför dig så är det inte så mycket självbetjäning som gäller.

Nog har jag fått gå och hämta vatten el apelsindryck själv hos Thai ett antal ggr.

Då fanns inte en flygvärdinna inom synhåll.

Inte sällan satt nån av dom och sov där drickat fanns.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bortsett från toalettbesök, sätta på sig säkerhetsbältet eller att placera handbagaget i det avsedda utrymmet ovanför dig så är det inte så mycket självbetjäning som gäller.

 

Självbetjäning på Thai finns i alla klasser.Här till vänster i bild finns en del av ett exempel på detta.

 

post-3290-0-69485300-1373107504_thumb.jp

 

 

Sorry för off topic!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. Vilka sura kommentarer :(   ska åka 30.7 får se om det stämmer men helt otroligt att man skall behöva betala extra pengar för sina sittplatser om man bokar 2 biljetter vill man ju sitta tillsammans

Nu vet jag ju inte om min sambo o jag kommer sitta åtskilda om det blir så kommer jag aldrig mer åka med dom och ta 1200:- T o R för mat i plastlåda helt osant nästa gång blir det nog finnair eller SAS för min del

känns inte trovärdigt deras upplägg   

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog har jag fått gå och hämta vatten el apelsindryck själv hos Thai ett antal ggr.

Då fanns inte en flygvärdinna inom synhåll.

Inte sällan satt nån av dom och sov där drickat fanns.

 

Lite osäker, det var länge sedan jag flög från Sverige så jag kanske missminner mig, men finns det inte en knapp man kan trycka på om man vill ha ha service av personalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite osäker, det var länge sedan jag flög från Sverige så jag kanske missminner mig, men finns det inte en knapp man kan trycka på om man vill ha ha service av personalen?

jodå den finns men inte alltid det orkar komma nån, så får man fixa det själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Lite osäker, det var länge sedan jag flög från Sverige så jag kanske missminner mig, men finns det inte en knapp man kan trycka på om man vill ha ha service av personalen?

Ska man vänta till en thailändare vaknar så hinner man väl törsta ihjäl :ironi:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är flygvärdinnor.

Betjänter är en helt annan sak

 

Nej det är läsk.

Öl är en helt annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj. Vilka sura kommentarer :(   ska åka 30.7 får se om det stämmer men helt otroligt att man skall behöva betala extra pengar för sina sittplatser om man bokar 2 biljetter vill man ju sitta tillsammans

Nu vet jag ju inte om min sambo o jag kommer sitta åtskilda om det blir så kommer jag aldrig mer åka med dom och ta 1200:- T o R för mat i plastlåda helt osant nästa gång blir det nog finnair eller SAS för min del

känns inte trovärdigt deras upplägg   

 

Bokar man med ett "lågprisbolag" så får man ta det.

 

Förstår inte varför ni klagar, bokar billigast möjliga biljetter och tror att ni skall få samma service

som på ett ordinarie bolag ?

 

Har själv testbokat ett antal resor på olika datum med Norwegian, inklusiva mat och resväskor och

priset har hamnat på ungefär samma som Thai.

 

Så boka på ett riktigt bolag eller sluta gny om dålig service. Sitter ni med BTT på 7/11 när ni kommer ner ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

En sån mångfald -)

Från Norwegians Ryan variant, där man står i valet och kvalet mellan egen matlåda och inplastad varm mat

till de som tycker att 15000 är ett fynd för mera plats till benen samt mat och fri sprit i premium- eller business class.

Och alla hamnar vi på samma ställe så småningom. När vi når fram till passkontrollen är vi återigen samma skit och kanel.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...