Jump to content
IGNORERAD

Illegala taxichaufförer i Phuket hotar med protester


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Illegala taxichaufförer från Patong hotade under dagen Phukets guvernör Maitri Inthusut med massprotester om regeringen inte gör mer för att hjälpa dem bli lagliga.

"Vi behöver hjälp från guvernören att finna ett sätt att lösa detta problem," sade Anan Pluemjit - en av chaufförerna. "Om inte, så kommer vi tillbaka nästa vecka med fler förare än vad som var närvarande vid tuk-tukprotesterna förra veckan," sade han. "Polisen arresterar oss och ser till att vi ´åker dit dubbelt´. Vi har inte råd att fortsätta betala dessa böter," sade Anan. Poliser har bötfällt de illegala chaufförerna både för att ha använt ett standardfordon som taxi och för att ha kört ett illegalt modifierat fordon med syfte att använda som taxi, förklarade han.

Guvernör Maitri står dock på sig: "Jag vill att hårt arbetande personer i Phuket ska kunna leva tillsammans i fred. Jag lovar att hitta ett sätt att hjälpa," sade han och tillade "Om finansiering av nya fordon är problemet så har jag redan talat med Government Savings Bank. De har gått med på att erbjuda speciellt låg ränta för taxichaufförer som behöver finansiering".

 

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket_news/2013/Illegal-taxi-drivers-in-Patong-threaten-Phuket-governor-with-mob-action-21521.html

 

post-8073-0-96305100-1372823750.jpg

post-8073-0-96305100-1372823750.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...