Jump to content
IGNORERAD

21 elever i Phuket till sjukhus på grund av spöke


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Nästan två dussin elever i Phuket rusades till Patong Hospital under morgonen efter att de skrikande och skakande kollapsade under en morgonsamling - tre av de nio elever som fick lugnande medel av läkare ligger fortfarande kvar på sjukhuset.

Enligt rapporter så ska boven i dramat vara ett spöke i Khao Lak som blev förnärmat av en flicka som hängde sin sarong på ett "olämpligt ställe". Eleverna - 21 flickor och 1 pojke mellan 13 till 15 år gamla - ska allihopa ha varit på en scoutresa till Khao Lak under fredagen. "När vi var på campingresa så hängde en av flickorna sin sarong på ett olämpligt ställe. Senare så rapporterade andra elever att de sett vad som såg ut som en kvinna sittande på den flickans axlar," sade en lärare. "Medan vi var i Khao Lak så hade jag till och med en dröm där en röst sade åt mig att ta tillbaka flickan till där hon hängt sin sarong och be om ursäkt," sade han.

Dr Sirichai Silapa-archa - direktör för Patong Hospital - berättade att alla var i chocktillstånd och hyperventilerade. 13 av eleverna släpptes innan lunch, medan de kvarvarande nio hölls kvar eftersom de fortfarande skrek och kastade med sina kroppar.

 

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket_news/2013/Nine-Phuket-students-given-anesthesia-after-suffering-from-Khao-Lak-curse-21510.html

 

post-8073-0-58142400-1372681968.jpg

post-8073-0-58142400-1372681968.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • Chryzaliz

    4

  • Herr Chang

    2

  • micke isaan

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

På slutet låter det som nåt ur det här mästerverket:

post-7490-0-29141400-1372683077.jpg

post-7490-0-29141400-1372683077.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket18.5

Spöken finns ju inte ...

om man inte är i Phuket eller Khao Lak förstås

där har jag sett dem med egna ögon.

Phuket18.5

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Spöken finns ju inte ...

om man inte är i Phuket eller Khao Lak förstås

där har jag sett dem med egna ögon.

Phuket18.5

 

Kolla in Malmskillnadsgatan en kväll

 

Massor av Zombies !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemskt 21 stycken är fler än en gå och spöka någon annanstans och låt ungdomarna va i fred och studera.Så de vet att du inte finns

Link to comment
Dela på andra sajter

jo spöken finns i Thailand,det har jag hört från säker källa,min

sambo var fullständigt övertygad om det

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Finns väl rätt många på Walking Street varje kväll :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket18.5

Jo där ja ... men där är jag aldrig

jag menar riktiga andar (!)

andar som man inte kan förklara

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyhetstorka så här års även i Thailand ser jag.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige kallar vi det depressivt tillstånd.

Oförklarlig rädsla för saker som inte finns.

Hjärnspöken.

 

Nog minst lika påfrestande som de spöken barnen såg i Khao Lak.:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
Kolla in Malmskillnadsgatan en kväll

 

Massor av Zombies !!

 

Jasså du brukar att vara där om kvällarna :y15:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spökhistorier har man hört en hel del av i Thailand..3 år sen när jag landade i Bkk så tog jag taxi till Nana soi 4 och tänke jag skulle testa och bo på Nana hotel,den mitt emot Nana plaza..Har ju hört från thai vänner i phuket att det spökar på det hotellet då så mycket folk som har dött där,säkert pga,hjärtinfarkt,överdos eller brustet hjärta o självmord osv..men i alla fall så checkade jag in där för 3 dagar just för att det låg mitt i smeten..brukar i vanliga fall alltid bo på ändan av den gatan Nana tai mansion, Tog hissen upp till 5-6 våningen och måste säga att det var korridorer taget från skräckfilmer..lite obehaglig känsla fick man faktist..men så gick jag  till mitt rum och kastade in väskan,tog en snabb dusch,på med shortsen o t-shirt och ner till baren mitt emot hotellet,klockan var väl runt 11.00 på morgonen..satte mig ner och beställde en öl och samtidigt satte sig en tjej brevid mig och vi började prata om allt möjligt,kanon trevlig..vi drack några öl ihop och spelade biljard..efter ett tag så frågade hon vart jag bodde och jag sa Nana hotell..Hon blev alldeles vit i ansiktet och sa till mig att där kan jag absolut inte bo,och speciellt om du vill träffa en tjej..och jag titta på henne och frågade varför?? Hon svara att det är farligt o bo där pga av onda spöken..hon satt nog 1 timma och berättade om saker som skett på hotellet så jag fick lite rysningar i kroppen..jag drack fort upp min öl och sprang över till hotellet och checkade ut och bytte hotell till Dynasty inn istället hahaha.

Tror ju inte speciellt mycket på spöken m.m  men hennes story om hotellet och samt dom skrämmande korridorerna fick min fantasi att snurra så det var bara o byta till det bättre hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ett bråk där en familjemedlem inte vill ställa upp för ande grejoirna med tillbehörande bestyr.

Jätteviktikigt i Thailand.

Barnen far barns har haft haft drömmar

Gummans båda förarldrar ligger på sjukhus för samma åkomma.

Kan inte använda ena benet och pulserande ont.

Tänkte på bypass men båda samtidigt?

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge det inte är bevisat att det inte finns spöken så kan man väl inte säga emot dem som påstår att det finns.

Kan du bevisa ATT DE INTE FINNS :y15:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

De var på Khao Lak

 

Undrar om de inte mött en bakfull Gotlänning

 

Kan nog skrämma livet ur vem som helst

 

:y15::y15:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Spökhistorier har man hört en hel del av i Thailand..3 år sen när jag landade i Bkk så tog jag taxi till Nana soi 4 och tänke jag skulle testa och bo på Nana hotel,den mitt emot Nana plaza..Har ju hört från thai vänner i phuket att det spökar på det hotellet då så mycket folk som har dött där,säkert pga,hjärtinfarkt,överdos eller brustet hjärta o självmord osv..men i alla fall så checkade jag in där för 3 dagar just för att det låg mitt i smeten..brukar i vanliga fall alltid bo på ändan av den gatan Nana tai mansion, Tog hissen upp till 5-6 våningen och måste säga att det var korridorer taget från skräckfilmer..lite obehaglig känsla fick man faktist..men så gick jag  till mitt rum och kastade in väskan,tog en snabb dusch,på med shortsen o t-shirt och ner till baren mitt emot hotellet,klockan var väl runt 11.00 på morgonen..satte mig ner och beställde en öl och samtidigt satte sig en tjej brevid mig och vi började prata om allt möjligt,kanon trevlig..vi drack några öl ihop och spelade biljard..efter ett tag så frågade hon vart jag bodde och jag sa Nana hotell..Hon blev alldeles vit i ansiktet och sa till mig att där kan jag absolut inte bo,och speciellt om du vill träffa en tjej..och jag titta på henne och frågade varför?? Hon svara att det är farligt o bo där pga av onda spöken..hon satt nog 1 timma och berättade om saker som skett på hotellet så jag fick lite rysningar i kroppen..jag drack fort upp min öl och sprang över till hotellet och checkade ut och bytte hotell till Dynasty inn istället hahaha.

Tror ju inte speciellt mycket på spöken m.m  men hennes story om hotellet och samt dom skrämmande korridorerna fick min fantasi att snurra så det var bara o byta till det bättre hahaha

 

Har bott där 2-3 gånger, när jag läste din berättelse och beskrivningen av korridorerna tyckte jag att dom ju varit spöklika. Fast det tyckte jag inte då, för jag har ju aldrig hört spökhistorierna om hotellet innan. Om jag bor där igen får jag säkert kalla kårar bara av att sätta nyckeln i dörren. Kanske är är det så spökhistorier funkar? ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Spökhistorier har man hört en hel del av i Thailand..3 år sen när jag landade i Bkk så tog jag taxi till Nana soi 4 och tänke jag skulle testa och bo på Nana hotel,den mitt emot Nana plaza..Har ju hört från thai vänner i phuket att det spökar på det hotellet då så mycket folk som har dött där,säkert pga,hjärtinfarkt,överdos eller brustet hjärta o självmord osv..men i alla fall så checkade jag in där för 3 dagar just för att det låg mitt i smeten..brukar i vanliga fall alltid bo på ändan av den gatan Nana tai mansion, Tog hissen upp till 5-6 våningen och måste säga att det var korridorer taget från skräckfilmer..lite obehaglig känsla fick man faktist..men så gick jag  till mitt rum och kastade in väskan,tog en snabb dusch,på med shortsen o t-shirt och ner till baren mitt emot hotellet,klockan var väl runt 11.00 på morgonen..satte mig ner och beställde en öl och samtidigt satte sig en tjej brevid mig och vi började prata om allt möjligt,kanon trevlig..vi drack några öl ihop och spelade biljard..efter ett tag så frågade hon vart jag bodde och jag sa Nana hotell..Hon blev alldeles vit i ansiktet och sa till mig att där kan jag absolut inte bo,och speciellt om du vill träffa en tjej..och jag titta på henne och frågade varför?? Hon svara att det är farligt o bo där pga av onda spöken..hon satt nog 1 timma och berättade om saker som skett på hotellet så jag fick lite rysningar i kroppen..jag drack fort upp min öl och sprang över till hotellet och checkade ut och bytte hotell till Dynasty inn istället hahaha.

Tror ju inte speciellt mycket på spöken m.m  men hennes story om hotellet och samt dom skrämmande korridorerna fick min fantasi att snurra så det var bara o byta till det bättre hahaha

Blev det nått ligg då ? ;)

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev det nått ligg då ? ;)

:crazy:  Jag kan väl säga såhär..det lönade sig att byta hotell :thumbsup::nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Spökhistorier har man hört en hel del av i Thailand..3 år sen när jag landade i Bkk så tog jag taxi till Nana soi 4 och tänke jag skulle testa och bo på Nana hotel,den mitt emot Nana plaza..Har ju hört från thai vänner i phuket att det spökar på det hotellet då så mycket folk som har dött där,säkert pga,hjärtinfarkt,överdos eller brustet hjärta o självmord osv..men i alla fall så checkade jag in där för 3 dagar just för att det låg mitt i smeten..brukar i vanliga fall alltid bo på ändan av den gatan Nana tai mansion, Tog hissen upp till 5-6 våningen och måste säga att det var korridorer taget från skräckfilmer..lite obehaglig känsla fick man faktist..men så gick jag till mitt rum och kastade in väskan,tog en snabb dusch,på med shortsen o t-shirt och ner till baren mitt emot hotellet,klockan var väl runt 11.00 på morgonen..satte mig ner och beställde en öl och samtidigt satte sig en tjej brevid mig och vi började prata om allt möjligt,kanon trevlig..vi drack några öl ihop och spelade biljard..efter ett tag så frågade hon vart jag bodde och jag sa Nana hotell..Hon blev alldeles vit i ansiktet och sa till mig att där kan jag absolut inte bo,och speciellt om du vill träffa en tjej..och jag titta på henne och frågade varför?? Hon svara att det är farligt o bo där pga av onda spöken..hon satt nog 1 timma och berättade om saker som skett på hotellet så jag fick lite rysningar i kroppen..jag drack fort upp min öl och sprang över till hotellet och checkade ut och bytte hotell till Dynasty inn istället hahaha.

Tror ju inte speciellt mycket på spöken m.m men hennes story om hotellet och samt dom skrämmande korridorerna fick min fantasi att snurra så det var bara o byta till det bättre hahaha

En bekant bor inte på vissa rum på Dynasty pga av att hon känner att folk har dött där.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Kolla in Malmskillnadsgatan en kväll

 

Massor av Zombies !!

 

 

 

Det var värst vad berest du är ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...