Jump to content
IGNORERAD

Svensk man häktad för mord i Thailand


gst

Recommended Posts

En svensk man i 40-års åldern har häktats misstänkt för mord i Thailand.

Enligt den thailändska polisen ska han ha skjutit ihjäl en annan man.

 

Den svenska mannen, som är hemmahörande i Mellansverige, greps mitt i Bangkoks stora turistområde Khao San Road på midsommardagen. Från början gällde misstankarna bara en misshandel men efter några timmar ändrades brottsrubriceringen till mord. Utredningen visade enligt den thailändska polisen att den svenske mannen har skjutit ihjäl en annan man. Svensken sitter just nu häktad i Bangkok.

 

Misstänks för fler brott

 

Men mannen misstänks inte bara för mord. Enligt den thailändska polisen har han också vistats illegalt i Thailand under en längre tid. Dessutom har han straffats tidigare, redan 2010 dömdes han för stöld i de norra delarna av Thailand.

Straffet för mord i Thailand brukar ligga i spannet 25–45 år.

 

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17026543.ab

 

/GSt

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bananen

    5

  • hamnoi

    5

  • Nack Laeng

    4

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ännu en sörlänning som skämmer ut oss riktiga svenskar utomlands.

Bevara Sverige Samiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

tobias Vara

En undran bara har det inte vart lite mycket svenskar i trubbel det sista eller rör jag bara till det??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tobias Vara"  Jo det har du rätt i! Har varit en del skriverier om svenskar senaste tiden som hamnat i trubbel i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

En undran bara har det inte vart lite mycket svenskar i trubbel det sista eller rör jag bara till det??

Vilka mer än Andreas Ringvall ?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

tobias Vara
Vilka mer än Andreas Ringvall ?

Var det inte någon svensk som skjutit någon härom dagen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte någon svensk som skjutit någon härom dagen...

Jo, mycket möjligt att han var "svensk".

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte någon svensk som skjutit någon härom dagen...

 

Jo. Men det visade sig senare vara en kniv han hade stuckit ihjäl en annan kille med

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo. Men det visade sig senare vara en kniv han hade stuckit ihjäl en annan kille med

"Svensken" eller vem?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl några killar i pattis som tog bort en annan kille? Men börjar väl va ett tag sen nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

– Jag högg honom två gånger i sidan

 

Bangkok. – Jag har erkänt mordet. Jag knivhögg honom två gånger i sidan.

Aftonbladet har träffat den 37-årige svensk som greps på midsommardagen, efter att ha dödat en australisk medborgare. Svensken berättar sakligt om händelsen och vad som ledde fram till mordet.

Det är en skildring av en kriminell värld bakom de glättiga kulisserna på backpackerområdet Khao San Road.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17039838.ab

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte någon svensk som skjutit någon härom dagen...

Nej...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

ja..  han ser ju "svensk ut..

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja..  han ser ju "svensk ut..

 

Hur ser en svensk ut?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ser en svensk ut?

Tralala, nu ere fredagsmys, där hamnoi är kvällens grillvärd och här ser vi nu hur han sliter som ett djur med att få lite fart och stil på brasan. :bensin_eld:

:giggle:

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Tralala, nu ere fredagsmys, där hamnoi är kvällens grillvärd och här ser vi nu hur han sliter som ett djur med att få lite fart och stil på brasan. :bensin_eld:

:giggle:

 

:ahh: moi? Nä det var bara en enkel fråga, tjöt orkar jag inte med...

Det kan "realist" döskallarna hålla på med, jag har semester :party:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk jajajajajajajaajjajajajajjaajjaaj jag älskar honom jag älskar honom Inte Inte Inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Har han åkt tunnelbana i Bkk så är han väl Thai. Undrar om det gäller skytrain också, eller om man t.o.m blir lite överklass då...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ser en svensk ut?

 

 

Så här ,eller.. en är svensk den andra inte så , hmm   nej tyvärr jag vet inte

 

post-7077-0-55034500-1372441499.jpg

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ser en svensk ut?

jo. unge man...   han ser i mina ögon ut som om han har ursprung från nordafrika eller mellanöstern   och  är i Mina  ögon inte  svensk, lika lite som Du inte är Thai även om du bott där i 70 år

 

tillräckligt tydligt eller?

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ,eller.. en är svensk den andra inte så , hmm   nej tyvärr jag vet inte

 

attachicon.gifIMG_20130218_112913.jpg

Din Dum   Klart som fan han är från utomsverige men svensk medborgare hoppas han ruttnar i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

jo. unge man...   han ser i mina ögon ut som om han har ursprung från nordafrika eller mellanöstern   och  är i Mina  ögon inte  svensk, lika lite som Du inte är Thai även om du bott där i 70 år

 

tillräkligt tydligt eller?

Jo ...Runk king.

 

Och om han är adopterad vid 1 års ålder till Sverige så är han fortfarande nordafrikan?

Ponera att "nordafrikanen" gjort det avgörande målet för Sverige i en Vm-final istället för o huggt en snubbe, är han då svensk eller nordafrikan?

 

Dina ögon får se vad dom vill men det du säger är att en som inte ser ut som en svensk( hur dom nu ser ut) så kan man inte vara svensk..korrektemundo?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...