Jump to content
IGNORERAD

Vin från butiken - bra eller dåligt?


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

http://www.dn.se/ekonomi/matkedja-borjar-salja-vin/

 

City Gross kommer att börja erbjuda möjligheten att beställa vin för den som köper matkedjans färdigpackade matkassar via internet. Kedjan gör det via ett samarbete med det danska företaget Winefinder.

 

Systembolaget har ju under lång tid haft monopol på att sälja vin.

Om det nu kommer finnas andra vägar att köpa sitt vin på - är det bra, eller dåligt? Kanske är det en oundviklig utveckling nu när många beställer från utlandet eller åker över gränsen och handlar.

 

Vad tycker du?

 

post-6637-0-14942700-1372233055.jpg

post-6637-0-14942700-1372233055.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acarls

    4

  • audirs2

    2

  • burrabus

    2

  • Wanchai

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

http://www.dn.se/ekonomi/matkedja-borjar-salja-vin/

 

City Gross kommer att börja erbjuda möjligheten att beställa vin för den som köper matkedjans färdigpackade matkassar via internet. Kedjan gör det via ett samarbete med det danska företaget Winefinder.

 

Systembolaget har ju under lång tid haft monopol på att sälja vin.

Om det nu kommer finnas andra vägar att köpa sitt vin på - är det bra, eller dåligt? Kanske är det en oundviklig utveckling nu när många beställer från utlandet eller åker över gränsen och handlar.

 

Vad tycker du?

 

attachicon.gifvin123.jpg

 

 

Äntligen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig spelar dä ingen roll alls, jag dricker mina 12 flaskor rödtjut varje vecka! :crazy:  :17:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, spontant bra, men bara Vin ingen sprit?

Att de inte säljer Öl förstår jag det är ju onödigt tungt att frakta.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag gillar faktiskt Systembolaget i vart fall när det gäller vin. Har inte hittat någon butik i Danmark som imponerar när det gäller sortiment. City Gross ska de ju betala skatt i Sverige samt att det blir en massa småtransporter så de lär knappast bli billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Själv har jag ingen erfarenhet av att åka utomlands (Danmark, Tyskland osv...) för att handla alkohol.

Samma gäller majoriteten av mina vänner. De säger att det är en snårig lagstiftning både vad gäller införsel via internet, och genom egen bilresa.

Så mycket tolkningar och så många (felaktiga?) rykten till vad som är okay och inte.

Fast i grund å botten är det nog bara så att jag är för bekväm för att packa bilen och åka till Danmark bara för att köpa en massa alkohol..    :-)

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag ingen erfarenhet av att åka utomlands (Danmark, Tyskland osv...) för att handla alkohol.

Samma gäller majoriteten av mina vänner. De säger att det är en snårig lagstiftning både vad gäller införsel via internet, och genom egen bilresa.

Så mycket tolkningar och så många (felaktiga?) rykten till vad som är okay och inte.

Fast i grund å botten är det nog bara så att jag är för bekväm för att packa bilen och åka till Danmark bara för att köpa en massa alkohol..    :-)

 

 

Gör som jag gjort. Flyg ner med Ryan Air för en hundralapp, köp en bil och stanna en eller två nätter, fyll bilen med dricka och kör hem. Reg.besikta bilen och sälj den om du inte vill behålla den.

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som jag gjort. Flyg ner med Ryan Air för en hundralapp, köp en bil och stanna en eller två nätter, fyll bilen med dricka och kör hem. Reg.besikta bilen och sälj den om du inte vill behålla den.

 

Funkar bra varje gång.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Som service är det bra , men jag tror inte att det kommer att bli något billigare . Det såg man med Alvedon och liknade att det inte blev , men det är bekvämt att köpa samtidigt som maten . Har inget emot Systembolaget , tycker att det är bra personal och att dom är kunniga  . Jag dricker så lite på ett år , så för min del gör spelar det ingen roll om det är några kronor billigare någon annanstans . Tycker också att det är trevligt med självplock och man kan strosa runt kolla bland varorna . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om många forumister blir nekade att handla på Systembolaget och för dessa är det ju bra att kunna få en flaska tillsammans med blodkorven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om många forumister blir nekade att handla på Systembolaget och för dessa är det ju bra att kunna få en flaska tillsammans med blodkorven.
Tänk på att uppföra dig väl om de har alkohol på matvarubutikerna i Flen annars kanske det är sluthandlat både vin och kex
Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt åt helsike med internetbeställningar och nu Citygross, nä bevara systembolaget och priserna bör höjas med flera hundra procent :14:  :y2: .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Gör som jag gjort. Flyg ner med Ryan Air för en hundralapp, köp en bil och stanna en eller två nätter, fyll bilen med dricka och kör hem. Reg.besikta bilen och sälj den om du inte vill behålla den.

 

Okay. Fast det verkar som ett jätteprojekt för lite eldvatten.

Kringgår man införselbestämmelser till sverige om man kommer i en dansk bil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma regler numera mellan alla eu-länder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vissa verkar åka till Tysklandet och kommer hem med sina bilar så fulla att framhjulen inte är nära asfalten ens!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vissa verkar åka till Tysklandet och kommer hem med sina bilar så fulla att framhjulen inte är nära asfalten ens!

Det är ju bara för att de inte har en ordentlig motor där fram...

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Helt ointressant!

Har aldrig handlat på City Gross, de ligger för långt ut från där jag bor.

Ica Liljeholmen har Systembolaget som granne, det räcker för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ointressant!

Har aldrig handlat på City Gross, de ligger för långt ut från där jag bor.

Ica Liljeholmen har Systembolaget som granne, det räcker för mig.

Gäller hemleverans i samband med en beställd "matkasse"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Gäller hemleverans i samband med en beställd "matkasse"

 

Då får jag nog be grannen handla åt mig! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får jag nog be grannen handla åt mig! :crazy:

Ni kan ju dela

Mat till grannen och vin till dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...