Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways nya Boeing från Arlanda - men vilket plan gäller ?


Tackzhin

Recommended Posts

Sam sip sam

Vilket säte menar du med G? verkar som TG kör med ABC, DEF, HJK

{style_image_url}/attachicon.gif tg777.jpg

Han åkte säkerligen med en 747
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    15

  • L64

    13

  • Tackzhin

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har publicerat svaret tidigare men minns inte hur det var exakt.

Plats A  har en elektronikbox, samma  med plats D sen minns jag inte om det var plats H eller K på högersidan.

Verkar som den vänstra i en stolsrad om tre har boxen och sämre utrymme...

Finns avvikelser blir jag förvånad då alla Boiengplan nog levereras med standardutrustning in economy.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kolla in en  Boeing 777. Markera de röda punkterna för mer info

http://www.meriweather.com/flightdeck/cutaways/777.html

 

 

Själv har jag inga problem med några lådor då jag brukar resa här

post-3485-0-63942400-1373568576.jpg

 

:y3:

 

 

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Khonkens kommit hem efter att rest med Thais gamla och uppfräschade inredning. Skillnaden är enorm. Den gamla vinner på allt utom att dom nya har speldosor. Dom nya sätena påminner om charterbolagens korta och väldigt trånga säten. Ska man åka med den nya kärran är det MYCKET VIKTIGT att välja rätt säten. Att välja plats vid gången är en katastrof. Där sitter lådor som gör att t.o.m jag som endast är 174 lång tycker det är trångt. Åker man två välj fönsterplats och mitten. Dessa platser är ok. Men betydligt bättre än vid gång. Det är ok med speldosor men för mig åker jag 100ggr hellre den gamla kärran med bättre utrymmen. Nu får man verkligen fundera om det är thai eller något annat bolag man ska åka nästa resa med.

välkommen hem, det var trevligt att träffas  o snacka på stockholmsträffen hoppas ni haft det bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker med 777:or hos Thai på söndag från Brisbane till Bangkok och från Bangkok till Köpenhamn på tisdag så jag skall kolla lite mer då

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Lådan syns inte för den ligger långt inne i benutrymmet

 

Så pass långt in att man inte når den med fötterna..  dumma låda  :crazy:   :giggle:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Har publicerat svaret tidigare men minns inte hur det var exakt.

Plats A  har en elektronikbox, samma  med plats D sen minns jag inte om det var plats H eller K på högersidan.

Verkar som den vänstra i en stolsrad om tre har boxen och sämre utrymme...

Finns avvikelser blir jag förvånad då alla Boiengplan nog levereras med standardutrustning in economy.

 

 

Leif

 

Har kikat på några seat maps från olika bolag så även de som länkades i första inlägget, alltså Thais och har inte hittat någon 777-300ER som har elektronikboxar under något säte i ekonomi. Däremot på andra versioner av 777 verkar det finnas lite här och var.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tack Ellim vi hade det kanon. Var  hos maitan först i Jomtien. sedan upp till Udonthani och spelade golf med Baa. Även firade midsommar tillsammans. det var mycket trevligt . Vi trivs med familjen Baa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker med 777:or hos Thai på söndag från Brisbane till Bangkok och från Bangkok till Köpenhamn på tisdag så jag skall kolla lite mer då

 

Liten rapport från gårdagens flygning med Thai i en 777:a mellan Brisbane och Bangkok:

 

Jag satt i ekonomi och ekonomi hade tre sektioner. Jag satt i den bakre längst fram

 

Ekonomi hade sätesuppsättning 3+3+3

 

Nödutgångarnas platser var 31, 47 och 60. Vi satt på 60A+B vilket var väldigt bra för bpde 60 och 61 var enbart 2 säten i bredd bredvid köket. 62 hade tre säten och 62C hade ingen stol framför sig vilket kan vara bra tips. Samma speglade situation på högersidan

 

Speldosor i alla stolar samt ett vanligt standard 220V eluttag på varje säteskombination nere vid golvet

 

Speldosornas dator satt en i varje tre-rad. I vänsterraden satt den på C-platsen nere vid fötterna längst fram. Mittenraden på D-platsen och högerraden på G-platsen mot gången

 

Planet hade 72 rader totalt och sista raden hade bara två stolar i ytterdelarna

 

Så här ser den ut på "bilden"

 

http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300_77R.php

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Liten rapport från gårdagens flygning med Thai i en 777:a mellan Brisbane och Bangkok:

 

Jag satt i ekonomi och ekonomi hade tre sektioner. Jag satt i den bakre längst fram

 

Ekonomi hade sätesuppsättning 3+3+3

 

Nödutgångarnas platser var 31, 47 och 60. Vi satt på 60A+B vilket var väldigt bra för bpde 60 och 61 var enbart 2 säten i bredd bredvid köket. 62 hade tre säten och 62C hade ingen stol framför sig vilket kan vara bra tips. Samma speglade situation på högersidan

 

Speldosor i alla stolar samt ett vanligt standard 220V eluttag på varje säteskombination nere vid golvet

 

Speldosornas dator satt en i varje tre-rad. I vänsterraden satt den på C-platsen nere vid fötterna längst fram. Mittenraden på D-platsen och högerraden på G-platsen mot gången

 

Planet hade 72 rader totalt och sista raden hade bara två stolar i ytterdelarna

 

Så här ser den ut på "bilden"

 

http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300_77R.php

 

Bra rapport men tyvärr måste jag grusa glädjen lite med att detta inte är dom nya 777 som är/blir på CPH/ARN.Detta är äldre plan som fått ny inredning.

 

Men jag litar på att du har kraft kvar Tallen och ser fram emot en ny rapport från flygningen till CPH! :thumbsup:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
Bra rapport men tyvärr måste jag grusa glädjen lite med att detta inte är dom nya 777 som är/blir på CPH/ARN.Detta är äldre plan som fått ny inredning.

 

Men jag litar på att du har kraft kvar Tallen och ser fram emot en ny rapport från flygningen till CPH! :thumbsup:

 

Får vi de som de har leasat från Jet Airways eller nåt? 777-300ER?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Idag är det sista dagen för 747:an på Stockholm :(

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får vi de som de har leasat från Jet Airways eller nåt? 777-300ER?

Dom som är leasade från Jet är inte kvar eller iaf på väg bort.ARN/CPH får sprillans nya.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
Dom som är leasade från Jet är inte kvar eller iaf på väg bort.ARN/CPH får sprillans nya.

 

Gött mos. Återkommer med flygrapport 1 augusti med den nya kärran.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Idag är det sista dagen för 747:an på Stockholm :(

Nu blir det snart sorg för Pigge!

Hans stora kärlek lägger av.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
Nu blir det snart sorg för Pigge!

Hans stora kärlek lägger av.

Japp, nu blir det bara skit hehehe... ;)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det snart sorg för Pigge!

Hans stora kärlek lägger av.

 

Nix, de flyttar bara till Sälklubbarlandet...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom Thai-dramaserie i TVn?   Då lär ev. fruar och flickvänner hålla sig vakna hela resan...  :whistle:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Da_Ling_Boy

Har dom Thai-dramaserie i TVn?   Då lär ev. fruar och flickvänner hålla sig vakna hela resan...  :whistle:

Frugan (Thai) kom hem igår till Kastrup, med nya kärran, hade sett 4 Thai-långfilmer men det fanns inga såpor :-)

mvh

Micke

***************************************************************************

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, de flyttar bara till Sälklubbarlandet...

 

Tror TG's fantastiska planeringsavdelning har ändrat detta igen och är tillbaka på 777

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som gillar Thaimusik.. hoppas på ett gott utbud i Speldosan.  :music:

 

Och så vill jag bara säga att det är många fina Medlemsprofilbilder i denna tråd...  Forza Bajen :14:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror TG's fantastiska planeringsavdelning har ändrat detta igen och är tillbaka på 777
Stämmer, dock har dom ökat kapaciteten. Ändrar till en 777-300ER från en 777-200ER

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror TG's fantastiska planeringsavdelning har ändrat detta igen och är tillbaka på 777

 

Föga förvånande med andra ord...

 

Det här med att planera långsiktigt-det är verkligen en brist hos alla Thai!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Onga problem. Checkar in på den till CPH om några timmar och återkommer med beskrivning när jag är hemma igen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...