Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways nya Boeing från Arlanda - men vilket plan gäller ?


Tackzhin

Recommended Posts

Trots en hel eftermiddags mailande ( 7st) med Thai Airways får jag inget grepp om

vilken version av Boeing 777 de tänker använda från Arlanda den 12 juli.

 

Thai uppger via email "

*Thai Airways introduces new aircraft 777-300ER from both Copenhagen March 31 and from Stockholm July 16 2013.

24 seats in Business, 18 seats in Premium with full flat seats and 306 seats in economy, all with your personal TV-screen.

 

Men denna version har bara 61 rader enligt seatmap

http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300.php

 

och vi är bokade på rad 62

 

Kan det vara denna version som kommer att gälla ??

http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300_77R.php

Denna version har ingen premium ... och har 72 rader

 

Eller finns det något annat alternativ. som experterna på MPR känner till?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • swedenfarang

    15

  • L64

    13

  • Tackzhin

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Denna är det

 

attachicon.gifThai_B777-300ER.jpg

 

Okay -- det var en ny variant. Inget som Seatguru har iaf.

 

Var kommer bilden ifrån---Thai air eller ?

 

Enligt info jag fick från Thai air idag per email -skall det vara 33 rader Ekonomi...?

Låter lite.om det är 72 rader totalt..och enligt Lamai bilden ovanför.

Ändrades av UdonCh
Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer. Jag var till Australien förra veckan, detta plan används CPH-BKK. Finns ej med i seatguru, jag kollade då jag fick nödutgång 40 C på hemresan efter att haft nödutgång 30C BNE-BKK.  

Ändrades av Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har 3 långflygningar med 777:an närmsta veckorna så jag skall kolla hur dom ser ut

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som Lamai 64 är rätt ute - här diskuterar man hett om hur setupen är på planen från Köpenh. och

Arlanda ---

Men åtskilligt mailandet med Thai air office  i Stockholm om hur seatmappen ser ut bemöts bara med tystnad och undvikande svar.

Tror inte de vet de själva - men hur kan man seata utan att veta det?

 

Enl rykten skall man ha 24 buis och 16 premium stolar. Och att man säljer biljetter för 10.800 med Premium status.

 

Har man 42000 poäng kan man uppdatera till premium. Jag har 36ooo så jag funderar på att göra det. Kostar 40 dollar per tusen poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

De plan som avvänts är tex. HS-TKO lev. Juni 2013.

Var i går på Kastrup.

Nu är 5 av 6 plan levererade till Thai.

Ett är kvar HS-TKP.

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som Lamai 64 är rätt ute - här diskuterar man hett om hur setupen är på planen från Köpenh. och Arlanda --- Men åtskilligt mailandet med Thai air office  i Stockholm om hur seatmappen ser ut bemöts bara med tystnad och undvikande svar. Tror inte de vet de själva - men hur kan man seata utan att veta det?   Enl rykten skall man ha 24 buis och 16 premium stolar. Och att man säljer biljetter för 10.800 med Premium status.   Har man 42000 poäng kan man uppdatera till premium. Jag har 36ooo så jag funderar på att göra det. Kostar 40 dollar per tusen poäng.
Ta en koll med Köpenhamns kontoret. Dom kanske vet bättre. Thais Danska hem sida är 100% bättre än dem Svenska. Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots en hel eftermiddags mailande ( 7st) med Thai Airways får jag inget grepp om

vilken version av Boeing 777 de tänker använda från Arlanda den 12 juli.

 

Thai uppger via email "

*Thai Airways introduces new aircraft 777-300ER from both Copenhagen March 31 and from Stockholm July 16 2013.

24 seats in Business, 18 seats in Premium with full flat seats and 306 seats in economy, all with your personal TV-screen.

 

Men denna version har bara 61 rader enligt seatmap

http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300.php

 

och vi är bokade på rad 62

 

Kan det vara denna version som kommer att gälla ??

http://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300_77R.php

Denna version har ingen premium ... och har 72 rader

 

Eller finns det något annat alternativ. som experterna på MPR känner till?

Vet inte om jag missförstår något men om de inte börjar flyga med 777:er från ARN förrän 16 juli då är det väl Boeing 747 som gäller 12 juli eller?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om jag missförstår något men om de inte börjar flyga med 777:er från ARN förrän 16 juli då är det väl Boeing 747 som gäller 12 juli eller?

 

Det är 747-400 fram till 15/7 2013

 

Sedan nedgradering till 777-300ER.

 

 

 

Hälsar pigge01.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade fel i ett inlägg angående Boeing 777 start från 12 juli - arlanda ---Fel, fel - det skall vara 16 juli

 

Kan Pigge eller någon annan expert  bekräfta att det är denna setup på planet (ARN-BKK)  som Lamai har visat bild på i tråden

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade fel i ett inlägg angående Boeing 777 start från 12 juli - arlanda ---Fel, fel - det skall vara 16 juli

Kan Pigge eller någon annan expert bekräfta att det är denna setup på planet (ARN-BKK) som Lamai har visat bild på i tråden

Hur många bekräftelser behöver du?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med samlade poäng hos Thai Air.

Enligt kontoret i Stockholm som jag nu mailat 10 gånger...och fått 8 blaha-svar ifrån

så kan man ge bort poäng...

 

Vi är en grupp på 4.
2 har bokat med SAS

2 har Bokat med THAI

 

alla sitter på samma stolsrad..

 

Jag fick erbjudandet att upgrade till Premium - då jag hade 35000 poäng, och behövde 42000.

Bra - kör på det sade jag

 

Då dyker det upp ett mail senare som säger - Näähh - du åker ju med SAS - och kan då inte använda poängen.Tack för kaffet...

Men presidenten på Thai Air har tidigare sagt att jag kan skänka bort poängen -

(Tex till min son som sitter bredvid och har THAI flygnummer.)

 

Nu har jag mailat igen - och frågat, vilket väl tar sin tid att få svar...

 

Kan man skänka bort poäng till vem som helst...? Erfarenhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många bekräftelser behöver du?

 

Kan jag få 2 till vore det bra.eller hur :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med samlade poäng hos Thai Air.

 

Kan man skänka bort poäng till vem som helst...? 

 

Ja, läs här: http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/award-nominees.htm

 

 

 

Gå in och gör en dummybokning på ditt datum och klicka fram till där man väljer säte så kan du jämföra själv...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade fel i ett inlägg angående Boeing 777 start från 12 juli - arlanda ---Fel, fel - det skall vara 16 juli

 

Kan Pigge eller någon annan expert  bekräfta att det är denna setup på planet (ARN-BKK)  som Lamai har visat bild på i tråden

 

Är du lika noga med hotellens standard? Där spenderar du ju bra många mer timmar än de cirka 11 timmar du gör på planet.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du lika noga med hotellens standard? Där spenderar du ju bra många mer timmar än de cirka 11 timmar du gör på planet.

 

Jo...men...Om man är 192 cm lång - och har genomgått 3 steloperationer.. och dessutom oftast är nykter.då kan det vara ett vissst intresse att veta hur ett nytt flygplans seatning ser ut...(värkvarning)

Är man 165 -- och somnat efter 4e groggen så tänker man nog mindre på det...

Sedan finns det ju ett allmänintresse i frågan -- -Även Thai har nu frångått sitt utrymmestänkande...( 34")---(32")

Packa in boskapen och kör dem..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo...men...Om man är 192 cm lång - och har genomgått 3 steloperationer.. och dessutom oftast är nykter.då kan det vara ett vissst intresse att veta hur ett nytt flygplans seatning ser ut...(värkvarning)

Är man 165 -- och somnat efter 4e groggen så tänker man nog mindre på det...

Sedan finns det ju ett allmänintresse i frågan -- -Även Thai har nu frångått sitt utrymmestänkande...( 34")---(32")

Packa in boskapen och kör dem..

Synnerliget bra inlägg. :14:

Mvh jrk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte att jag orkade skumma igenom tråden...

Kul om det finns en personlig skärm där man kan välja film, men inte hela världen om det saknas.

 

Kort å gott, jag vet sällan eller aldrig vilken flygplanstyp jag sitter i, bryr mej inte.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Är du lika noga med hotellens standard? Där spenderar du ju bra många mer timmar än de cirka 11 timmar du gör på planet.

Ännu ett av dina idi*tiska ogenomtänkta inlägg.  Satan i helvete jag är trött på dig din helvetes byfåne!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaa ! Mycket bra..men hittade inte fram till var man på sitt account kunde finna var man la till sina "Nominees" .

 

Eftersom Thai har bytt mjukvaran för ROP nu till ett nytt fint som inte har många rätt så står det så här ang nominee:

 

NOMINEE REGISTRATION

Sorry, Online service temporarily unavailable. Please send your Nominee details to ropsvc@thaiairways.com or fax no. 66 (0) 2545 3301

 

 

 

I princip skulle du kunna nominera en av dina vänner som åker under TG och uppgradera honom till PE och sen precis innan ni går ombord så byter ni boardingkort med varandra så får du din PE-plats.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett av dina idi*tiska ogenomtänkta inlägg.  Satan i helvete jag är trött på dig din helvetes byfåne!!

 

Det var ganska genomtänkt och TS gav mig ett bra svar så jag tror att även han tyckte det var en relevant fråga.

 

Blocka mig då.

 

Vem bor i en by undrar jag då?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Thai har bytt mjukvaran för ROP nu till ett nytt fint som inte har många rätt så står det så här ang nominee:

 

NOMINEE REGISTRATION

Sorry, Online service temporarily unavailable. Please send your Nominee details to ropsvc@thaiairways.com or fax no. 66 (0) 2545 3301

 

 

 

I princip skulle du kunna nominera en av dina vänner som åker under TG och uppgradera honom till PE och sen precis innan ni går ombord så byter ni boardingkort med varandra så får du din PE-plats.

Ja precis. Du klämde huvudet på spiken. Det blev nu så att min sonson 13 år, fick platsen i Prem - sen får han då byta med mig när vi väl stegar in i planet..

Frågan e nu hur det går med Silverstatusen...då alla poängen är borta...Hade hoppats att fylla upp 30 kg i väskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis. Du klämde huvudet på spiken. Det blev nu så att min sonson 13 år, fick platsen i Prem - sen får han då byta med mig när vi väl stegar in i planet..

Frågan e nu hur det går med Silverstatusen...då alla poängen är borta...Hade hoppats att fylla upp 30 kg i väskan.

 

Silver och Guld status har inget med poäng saldot att göra.!

 

Det gå bara på intjänade poäng.

 

Du behöver en poängresa inom 2år

 

Från Thais hemsida:

Attaining Silver Status:

This 2nd tier status is attained with Qualifying Miles, the miles earned with THAI and Star Alliance airlines, during 2 rolling month periods, 10,000 Qualifying miles during a 12 month period, or 15,000 Qualifying miles during a 24 month period. This is a system automated process whereby on the most recent activity all eligible flights are evaluated for the past 12 and 24 month periods. With each new activity, status is again evaluated during the past 12 and 24 months, ensuring that all eligible flights are counted for attaining Silver status.

 

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...