Jump to content
IGNORERAD

Dansk eller Tysk öl?


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman

På fredag hade jag tänkt att dra till Tyskland för lite shopping inför semestern. Har läst att danskarna ska sänka skatten på öl from 1/7. Är det någon som har koll med hur mycket? Blir man fast med den danska panten eller kan man göra som i Tyskland?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    2

  • Galten

    2

  • Kenneth4618

    2

  • Sam sip sam

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

micke isaan

Lär vara billigare i Tyskland ändå,Tyskarna har sagt om att sänker danskarna skatten gör vi det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

. Är det någon som har koll med hur mycket?

 

15% ska ölskatten sänkas i Danmark, men det gäller väl inte när du inhandlar ölen i Tyskland.?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvällstidningen GT hade en jämförelse och Tyskland är fortfarande mycket billigare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Oktoberfestivalen för ett gäng år sen och fick då höra att ölen var billigare ju längre ner i Tyskland du kommer.

 

Förutom i Munchen under just Oktoberfestivalen då dom höjde priserna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Allt med alkohol i är billigare i Tyskland, men Tyska öl av bra kvalitet är godare.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1-dagsbiljett*      Minpris

1.075,-

 Internetpris  

   995,-

       Maxpris

1.195,-

 Internetpris  

1.115,-

       *) Returbiljett ut- och hemresa samma dag. Biljetten gäller från första avgång efter kl. 00.00 från Hbg. Hemresa från Helsingör senast kl. 24.00 samma dag. Vid utresa från Rödby mellan kl. 05.15-18.45 samt incheckning i rätt tid i Puttgarden till en avgång inom 3 timmar efter avgång från Rödby, erhålles en värdekupong om DKK 200:-. Värdekupongen kan inlösas i butiken eller cafeterian på färjan från Puttgarden kl. 06.45-20.45 alla dagar.

 

 

Glöm inte att kolla bilens lastvikt.

Vid övervikt försvinner vinsten för resan.

Föraren är inräknad i bilens vikt 75kg.

Passagerare räknas till 75kg last!

 

 

 

 

 

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om tysk öl skulle vara dubbelt så dyr som den danska så köp den, såvida Ni inte opererat bort era smaklökar för då kan dansk öl vara ett alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Ja och ännu sjukare ,Spendrup brygger en del av sin öl i Norge (bergen) som då körs till Grängesberg för omlastning till tyskland  pga eu ,då är det inget miljötänk

 

Helt sjukt men det blir ju fina körningar för ditt skrå. :thumbsup:   

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte f-n handlar man på Border shoppen, allt är billigare några kilometer neråt vägen. I Burg t.ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Inte f-n handlar man på Border shoppen, allt är billigare några kilometer neråt vägen. I Burg t.ex.

 

Har du något bra tips då? Själv har jag botaniserat men inte hittat någon är billigare annat än på enskilda produkter. Har heller inte hittat någon som har en 50 % av utbudet som "pråmen" har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Har du något bra tips då? Själv har jag botaniserat men inte hittat någon är billigare annat än på enskilda produkter. Har heller inte hittat någon som har en 50 % av utbudet som "pråmen" har.

 

Nielsen tyckte jag hade bra priser och inte så trångt sedan kan man ju komplitera på pråmen på hemvägen

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du något bra tips då? Själv har jag botaniserat men inte hittat någon är billigare annat än på enskilda produkter. Har heller inte hittat någon som har en 50 % av utbudet som "pråmen" har.

 

Pröva med Calle i Burg, deras priser kan du se på  http://www.calle.dk/Default.aspx?ID=92&SID=SHOP6  9 km från färjan.

 

Finns flera butiker i Burg som säljer alkoholhaltiga drycker, också andra butiker som kan bli ett 'problem' när man har damer med sig.

 

Neråt vägen, i Heiligenhafen, finns det också ett antal butiker.

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Pröva med Calle i Burg, deras priser kan du se på http://www.calle.dk/Default.aspx?ID=92&SID=SHOP6 9 km från färjan.

Finns flera butiker i Burg som säljer alkoholhaltiga drycker, också andra butiker som kan bli ett 'problem' när man har damer med sig.

Neråt vägen, i Heiligenhafen, finns det också ett antal butiker.

Oscar.

Har varit på Calles i Heiligenhafen men tyckte att sortiment och priser var sämre. Dock värt en tur om man vill ta en övernattning i en fin hamnstad med många restauranger på kajen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan även tipsa om en mycket välsorterad butikskedja, Systembolaget, finns i närmsta tätort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju 7 år sedan jag var på shoppingresa men besök vanliga snabbköp (minns inga namn).

Då var spånken billigare där en i Calles och likn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan även tipsa om en mycket välsorterad butikskedja, Systembolaget, finns i närmsta tätort.

 

Jo, men nu handlar det om stackars svenskar som vill spara ett par spänn, och sedan åka till Thailand och spendera de eventuellt insparade pengarna på farangbarer i Thailand så att de kan skryta över hur mycket deras krognotor slutar på.   ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nielsen Discount i Burg auf Fehmarn tyckte jag bäst om när jag åkte och handlade. http://www2.nielsensdiscount.de/en/startpage.html

 

Fleggaard i Heiligenhafen var också helt ok. http://preorder.fleggaard.dk/

 

Calle-butikerna brukade också få ett besök.

 

Bordershop var stället man undvek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat dom flesta ställena och visst finns det vissa med bättre priser på vissa varor men är man ute efter att handla en lång lista med olika grejor blir man bara skitsur när man måste åka till flera ställen för att pricka av listan och väljer till slut varje gång Bordershoppen för deras utbud är oslagbart. I mina ögon är den extrakostnaden värt varenda öre

 

Skall man däremot ha 25 flak av samma sorts öl och inget mer är det kanske en annan sak men sådan är inte jag.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Var en sväng förra och lastade bilen full i Tyskland.

Tror att det gick på ca 12000kr med resan inräknat från borås.

Tycker inte att det var värt det då andra reser och det går alltid och få tag på tyskt import.

Ha en massa sprit och öl hemma är inte bra för kroppen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Beställer via internet

 

Funkar klockrent och det levereras vid dörren

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställer via internet

 

Funkar klockrent och det levereras vid dörren

Har du internetadressen till oss törstiga.

Har aldrig provat det själv men nästa gång kanske :y16:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...