Jump to content
IGNORERAD

Är det en myt eller sanning


acdc

Recommended Posts

En Som betalar med mynt anses som fattig har jag fått höra,man samlar ju på sig en hel del under året slänger i burkar mm.

Jag skulle ut och äta en lunch på en thairestaurang och det kostar ca 30 baht per portion,ville betala med mynt men se det gick inte fick jag veta, det kan man inte göra i Thailand för då visar man att man är fattig och det går inte för sig. 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    3

  • audirs2

    3

  • Niro

    3

  • acdc

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag vet inte svaret på din fråga men isåfall har både jag och min sambo visat oss fattiga många gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fattar jag varför jag ofta får tillbaka 8  10 baht mynt som växel på en del ställen.

De ser mig tydligen som en jävla fattiglapp.

 

TT

Link to comment
Dela på andra sajter

Går ibland till bybutiken o växlar en tusing i stöten,hon behöver mynt..:) Annars betalar jag gärna med mynt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör man av alla högar med mynt man samlar på sig hela tiden. Blir ju ständigt massor man lassar ur fickorna efter en deg på stan ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
En Som betalar med mynt anses som fattig har jag fått höra,man samlar ju på sig en hel del under året slänger i burkar mm.

Jag skulle ut och äta en lunch på en thairestaurang och det kostar ca 30 baht per portion,ville betala med mynt men se det gick inte fick jag veta, det kan man inte göra i Thailand för då visar man att man är fattig och det går inte för sig. 

Ha det

Aldrig hört talas om. Vem sa till dig att det inte gick? Av ren princip hade jag betalt med mynt varje gång den personen var med.. ja, jag hade nog haft på mig lite skabbiga kläder också... typ, foppatofflor och ett singha linne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör man av alla högar med mynt man samlar på sig hela tiden. Blir ju ständigt massor man lassar ur fickorna efter en deg på stan ?

Alla småmynt går till barnen runt oss fär inköp av godis och glass  :nyam:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Gör som Måne en hel del småpengar går till barnen

 

Brukar även ha en hög med 5 och 10 battingar för att betala vattenflaskmannen och isinköp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla småmynt går till barnen runt oss fär inköp av godis och glass  :nyam:

 

Bra tips !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar lägga mina småmynt i en hög på rummet. Blir en skaplig dricks till städtjejerna som de kan ta när man checkat ut.

Vad gäller TS fråga så har jag inte stött på det själv, men kan väl tänka mig att jag själv skulle tycka det såg lite märkligt ut

om någon slängde upp 30 st 1-bahtare medan 3 st 10-bahtare känns helt ok.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips !

Och oerhört populärt,brukar även utöva barnarbete såsom skräpplockning och då kommer småmynten till nytta.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En bahtarna lägger man alltid i fickorna så man slipper hala upp 20 bahtare när man åker songtaew mindre sträckor i Pattaya.

 

Känns skönt att alltid ha 5 baht i reda småpengar tillhands

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
En bahtarna lägger man alltid i fickorna så man slipper hala upp 20 bahtare när man åker songtaew mindre sträckor i Pattaya.

 

Känns skönt att alltid ha 5 baht i reda småpengar tillhands

 

BTT

 

10 baht kostar det broder..

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 baht kostar det broder..

 

Inte mellan ex soi 8 och royal garden plaza.

 

Jag betalade bara 5 baht den sträckan i februari förra året. Om priset gåt upp sen dess har jag ingen aning om.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar som sagts bli en del i askkoppen på rummet till städerskan och några i fickan till songtaew och toalettbesök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar betala mina pissoar besök med jämna pistoler och då krävs mynt

 

Ett par tusen i smågryn det blir ett jäkla pissande vill till att det dricks en hel del för att bli av med skramlet :ironi:

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Inte mellan ex soi 8 och royal garden plaza.

 

Jag betalade bara 5 baht den sträckan i februari förra året. Om priset gåt upp sen dess har jag ingen aning om.

 

BTT

Priset (minimum) är 10 bath och det var det redan 2005 när jag var där första gången.

Songthaews

The word Songthaew in Thai means “two rows”, and is the most easy way to get around in town.

Its a converted pickup with a 2 row bench seating and is used as a shared open taxi.

 

It takes its name from the two bench seats fixed along either side of the back of the pickup, a roof is fitted over the rear of the vehicle, often with plastic sheeting to keep out rain may be attached.

 

The Songthaews in Pattaya are used with fixed prices (10 Baht a person per ride) and fixed direction. They will always follow a certian path. If you want to go to different locations, you first have to ask the driver and negotiate a fare for a private charter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar betala mina pissoar besök med jämna pistoler och då krävs mynt
Samma här.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog stämma.

Känner en men dock i Sverige som har sparat 60 000 kronor i småmynt under åren i olika burkar.

Han betalar aldrig med mynt och har snart mer pengar än han orkar bära.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mellan ex soi 8 och royal garden plaza.

 

Jag betalade bara 5 baht den sträckan i februari förra året. Om priset gåt upp sen dess har jag ingen aning om.

 

BTT

Kostade 10 bath -84 och 1 bath för thai om jag inte minns fel.

Minns säkert dock att farangen fick betala 10 gånger mer så vissa saker har blivit bättre.

Kostar 10 bath enligt färska uppgifter ( i morse) i Jomtien och de är nog inte billigare i Pattaya.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlas vatten ur automater för småmynten, dvs. fylla på tomma petflaskor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

För en väldigt massa år sedan önskade sig min dåvarande fru en Nokia "silverfisk", en väldigt dyr telefon på den tiden. Kommer inte ihåg vad den kostade men jag hade den summan sparad i tiokronor. Så jag tog med mig dessa mynt och traskade in på Siba. I kön till kassan kände jag mig lite som Pippi Långstrump med en kappsäck full av guldpengar. När det blev min tur, och jag slängde upp kappsäcken på disken. Tittade kassörskan på mig som om jag var en idi*t. Jag fick inte betala med mynten utan var tvungen att gå till banken runt hörnet för att vaxla till papper. Så visst, har du bara mynt, då är du fattig

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...