Jump to content
IGNORERAD

Samsung Chromebook, den perfekta kompromissen?


MaiChai

Recommended Posts

Var förbi en radionasare när jag skulle uppdater min GPS och såg då att de sålde Samsung Chromebook för 2990, eller 3490 om man ville ha inbyggt 3G modem.

 

16GB SSD disk och resten lagras på "Molnet" och det låter som den perfekta kompromissen mellan en bärbar dator och en surfplatta, någon som har testa den?

 

http://www.mobil.se/nyheter/forsta-intrycket-samsung-chromebook-1.521512.html

 

post-3473-0-32835800-1371655797.jpeg

post-3473-0-32835800-1371655797.jpeg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var förbi en radionasare när jag skulle uppdater min GPS och såg då att de sålde Samsung Chromebook för 2990, eller 3490 om man ville ha inbyggt 3G modem.

 

16GB SSD disk och resten lagras på "Molnet" och det låter som den perfekta kompromissen mellan en bärbar dator och en surfplatta, någon som har testa den?

 

http://www.mobil.se/nyheter/forsta-intrycket-samsung-chromebook-1.521512.html

 

attachicon.gifUnknown-9.jpeg

Jag har testat och var inte imponerad.

Visa saker MÅSTE man ha internet till. 3G modem? du har ju mobil så kan du använda den som router. Skipa extra abonnemang.

Du lagrar allt på Google doc utan internet kan du inte komma åt dina dokument. Allt händer i Google Chrome. 

Ska du para på disken så tyvärr 16 Gb är inte mycket. Du kan inte ha tex. Office utan använder dig av googles tjänster

Kan bli kostsam om du åker utomlands och saknar WiFi. 

iPhone hattare kommer älska att hatta system som liknar Apple.

Mycket av ide är lånat frisk från Windows och Apple.

Hellre 1000 spänn till och köpa Windows dator med bättre prestanda.

 

http://www.siba.se/category/9283867/10-12-9-?sec=9283867928386310682866

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det, om man litar på att Google inte rotar igenom all ens filer...

 

Som journalist skulle jag aldrig i helvete låta Google få tillgång till mina dokument.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske det, om man litar på att Google inte rotar igenom all ens filer...

 

Som journalist skulle jag aldrig i helvete låta Google få tillgång till mina dokument.

 

Herr Chang har talat.

 

Jag låter inte Steve Jobs få tillgång till mina filer heller...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag låter inte Steve Jobs få tillgång till mina filer heller...

 

Har Sankte Per också startat en molntjänst ?? :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag låter inte Steve Jobs få tillgång till mina filer heller...

 

Visst, du behöver inte använda iCloud, det är liksom opt-in. Men Chromebook bygger väl på att allt lagras i molnet?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, du behöver inte använda iCloud, det är liksom opt-in. Men Chromebook bygger väl på att allt lagras i molnet?

 

Herr Chang har talat.

Inta bara att lagras i molnet. Man jobbar bara med Googles tjänster.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Jag har testat och var inte imponerad.

Visa saker MÅSTE man ha internet till. 3G modem? du har ju mobil så kan du använda den som router. Skipa extra abonnemang.

Du lagrar allt på Google doc utan internet kan du inte komma åt dina dokument. Allt händer i Google Chrome. 

Ska du para på disken så tyvärr 16 Gb är inte mycket. Du kan inte ha tex. Office utan använder dig av googles tjänster

Kan bli kostsam om du åker utomlands och saknar WiFi. 

iPhone hattare kommer älska att hatta system som liknar Apple.

Mycket av ide är lånat frisk från Windows och Apple.

Hellre 1000 spänn till och köpa Windows dator med bättre prestanda.

 

http://www.siba.se/category/9283867/10-12-9-?sec=9283867928386310682866

Hatta ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Andrahandsvärde på Chromebook? Don't Get Scroogled!

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Andrahandsvärde på Chromebook? Don't Get Scroogled!

Länken skulle ju med också... Chromebook

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är det ju skrattretande att en laptop som är tänkt att användas med internet större delen av tiden endast står för 0,2% av trafiken i USA... ännu ett fiasko från Google.

 

http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2014/02/ha-googles-chromebook-scores-02-web-traffic-in-us.html

 

Herr Chang har talat.

Ännu ett fiasko, även om du är partisk så kan du väl inte förneka att android är en succé ?

 

Personligen föredrar jag iOS, men det är ju jag det!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu ett fiasko, även om du är partisk så kan du väl inte förneka att android är en succé ?

 

Personligen föredrar jag iOS, men det är ju jag det!

 

Android må vara en succe vad gäller antal användare. Google tjänar dock just ingenting på det, 98% av Googles intäkter kommer från annonser i samband med sökningar. Men det är inte annonser på mobiler, speciellt inte på de varianter av Android där tillverkaren gjort sin egen version av Android utan Googles appar. I den meningen är Android ett fiasko för Google.

 

Man kan ju fråga sig varför Google är beredda att betala 19 miljarder dollar för något så banalt som WhatsApp... nu blev det Facebook som fick köpa istället. Lika märkligt det.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellre 1000 spänn till och köpa Windows dator med bättre prestanda.

 

 

 

För att göra en lång historia betydligt kortare, jag håller med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...