Jump to content
IGNORERAD

Det börjar bra för Norwegian


Chryzaliz

Recommended Posts

Det här med flygpriser är konstig.

Förra året åkte vi med Finnair som då var billigast och snabbast.

I år bokade vi Lufthansa av samma skäl och någon vecka efter vi bokat skulle de ta över 10 000 för samma biljett?

Jobbigt och behöva övervaka datorn för en billig biljett.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Halledan

    4

  • andrejsdenruskige

    3

  • Kookoo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Tror jag inte.   De är för gamla i gamet för detta och håller ju på sina priser.   Men den allmänna trenden med priskonkurrans och prisdumpning är på sikt inte bra. som sagt, flygsäkerheten är för viktig och om man vågar sätta sig i ett flygplan borde man kunna betala vad det kostar att kunna bli transporterad ordentligt. Inte bara leta efter det billigaste priset.
När Norwegian som använder nya flygmakiner, men låter passagerarna betala för maten och extra bagage. detta tar Du som intäkt på att dom tummar på flygsäkerheten. hm!
Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian har flaggat ut sitt nyaste plan till Irland för att kringgå den norska arbetslagstiftningen -

härunder löner och arbetstider som i Norge anses för rimliga för flygpersonal.

 

Det är det de främst tjänar på - inte på sänkt flygsäkerhet. Sen är det frågan om längre arbetstider

och mindre motivation hos den utflaggade personalen indirekt påverkar säkerheten i luften. Inte lätt att säga.

 

Många kan tycka att det är ett bra sätt att få ner våra biljettpriser, men det motsvarar trots allt

att Norwegian sänker sig till Ryan-nivå.

 

Personalen kommer mot sin vilja att bli luftens byggplatspolacker eller litauiska långtradarchaffissar

som ibland, om det tillåts att påminna, gås åt illa här på MPR :-).

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Vad kostar paketpriset med en resväska?? ingår mat i det priset oxå? både frukost och lunch?? och dryck till maten och kaffe? någon som vet?

 

Antar att flera av er bokat redan!!

 

 

 

Förstår att alkohol inte ingår, men det spelar mindre roll. Dricker tillräcklingt i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en resväska 299kr på 20kg enkel väg.

Väska mat och platsreservation 549kr enkel väg

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
Var det inte på torsdag du skulle åka?
Nä nu på morgonen sitter hemma hos min dotter hon kör mig till Landvetter

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian är ett mycket bra flygbolag som nu hamnat lite fel rätta till era misstag medans ni kan

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
Nä nu på morgonen sitter hemma hos min dotter hon kör mig till Landvetter
Tjena clion hur är det i värmen? Var det en bra flygresa ner? Åkte du med norskarna?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Föredrar nog gratis allt ombord.

Sitta bekvämt och bli serverad det man vill ha utan att fibbla med pengar och kort.

 

Det är väl det som är det fina med den flygmarknad vi har att tillgå, man väljer det som passar tycke och smak + plånboken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar paketpriset med en resväska?? ingår mat i det priset oxå? både frukost och lunch?? och dryck till maten och kaffe? någon som vet?

 

Antar att flera av er bokat redan!!

 

 

 

Förstår att alkohol inte ingår, men det spelar mindre roll. Dricker tillräcklingt i Thailand. 

 

Skiljer mycket på olika datum. Jag reser Bangkok - Stockholm t.o.r. nu i juli och har betalat. 5.578 kr. Då ingår mat (frukost + lunch el middag) och incheckat bagage båda svängarna. Och avbeställningsskydd och platsreservation. Bokade i februari.  Direktflyg förstås. Du kan väl kolla på Norwegians hemsida vad det kostar nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...