Jump to content
IGNORERAD

Det börjar bra för Norwegian


Chryzaliz

Recommended Posts

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Halledan

    4

  • andrejsdenruskige

    3

  • Kookoo

    3

Mest aktiva i denna tråd

...och av alla misstag man kan göra är nog att neka en Thailändsk kvinna mat det värsta man kan göra :)

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Enormt klantigt av Norwegian att inte acceptera kontanter och ännu mer ynkligt inte någon av de övriga passagerarna som inte kunde ta det på sitt kort mot lite kontanter i utbyte. Själv skulle jag nog fan bjudit henne.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enormt klantigt av Norwegian att inte acceptera kontanter och ännu mer ynkligt inte någon av de övriga passagerarna som inte kunde ta det på sitt kort mot lite kontanter i utbyte. Själv skulle jag nog fan bjudit henne.

Ja fick hon inte ens ett glas vatten på hela resan så är det dubbelskandal!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu skojar ni fredad resan med Baggarna likaså septresan tyvär vart jag på örat när dec resan bokades så det blev air frace ock där losade jag en tusing

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Nu skojar ni fredad resan med Baggarna likaså septresan tyvär vart jag på örat när dec resan bokades så det blev air frace ock där losade jag en tusing

 

Var det inte på torsdag du skulle åka?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Var det inte på torsdag du skulle åka?

 

 

Jag undrar om det blir någon resa.

 

Kan bli knepigt om man dimper in på flygplatsen fel dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Billiga" biljetter med norrmännen? Ja kanske. När man räknar ihop totalpriset med mat, dryck och en incheckad väska så är det ju inte så billigt längre.

 

Det är så'nt som gjorde att Norwegian föll bort i valet av flygbolag till nästa resa.

När jag vill ha något att dricka vill jag inte behöva fundera på vad det kostar och hur betalning skall ske.

 

Den här gången valde jag Turkarna och 5700 för en 1-årsbiljett. Då vet jag att jag får bra service, bra mat, fri dryck och en bekväm resa.

Samma datum hos Norwegian kostar 1899 för nedresan och 4464 för återresan, totalt 6363 + tillägg för bagage, mat, dryck.

Paketpris på mat och dryck, 1 incheckat bagage och val av sittplats kostar 1098 kr och då hamnar lågprisflyget med Norwegian på 7461 kr.

Vill man sedan ha en något extra att dricka så plockar det snart på.

 

Först serveras maten till de som förbeställt och mellan deras första och andra servering kan övriga handla från "Snackbaren", prisex:

 

-Pastasallad + softdrink 100 kr

-Smörgås + softdrink 100 kr

-En mugg kaffe/te 30 kr

-Softdrink(Vatten, Pepsi, etc.) 30 kr

-Öl 33 cl 45 kr

-Vin 18.75 cl 55 kr

-Gin, Bacardi, Vodka, etc. 5 cl 50 kr

-Tonic 30 kr

 

Men man är ju aldrig sämre än att man kan ändra sig. Vi får väl se hur recensionerna ser ut här när mpr:arna kommer med sina domar.

Link to comment
Dela på andra sajter

På en finskt tidning var det om en pojke som inte hade kreditkort men kontanter som han skulle ha betalt filten mellan

OSLO - New York. De hade inte accepterat kontanter så han fick frysa under flygningen.

 

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288575350957.html Nyheten på finska, (det handlar om båda fallen)

 

En finne som frös under flygningen, var han uppvuxen i bastun?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
En finne som frös under flygningen, var han uppvuxen i bastun?

Ingen träff, det står inget om nationalitet. Men det är faktiskt ganska kallt ibland även på Thais eller Finsi flyget också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen träff, det står inget om nationalitet. Men det är faktiskt ganska kallt ibland även på Thais eller Finsi flyget också.

 

För låg promille antagligen   !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen träff, det står inget om nationalitet. Men det är faktiskt ganska kallt ibland även på Thais eller Finsi flyget också.

 

Svinkallt på ThaiAirAsia häromdagen så t.o.m jag tyckte det var lite rått

och när frugan frågade efter en filt var svaret samloyhasipbaht

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Är man 16 år bör man ha låg promillehalt. Vid nödutgångarna brukar det vara ganska kallt i en del plan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade själv av sälklubbarna för en flight CPH-BKK den 3 oktober till den 3 november, 8148 kronor skulle det kosta mig ifall jag vill ha mat och en väska med mig på flighten.

 

Turkarna skulle ha 6016 kronor för en resa på samma datum, då ingår mat, dryck och 30 kg incheckat bagage.

 

Lågprisflyg, my ass!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Är man 16 år bör man ha låg promillehalt. Vid nödutgångarna brukar det vara ganska kallt i en del plan

 

Han kanske var en sådan som blev hemskickad från klassresa. Då brukar man ha lite promille.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Kollade själv av sälklubbarna för en flight CPH-BKK den 3 oktober till den 3 november, 8148 kronor skulle det kosta mig ifall jag vill ha mat och en väska med mig på flighten.

 

Turkarna skulle ha 6016 kronor för en resa på samma datum, då ingår mat, dryck och 30 kg incheckat bagage.

 

Lågprisflyg, my ass!

 

 

Med lågbudget så är det inte bara priset man tänker på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med lågbudget så är det inte bara priset man tänker på.

 

Der skrivas mycke skit her på Forumet, men detta var bra skit :)

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp som en sol.

Ner som en pannkaka.

Laborera med lågpris när det gäller så allvarliga saker som flyg och flygsäkerhet kan inte vara sunt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan Du förklara vad som Du anser vara att laborera med flygsäkerheten?

Kan Du förklara vad som Du anser vara att laborera med flygsäkerheten?
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan Du förklara vad som Du anser vara att laborera med flygsäkerheten?

 

Ingenting är gratis.

Om priset är lågt ger man alltid avkall på någonting.

Om det är på säkerheten eller någonting annat vet man inte som resenär.

Men när man sitter i luften med sig själv och sina nära och kära så är det skönt att veta att man gjort vad man kan och inte köpt det billigaste man kan hitta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om priset är lågt ger man alltid avkall på någonting.

 

Men, nu har det ju visat sig att dom (norwegian) inte är så fantastiskt billiga.

Letar själv biljetter till i höst, o Thai är billigare eller i samma prisklass på alla mina alternativa datum jag kikat på, så nu blir jag rädd, tullar alltså Thai på säkerheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, nu har det ju visat sig att dom (norwegian) inte är så fantastiskt billiga.

Letar själv biljetter till i höst, o Thai är billigare eller i samma prisklass på alla mina alternativa datum jag kikat på, så nu blir jag rädd, tullar alltså Thai på säkerheten?

Tror jag inte.

 

De är för gamla i gamet för detta och håller ju på sina priser.

 

Men den allmänna trenden med priskonkurrans och prisdumpning är på sikt inte bra. som sagt, flygsäkerheten är för viktig och om man vågar sätta sig i ett flygplan borde man kunna betala vad det kostar att kunna bli transporterad ordentligt. Inte bara leta efter det billigaste priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingenting är gratis. Om priset är lågt ger man alltid avkall på någonting. Om det är på säkerheten eller någonting annat vet man inte som resenär. Men när man sitter i luften med sig själv och sina nära och kära så är det skönt att veta att man gjort vad man kan och inte köpt det billigaste man kan hitta.
Finnair är också billiga då tullar dom också på flygsäkerheten?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...