Jump to content
IGNORERAD

Hyrbil i Thailand!


FarangLao

Recommended Posts

Tänker hyra en mindre bil för en tid när jag ankommer till UTH i slutet av november. Läste på i en gammal tråd om internationellt kk m.m. Har ju sett att det finns en del internationella välkända uthyrningsfirmor men skulle tacksamt ta emot lite råd och tips från andra som hyrt bil och vad man bör tänka på.

 

Mvh

 

FarangLao 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tänker hyra en mindre bil för en tid när jag ankommer till UTH i slutet av november. Läste på i en gammal tråd om internationellt kk m.m. Har ju sett att det finns en del internationella välkända uthyrningsfirmor men skulle tacksamt ta emot lite råd och tips från andra som hyrt bil och vad man bör tänka på.

 

Mvh

 

FarangLao 

Kan reka denna 

http://www.lekcarrentaludonthani.com/

där jag hyrt under många år

Ofta billigare än andra och jag  aldrig haft några helst  problem med dem

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha hyrt bil rätt många gånger i Thailand så rekommenderar jag helt klart något av de större bolagen. Efter flera dagars strul med en trasig "xenonlampa" med en mindre uthyrare hyr vi numera alltid av de stora bolagen. De stora bolagen kan också med större sannolikhet rädda dig från att bli "ruinerad" i det fall något händer med bilen.

 

Ett mer konkret tips är att ha 500 Baht i ditt internationella körkort då det antagligen gör att du får behålla det ;) Tyvärr är poliserna mycket medvetna om vilka problem det innebär om de tar det internationella körkortet från någon som hyrt bil... 

 

/Krister

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

När det gäller Lek så är det inga problem

 

En bekant blev påkörd av en mc på väg till flygplatsen. Då kom de och satte honom i en taxi

till flyget och sa -Åk du vi fixar detta

 

Bilarna är fullförsäkrade så du behöver aldrig betala stillestånd mm

 

Fick problem med ac och ringde dom och dom svarade om jag inte ville åka till Udon för reperation

så kunde jag lämna in den på närmaste verkstad och ta kvitto på jobbet.

 

Fick mina utlägg kontant i handen när jag lämnade bilen (400 bath) :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...