Jump to content
IGNORERAD

Riddick Bowe i Muaythai-debut


2much

Recommended Posts

Kötthandlarn

En del gamla "ex-atleter" har inte en aning vad de sysslar med när de skall försöka förlänga sin karriär genom att börja tävla i MMA, K1 eller Muay thai..

De tror att de skall kunna komma in där och regera men satan va stryk de får, med all rätta.. :thumbsup:

Har själv tränat och tävlat i ett antal fullkontaktssporter och det är fan ingen lek som en del tycks tro..

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta fick han 150 000 US dollar för tydligen..

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de är tuffingar, kan ej säga annat!

Det fick jag lära mig den hårda vägen, för snart 30 år sedan.

Ganska vältränad inom boxningen, då på BK Falken, här i stan.

 

Fick en förfrågan om att gå en match på Marine Disco, Pattaya, ( då jag jag bodde längre tider i asien )

Tackade nej under flera veckor, men satt ofta och tittade på matcherna, och bestämde mig till slut för att gå upp i ringen...

 

På den tiden var det en hel del fulla faranger som i ingivelsens stund gick upp och fick storstryk i första ronden!

 

Så var det dock inte för mig, det var planering, kost, och träning under ett antal veckor, ( för man ville ju vinna ).

Hur som helst gick jag upp i ringen, mot någon som betraktades som en "avdankad gammal gubbe"...

Men satan i gatan...Det är den absolut tuffaste ringdans jag varit i..!

 

Nu lyckades jag väl ändå vinna, ( pga. bättre boxning ), men deras sparkar ska man passa sig för!!

Det blev ju inte en massa Dollar i prispengar, jag fick en biljardkö i pris...förvisso handgjord...

 

Mvh. borje222

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de är tuffingar, kan ej säga annat!

Det fick jag lära mig den hårda vägen, för snart 30 år sedan.

Ganska vältränad inom boxningen, då på BK Falken, här i stan.

 

Fick en förfrågan om att gå en match på Marine Disco, Pattaya, ( då jag jag bodde längre tider i asien )

Tackade nej under flera veckor, men satt ofta och tittade på matcherna, och bestämde mig till slut för att gå upp i ringen...

 

På den tiden var det en hel del fulla faranger som i ingivelsens stund gick upp och fick storstryk i första ronden!

 

Så var det dock inte för mig, det var planering, kost, och träning under ett antal veckor, ( för man ville ju vinna ).

Hur som helst gick jag upp i ringen, mot någon som betraktades som en "avdankad gammal gubbe"...

Men satan i gatan...Det är den absolut tuffaste ringdans jag varit i..!

 

Nu lyckades jag väl ändå vinna, ( pga. bättre boxning ), men deras sparkar ska man passa sig för!!

Det blev ju inte en massa Dollar i prispengar, jag fick en biljardkö i pris...förvisso handgjord...

 

Mvh. borje222

sparrade du nått mot lillen eklund? han var väl verksam i falken då?

Link to comment
Dela på andra sajter

sparrade du nått mot lillen eklund? han var väl verksam i falken då?

 

Nej, på den tiden var jag några år yngre än Anders, och gick i lätt tungvikt, ( många viktklasser har passerats sedan dess...)

Och Anders var mycket speciell, om Leo, ( Leo Vainonen ), som ofta tränade "Lillen" sa:  Slå tio jabbar med högern, slog han 5 med vänstern, och 5 med högern...

Och lite samma inom sparringen, kände han sig trängd, match slogs han, och han var en stor kille...

 

RIP, hjärtfel tog alla bröderna i allt för tidig ålder.

 

Mvh, borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej , Höll själv på med fullkontakt på 80 talet tog brunt bälte efter 4år hård träning 4-5 dagar i veckan,samma klubb som Håkan Brock ( KS WIKING). efter man fick kids så slutade jag med det o efter en del år så jobbade jag i på en båt i Singapore o möte där en Thaiboxare, efter det mötet vilket var mycket trevligt iofs så bestämde jag att aldrig gå upp i ring för ett möte med en Thaiboxare, har iofs aldrig utmanat någon utanför ring,oavsett hur stor å kraftig man är så har man alltid sin överman. jag har sett små viga män pryla stora killar på gatan och det pga sin snabbhet i vighet,

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...