Jump to content
IGNORERAD

Billån


Swift 4X4

Recommended Posts

Vi "lånade ut" vår halvnya Captiva till frugans ex-mans storfamilj, eller eg lät dem ta hand om den i 2 år innan vi sålde den i våras.

Det gick bra, de körde den ganska lite, mest till och från frugans dotters skola ibland, den gick ca 800mil på 2 år och då körde jag själv bilen under en månad i Thailand när vi var där på semester.

De till och med lämnade in den på service när det behövdes.

Tacksamt nog parkerade de den högt, i en bank-parkering under översvämmningen i Bkk, så den klarade sej.

Jag har inga klagomål, nån liten repa kanske dök upp, men jag minns inte om den var gjord av dem eller om den var sån när vi lämnade den.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    6

  • Baa

    5

  • Surin P3

    3

  • Swift 4X4

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mitt tips är att reparera motorn och sälj bilen. Det kommer nog att löna sig. Då en reparation ofta inte är speciellt dyr i Thailand

Jag ska göra det men först ska jag jävlas med att låta bilen stå ett tag till då de undrar hela tiden om jag ska fixa bilen snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dessutom skulle det nog svida i skinnet hos släktingarna som körde sönder bilen om dom inte fick använda den mer.

Det är det jag också tänkte.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vi "lånade ut" vår halvnya Captiva till frugans ex-mans storfamilj, eller eg lät dem ta hand om den i 2 år innan vi sålde den i våras.

Det gick bra, de körde den ganska lite, mest till och från frugans dotters skola ibland, den gick ca 800mil på 2 år och då körde jag själv bilen under en månad i Thailand när vi var där på semester.

De till och med lämnade in den på service när det behövdes.

Tacksamt nog parkerade de den högt, i en bank-parkering under översvämmningen i Bkk, så den klarade sej.

Jag har inga klagomål, nån liten repa kanske dök upp, men jag minns inte om den var gjord av dem eller om den var sån när vi lämnade den.

MVH Tommy

 

 

Frugans ex-man måste ha hetat Ole och varit från Norge eller liknande.

 

I Thailand hör det inte till god sed att lämna tillbaka bilen i det skick den var när man lånade den.

Eller så minns du bara fel.

 

Den informationen har i alla fall jag fått. Sådeså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en millimeter åker släkten med mina fordon.

 

Alla nycklar hem till svedala med mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig låna ut bilen. Det går bra att lösa genom att teckna en försäkring som endast gäller bestämda förare. Det blir också billigare.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest bangkokkille

Jag köpte en ny Chevrolet Captiva för 2 år sedan, ingen av hennes släktingar eller vänner har frågat om att låna bilen, antar att jag verkar vara ensam om detta här :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en ny Chevrolet Captiva för 2 år sedan, ingen av hennes släktingar eller vänner har frågat om att låna bilen, antar att jag verkar vara ensam om detta här :not_i:

 

Alla hennes släktingar föredra att köra sina egna BMW och Mercedes kanske. Så är det för mig fast jag har en D-MAX. De vill inte ens åka med mig klagar på att de blir trötta i nacken i pickisar. 

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Låna ut era saker sedan frågar ni får jag låna av er och se deras svar då vet ni till en annan gång hur ni skall göra

Sant..:) Fruns bror brukar låna hennes tek tek som ofta används på hans frus familjs jobb. En gång

lånade vi svets för 3 dgr av broderns frus familj och de villa ha 700baht för besväret!!

Helvetes nötter. Sa till brodern att tek tek:en är endast tillgänglig om han behöver till sig själv för o

hämta ved el. dylikt men om blodsugarna behöver kan de betala nån annan som hyr ut maskiner..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så här vi rullar.attachicon.gifAudi-R8_V10_Spyder_2013_thumbnail_01.jpg

Snygg audi, ser ut som min nästan. min kanske är lite äldre och inte lika sportig.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...