Jump to content
IGNORERAD

Australiensare kastade sten på taxi i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Av detta inlägg drar jag slutsatsen att en person aldrig kan förlåtas för sina ev synder i det förflutna utan dom ska förfölja honom resten av livet??

 

Trist inställning i så fall

 

BTT

Beror väl på vad man gjort och om man har krupit till korset och sen lagt ner dumheterna skulle jag tro..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    39

  • broder tuk tuk

    25

  • ByggareBob

    23

  • Wanchai

    15

Mest aktiva i denna tråd

Lär dig förtusan att citera ordentligt!

 

 

Jag ändrade bara nick. Har du problem med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästan alla av broderns försvarare, har blivit medlemmar 2012 eller senare.

Då kan man inte veta så mycket av vad som skrevs ett par år före.

Såvida man är omregistrerad efter någon händelse. Sånt händer hela tiden.

 

 

Kan man bara läsa det som skrivits efter man blev medlem?

 

Har du aldrig läst någon gammal tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ändrade bara nick. Har du problem med det?

 

Ja, det är rätt patetiskt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Vad skrevs då?

 

Ställ inte den frågan för då kommer drevet med sina påståenden om förolämpningar och kränkningar hit och dit.

 

Jag har råkat påstå några gånger att vissa thaitjejer som befinner sig i Sverige är fd bartjejer och vissa medlemmar har tagit det som ett personligt angrepp på just deras fruar

 

Det är där skon mest klämmer

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställ inte den frågan för då kommer drevet med sina påståenden om förolämpningar och kränkningar hit och dit.

 

Jag har råkat påstå några gånger att vissa thaitjejer som befinner sig i Sverige är fd bartjejer och vissa medlemmar har tagit det som ett personligt angrepp på just deras fruar

 

Det är där skon mest klämmer

 

BTT

 

 

Det blir mer och mer känsligt vad som händer i Sverige. Många tjejer jobbar på massageställen och vad händer där? Här är en intressant tråd för alla, speciellt när man har en tjej i den branschen, hehe.

 

https://www.flashback.org/t1285502

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är rätt patetiskt.

 

 

Problem med din egen kommentar, hehe. Intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställ inte den frågan för då kommer drevet med sina påståenden om förolämpningar och kränkningar hit och dit.

 

Jag har råkat påstå några gånger att vissa thaitjejer som befinner sig i Sverige är fd bartjejer och vissa medlemmar har tagit det som ett personligt angrepp på just deras fruar

 

Det är där skon mest klämmer

 

BTT

 

Om nån har en tjej som både röker, dricker och har en massa tatueringar, tror du att hon är fd bartjej då?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Om nån har en tjej som både röker, dricker och har en massa tatueringar, tror du att hon är fd bartjej då?

 

Jag väljer att hålla en låg ton om vad jag tror och inte tror eftersom jag gärna vill slippa bli avstängd igen

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställ inte den frågan för då kommer drevet

 

Det är där skon mest klämmer

 

BTT

Här har vi alltså  en man som är lärare i språk, men inte bara det, han har:

Varit Thailand en jäkla massa gånger, en gång 4 år i sträck, och han kan inte en stavelse på Thai? Mysko!

Han har undervisat mängder av bartjejer, poliser, mig.tjänstemän och t.o.m. regeringstjänstemän, minst tre av dessa kategorier har garanterat intern utbildning och går inte privat till någon mindre skola!  Detta har aldrig nåmnts tidigare under alla år av internetskrivande, varför?

Han har plötsligt, så fort någon skrivit några rader om andra orter plötsligt kommit ihåg att hen också minsann varit där, det har inte nämnts tidigare trots alla år på såväl TT som MPR, varför?

Utan att nämna de floskler hen skrivit om alla som "importerat" sina brudar till Sverige kan man konstatera att det finns ett påtvunget expertistroende hos denne man, hen kan allt, hen vet allt och hen tror uppenbarligen på det hen skriver, men si, det gör inte saken mer förtroendeingivande, snarare tvärt om, det vore en mycket roligare läsning, för hen har sina poänger i sitt historieberättande, om hen kunde vara liiiiite mindre påstridig om sanningshalten i sagorna! 

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Varit Thailand en jäkla massa gånger, en gång 4 år i sträck, och han kan inte en stavelse på Thai? Mysko!

 

 

Nja nu överdriver du allt lite.. Har du missat MATAFAY? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan är det ni påstår har en aussie kastat en liten sten är det så.Skall det va på detta vis

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Här har vi alltså  en man som är lärare i språk, men inte bara det, han har:

Varit Thailand en jäkla massa gånger, en gång 4 år i sträck, och han kan inte en stavelse på Thai? Mysko!

Han har undervisat mängder av bartjejer, poliser, mig.tjänstemän och t.o.m. regeringstjänstemän, minst tre av dessa kategorier har garanterat intern utbildning och går inte privat till någon mindre skola!  Detta har aldrig nåmnts tidigare under alla år av internetskrivande, varför?

Han har plötsligt, så fort någon skrivit några rader om andra orter plötsligt kommit ihåg att hen också minsann varit där, det har inte nämnts tidigare trots alla år på såväl TT som MPR, varför?

Utan att nämna de floskler hen skrivit om alla som "importerat" sina brudar till Sverige kan man konstatera att det finns ett påtvunget expertistroende hos denne man, hen kan allt, hen vet allt och hen tror uppenbarligen på det hen skriver, men si, det gör inte saken mer förtroendeingivande, snarare tvärt om, det vore en mycket roligare läsning, för hen har sina poänger i sitt historieberättande, om hen kunde vara liiiiite mindre påstridig om sanningshalten i sagorna! 

 

MR Jarupong bodde bara några hundra meter från skolan i Nonthaburi och kände miss Penprapa personligen.

 

Skulle det då vara så konstigt om han valde att slipa på sin engelska några kvällar i veckan.

 

Vad är problemet med det för dig??

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

MR Jarupong bodde bara några hundra meter från skolan i Nonthaburi och kände miss Penprapa personligen.

 

Skulle det då vara så konstigt om han valde att slipa på sin engelska några kvällar i veckan.

 

Vad är problemet med det för dig??

 

BTT

Hur lär man ut Engelska till Thailändare om man inte kan Thai själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lär man ut Engelska till Thailändare om man inte kan Thai själv?

 

Ungefär som SFI lär ut Svenska till Thailändare utan att kunna Thai, och skall jag döma

 

efter min fru`s svensk kunskaper så går det utmärkt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Hur lär man ut Engelska till Thailändare om man inte kan Thai själv?

 

Finns särskilda utbildningar på lärarhögskolorna där man lär sig den pedagogiska och medtodiska tekniken för detta ändamål.

 

Fast den tekniken kan man slänga i Thailand.

 

De flesta som kommer till en språkskola i Thailand kan åtminstone kommunicera hjälpligt.

 

Och dom flesta vill inte ha böcket only conversation så det är bara att pladdra på en timme på engelska så är alla nöjda

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lär man ut Engelska till Thailändare om man inte kan Thai själv?

 

Det är faktiskt möjligt att lära ut ett språk utan att kunna elevens språk. Även om det troligen kräver en hel del tålamod.

 

På den respektabla skolan AUA i Bangkok och Chiang Mai använder man metoden att endast prata thai med de faranger som kommit dit för att lära sig thai. Det fungerar för en del elever, om än inte alla. Speciellt inte för de som är bakfulla ;)

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hur har tråden hamna här? Var australiensaren språklärare?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Hur har tråden hamna här? Var australiensaren språklärare?

Med vänlig hälsning,

Det var nog stenen som var lärare :crazy:

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är faktiskt möjligt att lära ut ett språk utan att kunna elevens språk. Även om det troligen kräver en hel del tålamod.

 

 

Herr Chang har talat.

 

Helt riktigt.

 

Våran skola på kassava/risfältet har lärare ifrån Filippinerna/Singapore för engelskalektionerna, de pratar inte Thai utan endast engelska med barnen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Det är faktiskt möjligt att lära ut ett språk utan att kunna elevens språk. Även om det troligen kräver en hel del tålamod.

 

På den respektabla skolan AUA i Bangkok och Chiang Mai använder man metoden att endast prata thai med de faranger som kommit dit för att lära sig thai. Det fungerar för en del elever, om än inte alla. Speciellt inte för de som är bakfulla :wink:

 

Herr Chang har talat.

 

Ett språk lärs bäst in genom att eleven tvingas lyssna och tänka och härma efter.

 

Den bästa inlärningen att att vistas länge i ett annat land och tvingas prata och förstå landets språk.

 

AUA är inne på rätt linje även om böcker kanske behövs i en skolmiljö

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om dom kunde sluta dubba allt till Thai och istället texta på film och tv så vore det betydligt bättre

 

Gäller även i många andra länder

 

Svårt att lära sig ett språk om man aldrig får höra det i normala livet i tv

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om dom kunde sluta dubba allt till Thai och istället texta på film och tv så vore det betydligt bättre

 

Gäller även i många andra länder

 

Svårt att lära sig ett språk om man aldrig får höra det i normala livet i tv

 

Tyskland är ett bra exempel i Europa på detta. Tyskarna är urkassa på engelska.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om dom kunde sluta dubba allt till Thai och istället texta på film och tv så vore det betydligt bättre

 

Gäller även i många andra länder

 

Svårt att lära sig ett språk om man aldrig får höra det i normala livet i tv

 

De baltiska länderna har alltid haft dubbning i sina filmer och serier, men framför allt Estland har gått över till textning istället numera.

Man kan också se att Ester är generellt bäst på Engelska av folket från den sidan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...