Jump to content
IGNORERAD

Australiensare kastade sten på taxi i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En australiensare greps tidigt i morse efter en bisarr incident som inträffade vid trafikljusen i korsningen Pattaya Second Road och Central Pattaya Road.

Incidenten inkluderade en taxibil körd av 45-årige Chaliaw som var på väg hem när han saktade in vid trafikljusen och körde upp bredvid den 45-årige australiensaren, som då ska ha pekat finger åt honom. Chaliaw svarade med några väl valda ord innan han parkerade sin taxi. Australiensaren tog dock bråket till en ny nivå genom att kasta en stor sten genom rutan på en av taxins bakre dörrar. Förbipasserande hjälpte taxichauffören och att hålla kvar australiensaren tills polisen kom och tog båda med sig till stationen.

Istället för att bura in australiensaren på direkten så lät man de två istället komma fram till en överenskommelse själva, och det hela slutade med att australiensaren fick gå fri; dock med 20,000 baht mindre i plånboken som han betalat till Chaliaw som kompensation.

Källa: http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/90440/australian-settles-stoning-Pattaya-taxi/

0f503f483f6e226586fdee9144428da6.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Ändrades av MPR Nyheter
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    39

  • broder tuk tuk

    25

  • ByggareBob

    23

  • Wanchai

    15

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

20.000 baht tycker jag låter lite väl mycket för en krossad ruta

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

20.000 baht tycker jag låter lite väl mycket för en krossad ruta

 

BTT

 

Kan förstå det när du inte vet mer än om Thailand än vad du funnit ut på google.

 

Det lär bli en fin käftsmäll av intryck för dig när du kommer dit någon gång..förhoppningsvis kanske före 2038.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra hantering. Ingen rättegång utan boven fick ta sitt straff och alla  slapp kostnaden för en rättegång. Tom australiensaren borde vara nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan förstå det när du inte vet mer än om Thailand än vad du funnit ut på google.

 

Det lär bli en fin käftsmäll av intryck för dig när du kommer dit någon gång..förhoppningsvis kanske före 2038.

 

Ett par inlägg till i samma stil och t.o.m. en trög gubbe som jag kommer att ha fattat att du inte tror Broder Tuk Tuk har varit i Thailand.

Inte illa pinkat.

Link to comment
Dela på andra sajter

ByggareBob
Kan förstå det när du inte vet mer än om Thailand än vad du funnit ut på google.

 

Det lär bli en fin käftsmäll av intryck för dig när du kommer dit någon gång..förhoppningsvis kanske före 2038.

Varför tar du inte ett bad...i syra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tar du inte ett bad...i syra!

 

Vad menar du nu?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett par inlägg till i samma stil och t.o.m. en trög gubbe som jag kommer att ha fattat att du inte tror Broder Tuk Tuk har varit i Thailand.

Inte illa pinkat.

 

Det är nog inte bara jag som tror det, de flesta med lite mer än bara röta innanför pannbenet har fattat det..

 

 

Men.ett enda litet bevis av BTT att han varit där, och jag kommer att vara den första som ber om ursäkt för att jag betvivlat!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ByggareBob
Vad menar du nu?

Det hade renat bort allt det fruktansvärt dåliga du har runt dig! och din attityd mot andra...finns roligt att läsa i detta forum.men dina inlägg e långa vägar bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade renat bort allt det fruktansvärt dåliga du har runt dig! och din attityd mot andra...finns roligt att läsa i detta forum.men dina inlägg e långa vägar bort.

 

För ett torskhuvud som pissat på och med bokstäver ständigt förnedrat thailändska kvinnor och Thailändsk kultur, har jag ingen större vilja att sprida trevlig attityd över.

 

Ahh och du är ju en positiv kille..verkar ju vara helt i balans :14:

 

Ps. Vet inte när man läst eller sett något roligt från dig, hjälp mig är du snäll :thumbsup:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog inte bara jag som tror det, de flesta med lite mer än bara röta innanför pannbenet har fattat det..

 

 

Och det måste kommenteras varje gång BTT skriver ett inlägg.

 

Om inte du har någon röta, bevisa det med att sluta upp med dumheterna. Patetiskt av en vuxen människa.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 000 är väldigt mycket för en krossad ruta men i detta fall tycker snåla jag att det är lite jämfört med en sopsäck

Link to comment
Dela på andra sajter

ByggareBob
Ahh och du är ju en positiv kille..verkar ju vara helt i balans :14:

 

Ps. Vet inte när man läst eller sett något roligt från dig, hjälp mig är du snäll :thumbsup:

Nä tyvärr...har lagt ner pga dig och dina inlägg...dina och bl a andrej...janne.rent ruskigt va tråkiga attityder Ni har mot andra.att Ni inte .nä tyvärr orkar inte mer med denna ilska.

 

Jag e en väldigt positiv kille, skötsam, jobbar och lär mig minst en ny sak varje dag. Kanske en sak att ta efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det måste kommenteras varje gång BTT skriver ett inlägg.

 

Om inte du har någon röta, bevisa det med att sluta upp med dumheterna. Patetiskt av en vuxen människa.

Att bedöma vad som är patetiskt skulle jag ligga lågt med om jag hade ditt nick.

 

Sen ska du ha väldigt klart för dig att jag kommenterar exakt vad jag vill!! speciellt efter att någon lurade mig på en stor forumfest, jag köpte biljetter och bokade hotell etc etc.men blåst blev jag på den festen!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä tyvärr...har lagt ner pga dig och dina inlägg...dina och bl a andrej...janne.

Också drog vi på oss dramaqueen klänningen!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bedöma vad som är patetiskt skulle jag ligga lågt med om jag hade ditt nick.

 

Sen ska du ha väldigt klart för dig att jag kommenterar exakt vad jag vill!! speciellt efter att någon lurade mi på en stor forumfest, jag köpte biljetter och bokade hotell etc etc.men blåst blev jag på den festen!

 

Då kan du väl avreagera genom att skicka sms, mail, chat eller skicka en duva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att bedöma vad som är patetiskt skulle jag ligga lågt med om jag hade ditt nick.

 

Sen ska du ha väldigt klart för dig att jag kommenterar exakt vad jag vill!! speciellt efter att någon lurade mi på en stor forumfest, jag köpte biljetter och bokade hotell etc etc.men blåst blev jag på den festen!

 

 

Jag skulle också bli sur för det om det var jag som bokat biljetter, men. Jag blir bara trött på alla dumma kommentarer om honom. Hans egna kommentarer räcker väl för att förstå att allt inte är sant alla gånger. För mig är det ointressant hur många gånger han varit/inte varit i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

ByggareBob
Också drog vi på oss dramaqueen klänningen!

copy copy copy.så upprepar vi vad någon annan sagt och gjort och tycker det e häftigt.dåligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle också bli sur för det om det var jag som bokat biljetter, men. Jag blir bara trött på alla dumma kommentarer om honom. Hans egna kommentarer räcker väl för att förstå att allt inte är sant alla gånger. För mig är det ointressant hur många gånger han varit/inte varit i Thailand.

 

Nja...ska man stundtals/alla sabotera de trådar man(läs den nämnde 7/11) deltar i med bartjafs och andra visdomsord, det hade inte tagit lång tid innan denna tråd också varit inne på barer, shortime, longtime etc. etc. så får man nog tåla det...speciellt då man aldrig varit där!

 

Men som sagt, jag är den första att be om ursäkt om det visar sig att det är fel!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja...ska man stundtals/alla sabotera de trådar man(läs den nämnde 7/11) deltar i med bartjafs och andra visdomsord, det hade inte tagit lång tid innan denna tråd också varit inne på barer, shortime, longtime etc. etc. så får man nog tåla det...speciellt då man aldrig varit där!

 

Men som sagt, jag är den första att be om ursäkt om det visar sig att det är fel!

 

 

Eller så spårar trådarna ur och börjar handla om att mobba en medlem, troligtvis lika vanligt eller vanligare. Och då är det inte bara en utan ett helt gäng som häcklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

ByggareBob
Nja...ska man stundtals/alla sabotera de trådar man(läs den nämnde 7/11) deltar i med bartjafs och andra visdomsord, det hade inte tagit lång tid innan denna tråd också varit inne på barer, shortime, longtime etc. etc. så får man nog tåla det...speciellt då man aldrig varit där!

 

Men som sagt, jag är den första att be om ursäkt om det visar sig att det är fel!

Det räcker med att säga förlåt..

 

Man behöver inte kommentera...det som e gjort e gjort, varför krångla med förfluten tid.kan vi ändra på den?

Samma tid du lägger på 

 

Det räcker med att säga förlåt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så spårar trådarna ur och börjar handla om att mobba en medlem, troligtvis lika vanligt eller vanligare. Och då är det inte bara en utan ett helt gäng som häcklar.

Så att vända sig emot det ständiga bartjafset, shortime, longtime, droga tjejer, utnyttja minderåriga och allt nu som skrivs..att vända sig mot det är alltså att mobba?

Men ok, jag kan förstå vad du menar, men jag håller inte med dig, för har man vräkt ut sig så mycket jävla dumt och förnedrande som vederbörande så kanske man borde tänka efter.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

ByggareBob

Så att vända sig emot det ständiga bartjafset, shortime, longtime, droga tjejer, utnyttja minderåriga och allt nu som skrivs..att vända sig mot det är alltså att mobba?

Men ok, jag kan förstå vad du menar, men jag håller inte med dig, för har man vräkt ut sig så mycket jävla dumt och förnedrande som vederbörande så kanske man borde tänka efter.

Va vad det du skrev..dramaqueen!

 

.har du målat läpparna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behöver inte kommentera...

 

Klart man behöver kommentera och ifrågasätta på ett forum!

 

Men man kan ju vara hövlig, och inte önska människor till syrabad...att utrycka sig så är tämligen otrevligt så i din klänning så skulle jag ligga lite lågt med förmaningar! 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...