Jump to content
IGNORERAD

Australiensare kastade sten på taxi i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Tyskland är ett bra exempel i Europa på detta. Tyskarna är urkassa på engelska.

 

Finns tyvärr en lång rad länder i samma klass, Spanien, Italien etc etc

 

I Italien är de som är rösterna åt vissa skådisar alltid samma i alla filmer och i sig celebriteter i Italien kända som "Arnolds röst" etc

 

Hur kul är det att höra en ettrig italienare dubba Arnolds släpande taskiga engelska på italienska ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    39

  • broder tuk tuk

    25

  • ByggareBob

    23

  • Wanchai

    15

Mest aktiva i denna tråd

Hur kul är det att höra en ettrig italienare dubba Arnolds släpande taskiga engelska på italienska ? :whistle:

Ungefär  lika kul som det var att höra Brad Pitt att tala Italienska i  Inglourious Basterds.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MR Jarupong bodde bara några hundra meter från skolan i Nonthaburi och kände miss Penprapa personligen.

 

Skulle det då vara så konstigt om han valde att slipa på sin engelska några kvällar i veckan.

 

Vad är problemet med det för dig??

 

BTT

Nu trollar du igen, bodde bara några hundra meter, jo du är en jäkel på efterkonstruktioner, kom bara ihåg dom så du inte går vilse bland dina fabler!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst har en aussier kastat en sten bodde han bara hundra meter från taxin och i så fall vad blev böterna för taxin eller var det Thaksin som kastat.Var han missnöjd med språkläraren heja vi har nog löst mysteriet snart eller

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns tyvärr en lång rad länder i samma klass, Spanien, Italien etc etc

 

I Italien är de som är rösterna åt vissa skådisar alltid samma i alla filmer och i sig celebriteter i Italien kända som "Arnolds röst" etc

 

Hur kul är det att höra en ettrig italienare dubba Arnolds släpande taskiga engelska på italienska ? :whistle:

 

Jag tycker nog att dom som pratar sämst engelska i Europa är folk från Scotland och Irland. Dom är iallafall svårast

att förstå. Även England har en del underliga dialekter som är svårbegripliga.

 

Resten av Europa pratar skolengelska och det är samma språk som vi har lärt oss.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att dom som pratar sämst engelska i Europa är folk från Scotland och Irland. Dom är iallafall svårast

att förstå. Även England har en del underliga dialekter som är svårbegripliga.

 

Resten av Europa pratar skolengelska och det är samma språk som vi har lärt oss.

 

MVH

Nutteman

 

Våra skåningar har många "nysvenskar" som t.ex våra fruar svårt för också

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har tråden hamna här? Var australiensaren språklärare?

Med vänlig hälsning,

 

Troligen för döva, han använde sig ju av teckenspråk....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Nej faktiskt inte i detta, för du bjuder faktiskt på ett och annat leende.

Vad jag faktiskt hängde upp mig på var att hur kan du tycka att 20000bth är lite pengar för någon som dunkar en sten igenom en bilruta, tänk om någon skadats i bilen, det kunde gått riktigt illa!

För om du nu har varit i Thailand så vet du att de flesta bilrutor är kolsvarta, och våldsverkaren kunde omöjligt se vad som fanns bakom.

Tycker att han kom jävligt billigt undan!

 

Rutor som är "svarta" har i de flesta fallen en plastfilm på insidan som gör att en sten normalt inte går igenom utan bara skrotar rutan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hur lär man ut Engelska till Thailändare om man inte kan Thai själv?

 

Sannolikt på samma sätt som svenska lärs ut på SFI.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...