Jump to content
IGNORERAD

Australiensare kastade sten på taxi i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest wUThai

Man tar sig för pannan! Sju sidor tjafs och ingen har hamnat i utvisningsbåset! Jävla amatörer!! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    39

  • broder tuk tuk

    25

  • ByggareBob

    23

  • Wanchai

    15

Mest aktiva i denna tråd

Man tar sig för pannan! Sju sidor tjafs och ingen har hamnat i utvisningsbåset! Jävla amatörer!! :mdr:

:rotfl:  :rotfl:  :rotfl: Verkar som vi på MPR har för mycket fritid. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog hyfsat rätt i dina summor, det är säkert de faktiska kostnaderna på ett ungefär.

 

Men att förnedras av en besökare på detta sätt ,men en sten igenom rutan på sin bil..det är inte lätt att sätta något pris på vad det betingar, jag tycker besökaren kom billigt undan, med tanke på de risker och den förnedring han utsatt taxin för.

 

Jag skulle fan inte vara nådig om någon besökare i Sverige dragit en sten igenom min bilruta, hade med nöje sett den som gjorde så bli åtalad, det är direkt livsfarligt och ska fan bestraffas efter det, så pundhuvuden lär sig att inte bete sig hur som helst!

 

Det var en australiensare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske vi ska hålla en lägre ton.

 

Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten

 

BTT

 

Enligt artikeln:

 

Australiensaren tog dock bråket till en ny nivå genom att kasta en stor sten
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk, den 09 Jun 2013 - 19:35, sade:Nu kanske vi ska hålla en lägre ton. Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten BTT Enligt artikeln: CitatAustraliensaren tog dock bråket till en ny nivå genom att kasta en stor sten

 

SåSå, Broder är ju ministerutbildare så ta det försiktigt så han inte ilsknar till och kallar på sina vänner i regeringen, han är förvisso lärare, därmed inte sagt att han kan läsa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
SåSå, Broder är ju ministerutbildare så ta det försiktigt så han inte ilsknar till och kallar på sina vänner i regeringen, han är förvisso lärare, därmed inte sagt att han kan läsa!

 

Kanske ska tillägga att jag även hade lektioner med poliser och immigrationsofficerare under min tid på BEC i Pattaya.

 

Jag hade inget arbetstillstånd men ägarinnan var polare med ett högt höns inom polisen så det flöt på bra ändå

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska tillägga att jag även hade lektioner med poliser och immigrationsofficerare under min tid på BEC i Pattaya.

 

Jag hade inget arbetstillstånd men ägarinnan var polare med ett högt höns inom polisen så det flöt på bra ändå

 

BTT

 

Polis och imigrationsofficerae är ju då inte riktigt på samma nivå som en minister.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska tillägga att jag även hade lektioner med poliser och immigrationsofficerare under min tid på BEC i Pattaya.

 

Jag hade inget arbetstillstånd men ägarinnan var polare med ett högt höns inom polisen så det flöt på bra ändå

 

BTT

 

Du har under en jäkla massa år hävdat både det ena o andra, sökt efter "bevis" hit o dit, och nu plötsligt släpper du nyheten om ministrar, poliser och migofficerare, om du hade någon liten, liten tanke på att du va misstrodd borde inte detta tagits upp tidigare för att stärka din trovärdighet?

Som du framställer det nu snarare förtar detta din eventuella sanningshalt, blir liksom omvänd bevisföring.

Du har aldrig lekt med tanken att du har faktiskt bara ett enda s.k. bevis för din närvaro i Thailand under alla dessa år och det är din påstådda, i o för sig fullt möjliga, anställning i skolan, men du förmår inte vaska fram en endaste ynkepynke liten bild eller scannat pass eller flygbiljett, tänk till lite innan du påstår en massa, du gräver bara ner dig allt djupare, om du nu skulle dyka upp i  Pattaya så skulle det bli ett priviligerium att få följa dig på en runda för att se vad jag har missat under mina snart 10 år i Thailand som du lärt dig på betydligt kortare tid!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Du har under en jäkla massa år hävdat både det ena o andra, sökt efter "bevis" hit o dit, och nu plötsligt släpper du nyheten om ministrar, poliser och migofficerare, om du hade någon liten, liten tanke på att du va misstrodd borde inte detta tagits upp tidigare för att stärka din trovärdighet?

Som du framställer det nu snarare förtar detta din eventuella sanningshalt, blir liksom omvänd bevisföring.

Du har aldrig lekt med tanken att du har faktiskt bara ett enda s.k. bevis för din närvaro i Thailand under alla dessa år och det är din påstådda, i o för sig fullt möjliga, anställning i skolan, men du förmår inte vaska fram en endaste ynkepynke liten bild eller scannat pass eller flygbiljett, tänk till lite innan du påstår en massa, du gräver bara ner dig allt djupare, om du nu skulle dyka upp i  Pattaya så skulle det bli ett priviligerium att få följa dig på en runda för att se vad jag har missat under mina snart 10 år i Thailand som du lärt dig på betydligt kortare tid!

 

Jag har tidigare berättat att alla mina bilder från den tiden försvann när jag hamnade i aphuset. efter fadäsen med visumet på sjukhuset

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare berättat att alla mina bilder från den tiden försvann när jag hamnade i aphuset. efter fadäsen med visumet på sjukhuset

 

BTT

 

Så du påstår att du varit i Thailand endast en gång?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du påstår att du varit i Thailand endast en gång?

 

 

 Och du påstår att du har rätt att kräva bevis av andra medlemmar på detta forum?

 

Borde inte alla känna till ditt yrke så det kan läggas extra stora krav på din förmåga att formulera dig

ifall du råkar ha undervisat thailändare eller andra någon gång.

 

Borde de som är journalister eller forskare i MPR:s regelverk åläggas bevisbörda för alla påståenden de råkar göra.

 

- eller är det mera rimligt att be dig lägga ner din rättshaveriska och patetiska stalkning av Broder TT?

Link to comment
Dela på andra sajter

 Och du påstår att du har rätt att kräva bevis av andra medlemmar på detta forum?

 

Borde inte alla känna till ditt yrke så det kan läggas extra stora krav på din förmåga att formulera dig

ifall du råkar ha undervisat thailändare eller andra någon gång.

 

Borde de som är journalister eller forskare i MPR:s regelverk åläggas bevisbörda för alla påståenden de råkar göra.

 

- eller är det mera rimligt att be dig lägga ner din rättshaveriska och patetiska stalkning av Broder TT?

 

Eftersom att BTT hävdar att han blev av med allt i "aphuset", så är det två alternativ enl hans sätt att utrycka sig.

 

1. Han avslutar alla sina påstådda resor i "aphuset" och förlorar alla minnen från Thailand hvar gang,

2. Han har endast varit i Thailand en gång.

 

Sen är det rimligt att ni självutnämnda försvarsadvokater låter BTT att förklara själv, det blir ju bättre så...ni kan ju missa hans meriter som bla omfattar utbildning i språk för regerings ministrar, en kille på den nivån är nog säkert kapabel till att förklara själv!

 

Du framstår bara som patetisk när du ska förklara åt vederbörande ministerutbildare gång på gång! 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Man kan tro och tycka vad fan som helst om BTT men kan ni inte starta en egen tråd för det?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Polis och imigrationsofficerae är ju då inte riktigt på samma nivå som en minister.

 

Eftersom du inte tycks vara insatt i hur det funkar på de privata språkskolorna i Thailand kan jag upplysa dig om att det vimlar av högreståndsthailändare och thailändskor som är villiga att betala dyrt för att bättra på sin knaggliga engelska.

 

Det finns allt ifrån regeringsmedlemmar till go go bar tjejer.

 

Fast i tjejernas fall är det farangubben som betalar för hennes lektioner.

 

Tyvärr betalar många gubbar upp till 20.000 baht i förskott och sen försvinner damen efter några lektioner och gubbarna får inte stålarna tillbaka

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du inte tycks vara insatt i hur det funkar på de privata språkskolorna i Thailand kan jag upplysa dig om att det vimlar av högreståndsthailändare och thailändskor som är villiga att betala dyrt för att bättra på sin knaggliga engelska.   Det finns allt ifrån regeringsmedlemmar till go go bar tjejer.   Fast i tjejernas fall är det farangubben som betalar för hennes lektioner.   Tyvärr betalar många gubbar upp till 20.000 baht i förskott och sen försvinner damen efter några lektioner och gubbarna får inte stålarna tillbaka   BTT
20 000 det fick även stenkastaren betala magiskt
Link to comment
Dela på andra sajter

Stenen kastades in genom sidofönstret i baksätet så någon fara för chaufförens säkerhet var det ju inte fråga om eftersom han satt i framsätet i förarstolen eller om han nu redan gått ut ur taxin när stenen kastades

 

BTT

Du gillar att försvara puckade saker BTT, berätta gärna lite om varför du själv hamnade i buren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns allt ifrån regeringsmedlemmar till go go bar tjejer.

 

Är det verkligen vanligt med regeringsmedlemmar som läser engelska i Pattaya? Hos en svensk.

 

Jag menar. Regeringen sitter i Bangkok och där dräller det av lärarutbildade engelsmän som håller kurser. På sitt modersmål.

 

"Ungdjävlarna" har nu hunnit med sammanlagt 6 olika skolor. Både privata och statliga. En sak har de dock skolorna haft gemensamt. Utländska engelskalärare måste ha engelska som modersmål.

 

Men det är klart. Regeringsmedlemmarna har kanske hört talas om Thailands bästa engelskalärare, herr "Matafay" och pendlar gärna till Pattaya för att få lektioner av en man som inte en är berättigad att undervisa på nivån "kindergarten" i en statlig thailändsk skola.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gillar att försvara puckade saker BTT, berätta gärna lite om varför du själv hamnade i buren.

 

Han kanske saknade de behövliga 20 000?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du inte tycks vara insatt i hur det funkar på de privata språkskolorna i Thailand kan jag upplysa dig om att det vimlar av högreståndsthailändare och thailändskor som är villiga att betala dyrt för att bättra på sin knaggliga engelska.

 

Det finns allt ifrån regeringsmedlemmar till go go bar tjejer.

 

Fast i tjejernas fall är det farangubben som betalar för hennes lektioner.

 

Tyvärr betalar många gubbar upp till 20.000 baht i förskott och sen försvinner damen efter några lektioner och gubbarna får inte stålarna tillbaka

 

BTT

 

Inte för jag vet, men vad har ditt inlägg med barer och a-gogo att göra med privat under undervisning för ministrar, alltså folk på regerings nivå?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen vanligt med regeringsmedlemmar som läser engelska i Pattaya? Hos en svensk.

Självklart, inte har dom lärare som kommer till regeringskansliet och undervisar när dem kan åka till Pattis å mysa med BTT :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Är det verkligen vanligt med regeringsmedlemmar som läser engelska i Pattaya? Hos en svensk.

 

Jag menar. Regeringen sitter i Bangkok och där dräller det av lärarutbildade engelsmän som håller kurser. På sitt modersmål.

 

"Ungdjävlarna" har nu hunnit med sammanlagt 6 olika skolor. Både privata och statliga. En sak har de dock skolorna haft gemensamt. Utländska engelskalärare måste ha engelska som modersmål.

 

Men det är klart. Regeringsmedlemmarna har kanske hört talas om Thailands bästa engelskalärare, herr "Matafay" och pendlar gärna till Pattaya för att få lektioner av en man som inte en är berättigad att undervisa på nivån "kindergarten" i en statlig thailändsk skola.

 

Nu var inte detta i Pattaya utan på PLI Language institute i Nonthaburi där miss Penprapa hade en skola då. Jag vet inte om hon fortfarande har den kvar.

 

Nu funkar det så i Thailand att skolorna givetvis inte annonserar att dom har svenskar som engelskalärare utan jag var från wales.

 

Det skulle väl inte vara någon bra reklam för skolan att ha svenskar eller danskar som lärare.

 

Har man ett hyfsat bra uttal och ordförråd kan inte en thaiare höra skillnad på en svensk och en engelsman

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu kanske vi ska hålla en lägre ton.

Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten

BTT

Som krossar en ruta?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Som krossar en ruta?

 

Efter att ha sett bilder på stenen konstaterar jag att den var i storlek av en tegelsten.

 

Men jag vidhåller att australiensaren kastade in stenen i baksätet på bilen utan risk för någon att bli skadad.

 

Givetvis oxå därför han kom undan utan att hamna i aphuset

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom att BTT hävdar att han blev av med allt i "aphuset", så är det två alternativ enl hans sätt att utrycka sig.

 

1. Han avslutar alla sina påstådda resor i "aphuset" och förlorar alla minnen från Thailand hvar gang,

2. Han har endast varit i Thailand en gång.

 

Sen är det rimligt att ni självutnämnda försvarsadvokater låter BTT att förklara själv, det blir ju bättre så...ni kan ju missa hans meriter som bla omfattar utbildning i språk för regerings ministrar, en kille på den nivån är nog säkert kapabel till att förklara själv!

 

Du framstår bara som patetisk när du ska förklara åt vederbörande ministerutbildare gång på gång! 

 

 

Detta är ett Thailandsforum för oss som gillar Thailand, inte en rättegång som går ut på att hitta fel. Om brodern vart i Thailand irl eller bara i fantasin spelar ingen roll, stalking är stalking.

 

Vuxna som håller på med detta är patetiska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...