Jump to content
IGNORERAD

Australiensare kastade sten på taxi i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

broder tuk tuk
Du har nog hyfsat rätt i dina summor, det är säkert de faktiska kostnaderna på ett ungefär.

 

Men att förnedras av en besökare på detta sätt ,men en sten igenom rutan på sin bil..det är inte lätt att sätta något pris på vad det betingar, jag tycker besökaren kom billigt undan, med tanke på de risker och den förnedring han utsatt taxin för.

 

Jag skulle fan inte vara nådig om någon besökare i Sverige dragit en sten igenom min bilruta, hade med nöje sett den som gjorde så bli åtalad, det är direkt livsfarligt och ska fan bestraffas efter det, så pundhuvuden lär sig att inte bete sig hur som helst!

 

Nu kanske vi ska hålla en lägre ton.

 

Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    39

  • broder tuk tuk

    25

  • ByggareBob

    23

  • Wanchai

    15

Mest aktiva i denna tråd

Tallviking
Nu kanske vi ska hålla en lägre ton.

 

Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten

 

BTT

 

Kan en sten som krossar ett bilfönster vara "ofarlig" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Du har nog hyfsat rätt i dina summor, det är säkert de faktiska kostnaderna på ett ungefär.

 

Men att förnedras av en besökare på detta sätt ,men en sten igenom rutan på sin bil..det är inte lätt att sätta något pris på vad det betingar, jag tycker besökaren kom billigt undan, med tanke på de risker och den förnedring han utsatt taxin för.

 

Jag skulle fan inte vara nådig om någon besökare i Sverige dragit en sten igenom min bilruta, hade med nöje sett den som gjorde så bli åtalad, det är direkt livsfarligt och ska fan bestraffas efter det, så pundhuvuden lär sig att inte bete sig hur som helst!

 

Fast i Sverige så hade rutan kostat 4k, förlorad arbetsinkomst 4k och rättegångskostnader och en 500 till brottsofferfonden.

Men i Sverige så hade brottsofferfonden tagit hand om det hela.kanske, för det är bara pundare och annat löske som driver med sådant. Och dom har fan inga ståla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske vi ska hålla en lägre ton.

 

Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten

 

BTT

 

Jag vet inte, men har du någonsin försökt att slå sönder en bilruta, eller kastat en sten igenom en...

 

Har du gjort så så vet du på ett ungefär vilken storlek av sten som krävs, upplysningsvis så kan jag berätta för dig att det inte går med grus eller singel, utan krävs mer en sten av typ en knytnäves storlek åtminstone, och hade det suttit ett liten barn i bilen så kanske du kan föreställa dig skadan denna sten kunnat gjort!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu kanske vi ska hålla en lägre ton.

 

Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten

 

BTT

 

 

Då ska den lilla stenen ha en jävla hastighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske vi ska hålla en lägre ton.

 

Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten

 

BTT

 

Att läsa innan man svarar är bra..eller broder?

 

http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/90440/australian-settles-stoning-Pattaya-taxi/

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Undrar om man kastar en sten i Thailand helt utan något skäl?

Jag tippar 6000b till taxichaffisen och 14000b till maffi HoOst :police: poliskåren.

Jo han kom nog billigt undan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske vi ska hålla en lägre ton.

 

Vi vet ex inte storleken på stenen. Det kanske enbart rörde sig om en liten och helt ofarlig sten

 

BTT

Kolla på bilderna så ser du hur "liten" stenen var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nog hyfsat rätt i dina summor, det är säkert de faktiska kostnaderna på ett ungefär.

 

Men att förnedras av en besökare på detta sätt ,men en sten igenom rutan på sin bil..det är inte lätt att sätta något pris på vad det betingar, jag tycker besökaren kom billigt undan, med tanke på de risker och den förnedring han utsatt taxin för.

 

Jag skulle fan inte vara nådig om någon besökare i Sverige dragit en sten igenom min bilruta, hade med nöje sett den som gjorde så bli åtalad, det är direkt livsfarligt och ska fan bestraffas efter det, så pundhuvuden lär sig att inte bete sig hur som helst!

 

Stenkastning i sverige är ju vardagsmat nu för tiden, skillnaden gentemot Thailand är väl att här belönas svinen med varmkorv...

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag vet inte, men har du någonsin försökt att slå sönder en bilruta, eller kastat en sten igenom en...

 

Har du gjort så så vet du på ett ungefär vilken storlek av sten som krävs, upplysningsvis så kan jag berätta för dig att det inte går med grus eller singel, utan krävs mer en sten av typ en knytnäves storlek åtminstone, och hade det suttit ett liten barn i bilen så kanske du kan föreställa dig skadan denna sten kunnat gjort!

 

Taskig laminering i rutorna gör att folk i bilen riskerar att ögonen ser swarowskismyckade ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Taskig laminering i rutorna gör att folk i bilen riskerar att ögonen ser swarowskismyckade ut.

 

Sidorutorna är nog inte laminerade på en vanligt taxibil ?

 

Är bara lite dyrare bilar som även har laminerade sidorutor

 

Vindrutan är laminerad (säkerhetsglas) på de flesta bilar dock

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Sidorutorna är nog inte laminerade på en vanligt taxibil ?

 

Är bara lite dyrare bilar som även har laminerade sidorutor

 

Vindrutan är laminerad (säkerhetsglas) på de flesta bilar dock

 

Nej, därav varning för swarowski-look på ögonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Stenen kastades in genom sidofönstret i baksätet så någon fara för chaufförens säkerhet var det ju inte fråga om eftersom han satt i framsätet i förarstolen eller om han nu redan gått ut ur taxin när stenen kastades

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenen kastades in genom sidofönstret i baksätet så någon fara för chaufförens säkerhet var det ju inte fråga om eftersom han satt i framsätet i förarstolen eller om han nu redan gått ut ur taxin när stenen kastades

 

BTT

 

Hur viste stenkastaren att det inte satt en passagerare i baksätet?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Nej, därav varning för swarowski-look på ögonen.

Sant,har testat..:) Sidorutan smällde i en krock,han lyfta händerna för ögonen men blev sprejad av glasen så hårt

att det blödde i händerna,pannan o halsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Hur viste stenkastaren att det inte satt en passagerare i baksätet?

 

Ser man att det sitter en passagerare i baksätet kastar man väl inte in en tegelsten genom rutan?

 

Om så varit fallet hade nog farangen blivit åtalad för mordförsök

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

20.000 baht tycker jag låter lite väl mycket för en krossad ruta

 

BTT

Om du är Thailändare är det så, men det är skillnad på folk och folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ser man att det sitter en passagerare i baksätet kastar man väl inte in en tegelsten genom rutan?

 

Om så varit fallet hade nog farangen blivit åtalad för mordförsök

 

BTT

 

 

Vette fan om man kastar stenar genom rutor oavsett om det sitter någon där inne eller ej.

Aussien är nog inte helt frisk, så för han är det nog skit samma om det så pågår en släktträff i baksätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Ser man att det sitter en passagerare i baksätet kastar man väl inte in en tegelsten genom rutan?

 

Om så varit fallet hade nog farangen blivit åtalad för mordförsök

 

BTT

 

När man krossar en sidoruta flyger det glasbitar åt alla håll. Föraren fick troligen en hel del i nacken och bakhuvudet..

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
När man krossar en sidoruta flyger det glasbitar åt alla håll. Föraren fick troligen en hel del i nacken och bakhuvudet..

 

Brukar du krossa sidorutor på bilar?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser man att det sitter en passagerare i baksätet kastar man väl inte in en tegelsten genom rutan?

 

Om så varit fallet hade nog farangen blivit åtalad för mordförsök

 

BTT

 

Om du nu har varit i Thailand så borde du vetat att de flesta bilar har kolsvarta rutor, så vandalen såg knappast om det satt någon där eller inte när han kastade stenbumlingen.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar du krossa sidorutor på bilar?

 

BTT

 

Av olika anledningar så har många gjort det, jag har gjort det bla.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Brukar du krossa sidorutor på bilar?

 

BTT

 

Nej. Men jag hade femma i fysik samt egen erfarenhet av en krossad sidoruta av ett stenskott från mötande bil förra vintern

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att 20.000 är mycket om man bara menar att byta ruta.

Skulle tro att en ny ruta kostar mellan 2-4000 bath beroende på märke

att byta rutan ca 1 timme = 500 bath

städa ur bilen ca 1 timme = 300 bath

 

så säg runt 5000 för detta

 

Men sen kommer förlorad inkomst 1 dygn säg

3000 bath om han kört 3-4 bangkokresor

 

så då är vi uppe i 8000 bath

då tillkommer hur dåligt han mår psykiskt för detta?

och polisens summa för att medla, så runt " song mung"

låter ganska rimligt om det var en farang som kastade

Hade en Thai kastad stenen kanske 4-5 tusen hade räckt. :crazy: 

 

 

Om man leker med tanken att detta skett i Sverige.

 

Polisen hade aldrig fått tag i brottslingen som kastade sten, försäkringsbolagets kostnad för rutan, förarens sjukskrivning, merkostnad för taxiägaren m.m.

 

Skulle någon, mot förmodan, bli gripen, som sen släpps pga "brist på bevis", så skulle antagligen notan för denna händelse långt överskrida 20 000 bath, utan att någon dömts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...