Jump to content
IGNORERAD

Barägare gripen i Pattaya - sålde minderåriga


MPR Nyheter

Recommended Posts

micke isaan
Hur många som sökte jobbet? jag tror inte att de var alldeles för många då lön som erbjuds är låg enligt Thai. 

Alla vill tjäna mycket. 

Just där ligger problemet,dom går hellre hemma än att jobba för "dålig" lön.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    30

  • broder tuk tuk

    22

  • Nemo

    13

  • Benjamas

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Soi Post office går mellan Beatchroad och Seckend Road, relativt nära Walking streat

Hehe. Jo, jag vet. Men det e ju en bra bit mellan Soi post office och Pattaya Klang. Därav min undran hur dom fick ihop det.

I artikeln stod det att gogo`n låg på soi post office, Pattaya klang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror även du har missuppfattat ett av livets stora saker, man "väljer inte dam" man väljer möjligen hundvalp, om du bemödade dig att försöka läsa innebörden av ett inlägg istället för att bokstavera dig igenom texten kanske du finner en viss skillnad på välja och träffa rätt när det gäller partners!

klart man väljer dam, inte alltid dom är intresserade iof.

 

Men visst, en del har väl kanske inga andra alternativ än att bli valda.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hehe. Jo, jag vet. Men det e ju en bra bit mellan Soi post office och Pattaya Klang. Därav min undran hur dom fick ihop det.

I artikeln stod det att gogo`n låg på soi post office, Pattaya klang.

Ligger ju närmare Pattaya tai i så fall
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Måste vara en hel del då många norrifrån åker ända till Bangkok och jobbar i fabrik för skitlön. Frugans syrra får tex

runt 8000 i månaden.

 

Jag tycker inte 8000 baht i månaden i Thailand är en skitlön

 

Många tjejer delar rum och betalar kanske 500 baht var för rummet och då återstår 7500 baht.

 

Om vi säger att tjejerna äter för 100 baht per dag då ¨återstår det fortfarande 4500 baht som dom kan köpa kläder,smink och roa sig för

 

De kan säkert tom spara en 1000 bahtare på banken varje månad

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte 8000 baht i månaden i Thailand är en skitlön

 

Många tjejer delar rum och betalar kanske 500 baht var för rummet och då återstår 7500 baht.

 

Om vi säger att tjejerna äter för 100 baht per dag då ¨återstår det fortfarande 4500 baht som dom kan köpa kläder,smink och roa sig för

 

De kan säkert tom spara en 1000 bahtare på banken varje månad

 

BTT

Jodå,fast hon har familj och barn så det går åt lite mer,dock så klarar hon av att spara lite i smyg för sin gubbe

som gärna slösar..:) Kändes lite sådär när hon tog ut tusen baht i smyg och köpte kläder till våran pojke som

 var nyfödd men det var en fin gest. De hade iaf en gammal pickis som vi lasta fullt med papaya och allt möjligt

innan de rulla hemåt igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

klart man väljer dam, inte alltid dom är intresserade iof.

 

Men visst, en del har väl kanske inga andra alternativ än att bli valda.

Eller så kanske båda väljer varandra. Alla faller ju inte på första ögonkastet.

Det kan ju vara så att man har vissa krav för att överväga att gå vidare i ett förhållande.

I mitt fall var jag inte intresserad av att dejta någon som inte kunde stå på egna ben. Dels för att jag hade

fått nog av snyltare/ryggsäckar, dels för att jag tror det skapar ett mera jämställt och givande förhållande

om partnern inte är ekonomiskt beroende av den andra. Dvs, beter jag mig som en skitstövel så ska min

bättre hälft kunna visa/säga mig det utan att vara orolig för att klippa av sin försörjning.

Jag hade också efter 2 decennier i thailändska barer fattat att det skulle vara mycket svårt, för mig, att lita

på någon som jobbat där och vill dessutom inte heller ha 800 buksvågrar. Men det är jag det och bryr mig

inte vem andra "väljer".

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Just där ligger problemet,dom går hellre hemma än att jobba för "dålig" lön.

Skitsnack på hög nivå, om det kommer ett par hundra om dagen i flera veckors tid för att få ett jobb, 6-7 dagar i veckan med en instegslön på 256 THB om dagen i 3 månader för att seda få 308 THB/månaden så inser väl de allra flesta att det inte är så jäkla gott om jobb att dom sovrar mellan erbjudanden!

Men du vet och kan ju allt så ta och berätta vilka jobb du vet om och vilken lön dessa erbjuder ska jag med glädje förmedla dina kunskaper till mina bekanta som söker jobb!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte 8000 baht i månaden i Thailand är en skitlön

 

Många tjejer delar rum och betalar kanske 500 baht var för rummet och då återstår 7500 baht.

 

Om vi säger att tjejerna äter för 100 baht per dag då ¨återstår det fortfarande 4500 baht som dom kan köpa kläder,smink och roa sig för

 

De kan säkert tom spara en 1000 bahtare på banken varje månad

 

BTT

Skaffa en modernare upplaga av wikipedia, dom där siffrorna är flera år gamla, du klarar inte av att leva för 100 bath om dagen längre, hyrorna har gått upp, i synnerhet i BKK och du förutsätter med din mediokra kunskap att alla tjejer är ensamstående och utan försörjningplikt till barn och/eller föräldrar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Skitsnack på hög nivå, om det kommer ett par hundra om dagen i flera veckors tid för att få ett jobb, 6-7 dagar i veckan med en instegslön på 256 THB om dagen i 3 månader för att seda få 308 THB/månaden så inser väl de allra flesta att det inte är så jäkla gott om jobb att dom sovrar mellan erbjudanden!

Men du vet och kan ju allt så ta och berätta vilka jobb du vet om och vilken lön dessa erbjuder ska jag med glädje förmedla dina kunskaper till mina bekanta som söker jobb!

Hej

 

Håller med, dom jobb som erbjuds är både för få och för dåligt betalda, vi har väl i princip inga ungdomar i byn som har en anställning med en lön som man kan leva på, att dom tvingas ta dessa jobb som erbjuds i varuhus, bensinstationer, kiosker och resturanger beror på att dom saknar alternativ och att dom klarar sig på sina låga löner beror oftast på att dom bor flera i en etta (3-4 personer) i t.ex Udon Thani och delar alla kostnader.

 

Men det finns ju ingen framtid i dessa lågbetalda lågstatus arbeten och oftast stannar dom anställda inte kvar länge, detta borde väl egentligen vara dåligt för företagen eftersom dom ständigt har personal under utbildning och kompetensen hos dom anställda totalt är låg, hade dom erbjudit folk en vettig lön hade dom säkert kunnat behålla många anställda och fått till lite både kontinutet och kunnande.

 

Det enda positiva med dom låga lönerna i städerna är väl att fler och fler väljer att stanna kvar ute i byarna p.g.a att ingen hyra behöver betalas, maten är billigare, närhet till släkt och vänner och lönen t.o.m bättre i många fall, problemet på landet är väl egentligen bara att det oftast handlar om säsongsarbete och att antalet jobb på landet inte räcker till alla som vill ha.

 

Mvh isan lover   

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Skitsnack på hög nivå, om det kommer ett par hundra om dagen i flera veckors tid för att få ett jobb, 6-7 dagar i veckan med en instegslön på 256 THB om dagen i 3 månader för att seda få 308 THB/månaden så inser väl de allra flesta att det inte är så jäkla gott om jobb att dom sovrar mellan erbjudanden!

Men du vet och kan ju allt så ta och berätta vilka jobb du vet om och vilken lön dessa erbjuder ska jag med glädje förmedla dina kunskaper till mina bekanta som söker jobb!

Men du vet ju tydligen redan allt,hur kan man berätta nått för old grand master "bullshit"

Link to comment
Dela på andra sajter

När det jobbar två till tre gångar för många på en arbetsplats kan det knappast finnas utrymme för höga löner...

Nu tänker jag på de stora butiker jag besöker, och där det visst är en lag på hur många anställda den måste finnas.

Baserat på ytan gissar jag...

Sysselsätter folk men ger kompetensbrist och låga löner.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du vet ju tydligen redan allt,hur kan man berätta nått för old grand master "bullshit"

Förmodligen för att man inte vet något!

Ingen kan allt, men man behöver ju inte skylta med okunskap!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen för att man inte vet något!

Ingen kan allt, men man behöver ju inte skylta med okunskap!

Helt rätt man vet inte allt, men bor man i en liten by i norra Thailand ( mellan Udon Thani och Ban Dung ) sa kommer man att se det harda livet för bönderna där.

Laga löner o hart arbete. Lönen för dagsarbete ibörjan pa aret var 200 bht sedan 220bht och nu 250bht för arbete fran 8-17 med en liten rast mitt pa dagen.

Myten om lathet stämmer inte överallt, skulle vilja se faranger pa ris och sockerfälten en hel dag när solen star som högst pa himmlen.

För risodlare handlar detta om ca10 man om aret.

Själv var jag ute pa fälten och planterade palmer i ett par veckor.

Sa dra inte alla över en kant lathet finns även i Sverige.

Men alla svenskar är inte lata för det.

Sa verkligheten är nagot annat än myterna.

Gillar dina svar Baa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angaende bartjejerna sa är det nog en överlevnads fraga.

Kanske beror detta pa ett daligt utbildningssystem sa att manga har inget annat val än att jobba pa en bar.

Angaende till att manga av dom inte pratar sa mycket med en farang ibörjan kan bero pa respekt och en liten rädsla

för farang. Kanske daliga erfarenheter med faranger som vill spela kungar. Visad respekt brukar löna sig i längden.

Har sett faranger som slänger 100bht pa marken som tjejen ska fa sa att hon ska plocka upp den. Detta är bade dalig respekt, moral och förnedrande.

Aldersskillnad kan inte spela nagon roll om tva personer är lyckliga i sitt förhallande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt man vet inte allt, men bor man i en liten by i norra Thailand ( mellan Udon Thani och Ban Dung ) sa kommer man att se det harda livet för bönderna där.

Laga löner o hart arbete. Lönen för dagsarbete ibörjan pa aret var 200 bht sedan 220bht och nu 250bht för arbete fran 8-17 med en liten rast mitt pa dagen.

Myten om lathet stämmer inte överallt, skulle vilja se faranger pa ris och sockerfälten en hel dag när solen star som högst pa himmlen.

För risodlare handlar detta om ca10 man om aret.

Själv var jag ute pa fälten och planterade palmer i ett par veckor.

Sa dra inte alla över en kant lathet finns även i Sverige.

Men alla svenskar är inte lata för det.

Sa verkligheten är nagot annat än myterna.

Gillar dina svar Baa.

 

Ja de ska gudarna veta att det är hett som i helvetet att vara farang och jobba på risfälten :heat:  och dessutom inte en Baht i lön :nono:

 

post-3132-0-14670100-1371046038_thumb.jp

post-3132-0-25128400-1371046045_thumb.jp

 

Och dessutom övervakad av hundarna :thumbsup:

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Håller med, dom jobb som erbjuds är både för få och för dåligt betalda, vi har väl i princip inga ungdomar i byn som har en anställning med en lön som man kan leva på, att dom tvingas ta dessa jobb som erbjuds i varuhus, bensinstationer, kiosker och resturanger beror på att dom saknar alternativ och att dom klarar sig på sina låga löner beror oftast på att dom bor flera i en etta (3-4 personer) i t.ex Udon Thani och delar alla kostnader.

 

Men det finns ju ingen framtid i dessa lågbetalda lågstatus arbeten och oftast stannar dom anställda inte kvar länge, detta borde väl egentligen vara dåligt för företagen eftersom dom ständigt har personal under utbildning och kompetensen hos dom anställda totalt är låg, hade dom erbjudit folk en vettig lön hade dom säkert kunnat behålla många anställda och fått till lite både kontinutet och kunnande.

 

Det enda positiva med dom låga lönerna i städerna är väl att fler och fler väljer att stanna kvar ute i byarna p.g.a att ingen hyra behöver betalas, maten är billigare, närhet till släkt och vänner och lönen t.o.m bättre i många fall, problemet på landet är väl egentligen bara att det oftast handlar om säsongsarbete och att antalet jobb på landet inte räcker till alla som vill ha.

 

Mvh isan lover   

Haller med dig.

Vi har en liten minimart i en by mellan Udon Thani och Ban Dung och manga av vara yngre kunder försvinner för kortare jobb i BKK.

Högre löner där. Tycker själv att det vore bättre samhällsutveckling om dom yngre kunde beredas arbete i regionen.

Manga pratar just nu att Udon Thani kommer att expandera med nya industrier och fabriker. Utflyttning fran BKK efter översvärmningarna där

med följderna högre fösäkringspremier som företagen inte har rad att lösa utan söker nyetablering pa ny ort.

Udon Thani eller andra orter i Issan har goda förutsättningar för nyetableringar angaende närheten till Kina.

Och da kanske bartjejerna söker jobb pa dom industrierna.

Nä skämt asido sa kommer nog barerna alltid ha tjejer som inte har nagot annat val. ( ex. Har en kompis fran UK. hans frus dotter blir med barn under skoltiden i

Ban Dung hennes alder är ca. 15-17 ar.

Hon blir da reglerad fran skolan. När dom berättar detta för mig sa svarar jag kan hon inte fortsätta aret efter.

Deras svar nej hon är reglerad föralltid där, annan skola da, svar nej.

Enligt min kompis hade hon toppbetyg innan händelsen. Sa utan utbildning kan hon fa det svart med att finna ett bra jobb.

Kanske hamnar hon i en bar som en sista utväg i livet.) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Och dessutom övervakad av hundarna :thumbsup:

Så du inte smiter från jobbet :police:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Min fru tjänar +100000 bath/mån .......ändå säger hon att hon älskar mig :crazy:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru tjänar +100000 bath/mån .......ändå säger hon att hon älskar mig :crazy:

 

Det ingår väl i anställningskraven som fru att säga detta då och då, inte minst med tanke på lönen.  :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Men du vet ju tydligen redan allt,hur kan man berätta nått för old grand master "bullshit"

 

Tycker snarare det är du som gjort intrycket av att veta allt i denna tråd, nybliven bartjejexpert som du ju utnämnt dig till och allt, grand master police chief  :D

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru tjänar +100000 bath/mån .......ändå säger hon att hon älskar mig :crazy:

Före eller efter skatt..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Före eller efter skatt..

 

Spelar det någon roll i sammanhanget  ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar det någon roll i sammanhanget  ?

Alltid, man vill ju inte bli blåst..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Före eller efter skatt..

 

FF

Tyvärr före skatt :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...