Jump to content
IGNORERAD

Barägare gripen i Pattaya - sålde minderåriga


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det finnes ett ordspråk som säger:

 

Rik nog

som nöjd är.

 

Tyvärr räcker det inte för bartjejerna att föda föräldrar och barn!

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    30

  • broder tuk tuk

    22

  • Nemo

    13

  • Benjamas

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det finnes ett ordspråk som säger:

 

Rik nog

som nöjd är.

 

Tyvärr räcker det inte för bartjejerna att föda föräldrar och barn!

 

born41

Det spelar ingen roll om du är fattig eller rik,bara du har pengar :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Host, host, normalt funtade som tror på den stora kärleken, hehe.

 

Gubbe 65 plus och thaitjej 30. Visst är det gott med den sanna kärleken.

 

Tror även du har missuppfattat ett av livets stora saker, man "väljer inte dam" man väljer möjligen hundvalp, om du bemödade dig att försöka läsa innebörden av ett inlägg istället för att bokstavera dig igenom texten kanske du finner en viss skillnad på välja och träffa rätt när det gäller partners!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bullshit, visst finns det jobb, för 5-7000 baht/mån.

En outbildad tjej från landet har inga möjligheter till nåt annat.

Jag vet för jag har pratat med mängder av tjejer, både bar tjejer och tjejer som försörjer sig på "normalt" jobb.

Känner ex en som jobbar på en stor shopping mall, hon ansvarar för ett litet stånd där hon säljer flippflopp, shorts å dyl.

Hon jobbar 12 tim/dag 7 dagar/vecka för 7000 baht/mån, hon har rätt till 2 lediga dager i månaden med hon jobbar även dessa för att få några extra baht.ledas till döds!

Visst lagen säger minimi 9000 baht/mån men så funkar det inte i verkligheten.

För dessa 7000 baht ska hon försörja sig själv och skicka en slant till sina päron som tar hand om hennes 2 ungar.

Du kan ju räkna själv på hur hon lyckas...

 

Den här tjejen har valt det här jobbet för att hon är för gammal för att jobba farang i bar och hon fick det för att hon pratar hyfsad engelska vilket inte många lantis tjejer gör.

Den enda som är värd epitetet bullshit är du, men eftersom du är så jävla säker!

Bra, då tycker jag du ska ta dig hit till Udon och plocka fram dessa jobb för jag har två damer här som är väldigt intresserade av att få en anställning, dom söker med ljus o lykta efter ett alternativ, vilket som helst till att gå hemma och ledas till döds!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror även du har missuppfattat ett av livets stora saker, man "väljer inte dam" man väljer möjligen hundvalp, om du bemödade dig att försöka läsa innebörden av ett inlägg istället för att bokstavera dig igenom texten kanske du finner en viss skillnad på välja och träffa rätt när det gäller partners!

 

 

Man ska kanske vara lite försiktig, åtminstone ibland, att kritisera andra. Alltså inte kasta sten i glashus, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda som är värd epitetet bullshit är du, men eftersom du är så jävla säker!

Bra, då tycker jag du ska ta dig hit till Udon och plocka fram dessa jobb för jag har två damer här som är väldigt intresserade av att få en anställning, dom söker med ljus o lykta efter ett alternativ, vilket som helst till att gå hemma och ledas till döds!

 

Visst är det konstigt att i en tråd håller alla med om att studenter som lämnar plugget

med jämförelsevis bra kunskaper i språk och allt möjligt annat, inte har en chans att få jobb i Sverige

men i denna tråd påstår (kanske t.o.m. de samma) att outbildade kvinnor från fattiga delar av Thailand kan välja och vraka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag träffade en 50000tbh dam på min tvåveckors semester i KhonKean.

Vi träffades varje kväll den vecka som jag hade kvar men väl hemkommen så var jag för lat att odla vänskapen vidare.

( hennes kompis tjänade 75000 tbh per månad och körde omkring i en ny stadsjeep.)

Inte nog med att dom tjänade bra, dom var snygga också.

"Min vän" bor numer i Chang Mai.

born41

 

Vad jobbade de med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Man kan ju vända på det med om man vill.

 

Vilka tvåveckors singelmän på semester i Thailand umgås i dom kretsarna där 50,000 bahts damerna figurerar??

 

Man går ju knappast in på kontoret på silom Road och bjuder ut den kvinnliga chefen

 

BTT

Hej

 

Varför inte?

 

Hon kanske sitter där och väntar på att drömprinsen ska komma in och göra just detta.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Nämen Nesse lelle, du låter precis så bitter som en man som blev kär och erbjöd en bartjej en väg ut, men hon valde att stanna i baren.

Varför det blev så kan man ju spekulera i men om man får gissa så berodde det nog på personlighet eller en avsaknad av en normal sådan.

 

Lycka till nästa gång nesse och ge inte upp, det finns en för dig med :give_rose:

Tack för dom orden.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Det är svårt att tro med dina åsikter....

Tror gör man i kyrkan.

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det konstigt att i en tråd håller alla med om att studenter som lämnar plugget

med jämförelsevis bra kunskaper i språk och allt möjligt annat, inte har en chans att få jobb i Sverige

men i denna tråd påstår (kanske t.o.m. de samma) att outbildade kvinnor från fattiga delar av Thailand kan välja och vraka.

Som exempel så öppnar en större byggkedja nytt i Udon, man behöver c:a 200 personer, hur många tror ni sökte....?

Det mest komiska, det som skulle vara jobb för någon med utbildning i t.ex. byggteknik besattes med unga damer på 20-25 år som inte kunde ett skit om vare sig el eller vvs, men på avdelningen för vattenvärmare finns dom, och engelska skulle enligt anställningsvilkoren vara en merit, jo tjena, inte en stavelse!

En 37 årig tjej som i o för sig inte heller va utbildad officiellt i el eller vvs, men som i alla fall jobbat med produkter i gränslandet, och inte minst talar hyfsad bra engelska fick nobben p.g.av åldersskäl? Jisses!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda som är värd epitetet bullshit är du, men eftersom du är så jävla säker!

Bra, då tycker jag du ska ta dig hit till Udon och plocka fram dessa jobb för jag har två damer här som är väldigt intresserade av att få en anställning, dom söker med ljus o lykta efter ett alternativ, vilket som helst till att gå hemma och ledas till döds!

Innan du går till personangrepp så kanske du skulle ta och läsa på lite!!

Det du citerade var ett svar på det här, det är alltså micke isaan som påstår att det finns andra jobb, jag säger ju att det är svårt för dem så nu förväntar jag mig en ursäkt ifrån dig!

 

micke isaan, den 10 Jun 2013 - 19:17, sade:snapback.png

Och detta VET du ? Thaiare har inga problem alls att få jobb,men som Nemo säger så handlar det om lathet och stora,snabba pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Innan du går till personangrepp så kanske du skulle ta och läsa på lite!!

Det du citerade var ett svar på det här, det är alltså micke isaan som påstår att det finns andra jobb, jag säger ju att det är svårt för dem så nu förväntar jag mig en ursäkt ifrån dig!

micke isaan, den 10 Jun 2013 - 19:17, sade:Postade en bild

Och detta VET du ? Thaiare har inga problem alls att få jobb,men som Nemo säger så handlar det om lathet och stora,snabba pengar.

Men han har ju rätt.

Inga problem att få jobb. Problemet är att dom inte får betalt.

Det samma gäller Sverige. Alla är välkomna att jobba för mig, så länge dom inte förväntar sig en lön

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Som exempel så öppnar en större byggkedja nytt i Udon, man behöver c:a 200 personer, hur många tror ni sökte....?

Det mest komiska, det som skulle vara jobb för någon med utbildning i t.ex. byggteknik besattes med unga damer på 20-25 år som inte kunde ett skit om vare sig el eller vvs, men på avdelningen för vattenvärmare finns dom, och engelska skulle enligt anställningsvilkoren vara en merit, jo tjena, inte en stavelse!

En 37 årig tjej som i o för sig inte heller va utbildad officiellt i el eller vvs, men som i alla fall jobbat med produkter i gränslandet, och inte minst talar hyfsad bra engelska fick nobben p.g.av åldersskäl? Jisses!

 

De unga damerna var väl söta och sexiga.

 

Det är ju en viktig kvalitee när man ska sälja vattenvärmare

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Elektriker är väl som regel dumma i huvudet och med dessa går det inte att diskutera någonting vettigt med. En dålig liknelse. Vi byter ut elektriker mot grävmaskinist eller något annat. Sent from my analog teleprinter using A4 paper
Ojojoj! Nu drog du Kims vrede på dig. Bered dig på 170 dgr i utvisningsbåset
Link to comment
Dela på andra sajter

Innan du går till personangrepp så kanske du skulle ta och läsa på lite!!

Det du citerade var ett svar på det här, det är alltså micke isaan som påstår att det finns andra jobb, jag säger ju att det är svårt för dem så nu förväntar jag mig en ursäkt ifrån dig!

 

micke isaan, den 10 Jun 2013 - 19:17, sade:snapback.png

Och detta VET du ? Thaiare har inga problem alls att få jobb,men som Nemo säger så handlar det om lathet och stora,snabba pengar.

OK, blev väl lite fel där med citeringsramar o dylikt, självklart gör jag i detta fall en jättepudel och ber dig om ursäkt för missataget!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Tror gör man i kyrkan.

 

Med tanke på hur mkt du tror dig veta så måste du bo i en kyrka :D

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan, den 10 Jun 2013 - 19:17, sade: Och detta VET du ? Thaiare har inga problem alls att få jobb,men som Nemo säger så handlar det om lathet och stora,snabba pengar.

Jag ser 2 alt. med dessa 2 herrar. 1. Saknar verklighetsuppfattning 2. Provotomtar,fast rätt lama sådana..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, blev väl lite fel där med citeringsramar o dylikt, självklart gör jag i detta fall en jättepudel och ber dig om ursäkt för missataget!

Ursäkten accepterad :)

Link to comment
Dela på andra sajter

De unga damerna var väl söta och sexiga.

 

Det är ju en viktig kvalitee när man ska sälja vattenvärmare

 

BTT

Jag vet att du har kunnandet när det gäller Vattenvärmare :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som exempel så öppnar en större byggkedja nytt i Udon, man behöver c:a 200 personer, hur många tror ni sökte....?

Det mest komiska, det som skulle vara jobb för någon med utbildning i t.ex. byggteknik besattes med unga damer på 20-25 år som inte kunde ett skit om vare sig el eller vvs, men på avdelningen för vattenvärmare finns dom, och engelska skulle enligt anställningsvilkoren vara en merit, jo tjena, inte en stavelse!

En 37 årig tjej som i o för sig inte heller va utbildad officiellt i el eller vvs, men som i alla fall jobbat med produkter i gränslandet, och inte minst talar hyfsad bra engelska fick nobben p.g.av åldersskäl? Jisses!

Hur många som sökte jobbet? jag tror inte att de var alldeles för många då lön som erbjuds är låg enligt Thai. 

Alla vill tjäna mycket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Tror gör man i kyrkan.

 

Mmmm,  i kyrkan och helst på söndagarna.

Har du både polisväst och prästkrage?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jobbade de med?

Jag vill inte lämna ut dom utan att först fråga vederbörande.

Dom arbetade med höga kraav på ansvar och beslutsförmåga högt i hirarkin.

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många som sökte jobbet? jag tror inte att de var alldeles för många då lön som erbjuds är låg enligt Thai. 

Alla vill tjäna mycket. 

Måste vara en hel del då många norrifrån åker ända till Bangkok och jobbar i fabrik för skitlön. Frugans syrra får tex

runt 8000 i månaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Mmmm,  i kyrkan och helst på söndagarna.

Har du både polisväst och prästkrage?

Nope bara en stor gagball.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...