Jump to content
IGNORERAD

Barägare gripen i Pattaya - sålde minderåriga


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det brukar oftast bli en ganska kortvarig konversation, typ att svara på frågor såsom: Where do you come from, how long have you been in Thailand, do you have a girlfriend/wife?  :D

 

 

 

Vilken trasig del av dig fick dom att fråga om huruvida du var gift?

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    30

  • broder tuk tuk

    22

  • Nemo

    13

  • Benjamas

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilken trasig del av dig fick dom att fråga om huruvida du var gift?

Antagligen ville dom veta civil status...

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Å jag som trodde det var nåt fel på hans huvud.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Ja du Nisse Pisse Päron Pung... Nu går du på som en riktig världsmästare som du ju ondgjorde dig över när du var turistpolis, ja du börjar faktiskt framstå som riktig stenbordsexpert som vet och kan allt :rolleyes:

Kommer ju aldrig nå din expertis så klart men jag gör mitt bästa,puss på dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Kör själv BTT style i Pattaya utanför 7/11 fast på andra sidan gatan i polarns butik som består av lite bikinis

och nått efter gatan. Han öppnar 11 på kvällen till morgonen. Dit kommer flera tjejer efter klubbarna stänger

och snackar med oss. Riktigt bra kompisar har man fått och vi brukar prata om allt möjligt,käka o ta lite thai

rom. De är inte så puckade som vissa tror. Faktiskt trevligare o prata med än nån packad farang.. :wink:

På morgonen drar vi ofta iväg i nån hyrd bil på utflykt och har kul utan att k**lla.. 

Tårarna bara forsar ut,du är så fin att mitt hjärta blöder. Tänk om alla kunde vara som du :)

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Tyvärr är det inte riktig så, dom har en jäkla press på sig från sina föräldrar att dra in slantar till sina egna ungar som morföräldrarna inte har råd att ta hand om, så dom mer eller mindre tvingas jobba farang även om det är ett frivilligt valt sätt att få in slantar. Dom vet inget annat sätt helt enkelt och samtliga vill inget annat än att komma ifrån baren men dom måste fixa pengar till familjen på nåt sätt. Hoppet står då till att träffa en farang som tar dem ifrån baren och hjälper dem med försörjningen av familjen.

Och detta VET du ? Thaiare har inga problem alls att få jobb,men som Nemo säger så handlar det om lathet och stora,snabba pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Kör själv BTT style i Pattaya utanför 7/11 fast på andra sidan gatan i polarns butik som består av lite bikinis

och nått efter gatan. Han öppnar 11 på kvällen till morgonen. Dit kommer flera tjejer efter klubbarna stänger

och snackar med oss. Riktigt bra kompisar har man fått och vi brukar prata om allt möjligt,käka o ta lite thai

rom. De är inte så puckade som vissa tror. Faktiskt trevligare o prata med än nån packad farang.. :wink:

På morgonen drar vi ofta iväg i nån hyrd bil på utflykt och har kul utan att k**lla.. 

 

Finns knappast trevligare tjejer att prata med än just bartjejer.

 

Många har ju övat upp sin sociala kompetens i baren under lång tid så dom är öppna,charmiga och humoristiska.

 

Man kan tom prata snuskigt med dom och dom bara skrattar

 

Härligt med såna tjejer med glimten i ögat

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
 Jo jag har varit på ett antal barer i Thailand och vet precis bartjejernas första frågor men återkommer man till samma bar flera gånger och pratar med samma tjej så blir det ju inte samma standardfrågor utan då blir det ju att man pratar på kompisnivå om precis vad som helst.

Kompis hahaha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tårarna bara forsar ut,du är så fin att mitt hjärta blöder. Tänk om alla kunde vara som du :)

Du är precis så efterbliven som jag trodde..:) Lite stora väl stora tankar om dig själv o den lilla bubbla

du sitter inne i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får gärna bli min vän om du har en liten slant annars måste jag leta en annan vän som har ett bidrag till min sparbössa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hot & Cold på Soi Post Office, borde väl vara den som ligger typ mittemot Hasses?

http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/90435/underage-workers-police-central-Pattaya-go-go-bar/

finns det kvar?

var väl kronofogden (svensk kille) som drev det för en 10-15 år sedan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Du är precis så efterbliven som jag trodde.. :) Lite stora väl stora tankar om dig själv o den lilla bubbla

du sitter inne i.

Jag gråter än och inser att den mest efterblivne av oss det är du,men puss på dig för att du är en sån jävla fin medmänniska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och detta VET du ? Thaiare har inga problem alls att få jobb,men som Nemo säger så handlar det om lathet och stora,snabba pengar.

Bullshit, visst finns det jobb, för 5-7000 baht/mån.

En outbildad tjej från landet har inga möjligheter till nåt annat.

Jag vet för jag har pratat med mängder av tjejer, både bar tjejer och tjejer som försörjer sig på "normalt" jobb.

Känner ex en som jobbar på en stor shopping mall, hon ansvarar för ett litet stånd där hon säljer flippflopp, shorts å dyl.

Hon jobbar 12 tim/dag 7 dagar/vecka för 7000 baht/mån, hon har rätt till 2 lediga dager i månaden med hon jobbar även dessa för att få några extra baht.

Visst lagen säger minimi 9000 baht/mån men så funkar det inte i verkligheten.

För dessa 7000 baht ska hon försörja sig själv och skicka en slant till sina päron som tar hand om hennes 2 ungar.

Du kan ju räkna själv på hur hon lyckas...

 

Den här tjejen har valt det här jobbet för att hon är för gammal för att jobba farang i bar och hon fick det för att hon pratar hyfsad engelska vilket inte många lantis tjejer gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns knappast trevligare tjejer att prata med än just bartjejer.

 

Många har ju övat upp sin sociala kompetens i baren under lång tid så dom är öppna,charmiga och humoristiska.

 

Man kan tom prata snuskigt med dom och dom bara skrattar

 

Härligt med såna tjejer med glimten i ögat

 

BTT

Här kan jag faktiskt hålla med dig till viss del, du har rätt i att många bartjejer är mycket trevliga och roliga att prata med men det finns andra som är minst lika goa som inte jobbar i bar.

Men vad jag förstår så har du inte så mycket erfarenhet av dessa?

Men helt klart kan man ha mycket kul med en bartjej förutom att nulla.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Bullshit, visst finns det jobb, för 5-7000 baht/mån.

En outbildad tjej från landet har inga möjligheter till nåt annat.

Jag vet för jag har pratat med mängder av tjejer, både bar tjejer och tjejer som försörjer sig på "normalt" jobb.

Känner ex en som jobbar på en stor shopping mall, hon ansvarar för ett litet stånd där hon säljer flippflopp, shorts å dyl.

Hon jobbar 12 tim/dag 7 dagar/vecka för 7000 baht/mån, hon har rätt till 2 lediga dager i månaden med hon jobbar även dessa för att få några extra baht.

Visst lagen säger minimi 9000 baht/mån men så funkar det inte i verkligheten.

För dessa 7000 baht ska hon försörja sig själv och skicka en slant till sina päron som tar hand om hennes 2 ungar.

Du kan ju räkna själv på hur hon lyckas...

 

Den här tjejen har valt det här jobbet för att hon är för gammal för att jobba farang i bar och hon fick det för att hon pratar hyfsad engelska vilket inte många lantis tjejer gör.

 

Du har inte funderat på om dessa tjejer väljer att jobba i affär på grund av att dom inte klarar att sära på benen för fulla tyskar och andra faranger?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gråter än och inser att den mest efterblivne av oss det är du,men puss på dig för att du är en sån jävla fin medmänniska.

Och du beter dig som en jättebebis.. :rotfl:  Har du blivit sårad av nån Lilleman,känner du dig ensam??

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Här kan jag faktiskt hålla med dig till viss del, du har rätt i att många bartjejer är mycket trevliga och roliga att prata med men det finns andra som är minst lika goa som inte jobbar i bar.

Men vad jag förstår så har du inte så mycket erfarenhet av dessa?

Men helt klart kan man ha mycket kul med en bartjej förutom att nulla.

 

Jag har stor erfarenhet av både bartjejer och vanligt arbetande thaikvinnor

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Elektriker är väl som regel dumma i huvudet och med dessa går det inte att diskutera någonting vettigt med.

En dålig liknelse.

Vi byter ut elektriker mot grävmaskinist eller något annat.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Eftersom jag jobbar med båda. Anser jag att du är taskig som ställer dom mot varandra...

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Bullshit, visst finns det jobb, för 5-7000 baht/mån.

En outbildad tjej från landet har inga möjligheter till nåt annat.

Jag vet för jag har pratat med mängder av tjejer, både bar tjejer och tjejer som försörjer sig på "normalt" jobb.

Känner ex en som jobbar på en stor shopping mall, hon ansvarar för ett litet stånd där hon säljer flippflopp, shorts å dyl.

Hon jobbar 12 tim/dag 7 dagar/vecka för 7000 baht/mån, hon har rätt till 2 lediga dager i månaden med hon jobbar även dessa för att få några extra baht.

Visst lagen säger minimi 9000 baht/mån men så funkar det inte i verkligheten.

För dessa 7000 baht ska hon försörja sig själv och skicka en slant till sina päron som tar hand om hennes 2 ungar.

Du kan ju räkna själv på hur hon lyckas...

 

Den här tjejen har valt det här jobbet för att hon är för gammal för att jobba farang i bar och hon fick det för att hon pratar hyfsad engelska vilket inte många lantis tjejer gör.

Tro mig jag har samtalat med några med.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Jag har stor erfarenhet av både bartjejer och vanligt arbetande thaikvinnor

 

BTT

Nja det är väl den stora frågan om du nu har det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Och du beter dig som en jättebebis.. :rotfl:  Har du blivit sårad av nån Lilleman,känner du dig ensam??

Här kommer en puss till för ditt stora hjärta.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Jag har stor erfarenhet av både bartjejer och vanligt arbetande thaikvinnor

 

BTT

Får man fråga vad ditt yrke är här hemma ? Och när va du nere i Thailand senast ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det vore så enkelt!

 

Lathet är förmodligen en indigriens, men långt ifrån någon majoritetsbeslut!

 

TAT :thumbsup: 

 

 

Jag har lärt känna några tjejer under årens lopp och dom är skittrevliga, trots sin "intelligenta tippernipprighet"! När några idi*ter tog livet av våran hund och detta kom till kännedom på stambaren gick en av tjejerna runt och letade upp någon som hade en tik som just valpat och övertalade denna person att skänka mig en valp, för "så gör man inte mot en farang"! Det värmde,  alla andra beklagade men bara en handlade!

 

Vad heter valpen?

Bilder i egen tråd?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte funderat på om dessa tjejer väljer att jobba i affär på grund av att dom inte klarar att sära på benen för fulla tyskar och andra faranger?

 

BTT

Klart att det är så

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro mig jag har samtalat med några med.

Och dom säger?

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...