Jump to content
IGNORERAD

Barägare gripen i Pattaya - sålde minderåriga


MPR Nyheter

Recommended Posts

andersbangkok
Du har missuppfattata livet min vän, man SKAFFAR inte partner om man har hjärta, det får ni multinationella multimiljonföretagsledare syssla med, vi mer normalt funtade skiter i om man torskar några tusen eller till o med några hundratusen, bara man får vara mänskligt lycklig några år i taget och slipper stå i ett självpåtaget rampljus och göra sig löjlig!

Du har missuppfattat livet min vän. Du uppfyllde just det sista du skrev :14:

Det finns kanske de som tror att det är motsatser i att ha lite pengar och vara lycklig.

Man skulle tro att du är beredd att förlora pengar bara för att få vara lycklig några år. Det låter som du tillhör det gäng som placerat sig på barerna i Pattaya och spenderar pengar för att få vara lite lycklig. Kan det vara så?

Vad "mänskligt lycklig" är kanske du kan beskriva lite mer kring. Skall det ställas i motsats till "omänskligt lycklig" eller till "mänskligt olycklig"? :crazy:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • micke isaan

    30

  • broder tuk tuk

    22

  • Nemo

    13

  • Benjamas

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

" skitstövlarna till unga män inte har ett jävla något ansvar alls om dom gör en tjej på smällen."  Det krävs två son tar ansvar i sådana fall, om det inte handlar om våldtäkt.

 

"Frivilligheten kommer av någon anledning som vare sig jag eller någon annan vet med säkerhet"   En del hävdar pga lathet.

 

"men om det funnits alternativ hade det säkert inte varit lika kul att vara turistmiljonär i Thailand!"    Det får du ta upp med TAT.   :D

Om det vore så enkelt!

 

Lathet är förmodligen en indigriens, men långt ifrån någon majoritetsbeslut!

 

TAT :thumbsup: 

 

 

Jag har lärt känna några tjejer under årens lopp och dom är skittrevliga, trots sin "intelligenta tippernipprighet"! När några idi*ter tog livet av våran hund och detta kom till kännedom på stambaren gick en av tjejerna runt och letade upp någon som hade en tik som just valpat och övertalade denna person att skänka mig en valp, för "så gör man inte mot en farang"! Det värmde,  alla andra beklagade men bara en handlade!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Man tackar för informationen kanske vi är buksvågrar så speciellt nyfiken är jag nog inte att höra vad dessa intellektuella nippertippor har att komma med.Skulle jag mot allförmodan börja träffa luder så inte är det för att tala jag träffar dem

 

Jag har aldrig suttit själv i en thailändsk beerbar, de gånger jag varit där har det varit med polare och då har jag mest pratat med dem, men några diskussioner har jag väl haft. Jag känner dessutom en hel del thailändare som aldrig jobbat i bar men som är uppvuxna med liknande förutsättningar. Dessa tjejers kunskapsnivå och allmänbildning om sådant vi västerlänningar tycker att man "bör veta" är ofta rätt låg men jag är relativt säker på att genomsnittsintelligensen bland barbrudarna väl matchar genomsnittintelligensen på MPR, de har bara sämre utbildning. Det är ju inte alltför ofta diskussionerna på MPR handlar om atomfysik eller hjärnkirurgi men man kan ju ha givande, eller iallafall roliga, diskussioner ändå.

 

Jämför man med MPRs nedersta låda, och där är jag högst benägen att placera Burrabus, så ligger nog de allra flesta bartjejerna minst 10 IQ-punkter högre och på EQ-skalan är nog skillnaden än större.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har missuppfattat livet min vän. Du uppfyllde just det sista du skrev :14:

Det finns kanske de som tror att det är motsatser i att ha lite pengar och vara lycklig.

Man skulle tro att du är beredd att förlora pengar bara för att få vara lycklig några år. Det låter som du tillhör det gäng som placerat sig på barerna i Pattaya och spenderar pengar för att få vara lite lycklig. Kan det vara så?

Vad "mänskligt lycklig" är kanske du kan beskriva lite mer kring. Skall det ställas i motsats till "omänskligt lycklig" eller till "mänskligt olycklig"? :crazy:

HaHa, snillen spekulerar, nej, har aldrig varit i Pattaya (ännu) och i min ålder gör det ingen skillnad var jag träffar trevliga människor, fast om jag ska vara ärlig så föredrar jag de som inte skryter med sina tillgångar och suspekta livskriterier!

Mänskligt lycklig är man om ´man har förstånd nog att ta vara på det som livet erbjuder inte det man nödvändigtvis måste visa upp som trofé!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, de här duger inte!

 

Vad kan passa bättre i Pattis en måndagkväll än fältstudier.

 

Vi hörs i morrn!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
HaHa, snillen spekulerar, nej, har aldrig varit i Pattaya (ännu) och i min ålder gör det ingen skillnad var jag träffar trevliga människor, fast om jag ska vara ärlig så föredrar jag de som inte skryter med sina tillgångar och suspekta livskriterier!

Mänskligt lycklig är man om ´man har förstånd nog att ta vara på det som livet erbjuder inte det man nödvändigtvis måste visa upp som trofé!

Där ser man! Då är vi ganska lika med skillnaden att jag och hustrun ibland reser till Pattaya för att spendera några nätter på något av alla de justa hotell som finns där.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar oftast bli en ganska kortvarig konversation, typ att svara på frågor såsom: Where do you come from, how long have you been in Thailand, do you have a girlfriend/wife?  :D

 

Det kallar inte jag för en konversation, det är ju en utfrågning.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar oftast bli en ganska kortvarig konversation, typ att svara på frågor såsom: Where do you come from, how long have you been in Thailand, do you have a girlfriend/wife? :D

Samma frågor fick jag när jag låg på sjukhuset sist..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kallar inte jag för en konversation, det är ju en utfrågning.

 

Om du aldrig har varit på en bar i Thailand, så är det den typen av frågor du får. Och det brukar inte bli så mycket mer konversation, om du inte träffar på en som extraknäcker efter skoltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju klart att man skulle kunna förlänga konversationen en aning med frågor typ, är du bra på att städa, laga mat, ta hand om ett hushåll och liknande. Vad brukar du diskutera med prostituerade om? Jag är idel öra.  :)

Du kanske är som BTT, att på 5minuter har du helt skannat av vilken typ av människa tjejen är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gillar olika. Så enkelt är det. Apropå antasta, så har jag bilvit många gånger antastad bara man går förbi, 

Jag tänder inte på det. 

jag vet att tjejerna kan vara trevliga och jag absolut har inget emot att de jobbar med det de gör, De finns där pga olika anledningar

en del jobbar där av fri vilja och andra har lurats till det. I slut ände så förväntar sig alla någonting.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske är som BTT, att på 5minuter har du helt skannat av vilken typ av människa tjejen är?

 

Vad menar du? Mc mekaniker jobbar på en Mc verkstad, lastbilschauförer kör lastbil, taxiförare kör taxi... ja du kanske förstår vad jag menar? Behövs väl inte så mycket skanning för att förstå det.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Ja, har man ingenting själv att komma med, så blir det förmodligen ett ganska torftigt och kort snack. :54:

Men du som är så jävla smart och bra,berätta nu då vad du brukar prata med bartjejerna om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du? Mc mekaniker jobbar på en Mc verkstad, lastbilschauförer kör lastbil, taxiförare kör taxi... ja du kanske förstår vad jag menar? Behövs väl inte så mycket skanning för att förstå det.

Exakt, din text scannade jag snabbt färdigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Nja, jag är ju sådan som gillar att gå runt dagtid i barerna och bara sitta och prata med brudarna. Återkommer man till samma bar flera gånger utan att visa intresse av att lösa ut tjejerna utan bara bjuder på en drink och pratar lite och är trevlig och skojar lite så ska du se att konversationen blir lite annorlunda. Men det förutsätter väl också att man inte dömer ut och ser ner på tjejerna som "horor" som vissa här gör.

Är dom inte horor ? Nu menar jag kanske inte så illa som det låter men dom vill ha pengar och du vill k**lla,att hänga där och vara medmänsklig hjälper inte dom med stålar alls.Men prata du på med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Allt mellan himmel och jord.

Kan vara så att feta gamla gubbar pratar mycket med tjejerna för att försöka få bort tjejernas äcklel känsla ska försvinna innan gubbpitten ska in.

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju klart att man skulle kunna förlänga konversationen en aning med frågor typ, är du bra på att städa, laga mat, ta hand om ett hushåll och liknande. Vad brukar du diskutera med prostituerade om? Jag är idel öra.  :)

Man kan väl diskutera med bartjejer om samma saker som du diskuterar med din fru/flickvän/sambo om du har någon.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Det är garanterat frivilligt. De slipper att jobba på risfälten och har ett mindre ansträngande arbete, tjänar betydligt mer pengar och har chansen att träffa en farang som erbjuder dem giftermål. Varför säger du att de sitter i en "taskig sits"?

Ja detta va fan månadens svar,Jive du verkar ju inte veta ett skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du aldrig har varit på en bar i Thailand, så är det den typen av frågor du får. Och det brukar inte bli så mycket mer konversation, om du inte träffar på en som extraknäcker efter skoltid.

 Jo jag har varit på ett antal barer i Thailand och vet precis bartjejernas första frågor men återkommer man till samma bar flera gånger och pratar med samma tjej så blir det ju inte samma standardfrågor utan då blir det ju att man pratar på kompisnivå om precis vad som helst.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Det finns en annan undersökning som visar att barer som bjuder på salta jordnötter säljer fler drinkar, men det har korkade och dumsnåla barägare i Thailand inte fattat. Jag tror att brudar,soft musik och salta jordnötter är ett framgångskoncept i barbranchen.

Iaf 1 vettig kommentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Är dom inte horor ? Nu menar jag kanske inte så illa som det låter men dom vill ha pengar och du vill k**lla,att hänga där och vara medmänsklig hjälper inte dom med stålar alls.Men prata du på med dom.
Ja du Nisse Pisse Päron Pung... Nu går du på som en riktig världsmästare som du ju ondgjorde dig över när du var turistpolis, ja du börjar faktiskt framstå som riktig stenbordsexpert som vet och kan allt :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är garanterat frivilligt. De slipper att jobba på risfälten och har ett mindre ansträngande arbete, tjänar betydligt mer pengar och har chansen att träffa en farang som erbjuder dem giftermål. Varför säger du att de sitter i en "taskig sits"?

Tyvärr är det inte riktig så, dom har en jäkla press på sig från sina föräldrar att dra in slantar till sina egna ungar som morföräldrarna inte har råd att ta hand om, så dom mer eller mindre tvingas jobba farang även om det är ett frivilligt valt sätt att få in slantar. Dom vet inget annat sätt helt enkelt och samtliga vill inget annat än att komma ifrån baren men dom måste fixa pengar till familjen på nåt sätt. Hoppet står då till att träffa en farang som tar dem ifrån baren och hjälper dem med försörjningen av familjen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör själv BTT style i Pattaya utanför 7/11 fast på andra sidan gatan i polarns butik som består av lite bikinis

och nått efter gatan. Han öppnar 11 på kvällen till morgonen. Dit kommer flera tjejer efter klubbarna stänger

och snackar med oss. Riktigt bra kompisar har man fått och vi brukar prata om allt möjligt,käka o ta lite thai

rom. De är inte så puckade som vissa tror. Faktiskt trevligare o prata med än nån packad farang..;)

På morgonen drar vi ofta iväg i nån hyrd bil på utflykt och har kul utan att k**lla.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...