Jump to content
IGNORERAD

Behöver köpråd ang denna laptop.


Leni

Recommended Posts

Hej jag fick så bra hjälp när jag köpte en laptop tidigare.

Nu är det dags igen.

Jag ska använda datorn till  att arbeta med photoshop, samt spela en del.

Hittade denna på mediamarkt.

Är det någon kunnig som ge ett utlåtande så blir jag glad.

 

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ACER-Aspire-V3-I7-3236QM-16-1000-GT730,90952,389027,599709.html?langId=-16

 

Tack på förhand,

Janne

post-5451-0-90126900-1370637242_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bananen

    15

  • Nemo

    9

  • Benjamas

    5

  • Singha711

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej jag fick så bra hjälp när jag köpte en laptop tidigare.

Nu är det dags igen.

Jag ska använda datorn till  att arbeta med photoshop, samt spela en del.

Hittade denna på mediamarkt.

Är det någon kunnig som ge ett utlåtande så blir jag glad.

 

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ACER-Aspire-V3-I7-3236QM-16-1000-GT730,90952,389027,599709.html?langId=-16

 

Tack på förhand,

Janne

attachicon.gifdatormediamarkt.jpg

Bra dator för pengarna, fått bra betyg i tester och jag gissar på att du kommer att bli nöjd.

Prestandan räcker gott till Photoshop och spel men självklart finns det vassare maskiner men för dom pengarna är den bra.

Men gillar du matt skärm?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra dator för pengarna, fått bra betyg i tester och jag gissar på att du kommer att bli nöjd.

Prestandan räcker gott till Photoshop och spel men självklart finns det vassare maskiner men för dom pengarna är den bra.

Men gillar du matt skärm?

Jag har inte haft matt skärm tidigare och vet inte rickigt vad det innebär.

Är det något mindre bra tänker du eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte haft matt skärm tidigare och vet inte rickigt vad det innebär.

Är det något mindre bra tänker du eller?

Ett annat utseende bara, mitt x köpte nyss en med matt skärm och hon gillade det inte, personligen tycker jag att det är sådär, föredrar vanliga halvblanka.

Upplever att bilder mm blir lite sämre men det kanske finns andra fördelar. Är ju rätt personligt vad man tycker så bara ut å kolla :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Acer har inte något bra rykte när det gäller kvalite, ska själv köpa nytt snart men nån acer lär det inte bli...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte har hänt något drastiskt på senare år så skulle jag inte rekommendera Acer.

Acer och dålig kvalitet var liksom synonyma med varandra. Men vem vet, de kanske har bättrat sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört snacket om att acer inte är någon bra kvallé i åratal,vet inte vad det kommer ifrån - själv har jag haft 2st acer dom senaste 4 åren och det finns väl inget jag kan klaga på!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Anser att asus har bra kvalite på sina datorer..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en Sony...

 

Hade en HP

 

 

Båda var det bra kvalitet på...

 

men ingen klarade av en rusig fru... Sonyn dog av ett halvliters glas med vatten och HP:n dog av ett dricksglas mjölk...

 

Nästa bärbara lär bli en Panasonic

 

1335265.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv en Acer som funkat hur bra som helst i 4 år nu, tror inte så mycket på det där snacket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Själv föredrar jag matta skärmar. Det irriterar mig något enormt när belysning eller rentav solen reflekteras i min skärm.

 

Visst blir det bättre färger med blank skärm, men...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Acer har haft dåligt rykte.Men det är passerat för länge sedan. De  maskiner jag har haft med att göra dom sista åren har varit bra maskiner.

Datorn du funderar på tycker jag verkar riktigt bra. och det är ett bra pris. Mattskärm gör att du inte får så mycket blänk från omgivningen. Kanske det blir lite mera krispiga färger med en blank. Men tycker nog att matt är bättre

 

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om dom som sänker Acer talar av egen erfarenhet eller om dom hör det av någon annan och därför måste det vara sant?

Själv köpte jag en Acer för fyra eller fem år sedan och det funkar bra än i dag. Så jag tror inte ett smack på att det skulle vara dålig kvalitet, tvärt om vill jag påstå motsatsen.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om dom som sänker Acer talar av egen erfarenhet eller om dom hör det av någon annan och därför måste det vara sant?

Själv köpte jag en Acer för fyra eller fem år sedan och det funkar bra än i dag. Så jag tror inte ett smack på att det skulle vara dålig kvalitet, tvärt om vill jag påstå motsatsen.

 

Yes, grabben har min +4 år gamla acer som jag "sopade ren" innan han fick den, lite trög kanske men funkar kanon.

Min dyra hp som jag hade innan acern höll i 2, nu har jag en 3000kr hp som har funkat fint i +2 år.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om dom som sänker Acer talar av egen erfarenhet eller om dom hör det av någon annan och därför måste det vara sant?

Själv köpte jag en Acer för fyra eller fem år sedan och det funkar bra än i dag. Så jag tror inte ett smack på att det skulle vara dålig kvalitet, tvärt om vill jag påstå motsatsen.

 

Vi köpte Acer-laptops till företaget jag jobbade på för några år sedan till ett attraktivt pris (2007 tror jag det var). Tyvärr hade de problem med både dålig konstruktion (dåliga plastkomponenter som lossnade) och konfiguration/drivrutiner.

Dessförinnnan känner jag en del som ägt havererade stationära Acer-datorer (nu pratar vi nog 90-tal).

 

Deras rykte hänger nog ihop med att man historiskt sett har satsat på lågprissegmentet med billig konstruktion och därmed sämre kvalitet.

Och även om de har blivit bättre så är det alltid svårt att reparera ett sargat förtroende. Har man väl skaffat ett dåligt rykte så blir det extra ödesdigert om man råkar släppa en dålig produkt, trots att man kanske inte alls är värre än konkurrenterna. 

 

Orättvist? Jo, det är det nog. Men som man bäddar får man ligga.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört, kompis har sagt, det ryktas om att, ???????????????? Vilken snack.

Jag har 2 stycken ACER hemma och de har jag använd i 3 år utan minsta problem. Tom batteriet håller bra på den bärbara.

Har en ett år gammal HP och en ny ASUS också, inga problem med de heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

köp inte acer! köpte ny acer aspire för ett år sen. efter 1 månad blev ljudet i högtalarna mycket sämre. haft div andra problem oxå. skitdator!!! kan inte rekomendera!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört, kompis har sagt, det ryktas om att, ???? ???? ???? ???? Vilken snack.

Jag har 2 stycken ACER hemma och de har jag använd i 3 år utan minsta problem. Tom batteriet håller bra på den bärbara.

Har en ett år gammal HP och en ny ASUS också, inga problem med de heller.

 

Visst finns det måndagsexemplar med alla märken, även de mest exklusiva (=överreklamerade, typ A..ple).

 

Men eftersom den tekniska livslängden i dag överskrider den ekonomiska med hästlängder även hos de billigaste komponenterna i en dator, tycker jag att kvalitetskäbbel om olika datormärken bara är ren skitsnack i syfte att artificiellt uppvärdera, rep. nedvärdera olika märke.

 

Tittar man närmare på skadestatistiken så finner man faktiskt inga större skillnader mellan märken och många av de upplevda problemen kan hänföras till användarnas okunskap.

 

De 'lite finare märken' överlever nog negativ publicitet genom generösa försäkringar, ett sätt att inte låta skiten komma upp till ytan.

 

På tal om Acer så har jag under tiden köpt 3 st olika laptop/netbook som alla fortfarande är vid strålande humör. Inte ett endaste litet problem där heller och den äldsta har nu 5 år på nacken.

 

Jag tycker att modellen som TS frågar om har verkligen bra utrustning och prestanda för priset. Hade jag idag varit i behov av en ny laptop skulle jag utan tvekan köpa denna eller något liknade systerfabrikat i denna priskategori. Och då vet säkert många att ställer professionella krav vid inköp av en dator.

 

//Singha711

 

P.S. Datorer och möbelstycken är enligt min mening helt olika saker.

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om dom som sänker Acer talar av egen erfarenhet eller om dom hör det av någon annan och därför måste det vara sant?

Själv köpte jag en Acer för fyra eller fem år sedan och det funkar bra än i dag. Så jag tror inte ett smack på att det skulle vara dålig kvalitet, tvärt om vill jag påstå motsatsen.

Av egen erfarenhet, har iof bara haft en, däremot så läser jag en hel del på bla sweclockers och andra forum, det har varit en hel del problem med acer förr, men det har kanske ändrats på senare år.

 

Finns väl ingen anledning att ljuga när man säger att sin dator krånglar (acer) och frågar hur man skall åtgärda felen på div forum.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Av egen erfarenhet, har iof bara haft en, däremot så läser jag en hel del på bla sweclockers och andra forum, det har varit en hel del problem med acer förr, men det har kanske ändrats på senare år.

 

Finns väl ingen anledning att ljuga när man säger att sin dator krånglar (acer) och frågar hur man skall åtgärda felen på div forum.

 

En lätt sökning säger mig att samtliga märken verkar krångla och vara behäftade med problem.

Acer förefaller inte vara mer drabbad än något annat märke vad jag kan se.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Frugans Acer som snart är 3 år är skit. Jag lovar att snart sitter det en risätarnäve genom tangentbordet! Jag kan inte låta bli och fnissa när hon får sina utbrott när hon sitter och pluggar. :) Jag har sagt till henne att köpa en ny, men hon är för snål! :D

Nästa får nog bli en Asus eller en Dell.

Link to comment
Dela på andra sajter

En lätt sökning säger mig att samtliga märken verkar krångla och vara behäftade med problem.

Acer förefaller inte vara mer drabbad än något annat märke vad jag kan se.

Alla datorer krånglar ju givetvis, men vad jag sett på forumen genom åren så verkar acer användare va överrepresenterade när det gäller problem/krångel och icke nöjda kunder.

 

nedan 2 undersökningar som pekar lite på det.

 

 

post-3563-0-59872300-1370705593.png

 

http://blog.laptopmag.com/best-worst-notebook-brands-2013/3

 

post-3563-0-89161200-1370705615.png

 

http://www.techrepublic.com/blog/hiner/acer-makes-the-shoddiest-laptops-according-to-it-professionals/5721

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla datorer krånglar ju givetvis, men vad jag sett på forumen genom åren så verkar acer användare va överrepresenterade när det gäller problem/krångel och icke nöjda kunder.

 

nedan 2 undersökningar som pekar lite på det.

 

 

attachicon.gifCapkture.PNG

 

http://blog.laptopmag.com/best-worst-notebook-brands-2013/3

 

attachicon.gifCaptture.PNG

 

http://www.techrepublic.com/blog/hiner/acer-makes-the-shoddiest-laptops-according-to-it-professionals/5721

Enligt den där så är ju Toshiba sämst men jag har en 10 år gammal Toshiba laptop här som funkar klockrent, aldrig varit nåt problem mer än att nu är batteriet kasst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt den där så är ju Toshiba sämst men jag har en 10 år gammal Toshiba laptop här som funkar klockrent, aldrig varit nåt problem mer än att nu är batteriet kasst.

Ok, då kan vi med andra ord konstatera att undersökningarna inte stämmer, eftersom du har en Toshiba som du är nöjd med så är ju antagligen alla andra Toshiba ägare också nöjda och bara ljuger.

 

Kan det vara så tro.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då kan vi med andra ord konstatera att undersökningarna inte stämmer, eftersom du har en Toshiba som du är nöjd med så är ju antagligen alla andra Toshiba ägare också nöjda och bara ljuger.

 

Kan det vara så tro.

För att en sådan undersökning ska vara intressant vill man ha med antal sålda enheter som referens, klockrent att den som säljer mest också får mest klagomål, och vilka säljer mest, troligtvis de billigaste typ Toshiba och Acer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...