Jump to content
IGNORERAD

Thailand - Ibland blir det bara för mycket.


Poffa

Recommended Posts

Vad är lite problem med bankkonton eller visa.

 

Jag har suttit två veckor på immigrationsfängelset i Bangkok.

 

Ni kan ju börja klaga när ni haft samma helvete

 

BTT

Varför släppte dom ut dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 221
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Poffa

    19

  • Surin P3

    17

  • Nemo

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Tacka vet jag Immigration i Nong Khai där känner man sig välkommen och servicen är både bra, snabb och inga mutor begärs, samma sak med vårt kommunkontor i Phon Phisai trevlig personal och bra service, av inläggen att döma verkar det skilja väldigt mycket ifrån plats till plats hur det fungerar och hur man bemöts.

 

Själv skulle jag nog tolka personalens uppträdande mot Poffa som ett försök till att få en slant under bordet och hade dom fått det skulle det nog inte gjort något om en del papper var utgångna eller saknades.

 

När man läser sånt här blir man glad för att bo och ha verksamhet i Isaan.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Är helt kass på det här med mutor, funkar det verkligen att lägga in en 500 ing med ansökan eller att lägga fram den när det blir problem?

Jag vågar inte, inbillar mig att dom bara blir förbannade då.

Hur mutar man på ett bra sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Varför släppte dom ut dig?

 

För att jag lyckats fixa flygbiljett hem med singapore airlines

 

Jag fick tom fin eskort av två poliser ända fram till gaten. Kändes lite pinsamt men skönt att lämna Thailand just då.

 

Man var inte i bästa form så att säga.

 

Men jag och di två poliserna hade en fin konversation. Minns att di frågade om jag like Thailand och thai girls och det svarade jag givetvis ja på den frågan.

 

Jag fick tom köpa taxfreea varor innan avgång tros handklovar på mig.

 

Det var en fin tid.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är lite problem med bankkonton eller visa.

 

Jag har suttit två veckor på immigrationsfängelset i Bangkok.

 

Ni kan ju börja klaga när ni haft samma helvete

 

BTT

Nu kom jag på dig, I början på tråden påstår du att du fick en månad, nu är det 2 veckor.

Svårt att hålla reda på fablerna BTT...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå.

 

Dom har tom slängt mig i apburen en månad

 

BTT

Här var det en månad

Link to comment
Dela på andra sajter

Du och Thailand finns inte. Drömm på någongång kommer kanske du ochså till Thailand. ps det är Xtrapris på 88an på seven.
Lägg ner tjatet om att inte brodern varit i Thailand. Sedan hamnade ditt tjat utanför trådens ämne.
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför släppte dom ut dig?
Jag blir så förbannad på mobbing. Du försöker hänga med den övriga mobbing gruppen.
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Här var det en månad

 

Två veckor i apburen på policestation i Pattaya och två veckor på immigration i Bangkok

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Är helt kass på det här med mutor, funkar det verkligen att lägga in en 500 ing med ansökan eller att lägga fram den när det blir problem?

Jag vågar inte, inbillar mig att dom bara blir förbannade då.

Hur mutar man på ett bra sätt?

Hej

 

Att på klassiskt sätt lägga in en peng bland dokumenten fungerar nog, men ett säkrare sätt är att fråga runt om vem som är mutbar och gärna utför en tjänst mot betalning eftersom alla oftast vilka det är oavsett vilken myndighet det gäller, om man misstänker att det ska bli problem hos någon myndighet så är ett annat sätt är att ta med bychefen och be honom fixa alltihop, det är ju hans jobb att hjälpa till med sånt åt byborna.

 

Annars kan ju en liten gåva till personalen hjälpa till, kanske en kakburk eller något gott till kaffet. 

 

Men i Nong Khai behövs inga mutor alls och detta påpekade en väldigt trevlig engelsk talande man som jobbar där för mig, han har hand om utlänningarna och verkar vara väldigt serviceinriktad och hjälpsam, och enligt honom behöver man inte betala något extra om alla papper är i ordning, men är det något som man har missat går det att fixa också mot en liten peng, helt ok deal enligt mig.

 

Mvh isan lover  

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag lyckats fixa flygbiljett hem med singapore airlines

 

Jag fick tom fin eskort av två poliser ända fram till gaten. Kändes lite pinsamt men skönt att lämna Thailand just då.

 

Man var inte i bästa form så att säga.

 

Men jag och di två poliserna hade en fin konversation. Minns att di frågade om jag like Thailand och thai girls och det svarade jag givetvis ja på den frågan.

 

Jag fick tom köpa taxfreea varor innan avgång tros handklovar på mig.

 

Det var en fin tid.

 

BTT

Nu ljugor du igen, ajabaja på dig,

Link to comment
Dela på andra sajter

Två veckor i apburen på policestation i Pattaya och två veckor på immigration i Bangkok

Du ska få ett erkännande Broder, du är en jävel på att hitta utvägar ur dina inmålade hörn...fast om det blir sannolikare vete fan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att på klassiskt sätt lägga in en peng bland dokumenten fungerar nog, men ett säkrare sätt är att fråga runt om vem som är mutbar och gärna utför en tjänst mot betalning eftersom alla oftast vilka det är oavsett vilken myndighet det gäller, om man misstänker att det ska bli problem hos någon myndighet så är ett annat sätt är att ta med bychefen och be honom fixa alltihop, det är ju hans jobb att hjälpa till med sånt åt byborna.

 

Annars kan ju en liten gåva till personalen hjälpa till, kanske en kakburk eller något gott till kaffet. 

 

Men i Nong Khai behövs inga mutor alls och detta påpekade en väldigt trevlig engelsk talande man som jobbar där för mig, han har hand om utlänningarna och verkar vara väldigt serviceinriktad och hjälpsam, och enligt honom behöver man inte betala något extra om alla papper är i ordning, men är det något som man har missat går det att fixa också mot en liten peng, helt ok deal enligt mig.

 

Mvh isan lover  

Udon funkar bra också fast dem brukar skoja med mig och säga att vi beviljat dig dina 7 dgr..:) En hundring får

jag slänga upp extra varje gång då jag inte har foton med mig som de fixar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två veckor i apburen på policestation i Pattaya och två veckor på immigration i Bangkok

 

Trots att du är en van Thailandsresenär?      :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man muta sig fram så är mitt tips att man först ska höra sig för hos nån av dom visakonsulter som oftast finns i anslutning till ett Immigration. Därifrån brukar dom ha raka förbindelser under bordet till Immigration och det hela kan skötas snyggt (nåja).

Att försöka muta sig fram inne på Immigration kan av naturliga skäl vara besvärligare, rent av riskabelt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag lyckats fixa flygbiljett hem med singapore airlines

 

Jag fick tom fin eskort av två poliser ända fram till gaten. Kändes lite pinsamt men skönt att lämna Thailand just då.

 

Man var inte i bästa form så att säga.

 

Men jag och di två poliserna hade en fin konversation. Minns att di frågade om jag like Thailand och thai girls och det svarade jag givetvis ja på den frågan.

 

Jag fick tom köpa taxfreea varor innan avgång tros handklovar på mig.

 

Det var en fin tid.

 

BTT

 

Låter verkligen toppen :rotfl:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen
Jag blir så förbannad på mobbing. Du försöker hänga med den övriga mobbing gruppen.

 

Vad är det för mobbing-grupp? Menar du att de som inte sväljer en mytomans lögner med hull och hår utan ifrågasätter allt svammel är mobbare? Vet inte om du varit medlem tidigare under annat nick, har du varit det så borde du läst alla broderns motsägelsefulla inlägg där han trasslat in sig i den egna lögnen efter den andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det var ditt kalla huvud som gjorde att du hamnade där förmodar jag?

Näää...det var nog hans "apkonster" :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag håller med Er naturligtvis som säger att allting varierar från immigrationskontor till immigrationskontor och tjänsteman till tjänsteman. Men en sak är säker och det är att kunskaperna hur det fungerar lagmässigt och kravmässigt måste finnas där annars händer alla dessa "osannolika" händelser som det talas om.

 

jag tror i de flesta fall att falangerna som kommer till immigrationskontoret oftast inte vet speciellt mycket om speciellt mycket alls. Förlänga sitt VISA i Thailand???? Kanske förlänga uppehållstillståndet kanske???

 

men visst har man osis så kan vad som helst hända, inget snack om just den udda saken...men vi falanger gör nog bäst i att lära oss som första grej.

 

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Här var det en månad

En mytoman hittar ofta en lämplig förklaring.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

 Tja blir man uppgraderad till "badrings klass" då & hjälpte flygvärdinnorna dig  med blåsa upp den ?  

 4 veckors som toy boy i monkey house måste vara en smärtsam upplevelse, men som sagt det var en fin tid. 

:ironi:

 

 

 

 

 Tja  fick du badrings klass hem & hjälpte flygvärdinnorna dig  med blåsa upp den ?  

 4 veckors som toy boy i monkey house måste vara en smärtsam upplevelse, men som sagt det var en fin tid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Er naturligtvis som säger att allting varierar från immigrationskontor till immigrationskontor och tjänsteman till tjänsteman. Men en sak är säker och det är att kunskaperna hur det fungerar lagmässigt och kravmässigt måste finnas där annars händer alla dessa "osannolika" händelser som det talas om.

 

jag tror i de flesta fall att falangerna som kommer till immigrationskontoret oftast inte vet speciellt mycket om speciellt mycket alls. Förlänga sitt VISA i Thailand? ??? Kanske förlänga uppehållstillståndet kanske???

 

men visst har man osis så kan vad som helst hända, inget snack om just den udda saken...men vi falanger gör nog bäst i att lära oss som första grej.

 

uncen

Jösses!

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Jag håller med Er naturligtvis som säger att allting varierar från immigrationskontor till immigrationskontor och tjänsteman till tjänsteman. Men en sak är säker och det är att kunskaperna hur det fungerar lagmässigt och kravmässigt måste finnas där annars händer alla dessa "osannolika" händelser som det talas om.

 

jag tror i de flesta fall att falangerna som kommer till immigrationskontoret oftast inte vet speciellt mycket om speciellt mycket alls. Förlänga sitt VISA i Thailand? ??? Kanske förlänga uppehållstillståndet kanske???

 

men visst har man osis så kan vad som helst hända, inget snack om just den udda saken...men vi falanger gör nog bäst i att lära oss som första grej.

 

uncen

 

Ja ditt svar är väl värt ungefär lika mycket som ditt nick antyder

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fixar man flygbiljett hem om man sitter i finkan därnere? Visste inte dom hade den tjänsten ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Er naturligtvis som säger att allting varierar från immigrationskontor till immigrationskontor och tjänsteman till tjänsteman. Men en sak är säker och det är att kunskaperna hur det fungerar lagmässigt och kravmässigt måste finnas där annars händer alla dessa "osannolika" händelser som det talas om.

 

jag tror i de flesta fall att falangerna som kommer till immigrationskontoret oftast inte vet speciellt mycket om speciellt mycket alls. Förlänga sitt VISA i Thailand? ??? Kanske förlänga uppehållstillståndet kanske???

 

men visst har man osis så kan vad som helst hända, inget snack om just den udda saken...men vi falanger gör nog bäst i att lära oss som första grej.

 

uncen

 

Jag besöker immigration just för att förlänga giltighetstiden på mitt visa. Något uppehållstillstånd har jag inte. Och hade jag haft uppehållstillstånd (residence permit) hade jag inte behövt besöka immigration eftersom det inte har någon tidsgräns.

 

Det är i praktiken näst intill omöjligt att få ett uppehållstillstånd så jag kämpar vidare med mina förlängningar av mitt visa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...