Jump to content
IGNORERAD

Lurad ?


micke isaan

Recommended Posts

Så kan det ju vara.Men jag tror att länder som Thailand kommer att närma sig oss väldigt fort.

Men vi kanske får stå ut med farangpriser 6 år till.

 

 

Om vi är kvar så länge, förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    14

  • broder tuk tuk

    11

  • khun-petch

    11

  • micke isaan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Jag tycker att farangpriser är helt ok. Är det finanserat av allmäna medel så kan vi väl inte kräva att ett så fattigt land ska subventionera oss.

Är det privat med vinstintresse så är det väl marknadsekonomi. Upp till var och en att betala vad det kostar eller att turista i Nordkorea.

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan sak är alla dessa guesthouse. Säg att du ska stanna 1 månad du hittar ett ok guesthouse utan pool och grejer för ca 600b natten.

30x600=18 000b.Och det är för ett risigt guesthouse,"dom lite finare kostar ju det dubbla,och för dom pengarna kan man hyra lyxvånigar på flera hundra kvm typ" :) När man ist kan hyra lgh från nätet för 10 000b och då snackar vi riktigt fina lägenheter med vakt,pool,gym mm.mm.

Nej max 300b,för sen hänger man och äter på det guesthouse man bor på.

 

 

Micke

 

300 Baht beror väl på vilken standard Guesthouset har. Anser du att de hotell och guesthouse som har restaurang ska ha billigare rum?

 

Är det inte samma i Sverige också? Om du bor på ett hotell en månad så blir det dyrare än att bo i lägenhet. Men här är ingen förvånad över att det är så. Fast de lägenheter som hyrs ut över kortare tider kan vara nog så dyra i Sverige. 

 

Nu brukar du ju ioförsig kunna göra ett bättre pris om du stannar en månad oavsett om du är i Sverige eller Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet man att utlänningen kommer från ett rikt land. Han kan ju ha sparat pengar en massa år

för att göra denna resa.

Det vet du väl att i Thailand är alla utlänningar miljonärer!

Har han sparat en massa år, är han väl multimiljonär. :crazy:

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
300 Baht beror väl på vilken standard Guesthouset har. Anser du att de hotell och guesthouse som har restaurang ska ha billigare rum?

 

Är det inte samma i Sverige också? Om du bor på ett hotell en månad så blir det dyrare än att bo i lägenhet. Men här är ingen förvånad över att det är så. Fast de lägenheter som hyrs ut över kortare tider kan vara nog så dyra i Sverige. 

 

Nu brukar du ju ioförsig kunna göra ett bättre pris om du stannar en månad oavsett om du är i Sverige eller Thailand.

 

Skrev det bara som ett litet tips. Hyr vad du vill för vilket pris som känns rätt för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm undrar om jag kan förhandla ner priset på Shangri-la??? Tror ni man kan välja bort den personliga buttlern, eller kanske man kan skippa en av dagens tre bäddningar? hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hmm undrar om jag kan förhandla ner priset på Shangri-la??? Tror ni man kan välja bort den personliga buttlern, eller kanske man kan skippa en av dagens tre bäddningar? hehe

Ja möjligen om jag får betalt kanske jag skulle bo där he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm undrar om jag kan förhandla ner priset på Shangri-la??? Tror ni man kan välja bort den personliga buttlern, eller kanske man kan skippa en av dagens tre bäddningar? hehe

Hyr en lägenhet istället!  Då kan du anställa vilken personal du vill och bestämma precis som du vill ha det. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite lurigt detta med den dubbla prissättningen. Det bruka stå en prisskylt "Foreigner". Vilket borde innebära samtliga utlänningar. Dvs icke thailändska medborgare. Jag har dock uppfattat det som att man punktmarkerar de med västerländskt utseende, dvs faranger. Asiater, som är vanligt förekommade turister i Thailand, kan slippa  undan med thaipris. Har sett detta vid ingången till Templet Doi Suthep i Chiang Mai, där en vakt vinkade in alla faranger till en kassa för att betala inträdet. Övriga besökare vandrade in gratis.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle byta TV och Internetleverantör till True visions så fick jag tipset på deras kontor att låta hustrun skriva på kontraktet, det blev billigare på det viset. Alltid retar det väl någon. :bensin_eld:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Blev lurad på taxfree.

439:- för en 70's och ett glas.

Det var glaset jag var ute efter och det kostade nog ca 200:-

post-3653-1372093337,11.jpg

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon sa, det är inte med de stora inkomsterna man blir rik, det är med de små utgifterna.

 

Inte för att jag lever upp till det ;)

 

Herr Chang har talat.

 

Man blir rikare om man inte har några utgifter alls  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

På ett lokal disco i ChiangRai ville de att man köper en flaska 100 pipers som inträdes avgift på 4 personer 800 bath. Nice. Frugan och hennes två väninnor plus jag på slutet.

Efter oss kom fyra faranger en flaska per skalle var inträde för de. LURADE.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev lurad på taxfree.

439:- för en 70's och ett glas.

Det var glaset jag var ute efter och det kostade nog ca 200:-

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1372093232.073326.jpg

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

 

Är det så att du inte vill ha whiskyn så ställer jag upp och hjälper dig att bli av med den ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle byta TV och Internetleverantör till True visions så fick jag tipset på deras kontor att låta hustrun skriva på kontraktet, det blev billigare på det viset. Alltid retar det väl någon. :bensin_eld:

 

Fritz..

 

Med tanke på TrueVisions utbud, så anser jag att du blev lurad.  Ska själv säga upp mitt avtal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lurade flodmarknaden i Pattaya på inträde i morse så jag firade detta med och köpa en stor ballentine och på kvällen gick Thaigänget plus vi och tittade på katoydans på mimosa.

Tjejerna påstod så men en del såg väldig feminina ut.

PS har inte öppnat ballentinen än.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lurade flodmarknaden i Pattaya på inträde i morse så jag firade detta med och köpa en stor ballentine och på kvällen gick Thaigänget plus vi och tittade på katoydans på mimosa.

Tjejerna påstod så men en del såg väldig feminina ut.

PS har inte öppnat ballentinen än.

Det är väl inget inträde där...

Täckmantel för å tjacka wirre   :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget inträde där...

Täckmantel för å tjacka wirre   :14:

Det är visst inträde för faranger men med sällskap av Thai så blir det gratis :y15:

Fick ett farangklistermärke på tröjan dock.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på TrueVisions utbud, så anser jag att du blev lurad.  Ska själv säga upp mitt avtal.

Har du hört om detta?

http://www.cth.co.th/

Jag tittar nästan aldrig på tv men isf skulle jag checka in det lite mer.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Smet iland på Ko Samed utan att betala nationalparks inträdet eller vad det nu är man ska pröjsa för.

Medans dom andra stod i kön för att slanta satte jag mig i baren med en kall :nyam:

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

LOSForever
Smet iland på Ko Samed utan att betala nationalparks inträdet eller vad det nu är man ska pröjsa för.

Medans dom andra stod i kön för att slanta satte jag mig i baren med en kall :nyam:

Där har jag aldrig behövt betala kanske för att jag har haft thailändsk sällskap

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har jag aldrig behövt betala kanske för att jag har haft thailändsk sällskap

 

Vad kostade sällskapet.?    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har jag aldrig behövt betala kanske för att jag har haft thailändsk sällskap

 

När vi var där var det "mitt thailändska sällskap" som betalade extra för sin farang.

Så det har nog inget att göra med det.

 

Hon har börjat smyga med farangtilläggen för hon vet hur irriterad jag blir varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...