Jump to content
IGNORERAD

Lurad ?


micke isaan

Recommended Posts

Jag förstår inte hur ni orkar gnälla över att betalat några hundra baht för mycket.

Eller hur,kan inte du ta o ersätta dem så d lugnar ner sig..:) Du verkar ju skita i pengar iaf..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 189
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    14

  • broder tuk tuk

    11

  • khun-petch

    11

  • micke isaan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag förstår inte hur ni orkar gnälla över att betalat några hundra baht för mycket.

 

...om det sker dagligen så kan det ju bli kostsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

...om det sker dagligen så kan det ju bli kostsamt.
Om dom blir lurade dagligen skall dom definitivt stanna hemma.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom blir lurade dagligen skall dom definitivt stanna hemma.

 

Blir "dom" lurade dagligen spelar det ingen roll vart "dom" befinner sej, så

 

bättre att vara nånstans vädret pekar på plus

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Att bli lurad varje dag verkar ju lite korkat........Då har man inte lärt sig något

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med.Om djurparker tar 80% högre pris av falanger så tycker jag dom gör rätt.Dom som har råd att

flyga till Thailand för 2 veckor eller en mänads semester har också råd med dessa 80%.

Dom går väl på djurpark eller nationalpark max en eller 2 gånger på en sån tripp.

Jag bor i Thailand och går inte en gång per år och då har jag också råd med

dessa farangpriser.Jag anser också att detta är inte mot utlänningar utan

för thailändare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med.Om djurparker tar 80% högre pris av falanger så tycker jag dom gör rätt.Dom som har råd att

flyga till Thailand för 2 veckor eller en mänads semester har också råd med dessa 80%.

Dom går väl på djurpark eller nationalpark max en eller 2 gånger på en sån tripp.

Jag bor i Thailand och går inte en gång per år och då har jag också råd med

dessa farangpriser.Jag anser också att detta är inte mot utlänningar utan

för thailändare.

Du går inte en gång per år men har råd med det,hur menar du? Själv är jag inte speciellt förtjust i

prisskillnaderna men vad gör man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser att troligen är vi så svenskinriktade så att vi inte accepterar att Thailand

vurmar för thailändare.Vad gäller mina specifika djurparksbesök så har jag råd med

0,33 besök per år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hur vet man att utlänningen kommer från ett rikt land. Han kan ju ha sparat pengar en massa år

för att göra denna resa.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst säkert enkelt för en 60 årig svensk man med stor mage att få ett gratis skjut i Thailand

 

Tror du på tomten med?

 

BTT

Fan va jag blir trött på vissa ut av er, e k**lla det ända ni  har i era ärt hjärnor. Det borde finnas en ny tråd om alla erövringar ni har gjort så kan ni tävla om vem som e värst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai rak Thai

Thai lurar Thai också. Min Thai grane fick betala 500 bhat för en oljesticka

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur ni orkar gnälla över att betalat några hundra baht för mycket.

 

Jag antar att du tillhör gänget som ger dricks i Thailand.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet man att utlänningen kommer från ett rikt land. Han kan ju ha sparat pengar en massa år

för att göra denna resa.

Sant,vet flera som sparar och åker bara vartannat år utomlands. Det är väl vad man ser som livskvalite. Ny bil och hus

eller njuta av livet..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du tillhör gänget som ger dricks i Thailand.
Det stämmer och det tänker jag fortsätta med.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag förstår inte hur ni orkar gnälla över att betalat några hundra baht för mycket.

Hej

 

För mig handlar det om rättvisa och respekt, jag har ingen som helst förståelse för att jag skulle betala mer än någon annan för en vara eller tjänst.

 

Jag tycker dessutom att dom som konsekvent betalar överpris för varor och tjänster driver upp prisnivån för andra och förvärrar problemet.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Du går inte en gång per år men har råd med det,hur menar du? Själv är jag inte speciellt förtjust i

prisskillnaderna men vad gör man.

Hej

 

Ta med husbok eller körkort och betala Thaipris det fungerar bra, har bara blivit nekad entre till en nationalpark eller museum till Thaipris en gång och då gick jag inte in.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med.Om djurparker tar 80% högre pris av falanger så tycker jag dom gör rätt.Dom som har råd att

flyga till Thailand för 2 veckor eller en mänads semester har också råd med dessa 80%.

Dom går väl på djurpark eller nationalpark max en eller 2 gånger på en sån tripp.

Jag bor i Thailand och går inte en gång per år och då har jag också råd med

dessa farangpriser.Jag anser också att detta är inte mot utlänningar utan

för thailändare.

Ok, så du tycker att djurparker skall vara dyra att besöka för faranger i Thailand, gäller det bara djurparker eller tycker du att tex boende, resande, mat, shopping, bensin, nöjen osv också bör va dyrare för faranger?

 

Bara för att man lyckats samla ihop till ett par veckors semester i Thailand så innebär det ju inte automatiskt att man är rik, men rika bör betala mer tycker du, hur tycker du det bör fungera med alla rika thaiare, bör dom betala mer än andra?

 

Om inte, så är orsaken till överpriserna endast pga av att man är utlänning, kanske något för sverige att införa :ahh:

 

Diskriminering kallas det...

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja plus en social begåvning och att klara att sitta och vänta och stirra rätt ut i luften hela nätter oftast.

 

BTT

 

Mja, tar det tid att få upp flaggstången så prova att lägga om kosten tex kan Ni äta mer kokta ägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, så du tycker att djurparker skall vara dyra att besöka för faranger i Thailand, gäller det bara djurparker eller tycker du att tex boende, resande, mat, shopping, bensin, nöjen osv också bör va dyrare för faranger?

 

Bara för att man lyckats samla ihop till ett par veckors semester i Thailand så innebär det ju inte automatiskt att man är rik, men rika bör betala mer tycker du, hur tycker du det bör fungera med alla rika thaiare, bör dom betala mer än andra?

 

Om inte, så är orsaken till överpriserna endast pga av att man är utlänning, kanske något för sverige att införa :ahh:

 

Diskriminering kallas det...

 

 

Hej jag har blivit påhoppad för detta förut och jag tycker att om ett

antal turistattraktioner har subventionerat pris för landsmän så är detta

positivt.Det visar på en vilja att underlätta för thailändare.

Har ingenting med matpriser,boende eller bensin att göra.

Rättvisa i all ära men att kräva ekonomisk rättvisa av ett land som ligger

30-50 år efter Sverige i ekonomisk utveckling är enligt mig lite att ta i.

Och att vilja hämnas genom att skinna thailändare i Sverige är inte bättre.

,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag har blivit påhoppad för detta förut och jag tycker att om ett

antal turistattraktioner har subventionerat pris för landsmän så är detta

positivt.Det visar på en vilja att underlätta för thailändare.

Har ingenting med matpriser,boende eller bensin att göra.

Rättvisa i all ära men att kräva ekonomisk rättvisa av ett land som ligger

30-50 år efter Sverige i ekonomisk utveckling är enligt mig lite att ta i.

Och att vilja hämnas genom att skinna thailändare i Sverige är inte bättre.

,

 

Är det subventionerat ?

 

Är det inte så att parkens pris är baserat på de thailändare som kommer

 

De få falanger som kommer eller inte kan inte vara avgörande för prissättningen för thailändare

 

Många parker ser bara falanger var annat skottår ju !

 

Så falanger skjortas upp utan motiv för finansiering av parken medans thai får betala normalt pris misstänker jag för budgeten för parken kan knappas vara bygd på kalkyler för antal falanger. Då skulle isåfall skillnaden vara mycket mindre i parker nära turistområden och det är snarare tvärt om.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara varit med om det vid tigertemplet men jag anser ändå att vi gnäller för att

försvara en rättvisa som i Sverige är ett minne blott.Då kan vi inte kräva detta av Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt med demokrati i Isaan där jag betalar samma pris som Thai för krokodilshower etc...:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt med demokrati i Isaan där jag betalar samma pris som Thai för krokodilshower etc... :)
Ja det tycker jag också men är det något att gnälla över om man på ett år betalar

1000 bath mer än thailändarna.Jantesossar

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det tycker jag också men är det något att gnälla över om man på ett år betalar

1000 bath mer än thailändarna.Jantesossar

 

Ja vi har lite olika syn på saker o ting och klart jag kan gnälla över det. Tänker bara när senare grabben blir äldre

och så ska jag förklara att pappa är annorlunda och måste betala mer.. :) Det blir bara fel..hehe

Fast å andra sidan blev han roligt nog ljushårig (starka gener) trots thai mamma och hur förklarar han det i luckan..:)

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan det ju vara.Men jag tror att länder som Thailand kommer att närma sig oss väldigt fort.

Men vi kanske får stå ut med farangpriser 6 år till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...