Jump to content
IGNORERAD

Fråga om giltighetstid legaliserat intyg för vigsel i Thailand


Jocke

Recommended Posts

Har redan frågat Thaikonsult i ett PM men slänger ut frågan om det finns någon som vet säkert, han sa dock att vad han vet har det ingen bäst för datum.

Jag skall som sagt gifta mig i Thailand senare i år vilket blir antingen i september eller i november men eftersom jag redan är i LOS för 3 gången i år så tryter det på lediga dagar att plocka ut och kommer inte att ha mycket tid att vara här när vi gifter oss och då har vi tillräckligt att fixa med endå, dock är jag på plats nu och har tid över till att fixa alla papper och har så klart även alla dokument som ambassaden kräver för att utfärda intyget.

Så frågan är om någon vet hur länge det intyg jag får från ambassaden vilket jag så klart översätter och legaliserar hos de Thailändska myndigheterna gäller, gissa kan jag göra själva men om någon har egen erfarenhet eller gällande information vore jag tacksam om de delade med sig.

Något speciellt att tänka på vid besöket på ambassaden? vilken avdeling är det som hanterar detta? några andra tips som kan vara bra att veta för att slippa onödiga resor? väntetid på intyget? det var en 8 år sen jag var på ambassaden sist och då för UT ansökan så har glömt och förträngt det mesta.

Tacksam för svar

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Intyget från ambassaden tar ca. 45 minuter att skriva ut men giltighetstiden är jag osäker på, gissar på tre månader.

Väntetiden på "ministry of foreign affair" ca. 2 timmar (kan nog variera), späd på med någon timme samt mera bath

om du vill ha intyget samma dag, Annars skickas intyget med posten tar ca. 4-5 dagar.     

There is nothing right on the left, and there is nothing left on the right

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...