Jump to content
IGNORERAD

Svensk 29-åring hittad död på Koh Lanta


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En svensk thaiboxare hittades under gårdagen död på den populära turistön Koh Lanta.

Polis och räddningsarbetare anlände till hans hyrda rum vid Otto Bar efter att ha mottagit en rapport om en död utlänning. Polisen identifierade mannen som 29-årige Kasper Pobias Byreborg. "Vi tror att han har varit död i runt två dagar," sade Pittaya Chariyanukol från Koh Lantas polis.

Den avlidne mannen höll en kanyl i sin högra hand, och en liten tom alkoholflaska i sin vänstra. Det fanns inga tecken på bråk i rummet, sade Pittaya. "Herr Byreborg kom hit för att träna Muay Thai. Han checkade in ensam till ett rum bakom min bar den 24 maj. Den senaste gången jag såg honom var den 26 maj," sade ägaren av Otto Bar.

Polisen har ännu inte bekräftat vad som orsakade mannens död.

Källa: http://www.phuketgazette.net/phuket_news/2013/Swedish-Muay-Thai-fighter-found-dead-on-Koh-Lanta-21189.html

2da4c0f29a570068937831b70ac5f879.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Mycket tråkigt,men så kan det bli när man försöker ta genvägar till en brak fylla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

En svensk thaiboxare åker till Thailand för att träna.På Koh Lanta finns det bra thaigym.

Polisen hittar mannen på hotellet med en alkoholflaska i den ena handen och en kanyl i den andra handen.

Polisen: Enkelt fall case closed som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det populärt att "träna Muay Thai" i Thailand, men undrar om inte anledningen till vistelsen i själva verket är nåt helt annat.?

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det populärt att "träna Muay Thai" i Thailand, men undrar om inte anledningen till vistelsen i själva verket är nåt helt annat.?

Sola och bada???

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

En kanyl i sin högra hand, och en liten tom alkoholflaska i sin vänstra.

Kan det vara riggat? Lurt.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

En kanyl i sin högra hand, och en liten tom alkoholflaska i sin vänstra.

Kan det vara riggat? Lurt.  :_russian:

Min tanke direkt, då slipper man ju göra tråkiga utredningar!

Hoppas det framkommer något som visar att jag har fel!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En kanyl i sin högra hand, och en liten tom alkoholflaska i sin vänstra.

Kan det vara riggat? Lurt.  :_russian:

 

Allt är ju möjligt. Men att injecera alkohol hör väl inte till det normala, men vi vet ju naturligtvis inte vad den "lilla alkoholflaskan" innehöll.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Detta va en av mina basta polare har pa Lanta och sprutan inneholl c-vitamin i vatskeform. 

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta va en av mina basta polare har pa Lanta och sprutan inneholl c-vitamin i vatskeform. 

Vet du om det gjorts någon obduktion?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om det gjorts någon obduktion?

Behovdes inte.

 

Killen va magsjuk den sista veckan och fick inte i sig tillrackligt med vatska och ingen mat, men fortsatte trana anda. Dumt gjort... Jag akte till Sverige strax innan han gick bort, men vi pratade samma dag och da madde han liiite battre, men fortfarande inte bra.

Det kom dock som en chock.

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behovdes inte.

 

Killen va magsjuk den sista veckan och fick inte i sig tillrackligt med vatska och ingen mat, men fortsatte trana anda. Dumt gjort... Jag akte till Sverige strax innan han gick bort, men vi pratade samma dag och da madde han liiite battre, men fortfarande inte bra.

Det kom dock som en chock.

Ok.Mycket tragiskt det hela.RIP.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta va en av mina basta polare har pa Lanta och sprutan inneholl c-vitamin i vatskeform. 

Och det skulle han då skjuta i sig och bli frisk ?  R.I.P

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det skulle han då skjuta i sig och bli frisk ?  R.I.P

Han tog 2 sprutor i veckan pga vitaminbrist.

Never forget Sadako Sasaki.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta va en av mina basta polare har pa Lanta och sprutan inneholl c-vitamin i vatskeform. 

Beklagar sorgen!

 

Man kan ju bara inte förstå omständigheterna, en fulltränad idrottsman som har haft magproblem och kämpar på att ta sig ur den tillfälliga sjukdomen, hittas död med sin spruta (som han normalt använde för flytande c-vitamin) och en flaska sprit i andra handen, känns faktiskt inte riktigt trovärdigt, hoppas att någon har intresse och ork att följa upp den thailändska polisens arbete när det gäller dödsorsaken mm.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En tragisk och märklig historia, varfor gå med en magsjukdom utan att besoka ett lassarett och sedan injecera c-vitamin när det finns mängder med frukt och gronsaker i Thailand men sorgligt hur eller hur.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En tragisk och märklig historia, varfor gå med en magsjukdom utan att besoka ett lassarett och sedan injecera c-vitamin när det finns mängder med frukt och gronsaker i Thailand men sorgligt hur eller hur.

 

Har man riktig matförgiftning så är det alltid bäst att gå till en läkare, ju förr desto bättre.

Vitaminsprutan kan ju vara bra eftersom man i många fall kräks upp allt man stoppar eller häller i sig...

 

Jag blev matförgiftad två ggr i Bangkok, bara att gå till Doktorn för att få medicin och mineralpulver att blanda i vatten, vätskeersättning alltså.

Vår son blev magsjuk när han var 14 månader gammal, det var sjukhus direkt, med dropp och ordentlig vård.

Lustigt nog var det samma dag som hans lillasyster föddes så vi låg på sjukan hela familjen, inklusive svärmor!

post-4394-0-04533500-1381049034_thumb.jp

söta sjuksyrror!

 

En granne i kvarteret dog av sin matförgiftning, han blev 40 år gammal, hans fru försökte få honom till läkare, men han hade vart med om förgiftning förr och trodde väl att det skulle gå över efter ett par dagar...

 

 

MVH Tommy

post-4394-0-04533500-1381049034_thumb.jp

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Magsjuk och få vätskebrist hjälper inte en liten c-vitamin spruta ,dropp som gäller då

hur som helst mkt trist och tänker på hans vänner och anhöriga

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Den lilla flaskan (100CC = 10 cl) lär ju inte vart dricka, utan mer troligt att det var alkolhol för att desinficera armen om man nu skulle ta en spruta.

 

Men det är nästan läskigt hur en sån här "story" kan printas ut i den form som tidningen vill att den skall läsas.

Hade inte Kharess kommenterat hade man ju inte reflekterat så mycket mer...

"Man hittad död, med en spruta och en flaska alkohol i handen". Låter ju klockrent, men visar sig vara något helt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...