Jump to content
IGNORERAD

Phuea Thai hotar maskerade Facebook-användare


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    17

  • Kollba

    17

  • andersbangkok

    8

  • Moritz

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vadårå,la mig på din nivå med svaren hehe..

 

Vilka svar ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Från dagen Bangkok Post.

 

Many Facebook pages now carry a slogan reading, "The people's army has risen and it will root out the Thaksin regime from the country".

 

Och regeringen Yingluck's reaktion, via PT's officiella talesman, Prompong Nopparit.

 

"This kind of political comment is an act of mentally disturbed people," !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mentalt störd för att man inte älskar Thaksin?  Inte speciellt högt i tak inom politiken i Thailand. I alla fall inte numera. 

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/351932/pheu-thai-infuriated-at-guy-fawkes-mask-campaign

Ja ett sådant uttalande skulle nog anses som lite otrevligt och direkt korkat även på MPR och då har vi ändå lagt ribban rätt högt, eller kanske snarare lågt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Vilka svar ?

Ställde en fråga till dig tidigare men svaret var väldigt diffust så jag fick tolka det till nått

som jag tror att det vore nog ganska obehagligt med hot ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ställde en fråga till dig tidigare men svaret var väldigt diffust så jag fick tolka det till nått

som jag tror att det vore nog ganska obehagligt med hot ändå.

 

Du frågade om jag skulle vilja gå hem om jag satt i regeringen och jag svarade att jag inte tror att någon i den thailändska regeringen går hem och att de har livvakter... Svårt att förstå innebörden i det ?

Sen är det faktiskt så att om jag var högt uppsatt thailändsk politiker så skulle jag vara försiktig även utan en massa trams på Facebook.

Som jag skrev så är det inte de öppna fientligheterna som är allvarliga. Fortfarande svårt att förstå ?

 

I så fall föreslår jag att du googlar på "tänka" istället för att slösa energi på "tanke"...

Ändrades av Kollba

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Vi? Att du blandar i dig är ologiskt.. :) Du bryr dig mer än du vill säga,alltid nån som nappar.. :crazy:

Ja du ser..du gjorde det :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Du frågade om jag skulle vilja gå hem om jag satt i regeringen och jag svarade att jag inte tror att någon i den thailändska regeringen går hem och att de har livvakter... Svårt att förstå innebörden i det ?

Sen är det faktiskt så att om jag var högt uppsatt thailändsk politiker så skulle jag vara försiktig även utan en massa trams på Facebook.

Som jag skrev så är det inte de öppna fientligheterna som är allvarliga. Fortfarande svårt att förstå ?

 

I så fall föreslår jag att du googlar på "tänka" istället för att slösa energi på "tanke"...

Märka ord är du bra på,redan där hamnar vi på 5 årings nivån.. :)

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ett sådant uttalande skulle nog anses som lite otrevligt och direkt korkat även på MPR och då har vi ändå lagt ribban rätt högt, eller kanske snarare lågt.

 

Men det känns ju som om regeringen med marionetten i spetsen känner sig allt mer pressade, dels av chefen i Dubai men även från sina anhängare som tydligen inte har blivit rika inom 6 månader som utlovats. Vi kommer att få mer censur och hot mot oppositionella demonstrationer de närmsta månaderna.

 

Förlorar sen chefen i Dubai sitt tålamod kan det bli ett veritabelt blodbad...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Märka ord är du bra på,redan där hamnar vi på 5 årings nivån.. :)

 

Jag trodde du utgick från den nivån ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Jag trodde du utgick från den nivån ?

Ja va fan,man är ju flexibel och anpassar sig med folk..

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Ja va fan,man är ju flexibel och anpassar sig med folk..

Från 3 till 5 år alltså? :plea:  Sorry! Kunde inte låta bli :-)

Nej nu slutar i alla fall jag att förstöra tråden. Detta blev mitt sista inlägg här som inte rör tråden.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja va fan,man är ju flexibel och anpassar sig med folk..

Om jag nu skall märka ord som du anklagade mig för så heter det "anpassar sig efter..."

Sen använde jag fel ord... Skulle varit "hörde hemma på" istf "utgick från"...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Om jag nu skall märka ord som du anklagade mig för så heter det "anpassar sig efter..."

Sen använde jag fel ord... Skulle varit "hörde hemma på" istf "utgick från"...

Ja jag får ursäkta mig då jag är nästan invandrare..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag får ursäkta mig då jag är nästan invandrare.. :)

 

Bättre får du allt hitta på eftersom jag skiter fullständigt i om du är invandrad eller inte.

Själv är jag halvtysk och skäms inte för det eftersom det inte var mitt eget val...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Från 3 till 5 år alltså? :plea:  Sorry! Kunde inte låta bli :-)

Nej nu slutar i alla fall jag att förstöra tråden. Detta blev mitt sista inlägg här som inte rör tråden.

Tack,Kollba är mkt intressantare som person och chatta med.. :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang och Kollba får var sitt litet piano av mig att plinka på när det kliar i fingrarna så får förhoppningsvis MPR vila en liten stund.

post-6184-0-75629100-1369665474.jpgpost-6184-0-75629100-1369665474.jpg

 

Fritz..

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Bättre får du allt hitta på eftersom jag skiter fullständigt i om du är invandrad eller inte.

Själv är jag halvtysk och skäms inte för det eftersom det inte var mitt eget val...

Menar bara att min svenska är inte 100%,sen vad du tycker om invandrare är irrelevant..;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Moipenyang och Kollba får var sitt litet piano av mig att plinka på när det kliar i fingrarna så får förhoppningsvis MPR vila en liten stund.

attachicon.gifimages.jpgattachicon.gifimages.jpg

 

Fritz..

Tack men jag ska gå och sova ett par timmar innan nattjobbet..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang och Kollba får var sitt litet piano av mig att plinka på när det kliar i fingrarna så får förhoppningsvis MPR vila en liten stund.

attachicon.gifimages.jpgattachicon.gifimages.jpg

 

Fritz..

 

Jag har skrivit det förr och jag kan skriva det igen. Ett diskussionsforum är till för diskussioner och ett forum utan diskussionsinlägg självdör ganska snart - men det kanske är så du vill ha det ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar bara att min svenska är inte 100%,sen vad du tycker om invandrare är irrelevant.. :wink:

 

Hade du inte anklagat mig för att märka ord så hade jag inte skrivit något om "anpassa sig efter"...

Jag vet att det finns många som har problem med svenska och/eller stavningar men den bjöd du faktiskt på...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...