Jump to content
IGNORERAD

Phuea Thai hotar maskerade Facebook-användare


MPR Nyheter

Recommended Posts

"Störta och utrota Thaksin-regimen" låter inte som ett hot, menar du?

 

Nu är det inga som helst problem att hota med att störta och utrota en regering i Thailand-denna kille sitter numera i regeringen...

 

 

Fast det är kanske skillnad när de politiska motståndarna hotar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moipenyang

    17

  • Kollba

    17

  • andersbangkok

    8

  • Moritz

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok
Störta och utrota är väl inte rätt metod.

"Välja en ny regering" låter mera demokratiskt.

 

Eller ska maskerade aktivister tillåtas göra det du kritiserar de styrande i Thailand för?

Ordvalet är lite väl drastiskt och olämpligt tycker jag.

Jag har dock förståelse för att man använder kraftuttryck med ett sådant förbrytargäng vid makten.

Om man inser hur grundlurade det Thailändska folket är så kan jag förstå att man i någon form av desperation använder sådana uttryck.

Som du ser så har MaiChai givit andra exempel på hur en sittande regeringsmedlem uttalar sig. DET, om något, borde rendera straff och inte en plats i regeringen.

 

Att dom använder masker beror antagligen på att dom vet att dom riskerar trakasserier eller värre om deras identiteter avslöjas.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vet vilka websidor Shinawatraklanen håller koll på i sin desperata jakt att tysta allt och alla som på något sätt är negativa till klanen ..thaimaffian kanske läser MPR också?

The rule of law will only have meaning if politicians, celebrities, business leaders and ordinary workers are all treated equally within society, as Thai citizens each with similar responsibilities to the country.

Man behöver inte skriva det som alla redan vet!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Vem vet vilka websidor Shinawatraklanen håller koll på i sin desperata jakt att tysta allt och alla som på något sätt är negativa till klanen ..thaimaffian kanske läser MPR också?

Inte otänkbart men kanske inte direkt sannolikt. Det är nog några från thai ambassaden i så fall.

Man har satsat mer än 400 MTHB, bara i uppgradering av den befintliga övervakningsutrustningen för tele- och datatrafik, bl.a. Internet.

 

Thailand ligger långt framme när det gäller den volym av data som man analyserar och följer. Det är detta som vissa anser vara stora demokratiska framsteg; tagna av PT.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet om myndigheterna på samma sätt som FRA i Sverige har politikernas välsignelse

att analysera all e-post som korsar landets gränser - dvs i princip alla medborgares privata mail?

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Någon som vet om myndigheterna på samma sätt som FRA i Sverige har politikernas välsignelse

att analysera all e-post som korsar landets gränser - dvs i princip alla medborgares privata mail?

Jag antar att du bor granne med IL uppe i risbyn,har jag rätt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Från dagen Bangkok Post.

 

Many Facebook pages now carry a slogan reading, "The people's army has risen and it will root out the Thaksin regime from the country".

 

Och regeringen Yingluck's reaktion, via PT's officiella talesman, Prompong Nopparit.

 

"This kind of political comment is an act of mentally disturbed people," !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mentalt störd för att man inte älskar Thaksin?  Inte speciellt högt i tak inom politiken i Thailand. I alla fall inte numera. 

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/351932/pheu-thai-infuriated-at-guy-fawkes-mask-campaign

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Från dagen Bangkok Post.

 

Many Facebook pages now carry a slogan reading, "The people's army has risen and it will root out the Thaksin regime from the country".

 

Och regeringen Yingluck's reaktion, via PT's officiella talesman, Prompong Nopparit.

 

"This kind of political comment is an act of mentally disturbed people," !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mentalt störd för att man inte älskar Thaksin?  Inte speciellt högt i tak inom politiken i Thailand. I alla fall inte numera. 

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/351932/pheu-thai-infuriated-at-guy-fawkes-mask-campaign

 

Du får tänka på att det inte är lika för alla

 

När röda säger samma sak om Abhisit är dom hjältar och belönas med en regeringsbefattning. Dom är inte "mentalt störda" utan hjältar när dom tänker så. :crazy: :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du bor granne med IL uppe i risbyn,har jag rätt ?

 

Ditt namn antyder att du gör, men jag har inga kopplingar till Isaan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det handlar om hot mot personer eller myndigheter så ska det leda till "juridiska åtgärder"

 

Även här hemma är det OK att kritisera regeringen eller den förda politiken men om du hotar

med våld eller talar osanning om enskilda personer ska det få de konsekvenser som lagstiftningen anger.

 

Det är väl så det ska funka i en demokrati?

Men dom röda får fritt hota hur dom vill????

 

 

Pheu Thai MP and red-shirt leader Weng Tojirakarn yesterday called on fellow red shirts to eradicate the Democrat Party.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Remove-the-Democrats-reds-told-30184319.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom röda får fritt hota hur dom vill? ???

 

 

Pheu Thai MP and red-shirt leader Weng Tojirakarn yesterday called on fellow red shirts to eradicate the Democrat Party.

 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Remove-the-Democrats-reds-told-30184319.html

 

Inte enligt det du citerar mig för.

För övrigt bör ett övergrepp inte rättfärdiga ett annat, tycker jag.

Det kan eskalera och bli till krig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte enligt det du citerar mig för.

För övrigt bör ett övergrepp inte rättfärdiga ett annat, tycker jag.

Det kan eskalera och bli till krig.

 

Det kommer att eskalera till ett krig-frågan är hur länge det varar? Förlorarna vet vi redan vem de är, det thailändska folket, demokratin och yttrandefriheten.

 

Jag vet inte hur länge du har följt politiken i Thailand men dessa "hot" på Facebook är en mild vindpust mot vad som sades under de rödas massmöten och upplopp för några år sedan så standarden sattes väl redan då kan man anta?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Någon som vet om myndigheterna på samma sätt som FRA i Sverige har politikernas välsignelse

att analysera all e-post som korsar landets gränser - dvs i princip alla medborgares privata mail?

Lite OT; det finns ingen som helst välsignelse från politiker i Sverige att FRA får analysera medborgarnas privata mail.

Detta är en grov missuppfattning som grupperingar argumenterar för.

 

Angående Thailand; Jag vet inte vad lagstiftningen direkt säger men jag skulle bli väldigt förvånad om någon ens funderade över att man bryter någon integritet när man studerar andras mail.

Helt klart är att de system man använder är mycket kvalificerade, från en israelisk tillverkare.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Störta och utrota är väl inte rätt metod.

"Välja en ny regering" låter mera demokratiskt.

 

Eller ska maskerade aktivister tillåtas göra det du kritiserar de styrande i Thailand för?

 

Om några fårskallar skriver på Internet att de skall störta och utrota så är det väl knappast något att ta på allvar och tramsa om juridiska åtgärder.

Det man skall ta på allvar är de som inte använder sociala medier för sina organisationer.

Att gå ut öppet på Facebook visar bara att det är amatörer, och då får man se det de skriver som missnöje och protester, och det skall vilken seriös regering som helst tåla.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om några fårskallar skriver på Internet att de skall störta och utrota så är det väl knappast något att ta på allvar och tramsa om juridiska åtgärder.

Det man skall ta på allvar är de som inte använder sociala medier för sina organisationer.

Att gå ut öppet på Facebook visar bara att det är amatörer, och då får man se det de skriver som missnöje och protester, och det skall vilken seriös regering som helst tåla.

 

Korrekt. Har de aldrig hört talas om MPR?   :blink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Om några fårskallar skriver på Internet att de skall störta och utrota så är det väl knappast något att ta på allvar och tramsa om juridiska åtgärder.

Det man skall ta på allvar är de som inte använder sociala medier för sina organisationer.

Att gå ut öppet på Facebook visar bara att det är amatörer, och då får man se det de skriver som missnöje och protester, och det skall vilken seriös regering som helst tåla.

Skulle va kul och se dig i regeringen och din reaktion och gå hem utan att se över axeln efter div. hot.

Bara en tanke.. :rotfl:  :rotfl:

Personligen skulle jag ta detta på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle va kul och se dig i regeringen och din reaktion och gå hem utan att se över axeln efter div. hot.

Bara en tanke.. :rotfl:  :rotfl:

Personligen skulle jag ta detta på allvar.

 

Du menar att folk i regeringen i Thailand brukar GÅ hem ?

Och utan livvakter ?

Det där var Sverige innan Olof Palme blev mördad...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Du menar att folk i regeringen i Thailand brukar GÅ hem ?

Och utan livvakter ?

Det där var Sverige innan Olof Palme blev mördad...

Se där,ett svar om än i runda svängar..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där,ett svar om än i runda svängar.. :)

 

Du blev förvånad över att få ett svar ??

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Du blev förvånad över att få ett svar ??

Ett indirekt svar iaf som bekräftar min tanke..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att folk i regeringen i Thailand brukar GÅ hem ?

Och utan livvakter ?

Det där var Sverige innan Olof Palme blev mördad...

 

Det gäller väl även för genomsnitts befolkningen i Thailand, bortsett från de som bor nära Lumpini Park.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett indirekt svar iaf som bekräftar min tanke.. :)

 

Bekräftar vad ???

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Och på vilket sätt vill du att vi skall koppla ihop det med dig? :-) Känns inte alls logiskt.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Och på vilket sätt vill du att vi skall koppla ihop det med dig? :-) Känns inte alls logiskt.

Vi? Att du blandar i dig är ologiskt..:) Du bryr dig mer än du vill säga,alltid nån som nappar.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...