Jump to content
IGNORERAD

Vi behöver hjälp från dig !


sb222pv

Recommended Posts

Herr Chang

Jag fattar fortfarande inte vad man anser flygbolagen eller resebyråerna ska informera om? Och vad det ska åstadkomma?

 

Är man någorlunda frisk i huvudet så avböjer man väl oavsett information dessa erbjudanden i den mån man får några. Är man pedofil skiter man väl fullkomligt i denna information.

 

Herr Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sb222pv

    11

  • Jive

    6

  • chiangmai

    5

  • Moritz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Erbjudande om barn/ungdomssex har jag bara fått en gång, i Kúala Lumpur, på en besinstation mitt emot vårt hotell vid HardRock Café.blev nog lite överraskad för jag bara sa "WHAT?"

Sonen som va med kom just ut från butiken och fråga, va har hänt, har du sett spöken mitt i stan?

När jag relaterade kom det ett "What?" därifrån med, fan vad jag garvade, samma reaktion!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta är varför dessa  enkäter dyker upp med jämna mellanrum.  Samma upplägg, sexturism. Känns riktigt uttjatat. Och dessa unga tjejer som skall göra sin uppsats.

Intressant vore en uppsats om rika västerlänningar som betalar dyrt för att kunna leva billigt i tex Thailand. Varför kostar restaurang besöket en bråkdel av priset i Sverige,,,,

Har resenären synpunkter på detta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Allra mest intressant vore en enkät om varför en del svenska män föredrar en kvinna från Asien.

 

Fast jag tvivlar på att dessa studenter skulle kunna formulera vettiga svarsalternativ eller ens frågor.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag fattar fortfarande inte vad man anser flygbolagen eller resebyråerna ska informera om? Och vad det ska åstadkomma?

 

Är man någorlunda frisk i huvudet så avböjer man väl oavsett information dessa erbjudanden i den mån man får några. Är man pedofil skiter man väl fullkomligt i denna information.

 

Herr Chang

Jag antar att det är en polisanmälan som man är ute efter men jag har aldrig sett informationen så det är en vild gissning.

Något annat resultat har jag svårt att tänka mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allra mest intressant vore en enkät om varför en del svenska män föredrar en kvinna från Asien.

 

Fast jag tvivlar på att dessa studenter skulle kunna formulera vettiga svarsalternativ eller ens frågor.

 

Herr Chang har talat.

Finns  mängder med exempel på den mörka skönheten i svensk bioproduktion. Allt från pilsnerfilmer till sällskapsresan 1. Utlädska fruntimmer utmålas som heta och farliga. Svenska kärringar som surkart...

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Allra mest intressant vore en enkät om varför en del svenska män föredrar en kvinna från Asien.

 

Fast jag tvivlar på att dessa studenter skulle kunna formulera vettiga svarsalternativ eller ens frågor.

 

Herr Chang har talat.

Det hade som sagt varit en mycket intressantare frågeställning. Intuitivt kanske man redan vet svaret på den frågan, så det är nog inte av intresse att få den besvarad. Och det är förmodligen inte för att man vill ha en hushållerska som ställer upp på sex närhelst husbonden så önskar.

För övrigt börjar det bli alldeles för mycket genustrams och egendomligheter i samhällsdebatten. Varför inte bara tillvarata de bästa egenskaperna hos man respektive kvinna och inse att vi är skapta olika och försöka göra det bästa av situationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar fortfarande inte vad man anser flygbolagen eller resebyråerna ska informera om? Och vad det ska åstadkomma?

 

Är man någorlunda frisk i huvudet så avböjer man väl oavsett information dessa erbjudanden i den mån man får några. Är man pedofil skiter man väl fullkomligt i denna information.

 

Herr Chang

 

Där har du helt rätt.

Det är därför jag inte förstår vitsen med enkäten.

Vad är det resebyråerna (inte flygbolagen) skall informera om ?

Att barnsex är förbjudet även i Thailand  ?

Att charterturisterna skall hålla ögonen öppna och anmäla allt misstänkt - dvs även faranger som är ute och går hand i hand med sina egna barn ? Eller skall thailändare också anmälas när de går med sina barn ?

Eller vad ?

Pedofiler skiter fullständigt i information, de är ute efter barn - inget annat.

Som sagt: Jag begriper inte vitsen med enkäten, eller informationen för den delen...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns  mängder med exempel på den mörka skönheten i svensk bioproduktion. Allt från pilsnerfilmer till sällskapsresan 1. Utlädska fruntimmer utmålas som heta och farliga. Svenska kärringar som surkart...

 

Sanning mao...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Jaså hur många dagar tillbringade hon(han) bland barerna i Thailand då??

 

Jag har tiilbringat tre år bland barerna i Pattaya och varit ihop med tre bartjejer longtime så är det något särskilt ni undrar över så tveka inte att kontakta mig.

 

BTT

Hahaha du har fan inte alla bestick i lådan BTT :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker resebolagen ska uppmärksamma de usla förhållanden för gästarbetare i Thailand.

Känner varmt för dom och har många Burmesiska vänner i Thailand.

 

Råkade redan på första resan för 10 år sedan få bra kontakt med personal på hotellet

och har sedan dess engagerat mig i migrantarbetarnas öden.

 

Det kan resebolagen dessutom göra utan att riskera skrämma kunder och det skulle

göra stor skillnad om gästerna visade intresse för låga löner och arbetsförhållanden

på semesterorters hotell och restauranger.

 

Att hotellägaren / managern avslöjas som en usel arbetsgivare skulle betyda loss of face

och är det något Thailändare hatar ...

 

Har gjort det till en vana att redan vid ankomsten ställa vänliga frågor i receptionen huruvida
hotellet har många Burmesiska anställda och man märker att frågan är känslig och ibland

ljuger de en rakt upp i ansiktet :-)

 

Rent egoistisk känns det bra för oss att göra lite annat än att bada och konsumera Singha

på semesterresan men var och en har ju sin smak och lust.

 

Det finns massor med NGO's som jobbar med frågorna och ett epost är ofta allt som behövs
om man har lust att besöka dom och få en presentation  av deras verksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det behöver nog inte informeras om den biten.

 

Jag åkte med en sk flygstol till Phuket en gång ensam och har aldrig blivit så utittad som av de svenska paren på väg mot semestern.

 

Om de misstänkte att jag var pedofil eller horbock låter jag vara osagt men det var inte så kul med alla dessa menade blickar.

 

En ensam man som åker till Phuket hm hm!!!

 

BTT

 

Du skulle naturligtvis ha åkt till Pattaya istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Har svarat.

 

Dock är väl Apollo och de andra som nämns i undersökningen researrangörer och inte flygbolag. De har egna flygplan, men de anlitar ju även andra flygbolag, tex Thai air, för sina kunder.

 

Lycka till!

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det undergräver din seriösa trovärdighet.

Språkpolis någon gång i forntiden kanske?

Varför klagar du inte oftare på detta, är det för att dessa är nya kanske och behöver tryckas ner?

Hur tror du f.ö. din seriösa trovärdighet ser ut hos Svenskar om du berättar var och med vem du bor till okända?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

För att en undersökning ska bli så objetivt gjort som möjligt så ska man ge så lite information som det bara går har vi fått insturktioner om, detta är anledningen.

Förra gången lät vi helt bli att svara på några komentarer och vi rådfrågade våran lektor och han föreslog att denna gång göra tvärt om för att se hur inställningen hos skribenterna ändrades.

Men tack så mycket för kritiken och jag tar inte illa upp av den. Dock anser iaf jag att vissas komentarer mest skrevs för att man får tillfälle att trycka ner på någon eller något.

 

Kolla nu då, nu ni gett mera information, hur svaren blivit mycket mera konstruktiva och positiva än förut.

Med all respekt bör lektorn ni rådfrågar kanske ta upp sina instruktioner till revision.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Språkpolis någon gång i forntiden kanske?

Varför klagar du inte oftare på detta, är det för att dessa är nya kanske och behöver tryckas ner?

Hur tror du f.ö. din seriösa trovärdighet ser ut hos Svenskar om du berättar var och med vem du bor till okända?

 

/ SatanG

 

Absolut inte, snarare tvärtom - mitt lilla bidrag till att få upp kunskapen till en acceptabel nivå, som förr i tiden.

Sedan fattar jag inte vad detta har att göra med var jag bor och vem jag bor med.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut inte, snarare tvärtom - mitt lilla bidrag till att få upp kunskapen till en acceptabel nivå, som förr i tiden.

Sedan fattar jag inte vad detta har att göra med var jag bor och vem jag bor med.

Du menade att tack vare att de inte skrev perfekt svenska så undergräver det deras trovärdighet.

Människor som dig, och mig, undergräver också våran trovärdighet riktigt jävla ordentligt hos många svenskar

när vi berättar att vi bor i Thailand så det känns lite fånigt att klaga på deras trovärdighet när våran egen

"felaktiga" trovärdighet ifrågasätts.

Varför tror du t.ex. så många svenskar måste berätta att deras tjej minsann inte träffades i baren för okända.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

 

Enkäten blandar ihop begreppen flygbolag och researrangör!

 

Apollo, Ving och Fritidsresor är researrangörer, ej flygbolag.

 

I fråga två glöms alternativet "Hos resebyrå", vilka torde fortfarande ha 30 % av marknaden.

 

Har dock besvarat enkäten. Lycka till!

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menade att tack vare att de inte skrev perfekt svenska så undergräver det deras trovärdighet.

Människor som dig, och mig, undergräver också våran trovärdighet riktigt jävla ordentligt hos många svenskar

när vi berättar att vi bor i Thailand så det känns lite fånigt att klaga på deras trovärdighet när våran egen

"felaktiga" trovärdighet ifrågasätts.

Varför tror du t.ex. så många svenskar måste berätta att deras tjej minsann inte träffades i baren för okända.

 

/ SatanG

 

För att de, av bekvämlighet, feghet och gummirygg, inte vill utsätta sej själva eller tjejen för den fördomsfulla PK-mobben.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Jag fattar fortfarande inte vad man anser flygbolagen eller resebyråerna ska informera om? Och vad det ska åstadkomma?

 

Är man någorlunda frisk i huvudet så avböjer man väl oavsett information dessa erbjudanden i den mån man får några. Är man pedofil skiter man väl fullkomligt i denna information.

 

Herr Chang

Hej.

 

Informationen är väl kontaktnummer och information hur man bör agera om man ser om man ser något suspekt på resmålet?

 

 

 

Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Hej.

 

Enkäten blandar ihop begreppen flygbolag och researrangör!

 

Apollo, Ving och Fritidsresor är researrangörer, ej flygbolag.

 

I fråga två glöms alternativet "Hos resebyrå", vilka torde fortfarande ha 30 % av marknaden.

 

Har dock besvarat enkäten. Lycka till!

Ja de vet dessutom inte att en fråga som de ska behandla statistiskt inte får innehålla mer än en variabel.

 

"Har du någon gång fått information om hur resebolagen arbetar emot barnsexturism eller vart du ska vända dig om du ser det på destionationen ?"

Link to comment
Dela på andra sajter

För att de, av bekvämlighet, feghet och gummirygg, inte vill utsätta sej själva eller tjejen för den fördomsfulla PK-mobben.

Tror att du till stor del har rätt. Kanske kan tilläggas att det kanske kan bespara tjejen/frugan en hel del obehag.

Tyvärr är det nog inte alltid bäst att leka Don Quijote, men vad vet jag.

 

MVH / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att du till stor del har rätt. Kanske kan tilläggas att det kanske kan bespara tjejen/frugan en hel del obehag.

Tyvärr är det nog inte alltid bäst att leka Don Quijote, men vad vet jag.

 

MVH / SatanG

 

Även om jag bor i Thailand och hoppas att aldrig mer behöva sätta min fot i Sverige, så känns det ändå som ett "stick i hjärtat" när jag läser artiklar i den svenska dagspressen om "en förlorad generation" -  kunskapsmässigt och att invandrarna som kommer in på universiteten har en högre kunskapsnivå än etniska svenskar.

 

Reaktionen på mina inlägg i den här tråden bekräftar med all tydlighet hur sned attityden bland svenskar är till kunskapsinhämtning.

Rätta till och informera = trycka ner.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag bor i Thailand och hoppas att aldrig mer behöva sätta min fot i Sverige, så känns det ändå som ett "stick i hjärtat" när jag läser artiklar i den svenska dagspressen om "en förlorad generation" -  kunskapsmässigt och att invandrarna som kommer in på universiteten har en högre kunskapsnivå än etniska svenskar.

 

Reaktionen på mina inlägg i den här tråden bekräftar med all tydlighet hur sned attityden bland svenskar är till kunskapsinhämtning.

Rätta till och informera = trycka ner

 

Vore det inte mer rättvist att reagera mot de som har skuld till problemet än enskilda individer som ber om hjälp?

Annars finns det redan gott om folk härinne att kritisera, eller hur?

Då du fråntar någon seriösiteten offentligt så anser jag det vara att trycka ner.

 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...