Jump to content
IGNORERAD

Vi behöver hjälp från dig !


sb222pv

Recommended Posts

Finns det inga kvinnor som reser 5 eller 7 gånger?     Och förresten vad betyder "vårna"? 

Tror att Vårna betyder våren är på väg eller nåt sånt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sb222pv

    11

  • Jive

    6

  • chiangmai

    5

  • Moritz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Om du tror att inga studenter använder rättstavnings program till sina upsatser har du fel, jag är 19 år går mitt första universitets år och kan erkänna att stavning inte är min starka sida.  Men är rätt övertygad om att folk har lyckats med större saker än att komma in på ett universitet utan att vara mästare i stavning. Har dock inte heller något med våran enkät att göra.

 

Då är du kanske tacksam om vi hjälper dej lite.

Det heter "vår enkät" på svenska och inte "våran enkät".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom ni tydligen läser här i tråden så skulle jag gärna ge er en kort summering av mina erfarenheter av barnsexturism i Thailand efter att ha tillbringat ca 4 månader där per år i 15 år, efter att ha infiltrerat det thailändska samhället genom att gifta mig thailändskt, skaffa mig halvthailändska barn samt lärt mig språket och kulturen.

Under all den tid jag tillbringat över hela landet så har jag besökt och bott i över 40 av landets 76 provinser samt givetvis alla större och mellanstora turistorter massvis av ggr inkluderande de värsta vad gäller sexturism (Pattaya, Bangkok, Patong). Trots min breda erfarenhet har jag ännu aldrig sett något enda som jag med rimlig säkerhet kan säga har med barnsexturism eller pedofili att göra.

Så sannolikheten att tvåveckors charterturist i de mest välbesökta turistområdena skulle se något i den vägen är i princip obefintlig.

 

Självklart förekommer det barnprostitution i landet, precis som det gör det i Sverige och alla länder i världen. Det är säkert också ett rätt så omfattande problem i Thailand relativt länder i västeuropa, men man bör ändå ha klart för sig att det rör sig om en lika ljusskygg verksamhet i Thailand som i västeuropa. Det är en företeelse som vanliga svenska charterturister inte ser något som helst av.

Däremot så händer det tragiskt nog att naiva svenska charterturister (som hört om barnsexhandeln i Thailand) tar en västerländsk man som går hand i hand men sina egna eller sin frus barn på stranden för en pedofil. Men det är bara deras egna fantasi som spelar dom ett spratt. Pedofiler tar normalt inte med sina offer till stranden eftersom det handlar om fleråriga fängelsestraff att ertappas med brott som dessa även i Thailand.

 

Så att de svenska charterbolagen ska dela ut informationsbrochyrer mot barnsexturism känns lite som att skjuta över målet. Mot sexturism kanske det finns en poäng, men inte mot barnsexturism, för den syns inte för charterturister.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår upsatts handlar inte om att resebolagen ska stoppa barnsexturismen utan om hur dom framställer sig kontra vad dom faktist gör.

Tycker dock många komentarer bara är onödiga, vill ni svara och hjälpa oss med enkäten så är vi jätte glada över det , vill ni inte då gör ni helt enkelt inte detta men då behöver ni inte lägga komentarer som bara läggs för att på något sätt trycka ner på enkäten. Vi tar gärna emot kritik om enkäten för det hjälper oss att göra bättre till nästa gång. Men att kritisera hur jag stavar när jag skriver på ett forum har inget men undersökningen att göra.
 

Ändrades av sb222pv
Link to comment
Dela på andra sajter

Swift 4x4 avstängd för borttagna elaka kommentarer i tråden, skärpning för fan!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår upsatts handlar inte om att resebolagen ska stoppa barnsexturismen utan om hur dom framställer sig kontra vad dom faktist gör.

Tycker dock många komentarer bara är onödiga, vill ni svara och hjälpa oss med enkäten så är vi jätte glada över det , vill ni inte då gör ni helt enkelt inte detta men då behöver ni inte lägga komentarer som bara läggs för att på något sätt trycka ner på enkätet. Vi tar gärna emot kritik om enkäten för det hjälper oss att göra bättre till nästa gång. Men att kritisera hur jag stavar när jag skriver på ett forum har inget men undersökningen att göra.

 

 

Jo, det undergräver din seriösa trovärdighet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår upsatts handlar inte om att resebolagen ska stoppa barnsexturismen utan om hur dom framställer sig kontra vad dom faktist gör.

Tycker dock många komentarer bara är onödiga, vill ni svara och hjälpa oss med enkäten så är vi jätte glada över det , vill ni inte då gör ni helt enkelt inte detta men då behöver ni inte lägga komentarer som bara läggs för att på något sätt trycka ner på enkätet. Vi tar gärna emot kritik om enkäten för det hjälper oss att göra bättre till nästa gång. Men att kritisera hur jag stavar när jag skriver på ett forum har inget men undersökningen att göra.

 

 

Att skriva varför ni gör undersökningen och därmed motivera oss att lägga ner tid på att hjälpa er

är det första ni får ta till er.

 

Att låta bli att klaga på kommentarerna ni orsakat är det andra.

 

I all välmening

 

M

Link to comment
Dela på andra sajter

För att en undersökning ska bli så objetivt gjort som möjligt så ska man ge så lite information som det bara går har vi fått insturktioner om, detta är anledningen.
Förra gången lät vi helt bli att svara på några komentarer och vi rådfrågade våran lektor och han föreslog att denna gång göra tvärt om för att se hur inställningen hos skribenterna ändrades.

Men tack så mycket för kritiken och jag tar inte illa upp av den. Dock anser iaf jag att vissas komentarer mest skrevs för att man får tillfälle att trycka ner på någon eller något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår upsatts handlar inte om att resebolagen ska stoppa barnsexturismen utan om hur dom framställer sig kontra vad dom faktist gör.

Tycker dock många komentarer bara är onödiga, vill ni svara och hjälpa oss med enkäten så är vi jätte glada över det , vill ni inte då gör ni helt enkelt inte detta men då behöver ni inte lägga komentarer som bara läggs för att på något sätt trycka ner på enkätet. Vi tar gärna emot kritik om enkäten för det hjälper oss att göra bättre till nästa gång. Men att kritisera hur jag stavar när jag skriver på ett forum har inget men undersökningen att göra.

 

 

Er frågo formulär är lite fel.

 

fråga ett är inte bra.

Charterbolag använder många på detta forum inte.

 

Vi bokar med flygbolag via nätet eller resebyråer.

Är det mycket charterturister på en badort så åker man till en annan ort.

Dom förstör prisbilden mm.

 

Själva har jag varit sambo med en Thaitjej i 8 år 2004-2012

Nu är jag sambo med en tjej från Filippinerna.

Rest till Thailand över 40 resor tur och retur Kastrup-Bangkok.

Sedan januari 1999, ca 3 resor per år.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att en undersökning ska bli så objetivt gjort som möjligt så ska man ge så lite information som det bara går har vi fått insturktioner om, detta är anledningen.

Förra gången lät vi helt bli att svara på några komentarer och vi rådfrågade våran lektor och han föreslog att denna gång göra tvärt om för att se hur inställningen hos skribenterna ändrades.

Men tack så mycket för kritiken och jag tar inte illa upp av den. Dock anser iaf jag att vissas komentarer mest skrevs för att man får tillfälle att trycka ner på någon eller något.

 

Lärdomen du får här är alldeles gratis och du behöver inte ens tacka, men att bli sur för att du får lära sådant som du tidigare har missat i din utbildning känns väl sådär.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Kanske enkäten är ett svepskäl.

 

Vad de i verkligheten är intresserade av, kan vara hur vi reagerar på en undermålig enkät.

Deras uppsats handlar kanske om nätmobbing eller hur elaka de är som tror de är anonyma :-)

ja då verkar dom ha kommit till rätt sida (nätmobbning)

Det var sjutton vad ni är stingsliga!

Dom håller på med underlag till en uppsats! Det verkar som en del här tar det väldigt personligt. Varför det?

Svara eller strunta i det men lägg ner det där barnsligheterna som en del (t.ex Benriach) håller på med.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

policies

 

Vår upsatts handlar inte om att resebolagen ska stoppa barnsexturismen utan om hur dom framställer sig kontra vad dom faktist gör.

 

Vad betyder denna mening.

Jag är ingen typisk resenär till Thailand, snarare från Thailand, eftersom jag bor här. Men de få gånger jag åker, oavsett riktning,har jag aldrig i samband med köp av biljett eller under färd fått någon information om något överhuvudtaget.

Undantaget är givetvis info om hyrbilar och hotell..

Finns det något bolag som överhuvudtaget profilerar sig och informerar om något...  tex miljöförstöring ,ät inte odlade jätteräkor Thailand... Piratkopior, köp inte detta... Barnarbete...handla inte på HM...m.m

Tror inget resebolag profilerar sig i någon fråga. De säljer biljetter... Punkt slut.

Har ni  info om att de har polycies i diverse moraliska frågor angående destinationsorter, vill jag gärna veta .

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom ni tydligen läser här i tråden så skulle jag gärna ge er en kort summering av mina erfarenheter av barnsexturism i Thailand efter att ha tillbringat ca 4 månader där per år i 15 år, efter att ha infiltrerat det thailändska samhället genom att gifta mig thailändskt, skaffa mig halvthailändska barn samt lärt mig språket och kulturen.

Under all den tid jag tillbringat över hela landet så har jag besökt och bott i över 40 av landets 76 provinser samt givetvis alla större och mellanstora turistorter massvis av ggr inkluderande de värsta vad gäller sexturism (Pattaya, Bangkok, Patong). Trots min breda erfarenhet har jag ännu aldrig sett något enda som jag med rimlig säkerhet kan säga har med barnsexturism eller pedofili att göra.

Så sannolikheten att tvåveckors charterturist i de mest välbesökta turistområdena skulle se något i den vägen är i princip obefintlig.

 

Självklart förekommer det barnprostitution i landet, precis som det gör det i Sverige och alla länder i världen. Det är säkert också ett rätt så omfattande problem i Thailand relativt länder i västeuropa, men man bör ändå ha klart för sig att det rör sig om en lika ljusskygg verksamhet i Thailand som i västeuropa. Det är en företeelse som vanliga svenska charterturister inte ser något som helst av.

Däremot så händer det tragiskt nog att naiva svenska charterturister (som hört om barnsexhandeln i Thailand) tar en västerländsk man som går hand i hand men sina egna eller sin frus barn på stranden för en pedofil. Men det är bara deras egna fantasi som spelar dom ett spratt. Pedofiler tar normalt inte med sina offer till stranden eftersom det handlar om fleråriga fängelsestraff att ertappas med brott som dessa även i Thailand.

 

Så att de svenska charterbolagen ska dela ut informationsbrochyrer mot barnsexturism känns lite som att skjuta över målet. Mot sexturism kanske det finns en poäng, men inte mot barnsexturism, för den syns inte för charterturister.

 

Ibland läser man ett inlägg som gör att man återfår lite hopp om mänskligheten.

Blir så lack när man hör människor som har spenderat en vecka på Koh Samui stå och berätta för alla de kan att "till Samui ska ni inte åka för där står de minsann och säljer 12-åringar helt öppet vid sidan av vägen". Är de helt dumma i huvudet? Ljuger de? Eller ser de helt enkelt det de vill se? Jag vet inte, för än så länge har jag inte fått något konkret svar från någon jag har konfronterat, men jag misstänker att det är en blandning av de tre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag kommer ihåg rätt så hade Spies information på sina hotel i Phuket i början av 90-talet ang barnprostitution. Om flyget hade de eller inte vet jag inte. Åkte inte med dem.

Bodde bara på samma hotel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ving har som exempel en policy mot barnsexturism och har en uppförandekod som säger bla att dom informerar sina resenärer som åker till destinationer dom anser är som mest utsatta om barnsexturismen ( hur man ser det, vad man bör göra mm )samt hjälper till med anmälan samt konfrontering på plats om det behövs.

Sen hurvidare detta följs är det vi vill ta reda på

Ändrades av sb222pv
Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med Ving Till Phuket 2008... absolut ingen info. Idag tror jag att merparten köper flygstol via en resebyrå. Via internet eller IRL. På det aktuella planet//flygbolaget är ett ett brett spektra av resenärer. Så sk traditionell charterinfo har nog tiden sprungit ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Ibland läser man ett inlägg som gör att man återfår lite hopp om mänskligheten.

Blir så lack när man hör människor som har spenderat en vecka på Koh Samui stå och berätta för alla de kan att "till Samui ska ni inte åka för där står de minsann och säljer 12-åringar helt öppet vid sidan av vägen". Är de helt dumma i huvudet? Ljuger de? Eller ser de helt enkelt det de vill se? Jag vet inte, för än så länge har jag inte fått något konkret svar från någon jag har konfronterat, men jag misstänker att det är en blandning av de tre.

Kan bara hållaa med dig om detta.

Jag har hört en del konstiga saker om Thailand också.

Men inte sett något av det på mina resor dit.

Ibland är det nästan komiskt att lyssna till charterresenärerna.

Dom som kan allt om Thailand och aldrig varit utanför Phuket.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vi inte ser det håller jag med om. Har själv inte sett det som liknar,

även om många flickor i Thailand ser betydligt yngre ut för mig än de är.

 

Än mindre är väl chansen i och med att vi som själv har familj där inte är benägna att misstänka

"farangen som går hand i hand med pojken på stranden". Vi ser oss själva i honom.

 

Men är det inte ett faktum att pedofilerna rent faktisk åker till Thailand för att hitta sin lycka?

Så det går tydligen att hitta för den som letar och risken att åka dit är för liten för att skrämma.

 

Om researrangörerna skulle bemöda sig om att informera seriöst då kanske chansen ökar
att någon lägger märke till om en farbror i sällskapet beter sig konstigt.

 

Problemet är väl att de lika lite som systembolaget vill verka mot sin egen verksamhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Merparten av pedofiler är thai...om man nu får tro thai tv. Varje vecka nytt fall.  Har inte sett ett fall under mina 5 år med farang. Tittar varje morgon på thai news

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att vi inte ser det håller jag med om. Har själv inte sett det som liknar,

även om många flickor i Thailand ser betydligt yngre ut för mig än de är.

 

Än mindre är väl chansen i och med att vi som själv har familj där inte är benägna att misstänka

"farangen som går hand i hand med pojken på stranden". Vi ser oss själva i honom.

 

Men är det inte ett faktum att pedofilerna rent faktisk åker till Thailand för att hitta sin lycka?

Så det går tydligen att hitta för den som letar och risken att åka dit är för liten för att skrämma.

 

Om researrangörerna skulle bemöda sig om att informera seriöst då kanske chansen ökar

att någon lägger märke till om en farbror i sällskapet beter sig konstigt.

 

Problemet är väl att de lika lite som systembolaget vill verka mot sin egen verksamhet.

 

Det behöver nog inte informeras om den biten.

 

Jag åkte med en sk flygstol till Phuket en gång ensam och har aldrig blivit så utittad som av de svenska paren på väg mot semestern.

 

Om de misstänkte att jag var pedofil eller horbock låter jag vara osagt men det var inte så kul med alla dessa menade blickar.

 

En ensam man som åker till Phuket hm hm!!!

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det har hänt mig en gång på 38 resor under 11 år att jag blivit erbjuden barnsex. Jag sitter på en liten rökhörna utanför ett stort shoppingcenter i Chiang Mai och röker en cigarett. Där sitter också två thailändska ungdomar och röker. Vi pratar lite, och jag uppmanar dom att lägga av med rökningen, då det blir svårare och svårare att sluta ju längre håller på. Ingen respons på det, och sen går dom.

 

Några minuter kommer det en thailändsk man och sätter sig. Vi pratar lite, och han har uppenbarligen observerat att jag konverserat med de två ungdomarna. För nu kommer det:

 

"Do you like young boys?"

 

Nja, hur så? Jo, jag skulle kunna få följa med till ett hus i närheten där det fanns många unga pojkar att välja på. Jag avböjer förstås detta erbjudande och funderar på om jag ska ringa till polisen. Men mannen försvinner ganska kvickt, så det blev inget med det.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Under mina resor till olika länder i Asien har det hänt en gång (för cirka 20 år sedan) att jag fått frågor som "Do you wan boys"

och det hände på Sri Lanka som då var ett känt tillhåll för homosexuella samt pedofiler.

 

Killar ,ofta mc-taxi eller tok tok förare, har väldigt ofta frågat om jag inte ville träffa "Yang girls"

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Stackars studenter, de visste inte vad de gjorde när de lade ut enkäten bland ett gäng perfekta torskar med klockren stavning.

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har hänt mig en gång på 38 resor under 11 år att jag blivit erbjuden barnsex. Jag sitter på en liten rökhörna utanför ett stort shoppingcenter i Chiang Mai och röker en cigarett. Där sitter också två thailändska ungdomar och röker. Vi pratar lite, och jag uppmanar dom att lägga av med rökningen, då det blir svårare och svårare att sluta ju längre håller på. Ingen respons på det, och sen går dom.

 

Några minuter kommer det en thailändsk man och sätter sig. Vi pratar lite, och han har uppenbarligen observerat att jag konverserat med de två ungdomarna. För nu kommer det:

 

"Do you like young boys?"

 

Nja, hur så? Jo, jag skulle kunna få följa med till ett hus i närheten där det fanns många unga pojkar att välja på. Jag avböjer förstås detta erbjudande och funderar på om jag ska ringa till polisen. Men mannen försvinner ganska kvickt, så det blev inget med det.

 

Herr Chang har talat.

"Smoking" kan ju betyda mer än en sak... Ingen rök utan eld? ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt vilken hård ton det blev i tråden, anfall är bästa försvar?

Har aldrig, mig veterligen, sett någon handel med barn. Men många tjejer som sett väldigt unga ut (särskilt i våra ögon) tillsammans med män som sett väldigt gamla ut (särskilt i allas ögon) och sånt kan ju förstås misstolkas.

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...