Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

Är det Muslimer du tänker på?

Nej,Jag tänker på fördomsfulla människor som är rädda för andra och sin egen skugga och lever därefter,devisen hoppa på först

Typ mäniskor lever åt (H )nej dom lever åt helvete menar jag.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade aldrig hört uttrycket förut, var tvungen att använda google. 

Hur länge blir du kvar nu?

Google är jättebra

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen säjer att det är svårt att ta dessa ligister, kan man inte använda paintball vapen med kulorna fyllda med DNA-färg(samma som man målar på kopparplåt och som man kan spraya rånare med vid flykten) och sedan spåra dessa med speciella lampor?

 

 

Då kan ju polisen göra dom illa. Betänk att de får ett blåmärke som de kan visa upp för pressen. Då går drevet om "polisvåld" och övervåld.

 

Nej, så kan vi inte ha det.  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

En tanke som slår mig av kravallerna är paralellen till bråk i skolan.

 

För 12 år sen när min grabb skulle välja högstadieskola så ville han börja i en skola som det vart mycket bråk i det senaste året. Vi åkte dit på en träff med rektorn och frågade om det som hänt. Rektorn förklarade att det är ett känt faktum, att när en skola får omkring 25% invandrarelever, så uppstår en maktkamp som resulterar i våldsamheter. Skolan befann sig just i den situationen men han försäkrade att det hade de löst, hehe. Vi valde en annan skola.

 

Är det samma som sker ute i samhället idag, dvs att invandrarna är så många (iaf i vissa områden, städer) att de revolterar mot "det svenska"?

 

Det har ju förekommit förslag att införa t.ex sharia lagar m m. Vad är nästa krav?

 

Ja, den som lever får se men visst känns det olustigt hur det blivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns nog ingen snickare som tar 6-700 kr/timme, däremot  så ligger tim priset runt 350-400 kr/timme, är själv golvläggare/kakelsättare och har varit i branchen i 40 år så den summan du nämner känner jag ingen som tar här nere i Skåne ialla fall. ,emn jag kan ha fel iofs,

BAB byggtjänst var och fixade en försäkringskada ( hyresgäst som hade haft brand i sin lägenhet) Dom fakturerade 260 timmar a 640kr + moms...  208000:-  i arbetslön   43000:- + moms material jag fick betala 7000:- + 20 %  ( 52350:- ) i självrisk...

Jag fick inte själv välja vem som skulle göra vid det..

Jo  det blev bra men..

Och jag bor i Skåne...Åstorp

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Ue brukar fakturera runt 350kr timmen,sen måste ju he leva också..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

BAB byggtjänst var och fixade en försäkringskada ( hyresgäst som hade haft brand i sin lägenhet) Dom fakturerade 260 timmar a 640kr + moms...  208000:-  i arbetslön   43000:- + moms material jag fick betala 7000:- + 20 %  ( 52350:- ) i självrisk...

Jag fick inte själv välja vem som skulle göra vid det..

Jo  det blev bra men..

Och jag bor i Skåne...Åstorp

Hej, Snacka om att bli uppskirtade, kan ju vara så att dom trissar upp timlön så fort det är försäkringsbolag som skall pröjsa, ett jäkla sätt är det, för skulle alla göra så , så stiger ju garanterat premierna på våra försäkringar.Absolut inte bra, men vad jag vet så ingen av mina kontakter tar en sådan timpeng som du säger, men dom är ju ochså då ett fåmansbolag, kanske dom stora drakarnar tar så mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant, det är svårt för polisen att ta fast bil och skol-dagis brännare men högerextremister var hur lätt som helst att haffa.

18 stycken på en gång. 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16841663.ab

 

En del av text 

"Under fredagskvällen utbröt också oroligheter i bostadsområden Vivalla i Örebro. Vid 20.30 fick polisen in rapporter om 25 till 50 maskerade ungdomar som var på väg mot Vivalla.

– Vi skingrade dem, men de dök upp igen med dunkar, troligtvis med brännbar vätska, säger Mats Nylén.

Kort efteråt började flera bilar brinna och ett poliskontor i Vivalla centrum vandaliserades."

 

Hur fan kunde man tillåta ungdomar med dunkar och troligtvis med brännbar vätska att bara gå sin väg??

Man kan verkligen undra.

 

Högerorienterade... jag trodde det var muslimer det pratades om !!!

 

Om det kan visas att sd (eller de som är ännu mera nationalistiska) står bakom detta,

i syftet att skapa hat mot invandrare där invandrarna är flest så får är det ingen större risk att de vinner röster på kravallerna.

Om det kommer fram, vill säga.

 

Personer i poliskåren är kända för att dela värderingar med de som är längst ut på högerkanten.

 

I en annan artikel påstås det att det är vänsterextremister som ligger bakom.

"Autonoma" - vad nu det kan vara. Folk som dyker upp var det än är kaos för att förstärka den.

 

Man vet snart inte vad man ska tro, hoppas det klarnar så småningom.

Det är ingen tillfällig grej utan en signal som ska tas på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Högerorienterade... jag trodde det var muslimer det pratades om !!!

 

Om det kan visas att sd (eller de som är ännu mera nationalistiska) står bakom detta,

i syftet att skapa hat mot invandrare där invandrarna är flest så får är det ingen större risk att de vinner röster på kravallerna.

Om det kommer fram, vill säga.

 

Personer i poliskåren är kända för att dela värderingar med de som är längst ut på högerkanten.

 

I en annan artikel påstås det att det är vänsterextremister som ligger bakom.

"Autonoma" - vad nu det kan vara. Folk som dyker upp var det än är kaos för att förstärka den.

 

Man vet snart inte vad man ska tro, hoppas det klarnar så småningom.

Det är ingen tillfällig grej utan en signal som ska tas på allvar.

 

Svensk media (läs Aftonbladet) har det jobbigt just nu,dom måste på nåt viss vissa att detta är SD och högerextrema som är skyldiga till kravallerna.

 

För och skydda sina bostadsområde har det bildats medborgargarde och i detta fallet var det fotbollshulliganer som försökte och hjälpa till.

 

Alltså inget med SD att göra.

 

Tror inte polisen  brandmän har ett trevligt jobb just nu. Tänk dig själv och bli utskickad i natten och bli attackeras med stenar och glåpord.

 

Allahu Akbar

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk media (läs Aftonbladet) har det jobbigt just nu,dom måste på nåt viss vissa att detta är SD och högerextrema som är skyldiga till kravallerna.

 

För och skydda sina bostadsområde har det bildats medborgargarde och i detta fallet var det fotbollshulliganer som försökte och hjälpa till.

 

Alltså inget med SD att göra.

 

Tror inte polisen  brandmän har ett trevligt jobb just nu. Tänk dig själv och bli utskickad i natten och bli attackeras med stenar och glåpord.

 

Allahu Akbar

 

Precis.

Obegripligt hur någon kan attackera de som är satta att hjälpa oss.

Ambulans och brandkår menar jag.

Polisens roll är mera diffus.

Ibland verkar de mera benägna att hjälpa sig själva och använda maktspråk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara roligt att se hur tex den finska polisen hade hanterat detta.Den svenska får ju för guds skull inte göra så att ligist jävlarna får ett skrubbsår ens.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara roligt att se hur tex den finska polisen hade hanterat detta.Den svenska får ju för guds skull inte göra så att ligist jävlarna får ett skrubbsår ens.

 

 

Med finska polisen så hade det aldrig blivit några upplopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med finska polisen så hade det aldrig blivit några upplopp!

Nej.Finska polisen jävlas man inte med.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nu mutas stenkastarhyliganerna för att avväpna sig Postade en bild

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Med finska polisen så hade det aldrig blivit några upplopp!

 

BS å med det menar jag Bullshit.

 

Kanske beror skillnaden på att vissa av våra grannländer inte tagit sitt globala ansvar så allvarligt, nej Muslimska invandrare får andra länder ta hand om... 

När det va som värst under finska vinterkriget tog vi hand om er åxå... Eller rättare sagt ensamkommande flyktingbarn (från finland).

 

 

Sådärja nu har jag gjort mej osams med halva forumet...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu mutas stenkastarhyliganerna för att avväpna sig uvujeneb.jpg

Med vänlig hälsning,

Då måste det vara kycklingkorv annars står dom nog där förgäves :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu mutas stenkastarhyliganerna för att avväpna sig uvujeneb.jpg

Med vänlig hälsning,

Perfekt Miljöpartiet har just nu lagt fram ett förslag om att vi skall ge 1,1 miljarder till förorterna,kan ju spara mycket om det räcker med en korv!

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
BS å med det menar jag Bullshit.

 

Kanske beror skillnaden på att vissa av våra grannländer inte tagit sitt globala ansvar så allvarligt, nej Muslimska invandrare får andra länder ta hand om... 

När det va som värst under finska vinterkriget tog vi hand om er åxå... Eller rättare sagt ensamkommande flyktingbarn (från finland).

 

 

Sådärja nu har jag gjort mej osams med halva forumet...

Det var nog trevligare att vagga bebisar än att förskräckliga Ivan kom och roffa åt sig sverige också... :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog trevligare att vagga bebisar än att förskräckliga Ivan kom och roffa åt sig sverige också... :rotfl:

Mmm så att Bebisarna absolut inte hade haft en chans att överleva.?  Hmm ja tycker du det så är det säkert så...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hade aldrig hört uttrycket förut, var tvungen att använda google.

Antar att PerAnders Fogelströms underbara verk gått herrn förbi då?

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

In Schweden droht der Bürgerkrieg: Bürgerwehren gegen die Polizei 

Schweden steht an der Schwelle zu einem Bürgerkrieg: Nach den Ausschreitungen von Einwanderern haben sich die Schweden zu Bürgerwehren zusammengeschlossen. Sie trauen der Polizei offenkundig nicht zu, dass sie die Lage unter Kontrolle bringen kann. 
 

Tyska Deutsche Wirtschafts Nachrichten rapporterar om att Sverige är nära inbördeskrig...

"I Sverige hotar inbördeskriget: Medborgargarden mot Polisen
Sverige står på tröskeln till ett inbördeskrig: Efter invandraroroligheterna har svenskarna slutit sig samman till medborgargarden. De litar uppenbarligen inte på att Polisen kan få läget under kontroll."

Och formuleringen vidare i texten: 

Citat:
Schweden versinkt im Bürgerkrieg. Gegen die Migranten treten nun Bürgerwehren auf.


"Sverige sjunker ner i inbördeskrig. Mot migranterna står endast medborgargarden."


Såhär rapporteras det om Sverige i utländska media...

 

http://deutsche-wirtschafts-nachrich...n-die-polizei/

__________________
Ändrades av lellexp

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

BS å med det menar jag Bullshit.

 

Kanske beror skillnaden på att vissa av våra grannländer inte tagit sitt globala ansvar så allvarligt, nej Muslimska invandrare får andra länder ta hand om... 

När det va som värst under finska vinterkriget tog vi hand om er åxå... Eller rättare sagt ensamkommande flyktingbarn (från finland).

 

 

Sådärja nu har jag gjort mej osams med halva forumet...

Hela Norden stod i brand, förutom Sverige som hade en ingift hos Hitler så då klarade man sig undan igen! Finland skrek efter hjälp från Sverige men sosseregeringen festade på som vanligt och vägrade se. Den svenska militären ville gärna gå  med Finland som tillhört Sverige i 600 år ,men se det gick int! Tack till dom ca 12000 pers som avsade sig sitt svenska medborgarskap för att ansluta till finska armen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det har varit väldigt tyst ifrån SD den senaste tiden. Antar att de sitter och gnuggar händerna åt sina kommande opinionsiffror. Och då med ett uttalat belåtet "Vad va det vi sa. . ."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...