Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

Så har det nått hit också, vidriga bilder på vandaliserade polisstationer, brinnande bilar e.t.c.

"Drömlandet" Sverige naggas i kanten, någon mer som fått lov att försöka förklara detta fenomen i demokratins viste?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så har det nått hit också, vidriga bilder på vandaliserade polisstationer, brinnande bilar e.t.c.

"Drömlandet" Sverige naggas i kanten, någon mer som fått lov att försöka förklara detta fenomen i demokratins viste?

 

 

Såhär blir det med en misslyckad invandringspolitik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Såhär blir det med en misslyckad invandringspolitik.

 

Ja. Invandrarna klagar ju på att invandringspolitiken stramats åt den senaste tiden och att dom inte får det dom anser att dom har rättighet till..

 

Och att detta är en anledning till oroligheterna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden blir inte gammal :-)

 

Edit.

Vågar man försöka med förklaringen marginalisering?

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Invandrarna klagar ju på att invandringspolitiken stramats åt den senaste tiden och att dom inte får det dom anser att dom har rättighet till..

 

Och att detta är en anledning till oroligheterna

 

 

Det verkar mer vara kriminella som åker runt från förort till förort och startar dessa bränder. De var här där jag bor en kväll också men enligt folk här var det inga lokala busar som deltog.

 

Sorgligt att se eländet och de enda vinnarna är tyvärr, SD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär blir det med en misslyckad invandringspolitik.

 

Hela världen har ju skrattat åt Sveriges invandringspolitik i årtionden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar mer vara kriminella som åker runt från förort till förort och startar dessa bränder. De var här där jag bor en kväll också men enligt folk här var det inga lokala busar som deltog.

 

Sorgligt att se eländet och de enda vinnarna är tyvärr, SD.

 

Även de som förespråkar mera polis och kontroll av medborgarna

- dvs även av oss vanliga dödliga som bara vill ha ett lugnt och tryggt samhälle.

 

Sen kan det vara lite motsägelsefullt att vi söker oss till Thailand, men hemma ska det i alla fall vara ordning på torpet :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela världen har ju skrattat åt Sveriges invandringspolitik i årtionden.

 

 

Det är väl den "kravlösa" förhållningen som det skrattas åt.

 

Det sägs att sanningen är det första som försvinner i krig men det är inte sant. Det gäller invandringen i Sverige också. Det är bedrövligt att man måste läsa på Flashback för att få höra vad som händer, även om man själv bevittnat någon händelse.

 

Svensk media måste sluta mörka vad som händer och våga skriva sanningen. Tur att Flashback har sina servrar i USA .

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Invandrarna klagar ju på att invandringspolitiken stramats åt den senaste tiden och att dom inte får det dom anser att dom har rättighet till..

 

Och att detta är en anledning till oroligheterna

 

Ja, mycket rättigheter...få skyldigheter...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl den "kravlösa" förhållningen som det skrattas åt.

 

Det sägs att sanningen är det första som försvinner i krig men det är inte sant. Det gäller invandringen i Sverige också. Det är bedrövligt att man måste läsa på Flashback för att få höra vad som händer, även om man själv bevittnat någon händelse.

 

Svensk media måste sluta mörka vad som händer och våga skriva sanningen. Tur att Flashback har sina servrar i USA .

 

.tur att man inte bor i Sverige.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kontraproduktivt så det förslår.. Även om sjuklövern nu kommer och sitta och oja sig om hur synd det är om alla i förorterna och försöka överträffa varandra i dräpande PK-förslag så kan nog Jimmie Åkesson casha in ytterligare 5-10 % av rösterna på kontot efter detta..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att man inte var hemvärnsman 1939 i Ådalen!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, och felet är den svenska rasismen, de skötsamma invånarna i Husby, det svenska samhället, utanförskapet, etc, etc, etc. Kort sagt är felet allas utom ligisternas...

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan
Det verkar mer vara kriminella som åker runt från förort till förort och startar dessa bränder. De var här där jag bor en kväll också men enligt folk här var det inga lokala busar som deltog.

 

Sorgligt att se eländet och de enda vinnarna är tyvärr, SD.

Inget tyvärr med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkesson har inte  fel i allt han säger.Är lösningen att ta in ännu mer invandrare???Ja detta lilla land skall frälsa hela världen,titta på oss den svenska modellen.PATETISKT.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Tur att man inte var hemvärnsman 1939 i Ådalen!

Ännu jävligare var det nog 1931! :police:

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Själv har det varit full fart i dagarna två här i Hagsätra. Det är inte kul kan jag säga. Men som flera skriver. Det är en klick upprorsmakarne som startat allt . Sedan får svansen ta smällarna. Det spelar ingen roll hur mycket pengar dom får eller hur många jobb dom får. Dräggen kommer inte att sluta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Huliganism var väl en av de första beskrivningarna när det startade.

Kopplingar till AIK ?  :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget tyvärr med det.

 

Jo tyvärr.

 

Hur många skulle vilja leva i Sverige om SD hade egen majoritet?

 

De gör sig bäst som en "finne i röven" på etablissemanget.

 

Och den "finnen" har växt till sig rejält denna vecka. Hoppas den inte spricker bara!

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste på någon sida : - polisen har svårt att värja sig, mot alla stenkastande ungdomar-.

Vad tusan, har vi skickat ut obeväpnade poliser?? Skjuter man bort några busar i första ledet, så är det nog inte så roligt att kasta fler stenar, mot räddningstjänst och polis...

Nä, för mycket daltande med buset!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste på någon sida : - polisen har svårt att värja sig, mot alla stenkastande ungdomar-.

Vad tusan, har vi skickat ut obeväpnade poliser?? Skjuter man bort några busar i första ledet, så är det nog inte så roligt att kasta fler stenar, mot räddningstjänst och polis...

Nä, för mycket daltande med buset!

 

Mvh. borje222

 

 

Detta har pågått i tjugo år med stenkastning mot ambulans, polis, brandkår, ja alla fordon och personal som representerar samhället på nåt vis.

 

Hur mycket har stått i media om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

I varje stad med självaktning finns alltid en klick småkriminella. Med den politik som nu bedrivs och då inte bara invandrarpolitik ökar chansen för att gruppen smådjävlar ska öka. Arbetslösheten är i mycket en bidragande orsak.

Nog f*n har man rätt att bli frustrerad när man ser hur de s.k. bättre bemedlade får det allt bättre medan de som redan har problem blir styvmoderligt behandlade.

Vad ska jag som nysvensk ta mig till. Bristfällig utbildning, får ingen hjälp med det jag så väl behöver - lära mig språket, läsa och räkna. Framförallt får jag inget jobb, hur mycket och vad jag än söker så blir svaret NEJ och åter NEJ. Visst jag får lite bidrag så att jag kan överleva. Detta innebär i förlängningen att jag kommer att umgås med likasinnade och tillsammans hittar vi frustrerade ungdomar på jävelskap, ja allt för att vår situation ska uppmärksammas.

Något måste göras, men ingen vill erkänna att han eller hon tidigare har beslutat fel. Nej här gäller det att skydda sitt eget skinn = skyll på andra

Räddningen är ett MENINGSFYLLT arbete sedan spelar det ingen roll vilket

Varför inte börja med att utvisa de 100 000 s.k. egenföretagare som i många fall tar jobben från oss svenskar och nysvenskar.

Att sedan svensk skolundervisning verkligen nått botten är väl känt, dock inte för de ansvariga.

Hör inte till ämnet men f*n tog en om man inte följde undervisningen och lärde sig det läraren krävde, det var visserligen på 50 talet men varför inte samma krav idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste på någon sida : - polisen har svårt att värja sig, mot alla stenkastande ungdomar-.

Vad tusan, har vi skickat ut obeväpnade poliser?? Skjuter man bort några busar i första ledet, så är det nog inte så roligt att kasta fler stenar, mot räddningstjänst och polis...

Nä, för mycket daltande med buset!

 

Mvh. borje222

 

Jag håller med dig, men kan du tänka dig rubrikerna i kvällstidnigarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig, men kan du tänka dig rubrikerna i kvällstidnigarna?

 

Ptja, minns väl under Göteborgskravallerna när en polis sköt "stackars vänsterligisten" Hannes rätt i kistan. "Polisen sköt ursinningslöst in i folkmassan" eller vad löpsedlarna vrålade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...