Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

olle123987

Intressant att du nämner det, jag har faktiskt diskuterat det med mina kollegor

5 av mina arbetskamrater är det, en bl.a. statslös, alien med andra ord.

De säger att de helt enkelt får gilla läget och anpassa sig efter landet de bor i, svårare än så är det inte.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Och du själv är invandrare(där du bor nu) med +50% av landets invånare som bara önskade att sparka dig i arselet, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och du själv är invandrare(där du bor nu) med +50% av landets invånare som bara önskade att sparka dig i arselet, eller?

Som sagt, bara att gilla läget och hoppas att förutsättningarna för att bo där inte försämras ännu mer vad det gäller visum och liknande.

Vi skandinaver brukar väl ofta tänka så när vi flyttar till andra länder, helt enkelt visa respekt för det andra landets kultur och seder!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Är det så här vi vill ha det i Sverige? Ja enligt vissa tomtar på detta forum, så är det här helt ok.

Men, vi andra mer normalt funtade, som inte tycker det är ok. att bränna grannens bil, och jag är helt övertygad om att vi är i stor majoritet!

Det är hög tid att göra upp med dessa terrorister, hårt och resolut, om vi ska ha något fungerande samhälle att lämna över till våra barn och barnbarn!

För nu har det väl ändå gått över styr!

Mvh. borje222

Tror inte det är många varken på forumet eller i samhället som stöder dessa aktiviteter.

Såhär skriver t.ex. en av mina muslimska bekanta på Facebook.

Postade en bild

Tänkvärt ..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, bara att gilla läget och hoppas att förutsättningarna för att bo där inte försämras ännu mer vad det gäller visum och liknande.

Vi skandinaver brukar väl ofta tänka så när vi flyttar till andra länder, helt enkelt visa respekt för det andra landets kultur och seder!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

Kan det vara assimilation och inte integration du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Mitt i prick, imorse så åt jag frukost med mina Estniska/Ryska kollegor så gick nyheterna på TV:n, de fullkomligt skrattar och idi*tförklarar den Svenska invandrarpolitken, de säger att vi får skylla oss själva då vi tillåtit denna politik, och de påstår att det kommer att bli värre.

Så det återstår väl att se om mina utländska kollegor får rätt!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

 

Att det bara kommer att bli värre påstår även min irakiska granne.

Hans ord över varför orkar jag inte citera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skandinaver brukar väl ofta tänka så när vi flyttar till andra länder, helt enkelt visa respekt för det andra landets kultur och seder!

 

Det är nog något som gör att vi blir välkomnade nära på överallt , och ett uppförande som vore önskligt att våra gäster

 

här uppe också hade

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog något som gör att vi blir välkomnade nära på överallt , och ett uppförande som vore önskligt att våra gäster

 

här uppe också hade

 

Har du vart med i Helsingör nån gång och spridit kunskap om vår dryckeskultur?

Eller i Österrike med ungdomarna?

 

Heja

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog något som gör att vi blir välkomnade nära på överallt , och ett uppförande som vore önskligt att våra gäster

här uppe också hade

Nja så välkomnande blir vi nog inte överallt, mitt arbete har bl.a. tagit mig till länder så som Iran, Algeriet och Saudi..kan inte påstå att jag kände mig speciellt välkommen där.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja så välkomnande blir vi nog inte överallt, mitt arbete har bl.a. tagit mig till länder så som Iran, Algeriet och Saudi..kan inte påstå att jag kände mig speciellt välkommen där.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

Även i Thailand är rasism ytterst sparsamt förekommande

:ironi: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du vart med i Helsingör nån gång och spridit kunskap om vår dryckeskultur? Eller i Österrike med ungdomarna?

 

been there  doing that, nu tänkte jag på att bo och arbeta i olika länder

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987

Som sagt, bara att gilla läget och hoppas att förutsättningarna för att bo där inte försämras ännu mer vad det gäller visum och liknande.

Vi skandinaver brukar väl ofta tänka så när vi flyttar till andra länder, helt enkelt visa respekt för det andra landets kultur och seder!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nice! du har fattat :) till skillnad mot en massa andra klagande faranger i Thailand, dock verkar de flesta av de som klagar mest vara i pensionsåldern, läs nära döden....

Link to comment
Dela på andra sajter

Även i Thailand är rasism ytterst sparsamt förekommande

:ironi:

Men jag kan lova dig att jag hellre bor i Thailand än de ovan nämnda länderna.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja så välkomnande blir vi nog inte överallt, mitt arbete har bl.a. tagit mig till länder så som Iran, Algeriet och Saudi..kan inte påstå att jag kände mig speciellt välkommen där.

 

 

samma svar igen, jag menade när vi åker till olika länder för att arbeta, det finns jo en orsak till att vi får jobben och

 

får bra betalt för dom.

 

Iran, Algeriet vet jag inget om  Emirates däremot kände jag mej  åtminstone väl. Nu tänkte jag väl i första hand på

 

andra västländer  men ok

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det är många varken på forumet eller i samhället som stöder dessa aktiviteter.

Såhär skriver t.ex. en av mina muslimska bekanta på Facebook.

banugysy.jpg

Tänkvärt ..

Med vänlig hälsning,

 

Jag tänker inte ta ställning om vilket ursprung, eller religiös läggning dessa grovt kriminella individer kommer ifrån eller tillhör.

Jag kan bara konstatera att det är dags att stämma i bäcken...sedan får väl en polisutredning visa vilka dessa är...

Men det är enligt mig hög tid att visa vem som bestämmer!  Om det nu är som vissa påstår, att det är en liten klick kriminella, och de andra "bara följer med".

Får man väl plocka bort dessa individer!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

13 av 16 unga som anhållits för upplopp i Stockholms-området de senaste dagarna är antingen dömda eller kända av polisen sedan tidigare.

Kriminologen Jerzy Sarnecki är inte förvånad:

– De som är aktiva i upploppen har garanterat haft olika typer av våldsamheter och kriminalitet för sig, säger han.

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
samma svar igen, jag menade när vi åker till olika länder för att arbeta, det finns jo en orsak till att vi får jobben och

 

får bra betalt för dom.

 

Iran, Algeriet vet jag inget om  Emirates däremot kände jag mej  åtminstone väl. Nu tänkte jag väl i första hand på

 

andra västländer  men ok

Visst finns det en orsak(jag har jobbat utomlands 1999-2001 o 2007-2013) och det är väl att de* anser att det är värt att betala +2-5ggr i lön, de* räknar väl med att de* får igen pengarna.

 

*= min arbetsgivare utomlands(jag har bara haft en(utomlands) genom åren)

 

edit: jag glömde att jag faktist jobbar åt värsta konkurenten YIT i 6mån(utomlands) och det var väl det som gjorde att min "gamla" arbetsgivare drog öronen åt sig och erbjöd jobbet jag har idag ;-)

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

13 av 16 unga som anhållits för upplopp i Stockholms-området de senaste dagarna är antingen dömda eller kända av polisen sedan tidigare. Kriminologen Jerzy Sarnecki är inte förvånad: – De som är aktiva i upploppen har garanterat haft olika typer av våldsamheter och kriminalitet för sig, säger han.
Återigen ett genialiskt uttalande av Jerzy. Det krävs en skarp hjärna att klura ut att om man varit aktiv i upploppen så har man garanterat haft våldsamheter för sig.
Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen ett genialiskt uttalande av Jerzy. Det krävs en skarp hjärna att klura ut att om man varit aktiv i upploppen så har man garanterat haft våldsamheter för sig.

Problemet är ju att det finns så få av dom i ställning där de kan påverka. Några enstaka hjärnor kan svårligen påverka en hel armada av pk-beslutsfattare, som ska visa att de har rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Vad sägs om att ge tillbaks makten till lärare och föräldrar. Inför möjlighet med aga igen.

Vad sägs om att införa kristendomsundervisningen igen. Med den försvann också etiken och moralen.

Vad sägs om att byta politik och öka dom allmännyttiga resurserna. Bort med riskkapitalbolag och förstatliga igen.  :_russian:

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland avundas jag dig olle123987 som har förmånen att jobba och leva i ett samhälle där villkoren är fair play.

Bara klimatet emot och att jag fyllt 60 år.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säga om att göra Nisse Hult till svensk statsminister, Nisse's ide är den vettigaste hitintills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant, det är svårt för polisen att ta fast bil och skol-dagis brännare men högerextremister var hur lätt som helst att haffa.

18 stycken på en gång. 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16841663.ab

 

En del av text 

"Under fredagskvällen utbröt också oroligheter i bostadsområden Vivalla i Örebro. Vid 20.30 fick polisen in rapporter om 25 till 50 maskerade ungdomar som var på väg mot Vivalla.

– Vi skingrade dem, men de dök upp igen med dunkar, troligtvis med brännbar vätska, säger Mats Nylén.

Kort efteråt började flera bilar brinna och ett poliskontor i Vivalla centrum vandaliserades."

 

Hur fan kunde man tillåta ungdomar med dunkar och troligtvis med brännbar vätska att bara gå sin väg??

Man kan verkligen undra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Vad säga om att göra Nisse Hult till svensk statsminister, Nisse's ide är den vettigaste hitintills.

Det ska krökas i tid det som krokigt ska bli.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Mycket intressant, det är svårt för polisen att ta fast bil och skol-dagis brännare men högerextremister var hur lätt som helst att haffa.

18 stycken på en gång. 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16841663.ab

 

En del av text 

"Under fredagskvällen utbröt också oroligheter i bostadsområden Vivalla i Örebro. Vid 20.30 fick polisen in rapporter om 25 till 50 maskerade ungdomar som var på väg mot Vivalla.

– Vi skingrade dem, men de dök upp igen med dunkar, troligtvis med brännbar vätska, säger Mats Nylén.

Kort efteråt började flera bilar brinna och ett poliskontor i Vivalla centrum vandaliserades."

 

Hur fan kunde man tillåta ungdomar med dunkar och troligtvis med brännbar vätska att bara gå sin väg??

Man kan verkligen undra.

 

Kanske bara var 2 poliser i en bil på plats och då är det svårt

 

Om det var 100 poliser och alla var i en liten väl isolerad geografisk begränsad plats så kanske det gått.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressant, det är svårt för polisen att ta fast bil och skol-dagis brännare men högerextremister var hur lätt som helst att haffa.

18 stycken på en gång. 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16841663.ab

 

En del av text 

"Under fredagskvällen utbröt också oroligheter i bostadsområden Vivalla i Örebro. Vid 20.30 fick polisen in rapporter om 25 till 50 maskerade ungdomar som var på väg mot Vivalla.

– Vi skingrade dem, men de dök upp igen med dunkar, troligtvis med brännbar vätska, säger Mats Nylén.

Kort efteråt började flera bilar brinna och ett poliskontor i Vivalla centrum vandaliserades."

 

Hur fan kunde man tillåta ungdomar med dunkar och troligtvis med brännbar vätska att bara gå sin väg??

Man kan verkligen undra.

Och dessutom maskerade,vilket är olagligt....

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...