Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

Somalier är flyktingar som i många fall har extremt dålig utbildning.

Ibland har de som kommer hit aldrig satt sin fot i en skola.

Det ligger i sakens natur - de flyr från ett land i total upplösning efter år av inbördeskrig

och kommer inte hit för att jobba i första hand - utan för att slippa bli dödade.

 

Vad angår invandrare i gemen så har de i snitt högre utbildning än svenskarna.

Enligt SCB  - så fetglöm att det skulle handla om något anti_sd_politiskt korrekt_påstående.

 

Läs t.ex. denna notis i DN - och vill du veta mera googlar du enkelt fram SCB's statistik.

 

Vad du sedan vill göra med den är din ensak, men att påstå att vi är mera välutbildade

kommer då att vara mot bättre vetande

 

DN - Invandrare allt mer välutbildade

Var har jag skrivit att vi är mer utbildade???

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var har jag skrivit att vi är mer utbildade???

 

Inte du, även om ditt förra inlägg spann på det temat.

Och nu vet du med säkerhet att det inte är så :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver inte du.Varför citerar du då mig. ???  ???  ???

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skriver inte du.Varför citerar du då mig. ???  ???  ???

Måste vara att du i ditt första inlägg  inte skrev

"Vilken tur att färdig-och-dessutom högutbildade vill komma hit och ta skitjobb för skitlöner"

 

Jag tyckte det saknades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste på någon sida : - polisen har svårt att värja sig, mot alla stenkastande ungdomar-.

Vad tusan, har vi skickat ut obeväpnade poliser?? Skjuter man bort några busar i första ledet, så är det nog inte så roligt att kasta fler stenar, mot räddningstjänst och polis...

Nä, för mycket daltande med buset!

 

Mvh. borje222

 

Hej borje222.

 

I detta fall skulle det kanske vara lämpligt att inhämta råd, samt även praktisk hjälp av poliskårerna i deras hemländer. En ytterligare fördel skulle uppstå om Sverige använde poliser från deras hemländer dessa poliser skulle omöjligen kunna bli anklagade för rasism, oavsett vilka metoder de använde sig av för att stoppa kravallerna.

 

Det finns en tänkvärd vandringssägen / anekdot om en ung turk som bott för länge i Sverige och under sitt besök i Turkiet för att hälsa på släkten trodde att han kunde behandla en turkisk polis på samma sätt som han kunde behandla en svensk polis. När han två veckor senare kom ut från sjukhuset så visste han  och hans vänner att det kunde man inte. Vare sig han eller hans bekantskapskrets skulle aldrig göra om deta, i alla fall inte mot en turkisk polis.

 

mvh.

 

Luttrad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min far var en av dom.R.I.P.pappa

 

Berättelser jag hört om de frivilliga från Sverige, (min ex svärfar var från Finland), var att det var tuffa killar. De placerades i de  finlandssvenska kompanierna pga språket och alla hade en stor respekt för dessa tuffa, frivilliga soldater.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berättelser jag hört om de frivilliga från Sverige, (min ex svärfar var från Finland), var att det var tuffa killar. De placerades i de  finlandssvenska kompanierna pga språket och alla hade en stor respekt för dessa tuffa, frivilliga soldater.

 

Kom osökt att tänka på Sikherna som på samma sätt stred under andra Världskriget för den frihet vi njuter av dag.

Är det deras barn och barnbarn som nu kaster sten och eldar upp fordon?

 

 

"Finally we that live on can never forget those comrades who, in giving their lives,

gave so much that are great and good to the story of the Sikh Regiment.

No living glory can transcend that of their supreme sacrifice.

May they rest in peace.

In the last Two World Wars 83,005 turban wearing Sikh soldiers were killed and 109,045 were wounded.

They all died or were wounded for the freedom of Britain and the World,

enduring shellfire with no other protection but the turban, the symbol of their faith."

 

M

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Denna tillhörde min far

post-3485-0-16731900-1369570984.jpg

post-3485-0-47118000-1369570985.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom osökt att tänka på Sikherna som på samma sätt stred under andra Världskriget för den frihet vi njuter av dag.

Är det deras barn och barnbarn som nu kaster sten och eldar upp fordon?

 

 

"Finally we that live on can never forget those comrades who, in giving their lives,

gave so much that are great and good to the story of the Sikh Regiment.

No living glory can transcend that of their supreme sacrifice.

May they rest in peace.

In the last Two World Wars 83,005 turban wearing Sikh soldiers were killed and 109,045 were wounded.

They all died or were wounded for the freedom of Britain and the World,

enduring shellfire with no other protection but the turban, the symbol of their faith."

 

M

Stämmer inte riktigt bara dom som lyckats framhäva sig själva som hjältarna.

 

Approximate numbers by ethnicity, 1939 – 1945

Gurkhas: 110,000

Hindus: 900,000

Muslims:700,000+

Sikhs: 150,000

 

Och under första världskriget var 2/3 muslimer som idag kallas Pakistanier 1/3 bestod av sikher och hinduer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar mer vara kriminella som åker runt från förort till förort och startar dessa bränder. De var här där jag bor en kväll också men enligt folk här var det inga lokala busar som deltog.

 

Sorgligt att se eländet och de enda vinnarna är tyvärr, SD.

Vinnare är väl i så fall regeringen som nu kan få något slags anledning att tillämpa SD:s politik. Precis som man gjort med NyD när det begav sig. Mesta av Deras partiprogram är genomfört..   :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att man inte var hemvärnsman 1939 i Ådalen!

Var hemvärnsman ett tag. Då jag var aktiv skulle vi bistå gentemot t ex kriminella gäng (läs mc-gäng). Det och inte "Ryssen" prioriterades då.  Jag trodde att militären var förbjudna att delta i sådant men inte enligt den överste som informerade oss vid ett stort möte inom Hv för cirka 15 år sedan.  Nu för tiden försvarar jag mitt och vårt endast men med samma iver både här som där. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

:thumbsup:

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Somalier är flyktingar som i många fall har extremt dålig utbildning.

Ibland har de som kommer hit aldrig satt sin fot i en skola.

Det ligger i sakens natur - de flyr från ett land i total upplösning efter år av inbördeskrig

och kommer inte hit för att jobba i första hand - utan för att slippa bli dödade.

 

Vad angår invandrare i gemen så har de i snitt högre utbildning än svenskarna.

Enligt SCB  - så fetglöm att det skulle handla om något anti_sd_politiskt korrekt_påstående.

 

Läs t.ex. denna notis i DN - och vill du veta mera googlar du enkelt fram SCB's statistik.

 

Vad du sedan vill göra med den är din ensak, men att påstå att vi är mera välutbildade

kommer då att vara mot bättre vetande

 

DN - Invandrare allt mer välutbildade

Ja att somalier har extremt dålig utbildning råder det ingen tvekan om.

 

Allt fler som inte kan läsa i SFI-undervisningen

"Antalet illiterata eller analfabeter ökar i Sverige för varje år. I dag studerar nästan dubbelt så många med ingen eller bara ett par års skolgång bakom sig på SFI, jämfört med 2006, och det är inte alla kommuner som klarar av att möta dessa gruppers behov."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3993&artikel=4999116

 

 

Om dom nu är så välutbildade så kan man ju undra varför ca 60 % av socialbidragen går till invandrare (8,8% i överrepresentation) , dom borde ju va väldigt eftertraktade på den svenska arbetsmarknaden bland alla lågutbildade svenskar, bara att lära sig att prata lite svenska ju.

 

Det är allmänt svårt att jämföra utbildningsnivåer i olika länder, och det är intressant att så många har höga utbildningar när en väldigt hög andel av de invandrare som kommer till Sverige samtidigt saknar giltiga identifikationshandlingar.

 

 

 

Vanligt med falska betyg

"Tusentals utländska studerande försöker varje år ta sig in i den svenska högskolan med hjälp av falska betyg. Och de får hjälp av agenter som skriver ansökningar och lockar med fri utbildning. Och de falska ansökningarna blir allt fler menar Ditte Nielsen som jobbar med ansökningar från utländska studenter, på Verket för högskoleservice."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=1713155

 

 

Falska betyg tär på resurserna

"Underliga utländska universitet, mystiskt manipulerade mastersexamina, redigerade registerutdrag. Problemet med falska meriter växer - och kräver allt större resurser av antagningsenheterna."

http://www.sydsvenskan.se/lund/falska-betyg-tar-pa-resurserna/

 

 

 

Visst finns det invandrare som kommer till sverige med en bra utbildning i bagaget, men dom är nog inte så många som denna diffusa undersökning vill ge sken av...

 

 

 

 

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Somalier... // .kommer hit...//... för att slippa bli dödade.

 

Knappast. Då hade dom stannat i första bästa land. Nu passerar dom halva Afrika och hela Europa innan dom kommer hit.

 

Och det gör dom för att dom vet vilket bra socialt system vi har har.

 

Hur många Somalier t.ex. söker sig till Albanien, Kosovo, Serbien osv, osv.

 

Men jag kan nog inte klandra dom. Hade nog gjort samma sak själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast. Då hade dom stannat i första bästa land. Nu passerar dom halva Afrika och hela Europa innan dom kommer hit.

 

Och det gör dom för att dom vet vilket bra socialt system vi har har.

 

Hur många Somalier t.ex. söker sig till Albanien, Kosovo, Serbien osv, osv.

 

Men jag kan nog inte klandra dom. Hade nog gjort samma sak själv.

 

Somalier beviljas väl uppehållstillstånd av Migrationsverket på samma sätt som t.ex. min fru från Thailand.

De med anledning av särskilda skyddsbehov medan frugans rätt att få vara här kallas anhöriginvandring (tror jag det heter).

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast. Då hade dom stannat i första bästa land. Nu passerar dom halva Afrika och hela Europa innan dom kommer hit.

 

Och det gör dom för att dom vet vilket bra socialt system vi har har.

 

Hur många Somalier t.ex. söker sig till Albanien, Kosovo, Serbien osv, osv.

 

Men jag kan nog inte klandra dom. Hade nog gjort samma sak själv.

Japp.Dom känner väl till att vi kommer att vräka bidrag över dom också.Det finns pengar till bidrag,men inga till våra skolor och sjukvården.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Somalier beviljas väl uppehållstillstånd av Migrationsverket på samma sätt som t.ex. min fru från Thailand.

De med anledning av särskilda skyddsbehov medan frugans rätt att få vara här kallas anhöriginvandring (tror jag det heter).

 

Nej, det är inte på samma sätt.

 

För att din fru ska få komma till Sverige på anhöriginvandring så måste du garantera hennes försörjning. Du måste

bevisa att du har boendet ordnat, skaffa arbetsgivarintyg på att du har jobb. Du måste dessutom kunna bevisa att

ni har ett fast förhållande.

 

Somalierna tar hit vad dom kallar sin fru och sen får sammhället stå med lägenhet och försörjning.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

detta får bli dagens tös och pojke

 

Får man lov att bjuda på en egen variant?

Lite mera relevant på ett Thaiforum, eller vad tycker du?

 

 

post-10507-0-50689800-1369590836.jpg

 

 

Får man vara så frejdig att svara på frågan själv?

 

Fler Fredde!

Många fler!

Ju fler ju bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inte på samma sätt.

 

För att din fru ska få komma till Sverige på anhöriginvandring så måste du garantera hennes försörjning. Du måste

bevisa att du har boendet ordnat, skaffa arbetsgivarintyg på att du har jobb. Du måste dessutom kunna bevisa att

ni har ett fast förhållande.

 

Somalierna tar hit vad dom kallar sin fru och sen får sammhället stå med lägenhet och försörjning.

 

MVH

Nutteman

 

Jag "tog hit min fru" och om vi går var till sitt får "samhället stå med lägenhet och försörjning"

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inte på samma sätt.

 

För att din fru ska få komma till Sverige på anhöriginvandring så måste du garantera hennes försörjning. Du måste

bevisa att du har boendet ordnat, skaffa arbetsgivarintyg på att du har jobb. Du måste dessutom kunna bevisa att

ni har ett fast förhållande.

 

Somalierna tar hit vad dom kallar sin fru och sen får sammhället stå med lägenhet och försörjning.

 

MVH

Nutteman

Försäkring oxå.

Glöm inte sjukvården.den får du bekosta själv om det händer något...

Min svärmor behövde en koll på hjärtat, fick pröjsa 1200 spänn + medicin på 500...e du illegal så får du gratis vård, tandvård,skola för barnen.. m.m. sjukt..

Föda barn upp till 40 000 om det blir kejsarsnitt om gumman har inte de sista 4 i personnumret...

Vi försökte få hit min svärmor på permanent uppehållstillstånd då hon har det ganska svårt och att min fru saknar sin mor...jag bekostar ALLT och fixar boende m.m.

Tror ni vi fick PUT ???

En djävla koll...för att fixa...andra åker gräddfil.om dom kommer från "RÄTT" land...

SD 2014.over and out...

 

Ändrades av Bonken
Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar du möjligen om turister, Bonken?

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Somalier är flyktingar som i många fall har extremt dålig utbildning.

Ibland har de som kommer hit aldrig satt sin fot i en skola.

Det ligger i sakens natur - de flyr från ett land i total upplösning efter år av inbördeskrig

och kommer inte hit för att jobba i första hand - utan för att slippa bli dödade.

 

Vad angår invandrare i gemen så har de i snitt högre utbildning än svenskarna.

Enligt SCB  - så fetglöm att det skulle handla om något anti_sd_politiskt korrekt_påstående.

 

Läs t.ex. denna notis i DN - och vill du veta mera googlar du enkelt fram SCB's statistik.

 

Vad du sedan vill göra med den är din ensak, men att påstå att vi är mera välutbildade

kommer då att vara mot bättre vetande

 

DN - Invandrare allt mer välutbildade

Jag tycker faktiskt att det är orättvist att vi med vår hjälppengar bara ska hjälpa en bråkdel av flyktingarna. Vi skulle kunna hjälpa många fler om vi inte tog hit dom.

Bättre att lägga pengarna på att hjälpa alla flyktingar i närområdesländerna eller på plats.

Mycket orättvist system. Vi skulle kunna hjälpa många, många fler på plats.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...