Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

I Örebro gäller inga lagar längre  :crazy: skapa kaos för att dölja annan brottslighet.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nisse Hult

Jag tycker vi ska välja bort den här privatiseringsregeringen vid nästa val.

och inför värnplikten igen.

 

Fattar inte varför inte sossarna snor frågan om privatiseringar och riskkapitalbolag från vänstern.

Fattar inte heller varför vi måste ha en riksdag med proffs tyckare. Många av dom har väl aldrig varit på vanligt arbete.

Dom blir insnöade av att sitta där år efter år.

 

Varför kan vi inte rösta på nätet i stället. Bara till att välja ut lokala klokskallar runt hela Sverige som kan rösta i olika frågor.

Vi kan rösta fram våra egna klokskallar i lokala val på nätet också.  :_russian:

Är du en klokskalle?

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker vi ska välja bort den här privatiseringsregeringen vid nästa val.

och inför värnplikten igen.

 

Fattar inte varför inte sossarna snor frågan om privatiseringar och riskkapitalbolag från vänstern.

Fattar inte heller varför vi måste ha en riksdag med proffs tyckare. Många av dom har väl aldrig varit på vanligt arbete.

Dom blir insnöade av att sitta där år efter år.

 

Varför kan vi inte rösta på nätet i stället. Bara till att välja ut lokala klokskallar runt hela Sverige som kan rösta i olika frågor.

Vi kan rösta fram våra egna klokskallar i lokala val på nätet också.  :_russian:

Är du en klokskalle?

Nja.Är nog snarare en fyllskalle.... :crazy: I övrigt har du rätt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Nja.Är nog snarare en fyllskalle.... :crazy: I övrigt har du rätt.

Tänkte på det här med demokrati. Det är ju tänkt att makten ska utgå från folket.

 

Vi väljer vilka som ska sitta i riksdagen genom namnen på valsedlarna. Dom flesta väljer kanske inte namn för dom känner inte gubbarna eller

gummorna på valsedlarna. men vi har iallafall den möjligheten.

 

Sen sitter dom vi röstat fram i riksdagen, för att vi tycker dom har vettiga åsikter om det vi vurmar för och kohandlar om saker och ting för att få majoritet

för sina frågor. Jag röstar på ert förslag i denna fråga så röstar ni för vårt förslag i den andra frågan.

 

Hur rimmar det det med att "folket har makten"  Den som vi röstat fram för att han har sunda åsikter röstar precis tvärtom i riksdagen.

 

Detta är skenbar demokrati.  :_russian:  Eller ?

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på det här med demokrati. Det är ju tänkt att makten ska utgå från folket.

 

Vi väljer vilka som ska sitta i riksdagen genom namnen på valsedlarna. Dom flesta väljer kanske inte namn för dom känner inte gubbarna eller

gummorna på valsedlarna. men vi har iallafall den möjligheten.

 

Sen sitter dom vi röstat fram i riksdagen, för att vi tycker dom har vettiga åsikter om det vi vurmar för och kohandlar om saker och ting för att få majoritet

för sina frågor. Jag röstar på ert förslag i denna fråga så röstar ni för vårt förslag i den andra frågan.

 

Hur rimmar det det med att "folket har makten"  Den som vi röstat fram för att han har sunda åsikter röstar precis tvärtom i riksdagen.

 

Detta är skenbar demokrati.  :_russian:  Eller ?

 

 

Har ett parti mer än 50% så behöver de inte förhandla. Det trodde jag alla visste som gått mellanstadiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och inte får dom gör lumpen heller, det är en bra kamratskola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :police:

Lite pennalism har väl ingen dött av?

Jo många har det.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Förhoppnings viss kommer det väl att lugna ner sig, Intressant och se hur våra politiker hanterar

situationen vår ryggradslöse Statsminister var tyst i 3 dagar när vår huvudstad brinner, då kom ett uttalande där han anklagar polisen för att vara rasitiska sen har han gått och gömt sig igen.

I dag är det 7 dagen och tyst från vår landsfader.

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå snor våra jobb..

Jag vill inte betala 600-700kr i timmen till en snickare när jag kan får det för samma pengar jag tjänar ca 150kr

Måste ta slut på hutlös pris sättning annars blir det att andra gör det billigare..

Kom inte med ``fusk ``jobbare.

Alla gnäll program på tv har varit 90 % svenskar som luras..

finns nog ingen snickare som tar 6-700 kr/timme, däremot  så ligger tim priset runt 350-400 kr/timme, är själv golvläggare/kakelsättare och har varit i branchen i 40 år så den summan du nämner känner jag ingen som tar här nere i Skåne ialla fall. ,emn jag kan ha fel iofs,

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Vadå snor våra jobb..

Jag vill inte betala 600-700kr i timmen till en snickare när jag kan får det för samma pengar jag tjänar ca 150kr

Måste ta slut på hutlös pris sättning annars blir det att andra gör det billigare..

Kom inte med ``fusk ``jobbare.

Alla gnäll program på tv har varit 90 % svenskar som luras..

 

Om fuskbyggarna och liknande program enbart tagit upp fusket/inkompetensen från de utländska byggarna så hade programmet kallats rasistiskt och inte fått mycket reklam knuten till sej.

Jag jobbade i byggbranschen ett antal år och det var mycket vanligt att vi fick jobb som skulle göras om efter de utländska "byggproffsen".....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på det här med demokrati. Det är ju tänkt att makten ska utgå från folket.

 

Vi väljer vilka som ska sitta i riksdagen genom namnen på valsedlarna. Dom flesta väljer kanske inte namn för dom känner inte gubbarna eller

gummorna på valsedlarna. men vi har iallafall den möjligheten.

 

Sen sitter dom vi röstat fram i riksdagen, för att vi tycker dom har vettiga åsikter om det vi vurmar för och kohandlar om saker och ting för att få majoritet

för sina frågor. Jag röstar på ert förslag i denna fråga så röstar ni för vårt förslag i den andra frågan.

 

Hur rimmar det det med att "folket har makten"  Den som vi röstat fram för att han har sunda åsikter röstar precis tvärtom i riksdagen.

 

Detta är skenbar demokrati.  :_russian:  Eller ?

Ja du slog huvudet på spiken.Det hela är sjukt.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Har vi ett allvarligt tillbud I ett karnkraftverk sa stanger vi alla karnkraftverk for en tid, dels for att se over rutinerna och dels for att lugna folk. Darmed inte sagt att karnkraften I sig ar fel eller farlig men den maste hanteras och skotas pa ett professionellt och ansvarsfullt satt annars kan det ga riktigt illa. Det ar bara en liten bakatstravande minoritet som vill stoppa karnkraften men om ansvaria politiker och myndigheter tillat att karnkraftverk skottes med vansterhanden sa skulle nog missnojet snabbt vaxa och det vore forodande inte bara for de direkt inblandade inom karnkraften utan for hela Sverige.

 

Betyder detta att du tycker vi ska låsa in förortens folk och stoppa flyktingmottagning/invandring en tid?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Ja du slog huvudet på spiken.Det hela är sjukt.

Lägg sedan till att vi i Sverige lämnat över stora delar av vårt bestämmande till Brussel.

 

Visst samarbete är bra. Men bestämma vad som är bäst för svenskarna gör vi bäst själva.

 

På det viset är t.o.m norrmännen klokare.

 

Få se vilket land som först kommer att lämna EU.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel. Jag anlitade en firma som skulle sätta några skogsplantor för min räkning. Priset var 3.50kr/plantan exklusiva plantan. Plantören, som nu var polack och EGEN företagare fakturerade ovannämnda firma 80 öre /plantan för planteringsarbetet.

Vart tog mellanskillnaden vägen

Min grabb är chaufför, eller rättare sagt var, han blev uppsagd p.g.a. att han var 3 gånger dyrare än en polsk s.k. egenföretagare. Åkeriägaren löste uppsägningsproblematiken med att skylla på förväntad arbetsbrist - ja det finns en AD dom att detta är ok.

Kommer du till ett renoveringsarbete i Malmö/Stockholm är det på sin höjd arbetsledaren som är svensk, så är det snart varstans. Visst väldigt bra för arbetsgivaren, i alla fall till att börja med, men när snart alla konkurrenter har utländska egna företagare är det snart status Q

Ta hit (till sverige menar jag. Själv är jag i Thailand) flera polacker! Då ökar arbeten för oss som får åka och fixa till deras fusk jobb.

Och jag skriver detta av erfarenhet.

Ser inga problem med den konkurensen!

Då dom flesta förstår att kvalitet kostar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad skall man säga alla har väl varit ute och rest och sett hur det ser ut i Europa. Husen faller i hopp som kort hus inget fungera och man skall var glad att man kom hem igen med livet i behåll. Om vi i Sverige skulle behöva att acceptera att bo som resten av världen hur skulle det se ut.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Fan Polen har ju bevisat att dom har kompetenta politiker.. Kan vi inte byta ut den skiten vi har, dom som inte ser till landets bästa i första hand?

 

Intressant synpunkt med tanke på hur många polacker som jobbar i sverige för småpengar och bor i kyffen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite pennalism har väl ingen dött av?

Jo många har det.

jrk

Armen behöver kloka lugna starka män och kvinnor, inga mobbare och skitskallar!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Polisen säjer att det är svårt att ta dessa ligister, kan man inte använda paintball vapen med kulorna fyllda med DNA-färg(samma som man målar på kopparplåt och som man kan spraya rånare med vid flykten) och sedan spåra dessa med speciella lampor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Skjut dom i huvet för helvete och sluta med allt förbannade daltande

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen säjer att det är svårt att ta dessa ligister, kan man inte använda paintball vapen med kulorna fyllda med DNA-färg(samma som man målar på kopparplåt och som man kan spraya rånare med vid flykten) och sedan spåra dessa med speciella lampor?

 

laugh.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Skjut dom i huvet för helvete och sluta med allt förbannade daltande

I pannbenet menar du? :blink:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen säjer att det är svårt att ta dessa ligister, kan man inte använda paintball vapen med kulorna fyllda med DNA-färg(samma som man målar på kopparplåt och som man kan spraya rånare med vid flykten) och sedan spåra dessa med speciella lampor?

 

Svårt för polisen, dom vet att det blir svårt och bevisa vad som hänt och vem som gjort vad,detta vet ligisterna också.

 

Sen hjälper hjälper ju det inte om Statsministern kallar dom rasister.

 

Skulle vilja han en stadsminister som i Australien Julia Gillard  som vid ett liknade läge sa

 

"detta är vår nation, vårt land, och vi har vårt sätt att leva på.

Vi ger gärna alla invandrare möjligheten att njuta av det.

Men om du som är invandrare klagar, bedrar vår flagga vår ed vår tro eller vårt sätt att leva, då rekommenderar jag starkt dig/er att utnyttja den andra rättigheten, 

det är att lämna landet.

Om du känner att du inte passar här och har svårigheter att anpassa dig efter vårt sätt att leva och tro, så res !

Vi tvingade inte dig att komma, du valde själv att komma hit."

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Armen behöver kloka lugna starka män och kvinnor, inga mobbare och skitskallar!!

Läs om mitt svar.

idi*ter har vi så det räcker och blir över,inkluderade sumprunkare från (kao)södra Thailand.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Läs om mitt svar.

idi*ter har vi så det räcker och blir över,inkluderade sumprunkare från (kao)södra Thailand.

jrk

Är det Muslimer du tänker på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs om mitt svar.

idi*ter har vi så det räcker och blir över,inkluderade sumprunkare från (kao)södra Thailand.

jrk

 

Hade aldrig hört uttrycket förut, var tvungen att använda google. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...